LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Supermarkt geopend op zondag

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.

Vind u het prettig dat supermarkten op zondag geopend zijn ?

Ja
41
68%
Nee
19
32%
 
Totaal aantal stemmen: 60

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door angel1978 »

Degrelle schreef:De voorstanders van de zondagopenstelling worden in hun manier van discussieren grimmiger en grimmiger. Misschien kan deze topic beter gesloten worden.
Trouwens, graag wil ik me bij onderstaand bericht aansluiten
Jolijn schreef:
Wat mij betreft ben ik over het geloof als oorsprong van de vrije zondag wel uitgepraat. Daar wordt, naar mijn mening, door de voorstanders van 24/7 openstelling teveel op gehamerd.
nog steeds geen enkel steekhoudend argument tegen gehoord. Hele topic lijkt dus op bemoeienis gestoeld te zijn.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door eleven »

angel1978 schreef:
Op deze onzin reageer ik graag.
Bij ons zijn de winkels ieder dag tot 22 uur open, dan denk ik dat jij en je vrouw niet zo lang werken.
als iets onzin is, dan is het dit wel.
veel grotere kans dat iemand niet bij je in de buurt woont dan wel. Hier zijn de winkels absoluut niet zo laat nog Open bijvoorbeeld..
Ik heb het over een stad en niet over een dorp, daar zijn inderdaad de winkels niet zo lang open.
De meeste AH zijn tot 22 uur open, zelf eentje wat ik ken in Rotterdam tot 23:45.
Dus zo onzinnig is het ook niet, maar ja, de bedoeling van jou was goed. :lol:

choocomell
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 aug 2013 17:21

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door choocomell »

het grappige is dat eleven en zijn clupje bang zijn dat de volk en werknemers gedupeerd worden, dat de baas gaat bemoeien met hun vrije tijd en dingen op gaat leggen. Echter zijn zij zelf met juist diezelfde praktijken bezig. Het is nog steeds een aanname wat jullie zeggen, echter zijn jullie zelf al met de praktijk zelf bezig. wijzen met de vinger heet dat toch ?

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door eleven »

angel1978 schreef:
eleven schreef:
choocomell schreef:en ik reageer heel graag op jouw onzin en bemoeienis. Nou als ik tot zes of zeven werk, wil ik daarna niet boodschappen gaan doen. Omdat ik dan helemaal bekaf ben. Dan wil ik graag eten douchen op de bank liggen en slapen. Daarom wil ik graag zondag dus de stad in of gaan winkelen, dan ben ik uitgerust en kan ik op mijn gemak die dingen doen. Alleen je lijd aan tunnelvisie merk ik en haat andersdenkenden gezien je heftige reactie. Nog even en je roept ketterij en gaat de boel op de brandstapel zetten. Ik wil gewoon zondag kunnen winkelen of jij daar mee eens bent of niet, aangezien de winkeliers dit ook willen is er geen probleem. Je kan altijd samen met je doemdenkerij en bemoeienis lekker gezellig elkaar opsluiten achter gesloten gordijnen op zondag. Men zal je echt niet tegenhouden
Kijk je haalt alles door mekaar. :shock:
Mijn vraag, hoe jullie het gedaan hebben, toen op zondag niet open was, heb overheen gelezen.

Ik zeg alleen dat de winkels tot 22 uur open zijn.
Of jij dan niet meer wil winkelen, dat is jou keuze, maar het kan.
Dan tenslotte nog, waar heb ik geschreven, dat je niet mag winkelen?

Ik schrijf toch gewoon mijn mening en jou beledigingen helpen ook niets, om mij bij jou mening aan te sluiten.

Als je mijn bijdrages gelezen hebt,dan weet je, wat ik op zondag doe, alles behalve achter gordijnen zitten.

Vandaag is maandag, dus heb je vrij, dan vlug naar de winkel! :lol:
wederom bemoeienis over wat een ander in het weekend of zelfs nu allemaal zou moeten doen. Laat iemand dat toch zelf bepalen.

Niet blind reageren, maar ook lezen wat ik heb geschreven.
Dan tenslotte nog, waar heb ik geschreven, dat je niet mag winkelen?
De bemoeienis is aan jou kant, met je kanttekeningen, bij ieder bericht.

Degrelle
Berichten: 113
Lid geworden op: 17 nov 2013 11:11

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door Degrelle »

choocomell schreef:het grappige is dat eleven en zijn clupje bang zijn dat de volk en werknemers gedupeerd worden, dat de baas gaat bemoeien met hun vrije tijd en dingen op gaat leggen. Echter zijn zij zelf met juist diezelfde praktijken bezig. Het is nog steeds een aanname wat jullie zeggen, echter zijn jullie zelf al met de praktijk zelf bezig. wijzen met de vinger heet dat toch ?
Dat bedoel ik met grimmiger en grimmiger. Zelfs hele complottheorien passeren de revue

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door eleven »

Degrelle schreef:
choocomell schreef:het grappige is dat eleven en zijn clupje bang zijn dat de volk en werknemers gedupeerd worden, dat de baas gaat bemoeien met hun vrije tijd en dingen op gaat leggen. Echter zijn zij zelf met juist diezelfde praktijken bezig. Het is nog steeds een aanname wat jullie zeggen, echter zijn jullie zelf al met de praktijk zelf bezig. wijzen met de vinger heet dat toch ?
Dat bedoel ik met grimmiger en grimmiger. Zelfs hele complottheorien passeren de revue
Geen steekhoudende argumenten, dan krijg je dit.
Maakt niet uit, want het ging niet om de openingstijden op zondag, maar dat AH op eerste kerstdag geopend had.
Lees maar het OP van TS nog een keer.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door angel1978 »

eleven schreef:
Degrelle schreef:
choocomell schreef:het grappige is dat eleven en zijn clupje bang zijn dat de volk en werknemers gedupeerd worden, dat de baas gaat bemoeien met hun vrije tijd en dingen op gaat leggen. Echter zijn zij zelf met juist diezelfde praktijken bezig. Het is nog steeds een aanname wat jullie zeggen, echter zijn jullie zelf al met de praktijk zelf bezig. wijzen met de vinger heet dat toch ?
Dat bedoel ik met grimmiger en grimmiger. Zelfs hele complottheorien passeren de revue
Geen steekhoudende argumenten, dan krijg je dit.
Maakt niet uit, want het ging niet om de openingstijden op zondag, maar dat AH op eerste kerstdag geopend had.
Lees maar het OP van TS nog een keer.

De topictitel beperkt zich niet tot 1e kerstdag. Bemoeizucht, dat is het.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door angel1978 »

Teunbosseman schreef:Eigenlijk komt het er dus op neer dat de vraag is: wat is het nut van de zondagopenstelling van een supermarkt ?

1 woord --> behoefte

Als er behoefte is en er is rendement....voila elkaar gevonden. Afhankelijk van plaats en lokale omstandigheden gaat eerst 1 zaak open korte tijd later volgt de rest.
Na 11 pagina's de enige juiste conclusie naar mijn mening.

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door witte angora »

Het enige argument om de zondagopenstelling tegen te houden is: het is altijd zo geweest, en daarom moet het zo blijven...

Als we het over de gelovigen hebben: de trouwe gelovigen bevinden zich toch echt in de minderheid. Volgens het CBS is nog 55% van de bevolking godsdienstig, maar lang niet allen daarvan zijn 'christelijk'; drie kwart gaat zelden of nooit naar een kerk. Aangezien een minderheid haar wil niet aan een meerderheid op kan leggen, kan godsdienst naar mijn mening dus geen reden meer zijn om de zondagsrust te handhaven.

http://www.creatov.nl/2012/12/minder-ke ... s-cijfers/

http://www.hetgoedeleven.com/Default.as ... xId=189924

Degrelle
Berichten: 113
Lid geworden op: 17 nov 2013 11:11

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door Degrelle »

Ik was gisteren (zondag) bij de gemeente. Wilde een nieuw paspoort aanvragen. Gesloten. Schandalig. Ambtenaar zal wel boodschappen aan het doen zijn geweest.

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door witte angora »

HIer nog de officiële CBS-statistieken:

http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/vri ... 759-wm.htm

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door angel1978 »

Degrelle schreef:Ik was gisteren (zondag) bij de gemeente. Wilde een nieuw paspoort aanvragen. Gesloten. Schandalig. Ambtenaar zal wel boodschappen aan het doen zijn geweest.
Zoveelste niet ter zake doende opmerking

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

angel1978 schreef:
Teunbosseman schreef:Eigenlijk komt het er dus op neer dat de vraag is: wat is het nut van de zondagopenstelling van een supermarkt ?

1 woord --> behoefte

Als er behoefte is en er is rendement....voila elkaar gevonden. Afhankelijk van plaats en lokale omstandigheden gaat eerst 1 zaak open korte tijd later volgt de rest.
Na 11 pagina's de enige juiste conclusie naar mijn mening.

Precies ! In deze ( ook ) met elkaar eens :wink:

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door angel1978 »

Teunbosseman schreef:
angel1978 schreef:
Teunbosseman schreef:Eigenlijk komt het er dus op neer dat de vraag is: wat is het nut van de zondagopenstelling van een supermarkt ?

1 woord --> behoefte

Als er behoefte is en er is rendement....voila elkaar gevonden. Afhankelijk van plaats en lokale omstandigheden gaat eerst 1 zaak open korte tijd later volgt de rest.
Na 11 pagina's de enige juiste conclusie naar mijn mening.

Precies ! In deze ( ook ) met elkaar eens :wink:
Blijft een uitzondering. In het topic over THT absoluut niet hoor :wink:

Degrelle
Berichten: 113
Lid geworden op: 17 nov 2013 11:11

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door Degrelle »

angel1978 schreef:
Degrelle schreef:Ik was gisteren (zondag) bij de gemeente. Wilde een nieuw paspoort aanvragen. Gesloten. Schandalig. Ambtenaar zal wel boodschappen aan het doen zijn geweest.
Zoveelste niet ter zake doende opmerking
Alle opmerkingen die niet in jouw kraam te pas komen betitel je als niet te zake doende. Misschien moet je eens kijken wat voor onzin je er zelf allemaal uitplempt.

Trouwens, iemand die door de weeks zo druk kan zijn met dit forum kan ook best door de weeks haar boodschapjes doen. :lol:

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door angel1978 »

Degrelle schreef:
angel1978 schreef:
Degrelle schreef:Ik was gisteren (zondag) bij de gemeente. Wilde een nieuw paspoort aanvragen. Gesloten. Schandalig. Ambtenaar zal wel boodschappen aan het doen zijn geweest.
Zoveelste niet ter zake doende opmerking
Alle opmerkingen die niet in jouw kraam te pas komen betitel je als niet te zake doende. Misschien moet je eens kijken wat voor onzin je er zelf allemaal uitplempt.

Trouwens, iemand die door de weeks zo druk kan zijn met dit forum kan ook best door de weeks haar boodschapjes doen. :lol:
En weer die bemoeizucht. Ik deel zelf mijn week wel in en heb daar jouw bemoeizucht niet voor nodig.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Degrelle schreef:
angel1978 schreef:
Degrelle schreef:Ik was gisteren (zondag) bij de gemeente. Wilde een nieuw paspoort aanvragen. Gesloten. Schandalig. Ambtenaar zal wel boodschappen aan het doen zijn geweest.
Zoveelste niet ter zake doende opmerking
Alle opmerkingen die niet in jouw kraam te pas komen betitel je als niet te zake doende. Misschien moet je eens kijken wat voor onzin je er zelf allemaal uitplempt.

Trouwens, iemand die door de weeks zo druk kan zijn met dit forum kan ook best door de weeks haar boodschapjes doen. :lol:

Ben nu aan het werk......Multi tasken.

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik moet eigenlijk zeggen dat er op het ogenblik een aantal aardige alternatieven voor het kletstopic zijn... :mrgreen:

Degrelle
Berichten: 113
Lid geworden op: 17 nov 2013 11:11

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door Degrelle »

angel1978 schreef:
En weer die bemoeizucht. Ik deel zelf mijn week wel in en heb daar jouw bemoeizucht niet voor nodig.
Je gaat je gang maar. De supermarkten zijn op zondag open tegenwoordig.

Mijn mening is dat dan maar iedereen moet gaan werken op zondag. Dus ook de gemeenteambtenaar, de fietsenmaker, de bank, de apotheker, de directiesecretaresse, en JIJ. Maar dat is slechts een mening...

Degrelle
Berichten: 113
Lid geworden op: 17 nov 2013 11:11

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door Degrelle »

Teunbosseman schreef: Ben nu aan het werk......Multi tasken.
Is niet multitasken maar lekker internetten in de baas zijn tijd.

Gesloten