angel1978 schreef:
Je negeert dan maar even dat je zelf meerdere accounts hebt aangemaakt wat ook overduidelijk tegen de gebruikersregels in gaat.
En jij denkt dat het genoeg is om je op 1 puntje te focussen zodat je niet op de inhoud hoeft in te gaan.
Ik hoef niet op de rest in te gaan.
Je hele post is niet toegestaan, aangezien je deze nooit had mogen maken met een 2e account nadat je het 1e niet meer kan/mag gebruiken.
Dan moet je de huisregels nog eens beter lezen.
Er staat namelijk: Het is forumgebruikers niet toegestaan om op het forum actief te zijn onder meer dan één (1) gebruikersnaam. Schending van deze regel kan leiden tot een onmiddellijke en permanente verbanning.
Ik ben op dit moment actief onder 1 gebruikersnaam. Mijn post is dus wel toegestaan en daarom mag je er best inhoudelijk op in gaan. Het blijft lastig he, dat interpreteren van wetten en regels.
Ik ben ruim een jaar geleden lid geworden van een forum. Dit forum is van een publieke omroep, die zich met een programma hard maakt voor consumenten. Men trekt in dit programma bedrijven aan de mouw over misstanden.
Nu blijken er op dit forum misstanden te zijn tegenover de leden. De moderatie verbant personen zonder enige duiding, verwijdert poets zonder enige duiding en verwijdert hele topics zonder enige duiding.
Kritiek is niet gewenst en wordt bestraft en communicatie richting de leden is er niet. Naar mijn mening gaat de moderatie op dit forum het doel van het programma compleet voorbij.
Heeft iemand enig wat hieraan te doen is?
Laatst gewijzigd door Radar op 03 jun 2018 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Bericht door Moderator verplaatst naar 'Feedback op het forum'
heeft gewoon 2 accounts, alleen op 1 account zit een (permanente) ban. Dus dan gebruik je een 2e om op terug te kunnen komen.
Gewoon niet toegestaan dus.
HansieZant schreef:
Er staat namelijk: Het is forumgebruikers niet toegestaan om op het forum actief te zijn onder meer dan één (1) gebruikersnaam. Schending van deze regel kan leiden tot een onmiddellijke en permanente verbanning. .....
Er is nu toch echt 1 andere gebruiker met 2 accounts tegelijk bezig
angel1978 schreef:heeft gewoon 2 accounts, alleen op 1 account zit een (permanente) ban. Dus dan gebruik je een 2e om op terug te kunnen komen.
Ten eerste: ik had geen permanente ban.
Ten tweede: ik heb het moderatieteam zelf gevraagd mijn account op te heffen.
Ten derde: "Dus dan gebruik je een 2e om op terug te kunnen komen.
Gewoon niet toegestaan dus". Zo staat het niet in de huisregels. Dit is jouw interpretatie daarvan.
Ten vierde: ik gaf ontopic feedback over hoe het er op dit forum aan toe gaat. Ik ben niet degene die nu de discussie volledig offtopic laat gaan, dat zijn jullie. Off-topic gaan is volgens de huisregels niet toegestaan.
HansieZant schreef:
Er staat namelijk: Het is forumgebruikers niet toegestaan om op het forum actief te zijn onder meer dan één (1) gebruikersnaam. Schending van deze regel kan leiden tot een onmiddellijke en permanente verbanning. .....
Nee, want mijn andere account bestaat niet meer. Ik ben nu dus onder 1 gebruikersnaam met 1 account bezig. Geheel volgens de regels dus. Kunnen we nu weer ontopic gaan? Offtopic gaan is volgens de huisregels namelijk niet toegestaan en ik zal hier dan ook niet meer op reageren.
vroem schreef:Tja MM zelf kan niet spreken, is hem verhinderd door moderatie. Zoal gezegd: ik kap met helpen vraagstellers, geen vertrouwen in redactie/moderatie vanwege de toegepaste censuur en de manier waarop met kritiek wordt omgegaan. ( eigen straatje schoonvegen en verder niets)NL is geen dictatuur, maar hier heeft de redactie zijn eigen opgebouwd. Imho...
ik verbaas mij dat er blijkbaar nog velen zijn die daar geen probleem mee hebben. En gewoon doorgaan sls er niets gebeurt is.. Ik wacht feedback vanuit redactie af, kunnen ze mijn ongelijk aantonen.
Hier sluit ik me bij aan.
HADES2001 schreef:+9 helaas vrees ik dat dit topic niet onder mat geveegt word maar dat we er onder geveegt zijn vanaf het moment dat het aangemaakt is puur om van de random topics af te zijn en de admin het niet zo druk heeft met die delete knop
Maar vind het best, help gewoon geen mensen meer op tros radar
Dat dus. Exact.
Nou moderatie, een flinke meerderheid van de regulars wil Moneyman terug, transparante en rechtlijnige moderatie. Gaan jullie nu eens inhoudelijk antwoorden of is "ons" cynische voorspelling correct en doen jullie straks alsof er niks gezegd is en verdwijnt dit topic zomaar?
Om weer even de focus te krijgen waar hij naar mijn mening hoort.
angel1978 schreef:heeft gewoon 2 accounts, alleen op 1 account zit een (permanente) ban. Dus dan gebruik je een 2e om op terug te kunnen komen.
Ten eerste: ik had geen permanente ban.
Ten tweede: ik heb het moderatieteam zelf gevraagd mijn account op te heffen.
Ten derde: "Dus dan gebruik je een 2e om op terug te kunnen komen. Gewoon niet toegestaan dus". Zo staat het niet in de huisregels. Dit is jouw interpretatie daarvan.
Ten vierde: ik gaf ontopic feedback over hoe het er op dit forum aan toe gaat. Ik ben niet degene die nu de discussie volledig offtopic laat gaan, dat zijn jullie. Off-topic gaan is volgens de huisregels niet toegestaan.
HansieZant schreef:
Nee, want mijn andere account bestaat niet meer. Ik ben nu dus onder 1 gebruikersnaam met 1 account bezig. Geheel volgens de regels dus. Kunnen we nu weer ontopic gaan? Offtopic gaan is volgens de huisregels namelijk niet toegestaan en ik zal hier dan ook niet meer op reageren.
Ik heb even de forumregels nog eens goed doorgenomen. Eigenlijk spitst het zich toe op de vraag of vrijheid van meningsuiting , binnen de grenzen van respectvol met elkaar omgaan ( wat iets anders is dan anderen niet zouden mogen wijzen op een, aantoonbaar, verkeerde voorstelling van zaken) onder de streep valt onder belang voor de consument. Ik vind van wel, tussen de regels van de forumregels door de redactie feitelijk ook. Toch hebben ze door te censureren nb ook hun eigen regels naar mijn mening gepasseerd...
Vroem, wat wil je er nu mee bereiken ?
Voel je je niet thuis op een forum door bv beleid of de sfeer, dan kun je de keuze maken niet meer actief te zijn op een forum.
Die keuze is overigens aan iedereen, het is zo makkelijk!
Wat kan er beter op dit forum? Zijn er opties die je mist? Wat zou jij graag anders zien?
Van extra categorieën tot scherpere regels en van uitgebreidere functies tot een meer transparantie moderatie: in dit topic kun je suggesties aandragen en daarover discussiëren.
Let op:
- Radar (de Moderator) zal op dit forum meelezen om suggesties op te doen en te vernemen wat er zoal speelt, maar vooralsnog niet om actief mee te discussiëren.
- Dit topic is een proef. Afhankelijk van hoe nuttig het bevonden wordt door gebruikers én door onszelf, zullen wij het sluiten / instandhouden / aanpassen. Mocht het nuttig blijken, dan kan het een permanente vorm krijgen.
- Posts / discussies over individuele forumgebruikers zijn ook hier niet toegestaan.
- Hoewel dit topic niet over consumentenkwesties gaat, gelden alle andere huisregels (https://radar.avrotros.nl/over/huisrege ... orwaarden/) hier nog wel gewoon. Dat betekent dus ook dat posts en discussies constructief en respectvol dienen te zijn, en dat Radar zich het recht voorbehoudt om bijdragen aan te passen / te verwijderen.
We moeten ons aan topic houden dus;
Ik mag niet zeggen dat ik de meeste Deurwaarders niet bepaald mijn vrienden zijn.... hier was een goede uitzondering waarvan ik dus de naam niet mag noemen!
Dus ook geen kritiek op forum beheerders want dat zijn ook een individuele forum gebruikers.
Als ik het letterlijk zou nemen blijft er weinig over en of dat nu de bedoeling is?
Dus ook geen kritiek op forum beheerders want dat zijn ook een individuele forum gebruikers.
Forumbeheerders van Trosradar zijn medewerkers van de (internet)redactie van een omroep.
Het zijn GEEN goedbedoelde amateurs lijk mij maar VET betaalde medewerkers
Dus ik mag dan ervanuit gaan dat deze internet redactie professioneel hun werk doen niets meer of minder.
Zolang als er geen verduidelijking komt over de ban van MM is de moderatie dus zeer onprofessioneel, en dictatorisch bezig.
Apart om te zien dat er mensen zijn die anderen het licht in de ogen niet gunnen. Boeit dat echt, dat iemand tien accounts hier heeft? De regels zijn krom, gedateerd en zeker niet in lijn met een publieke omroep.
Revoked schreef:Apart om te zien dat er mensen zijn die anderen het licht in de ogen niet gunnen. Boeit dat echt, dat iemand tien accounts hier heeft? De regels zijn krom, gedateerd en zeker niet in lijn met een publieke omroep.
Nee eigenlijk niet, totdat diegene zo'n extra account gebruikt om mensen aan te vallen en/of allerlei beweringen te doen die niet kloppen.
Of ook leuk: je eigen beweringen ondersteunen door andere accounts zodat het lijkt alsof je het bij het rechte eind hebt.
of .. of..
Eigenlijk zijn er heel veel redenen waarom het hebben van meerdere accounts een heel slecht idee is, het is dan ook niet voor niets verboden op eigenlijk alle fora.