LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Chello en "Overmatig Datagebruik"

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

ja maar als je je vergist zit je eraan vast. Als upc zich vergist is het gewoon de zoveelste fout waar niks tegenover staat.

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Trek je niets aan van KEES JAN, die vindt alles normaal wat UPC,
- prijsverhogingen van 60%
- steeds verder naar beneden brengen van de FUP (van 80 naar soms al 20 GB per maand).
- abbonnementstermijnen van een jaar
- fouten in de administratie
- onterecht inzitten van incasso buro's etc etc

KeesJAN heeft niets voor niets gewoon UPC op zijn plassertje laten tatoeren :D

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

he gatver. maar gek he dat sommige mensen door de vervelende ervaringen die ze met upc hebben opgedaan geen positief woord over hebben over upc en dat er sommige mensen zijn die overigens net zo als upc het eigenlijk lopen goed te praten. alsof je het niet heb meegemaakt met upc of alsof je het uit je grote duim aan het zuigen bent. dezelfde reactie heb ik van upc gekregen. daarom ben ik geen klant meer. ik heb nog wel gratis kabel tv van upc maar dat is weer 1 van hun fouten in mijn voordeel.

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Keesjan »

Ik ben er echt niet op uit om enkel positief over UPC te zijn. Ik heb al vaker vermeld op dit forum dat ook ik slechte ervaringen heb met de mate van service van UPC. Dat betekent echter niet dat altijd alles kommer en kwel is. Geloof het of niet: UPC kan in een aantal gebieden wel degelijk een always-on verbinding leveren. Ik betaal al jaren via een automatische incasso. Nooit problemen mee gehad. Je moest eens weten hoeveel wanbetalers er zijn in Nederland.

Natuurlijk, de administratie van UPC is slecht. Maar van de meeste klagers hoor ik toch dat er meer achter zit als het fout gaat: te laat betaald, te weinig geld op de rekening, rare vergoedingen eisen waar je geen recht op hebt, rare verrekeningen omdat mensen denken dat ze daar recht op hebben, het modem niet meer teruggeven, overmatig datagebruik enz. De FUP? Nooit last van. Ik heb nog een leven naast internet en download geen 50 GB aan porn. Voor de rest kan ik online zijn wanneer ik wil en downloaden wat ik wil. Mocht dat ooit eens buitensporig gebeuren, dan is 8 KB / sec traag maar wel te doen. Contract termijnen van een jaar zijn heel normaal, dus ik zie niet in waarom dat bij UPC niet zo mag zijn.

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb ervaring met upc dat de rekeningen echt niet kloppen, dat ik betaald heb maar UPC ondanks het overhandigen van bewijs blijft ontkennen dat ik betaald heb. Ik heb opgezegd en het heeft upc anderhalf jaar gekost om mijn opzegging te verwerken. Ik ging verhuizen en upc ging naar het verkeerde adres terwijl het juiste adres heeeel duidelijk was gecommuniceerd. na mijn verhuizing deed de telefoon het niet meer. dit zou binnen een dag opgelost worden. dit was echter na een maand nog niet opgelost. ik heb toen opgezegd. na mijn verhuizing heeft upc digital het nooit meer gedaan. dit heb ik opgezegd maar is niet goed verwerkt bij upc. upc heeft bijna alles fout gedaan wat fout kon gaan in mijn geval. en daarom klaag ik. ik heb geen reden om upc te verdedigen, had ik maar een reden dat had ik alle ellende die ik jullie nu bespaar niet meegemaakt. ik wil liever niet klagen maar upc valt me via intrum justitia nog steeds lastig al meer dan 2 jaar. ik heb ze gesmeekt om het voor de rechter verder uit te vechten maar dat durven ze niet. UPC staat voor mij gelijk aan ELLENDE. Maar Keesjan ik ben eerlijk blij voor jou dat jij deze ellende met upc niet hebt meegemaakt. maar als ik mijn ervaring op dit forum post ga dan s.v.p. niet doen alsof ik overdrijf of dat het aan mezelf ligt.
bedankt.

martijn75

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door martijn75 »

Als gedupeerde sluit ik mij aan bij de genoemde grieven over de onduidelijke en oneerlijke fair use policy van mijn upc chello classic abonnement.

ikkuhook

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door ikkuhook »

Maar toch heb jij getekend voor de FUP, Martijn. Nu klagen?

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

ja eigenlijk stom dat martijn heeft getekend. je tekent voor iets waarvan je niet weet wat het zal worden. FUP zou eigenlijk bij de wet verboden moeten worden!!

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Keesjan »

Ik raad iedereen aan om bij hosters te kijken hoe duur datatransfer is. Kijk gelijk ook even naar de prijs van huurlijnen en vaste verbindingen als T1/E1. Ga je vervolgens diep samen dat je voor een paar zielige tientjes 50 GB aan data over hun lijn trekt. Soms mensen hebben geen idee van de kostbaarheid en kostprijs van data en bandbreedte en denken dat internet hetzelfde is als hun 100 Mbit LAN netwerk.

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Keesjan, dan juist zou je toch zeggen dat upc daar duidelijk over moet zijn. wat kan mij het nou schelen wat zij betalen het gaat erom wat ik moet betalen.

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Keesjan waarom hebben andere mensen op de dl-site waar ik zit, in andere landen hier helemaal geen last van dan?????????

Ik betaal het meeste van allemaal, heb de langzaamste verbinding van allemaal, en mag ook nog eens het minste dl van allemaal.....

door afspraken hier in nederland is het onnodig duur, belachelijk langzaam, en zijn er belachelijke regels zoals fup.....

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Keesjan »

Wat je moet betalen is altijd duidelijk. Feit is dat je eigenlijk als consument op een te dure verbinding zit die UPC veel geld kost. Voor het geld wat je UPC betaalt zou je hooguit een 64 Kbit verbinding mogen hebben. Met die snelheid mag je 24 uur per dag downloaden wat en hoeveel je wilt. Echt onbeperkt dus. Probeer maar. Je zal een slordige 25 GB kunnen downloaden. Dat is je echte limiet.

Maar ja, dan zijn de klanten niet tevreden en gaan ze zeuren over traagheid. Dus wat doet UPC? Ze gooien de snelheid open tot 2560 Kbit, maar dan wordt het niet onbeperkt maar fair use. Je mag nog steeds evenveel downloaden, maar je hoeft er minder lang op te wachten. Eigenlijk is de lijn dan overboekt: mensen kunnen veel meer downloaden dan er bandbreedte is ingekocht. Natuurlijk kan UPC dan besluiten om de keiharde limiet op 25 GB te zetten.
Maar dan gaan de klanten weer klagen: ze willen niet alleen meer snelheid, maar ook meer dataverkeer genereren. Wat UPC doet is een concessie met de fair use policy: een gedeelte van de klanten zullen nooit bij de 25 GB komen en een gedeelte zal er overheen komen. Dus men stelt: zolang het gemiddelde van alle abonnees netjes op de 25 GB blijft hangen kan iedereen doen wat hij wil. Zo kan je 30, 35, 40 tot soms wel 50 GB binnenhalen zonder dat UPC je een mail stuurt. Dat is ruim 2 keer zoveel als je een limiet zou hebben. Waarom dan klagen? Natuurlijk: het is variabel, want mensen downloaden de ene keer meer dan de ander. UPC ziet het gemiddelde ook de ene keer langzamer stijgen dan de andere keer.

Ik vind het daarom een aardige concessie. Wil je duidelijkheid? Houd dan de 25 GB in je hoofd als grens. Of stel je bandbreedte manager in op 64 Kbits, dan heb je een onbeperkte datafransfer op die snelheid. Kan je leven met wat minder duidelijkheid? Dan kan je na de 25 GB nog wat meer binnenhalen zolang het gemiddelde nog niet bereikt is. Bevalt het systeem je helemaal niet? Dan zal je een andere provider moeten zoeken. Die zijn er genoeg.

PS: die 25 GB kan ook afwijken. Naar gelang de kosten en beschikbare bandbreedte.
Keesjan waarom hebben andere mensen op de dl-site waar ik zit, in andere landen hier helemaal geen last van dan?????????
Landen verschillen en de economie verschilt. Nederland is een relatief duur land. Daar zal je mee moeten leren leven. Zeker nu het economisch wat slechter gaat. Dat zit niet alleen in UPC, maar in veel meer bedrijven.

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Keesjan je *** een flink end de ruimte in.....
Waarom is die bandbreedte voor een nederlandse provider duurder dan voor een buitenlandse, dat moet je me ff uitleggen..... Alsof de amerikaanse economie zo goedkoop is

moet UPC aan de firma Internet BV een afdrage doen voor bandbreedte???????

En nee heb nog nooit een mail gehad van UPC dat ik te veel download, en kan je zeggen de eerste keer dat ik hem wel krijg is het gelijk einde voor UPC bij mij.....

Maar goed zo snel zal ik ook wel niet aan die dl limiet komen met al die storingen :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

maar ehhh Keesjan betaald UPC je nou voldoende om zelfs op dit soort tijdstippen te posten???????

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

keesjan je kletst echt uit je nek. als ik nu 25 gig aan hou dan kan dat volgende maand te veel zijn. want als upc dat niet meer fari noemt is het over. en waar haal jij die wijsheid vandaan? de een zegt 40 de ander 50 en jij noemt 25. heb je het over classic of over een ander abonnement? als upc nou eens duidelijk was...................

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Wat kan die KeesJAn toch stom lullen. ADSL is even duur zo niet goedkoper dan Chello.
ADSL = 512 Kb en meer.
Chello volgens KeesJAN 64 Kb (oogluikend wordt volgens hem meer toegestaan, volgens de chello website biedt chello light 1024 Kb).
Kortom KLINKKLARE ONZIN KEESJAN.

Bij ADSL geen enklee 25 GB LIMIET, bij Chello wel.
Ze moesten eigenlijk de letetrs o,n,b,e,p,r,k en t van KEESJAN zijn toestenbord afhalen zodat NOOOOIT meer het woordje onbeperkt kan intypen.
Zoek eens op wat onbeperkt betekent KEESJAN zou ik zeggen, als je niet weet wat het betekent!!!!!

willis

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door willis »

Nou heb ik tegen beter weten in TOCH maar besloten een classic abbonement te nemen. Hier in het zuiden is er gewoon geen alternatief.
Ik ben een van de velen die alleen maar met een mobiel belt, en om nu voor ADSL een telefoonlijn aan te sluiten, kost gewoon zoveel extra per maand, dus wat dat betreft heeft UPC een duidelijk monopolie positie op kabel gebied.
Maar goed, ik heb mijn try en buy periode er nu net opzitten.
De gestelde limiet... tja... Ik heb de classic pakket genomen juist om geen datalimiet te hebben, daar adverteert men mee, aldus in mijn ogen erg misleidend, want zoals duidelijk mag zijn, men hanteert wel degelijk een datalimiet. Een vriend van me heeft gemiddeld een dataverkeer van 150 tot 200 Gig p.mnd. bij Wanado, en nooit problemen.
Maar dat terwege, ook al zou ik zoveel dataverkeer WILLEN genereren, het is niet mogelijk.
Ik heb nu vanaf de 9e mijn try en buy maandje. In die periode tot de 1e van de maand. (want mij is verteld, dat de datalimietteller van de 1e tot de 1e telt) heb ik zo’n 37 Gig verkeer gegenereerd.
Acceptabel toch? Of ik meer wil of niet, ik zit nog onder de gestelde limiet van 40 Gig.
MAAR, na de 1e loopt de teller gewoon door, (wat niet zou moeten) rond de 9e ben ik geknepen, en ontvang ik een mailtje dat dit zo blijft tot de eerste van de volgende maand. M.a.w. in 1 week tijd zou ik volgens UPC 41 Gig verkeer gebruikt hebben, en moet ik 3 weken met 64kbit doen.
Onacceptabel. Uiteraard met de helpdesk gebeld.!!
Eerste die ik aan de lijn krijg (overigens erg vriendelijk) vertelt mij bij de vraag waarom die limiet er toch is, terwijl de advertentie roept, “Unlimited 24/7” , dat een filmpje downloaden 700mb in beslag neemt.
Niet dat dit was wat ik vroeg, maar toch, even duidelijk gemaakt dat een gedownload dvd’tje met gemak 4,5 Gig kan zijn, laat staan 7 a 8 wanneer het een volwaardige rip is, maar dit nog terzijde.
Hij begreep dat er een fout gemaakt was waardoor de teller gewoon doorliep, maakte een notitie,
En verzocht mij even opnieuw te bellen met afdeling brabant (had nu rotterdam) en daar kon ik waarschijnlijk verder geholpen worden.
Aldus bel ik opnieuw met afdeling brabant, nu krijg ik iemand met een gebrekkig nederlands accent, en een niet al te vriendelijk karakter. Ik doe mijn verhaal opnieuw, spits daarbij toe op wat zijn voorganger mij toegezegd heeft en vraag om opheldering. (aangezien ik al een dag of 4 geknepen ben)
Antwoord, “meneer wat downloadt u zoal? “ ehm… Niet zo veel, enkel filmpje, wat dingetjes, wat surfen, wat data uploaden voor websites die ik gemaakt heb, e.d. Niet dat dat wat uitmaakt.
“ja meneer, ik ga een case aanmaken en dan hoort u binnen 48 uur of u inderdaad onterecht bent geknepen”.
Ik zeg, maar dat is toch al lang duidelijk, is zichtbaar, is mij toegezegd, het is met 1 druk op de knop hersteld,
Ik wil graag sneller mijn verbinding terug dan 48 uur wachten.
“Meneer, ik kan zo wel de hele avond met u aan de telefoon blijven, ik kan een case aanmaken, of u kunt terugbellen. “ (met dreigend en geirriteerde stem)
Ik denk PARDON?! Beetje verontwaardigd. Ik zeg; nou ik ben hier niet zo tevreden mee, ik heb nu mijn Try en buy maand gehad, wat als ik nu wil opzeggen omdat ik ontevreden ben?
Antwoord; “ Ja meneer, die is net 3 dagen verstreken en nu heeft u een jaarcontract’ Ik hoor em grijnzen.

God, ik weet dat er inderdaad een hoop klachten zijn over de datalimiet, en de vele beloftens die CHELLO maakt, t.o.v. klanten. Ik voel ook erg sterk dat ze met alle macht zoveel mogelijk mensen binnen willen halen en CONTRACTEREN, en vervolgens links laten liggen.
Ik ben een nieuw abbonee, en krijg een Try en Buy maandje, zonder enkel probleem, is dat maandje verstreken wordt ik per direct geknepen en waardeloos aangesproken bij een helpdesk.
Ik zit qua dataverkeer notabene nog binnen hun (nooit aangegeven) grenzen, en wordt vervolgens alsnog geknepen. Krijg ik er een ontevreden gevoel bij? Dan krijg ik de mededeling, dat ik nu een jaar aan dat contract vast zit.
Ik ben het absoluut niet eens met de gehanteerde datalimiet (i.a.w. AUP zoals upc het liever noemt)
Maar of ik me nu aan hun regeltjes hou of deze overschreid, hoe dan ook lijkt het niet mogelijk een degelijk product af te nemen. Ik ben tevreden met de snelheid die ik krijg, ik kan leven met een datalimiet, mits die mij duidelijk aangegeven wordt voordat ik een abbonement afsluit, dat is allemaal acceptabel, maar Chello buigt alle regeltjes naar eigen hand, laat je tekenen voor iets waar je je amper van bewust bent wat het inhoudt, en kan vervolgens hun eigen regeltjes nog niet eens naleven.
En het ergste is, er gebeurt niks, ik lees overal ZOVEEL klachten, forums met klanten van upc die benadeelt zijn, diverse sites. Maar waar zie ik ergens iets waar daadwerkelijk hier ook iets aan gedaan wordt?
Ik als enkele consument, waar kan ik terecht met mijn klacht? Hier? Gebeurt er dan wat mee? Al die honderden mensen die zich gedupeerd voelen, waar kunnen die terrecht? Absoluut niet bij de Chello helpdesk, want die lezen van standaard blaadjes af hoe ze zo snel mogelijk een klant af kunnen wimpelen.
Wie of welke instantie kan een eind maken aan deze monopoly positie die upc heeft. Er is zoveel keuze in ADSL aanbieders, waarom niet in kabelaanbieders? Uiteindelijk kom ik op een site als radar terecht, maar hoe lang moet ik zoeken naar een site of instantie die daadwerkelijk kracht bij kan staan bij al die klachten van zoveel mensen. Er kan hier zoveel gezegd worden om het te rechtvaardigen waarom er een fair use policy is i.p.v. te zeggen waar het op staat en een limiet te hanteren. Maar dit is allemaal bijzaak als je kijkt naar hoe dit bedrijf functioneert. Hoe het met klanten omgaat. Er moeten gewoon meerdere aanbieders komen voor kabelinternet en dan komen de belangen van de consumenten op de eerste plaats, en niet de centen die binnen moeten rollen, ten koste van. Dan zul je zien dat het gros van de klanten van Chello overstapt (want no offense, de meesten zitten er met tegenzin, omdat er geen alternatief op de kabel is) en binnen de kortste keren is zo een bedrijf failliet.
En verdient…
Dus bij wie moeten wij klagen? De overheid?… I don’t know..

Excuses voor het lange verhaal, moest het ergens even kwijt. :)

jeff.h

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door jeff.h »

Beste radarmedewerkers,

Zoals ik al begrijp zit chello (upc) in een zeer lastig situatie, aangezien velen met mij zowel de aangeboden producten als de service zwaar dramatisch vinden. Enige nadeel is , dat zij als monopolist werkelijk s.....
hebben aan wat hun klanten vinden en verwachten. Zelf ben ik pas geleden overgestapt van classic naar light, iets minder snel en met een datalimiet van 1gig per maand (wat schandalig is voor dat geld)maar zoveel downloaden gebeurt bij mij toch niet. Al met al krijg ik per mail op 09-07-04 een mail dat ik op moet passen aangezien ik de maximale 1 gig reeds heb verbruikt. Geschrokken en wel stop ik direct met downloaden, tot op dat moment dat via de chello messenger (soort nieuwsbrief) een bericht verschijnt met de text : chello light geen datalimiet meer gedateerd 09-07-04. Nou dat is even een meevaller, kortom ik weer downloaden, en wat schetst mijn verbazing ik krijg een 2e en 3e mail waarin mij verteld wordt per direct te zijn teruggezet naar 48 Kbps....... Wat moet ik nou geloven hun messenger of hun mails???
En dan blijkt ook nog eens dat via hun eigen upc downloadtest mijn snelheid maar 14 Kbps is ipv de beloofde 48Kbps...
Er blijken dus een heleboel zaken bij upc zeer fout te zitten en niemand die er iets aan doet of aan kan doen. Hopelijk zullen jullie van Radar nogmaals uitzoeken hoe alles in elkaar zit en nogmaals upc stevig aan de tand voelen en op het matje roepen. Dit kan echt niet meer.
Een zeer boze klant, (zou het liefst vandaag de boel nog cancelen, maar dat gaat natuurlijk weer niet.

arie.o

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door arie.o »

Heren,

Opzeggen kan wel degelijk per direct. UPC levert namelijk NIET de gevraagde dienst. Een snelle internetverbinding met onbeperkte datalimiet. Waar ze leevnsgroot mee adverteren.
Stuur een aangetekende brief naar UPC waarin U opzegt omdat UPC in gebreke blijft.

iedere rechter zal u in het gelijk stellen. Aanpakken die hap.

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

klinkt leuk arie je vergeet er alleen bij te vertellen dat die mensen aan advocaat kosten net zoveel kwijt zijn als een jaar aan UPC, als het niet meer is, en dat weten ze bij UPC dondersgoed

Gesloten