LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vraag aan ervaren MLM'ers

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Slim

Re: Vraag aan ervaren MLM'ers

Ongelezen bericht door Slim »

Student26, Econometrist en Slim zijn meesters in het bedenken van theorieen, maar jij hebt die theorieen niet eens nodig: Of jouw verhaal nou klopt of niet interesseert je klaarblijkelijk niet (kijk maar naar het 'verdiepen' dat je doet), je hebt toch je antwoord al klaar.
Hoe komt dat toch dat je zo'n ongefundeerde negatieve mening over MLM hebt die totaal van feiten ontdaan is?! Ontoerekeningsvatbaar door een trauma dat je hebt opgelopen?! Een vriendinnetje dat wel succes had met MLM en jij niet en toen zag wat voor jochie je echt bent en je verliet?! Want dat verklaart veel. En een verklaring voor jouw manier van denken is toch wel heel ver te zoeken.
Zo ontzettend laag, niet te geloven. Ik neem me telkens voor om hier nog alleen maar te komen lachen maar het is om te huilen.
En het gegooi met modder zou al ingeperkt kunnen worden door een paar goede moderators, maar die heeft de Tros blijkbaar niet in dienst.

nieuw

Ongelezen bericht door nieuw »

student26

kom eens met een bewijs dat grote bedrijven niets van willen hebben.?

waarom zou een groot bedrijf als tiscali het doen dan?
ze gaan hun naam toch niet ten gronde maken.(volgens jullie)
distributeurs lopen wel met een map met de naam van tiscali op?
Of wil je zeggen bij de directie van een groot onderneming als tiscali zijn ze niet goed wijs.Dat is makkelijk. Dus elk groot onderneming die met mlm begint is niet goed wijs bij jullie. Zitten wel mensen die een hogere opleiding hebben genoten.Zij hebben wel degelijk onderzoeken na gedaan voo ze beginnen omdat ze zien dat andere ondernemingen op dit moment in hetzelfde branche ontzettend veel klanten binnen halen cq weg kapen.

Slim

Ongelezen bericht door Slim »

Student26, Econometrist en Slim zijn meesters in het bedenken van theorieen, maar jij hebt die theorieen niet eens nodig:
Snap jij nou eigenlijk wat een theorie is? Je doet alsof een theorie een door mensen bedacht "onbereikbaar ideaal" is, maar dat is het dus niet. Dan bedoel je een "utopie".

Een theorie is een op waarnemingen (uit de praktijk dus) en denkwerk gebaseerde weergave van een verschijnsel. Bijvoorbeeld penicilline.

De onderzoeker:
"Goh, ik zie dat als ik bakkersgist in een schaaltje bacteriën laat vallen, dat dan de bacteriën rondom de gistkorrels doodgaan." Een observatie uit de praktijk. VERVOLGENS komt pas theorie om de hoek kijken: de onderzoeker gaat op basis van wat hij ziet en wat hij aan bestaande kennis heeft (ook in de praktijk ontdekt) beredeneren wat er gebeurt tussen gist en bacterie. Uiteindelijk volgt daar uit dat gistcellen penicilline maken, wat een bacteriedodend middel blijkt te zijn.

Uit de praktijk volgt de theorie, daaruit weer nieuwe praktijkwaarnemingen en daardoor kunnen wij onszelf nu genezen met penicilline.

Ik hoop dat je nu de samenhang snapt tussen theorie en praktijk.

prettig weekend.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

De onderzoeker:
"Goh, ik zie dat als ik bakkersgist in een schaaltje bacteriën laat vallen, dat dan de bacteriën rondom de gistkorrels doodgaan." Een observatie uit de praktijk. VERVOLGENS komt pas theorie om de hoek kijken: de onderzoeker gaat op basis van wat hij ziet en wat hij aan bestaande kennis heeft (ook in de praktijk ontdekt) beredeneren wat er gebeurt tussen gist en bacterie. Uiteindelijk volgt daar uit dat gistcellen penicilline maken, wat een bacteriedodend middel blijkt te zijn.
Tja, en waar zijn die waarnemingen dan dat MLM niet werkt?! Jullie beginnen met de theorie want ik heb hier nog geen waarnemingen voorbij zien komen. Niet een ex-MLM'er zit er tussen die ons laat zien waarom het niet werkt.
Wel word er hier beredeneert wat er zou kunnen gebeuren als bepaalde aannames correct zijn. En daar zit hem de kneep: de aannames zijn fout, ze worden niet gestaafd door bevestigingen uit de praktijk maar toch blijven een aantal mensen zich hier voordoen als mensen die het allemaal snappen (en dan vaak met als enig excuus dat zij een opleiding hebben en de MLM voorstanders klaarblijkelijk niet, wat al weer een aanname is)
Ik hoop dat je nu de samenhang snapt tussen theorie en praktijk.
Hahaha
[/quote]

Gast

Dat is heel simpel. Pak de Gouden Gids en zoek bij elk bedrijf op de internetpagina's. Je zal er geen spoor van MLM aantreffen. Als die ondernemingen wel iets van MLM wilden weten dan hadden ze dat groot en breed aangekondigd. Iedereen weet dat MLM bestaat, dus onwetendheid is het niet. Ik noem maar wat bedrijven: KPN, UPC, Microsoft en Vendex KBB
Dat zal wel zo'n wetenschappelijke waarneming zijn. Zoek in de gouden gids onder herbalife, amway, euphony of wie dan ook en dan vind je ook geen spoor van MLM. Dus dat is dan je bewijs dat grote bedrijf zich er niet mee bemoeit?! Zoek Tiscali en je vind ook niks op hun site.
Of Numico?!
Of Toyota?
Of zelfs Tele2!

En toch werken ze allemaal oa met MLM

nieuw

http://www.tiscali.co.uk/products/nm/de/

rechtstreeks op hun website (andere landen)

Gast

Verrek, je hebt gelijk. Nou ja, dat zal dan wel komen omdat er meer en meer mensen en bedrijven zijn die inzien dat MLM wel degelijk werkt en dat de tegenstanders aan de verliezende hand zijn. :lol:

nieuw

Gast,
ze geven geen enkle argument over tiscali??

pfff

Ongelezen bericht door pfff »

Gast,
ze geven geen enkle argument over tiscali??
Oh gast help me, ik kan het niet alleen af!

:shock: :lol: 8)

Gast

wat flauw pffff. Geeft dan een goed redenering waarom tiscali mlm
hanteert.
Of moet ik paar meer grote bedrijven neer zetten met websites.Want er zijn er wel wat meer.

Ik heb een beetje gevoel hoe jullie redeneren zoals een fabrieksarbeider altijd praat over zijn of haar baas.
lid zijn van een vakbond,grote drukte maken over 1% of 2% loonsverhoging anders gaan we staken. Zelfs wanneer de economie slecht voor staat waarbij vele niet eens werk hebben of ontslagen worden.

hier over mlm wordt er gesproken over de mensen die het niet bereikt hebben en het het niet begrijpen.
of ik heb lang aan topsport gedaan maar nooit een groot toernooi gewonnen.

Ik heb nog geen enkele grote bedrijf van jullie gezien die tegen mlm zijn.

Keesjan

Ongelezen bericht door Keesjan »

Ik heb nog geen enkele grote bedrijf van jullie gezien die tegen mlm zijn.
Ik heb nog geen enkel bedrijf gezien die voor is. Bedrijven gaan echt niet op hun site vermelden waar ze tegen zijn. Nee, vermelden met trots waar ze voor zijn en wat ze gaan gebruiken. Een bedrijf is geen schandpaal waar niet werkende strategie-en te kijk worden gezet. Een bedrijf profileert zich met wat hij wel doet. MLM staat daar niet tussen, dus wordt het niet gebruikt.

nieuw

http://www.tiscali.co.uk/products/nm/de/

Nogmaals! zijn jullie blind? vast een voorbeeld!

Gast

Waar blijf je Keesie :lol:

nieuw

Een bedrijf is geen schandpaal waar niet werkende strategie-en te kijk worden gezet

keesjan waaruit blijkt dat het niet werkt?
nogmaals dus Tiscali begint met een niet werkende stategie volgens jou? Zeer domme jongens werken daar?

Misschien een oproep voor de mensen die tegen mlm zijn
om vast tiscali (nederland was worldonline) als internetprovider eruit te doen wat zij doen volgens sommige mensen hier op de forum aan piramide spelen en daar haal ik mij hadden af.

Gast

Vartec gebruikt ook MLM

Keesjan

Ik merk op dat we in Nederland zijn. Tegenstanders hebben al aangegeven dat MLM zich vrijwel altijd in het buitenland lijkt te profileren. Een Duitstalige site op een Engelse hosting zegt niks over de situatie in Nederland. Waarom kan ik er op de Nederlandse site van Tiscali niks over terug vinden?

Overigens heeft WOL in Nederland een ontzettend slechte naam. Kent iemand Nina Brink nog? Gebakken lucht, grote internetbubbel en al het geld eruit halen. Als voorstanders MLM met een dergelijk bedrijf willen associëren dan lijkt het me al dubieus.

student26

Ongelezen bericht door student26 »

Tja, en waar zijn die waarnemingen dan dat MLM niet werkt?!
Zomaar wat links:

http://www.vandruff.com/mlm_intro.html
http://skepdic.com/mlm.html
http://www.quatloos.com/mlm/mlm.htm
http://www.businesslyceum.com/mlm.html
http://www.falseprofits.com/Lessons%20f ... amids.html

"Ooggetuigeverslag":

http://www.mlmwatch.org/13Victims/fox.html

Ingediende klachten bij FTC (US):

http://www.ftc.gov/foia/quixtar.pdf
http://www.ftc.gov/foia/herbalife.pdf

En de lijst gaat door, en door, en door, en door.... Zoek zelf eens op Internet, er zijn zat voorbeelden van mensen die het geprobeerd hebben en van mislukte MLM ondernemingen te vinden... Of moet ik al het werk voor je gaan doen... Zal toch niet he, want je wil het ook niet voor ons doen, toch?
Niet een ex-MLM'er zit er tussen die ons laat zien waarom het niet werkt.
Dus nu ga je het "ons" kwalijk nemen dat hier geen ex-MLM'ers meeschrijven? Wat kan ik daar dan aan doen?! Lees eens wat andere threads? Daar heb ik namelijk wel al mensen gezien (bijvoorbeeld een ex-Herbalife distributeur).

En IK hoef geen ervaring te hebben binnen MLM om je uit te leggen waarom het niet werkt. Dat hebben we inmiddels al zo vaak gedaan. Hoe je het ook wendt of keert, bij iedere MLM komt een verzadigingspunt om de hoek kijken en dan stopt het gewoon. Niets aan te doen en onvermijdelijk.
En daar zit hem de kneep: de aannames zijn fout
Vandaar dat we jou al meerdere malen hebben gevraagd toe te lichten welke aannames fout zijn, maar je geeft daar geen antwoord op.
Nou ja, dat zal dan wel komen omdat er meer en meer mensen en bedrijven zijn die inzien dat MLM wel degelijk werkt
Verklaar me dan eens in duidelijke taal waarom het aandeel van MLM-verkopen in het totaal aan verkopen wereldwijd aan het dalen is? En verklaar als je dan toch bezig bent ook meteen even waarom het aandeel van MLM in het totaal minder dan 1% is na ruim 50 jaar?

Een andere vraag: waarom zou een bedrijf als Tiscali het doen? Laat ik de vraag eens omdraaien: waarom zouden ze het niet doen? Je kunt het allicht eens proberen, werkt het niet, dan heb je al je conventionele verkoopkanalen nog en is er dus geen man overboord. Zolang je maar binnen de wet blijft (of de mazen erin weet te vinden) is er niets aan de hand. Dat ik persoonlijk (en als ik het zo lees zijn er hier nog een aantal) van mening ben dat de wetgever hier paal en perk aan zou moeten stellen is een totaal andere discussie.

Gast

keesjan

in eerste plaats is worldonline dat geweest! niets uit te staan met mlm

tiscali is begonnen in deze landen maar nog niet in Nederland. Niets uit te staan met mlm.
welke hosting het is? is tiscali toevallig zelf een internet bedrijf???
Mijn reactie was ze hanteren nu ook mlm.Daar geef je weer geen antwoord op.alleen andere bijzaken zoals je bij vele grote conventionele bedrijven altijd iets kunt vinden.

wanneer AH zou gaan beginnen met MLM kom je dan ook met het verhaal over hun boekhoudschandaal.

Student26
mooi praten kun je.
Zou zo'n grote bedrijf geen voor onderzoek hebben gehouden! Zij weten net als wij dat het werkt en zien het bij mlm concurrenten.
nee jij zegt; laten we het eens uit proberen! Wanneer grote bedrijven dit altijd zullen doen met zo'n opmerking zullen veel failliet gaan.
Wat denk je van de distibuteurs,een betere negatieve reclame kun je niet krijgen wanneer ze stoppen. Hun naam is er wel aangekoppeld!
als zo slecht zou zijn volgens JOU dan koppelen ze toch nooit MLM aan?
dus wat al niet zou werken,Beginnen ze toch niet mee!!!

zouden ze er mee stoppen dan beteknt het nog niet dat mlm verkeerd was en kan dan te maken hebben met hun management die geen verstand heeft van mlm,

Verder de pagina's die je in je vorige bericht bracht zijn mensen die er niet van houden .maar ook mensen waarschuwen voor slechte mlm bedrijven. Zodoende kunnen de juiste bedrijven zich verbeteren en er zorg voor dragen dat ze netjes met hun distibeurs omgaan.

ik zie het als arbeiders naar de vakbond kunnen gaan wanneer een conventionele bedrijf niet netjes met hun personeel omgaan.De vakbond heeft niet altijd gelijk!!!

MLM is steeds aan het verbeteren zodoende zullen slechte mlm bedrijven geen lange overlevings kans hebben of nieuwe bedrijven ontstaan die misbruik willen maken van de distibuteurs en van het systeem
ik zie het dus als eerder als bescherming.maar nogmaal deze instellingen of personen schrijven in deze websites ook zaken wat ook niet klopt ,misschien voor de slechte bedrijven.Zij draven ook te ver door.

Maar goed ,mooi tegengewicht in ieders voordeel

Tegenstanders blijven altijd bestaan in elk sector of wat je wilt noemen.
zoals voorstanders of tegenstanders van bont.!!

Keesjan

Mijn reactie was ze hanteren nu ook mlm.Daar geef je weer geen antwoord op.
Zeker wel. Mijn reactie was dat zaken in het buitenland niks met Nederland te maken hebben. Geef nu eens een duidelijk en concreet voorbeeld in Nederland. Ik zie grote bedrijven als KPN, Microsoft, Planet Internet, UPC, Vendex KBB en Ahold niet meedoen. Reden genoeg om aan te nemen dat MLM, in elk geval in Nederland, niet gewaardeerd en erkend wordt.

nieuw

keesjan ,Dat zegt nog niks. het is in ontwikkeling. Nederland loopt op dit moment op vele zaken achter.
En de bedrijven zoals de kpn wat stelt deze bedrijf voor op de wereld.
een kleine speler in hun branche. Ze kunnen het in de toekomst niet volhouden als ze het alleen van Nederlandse markt moeten hebben en overigens gaat het om het aantal klanten en niet welke land.

Gesloten