ClaimConcept schreef: ↑06 jul 2021 14:02Het valt wel op dat ConsumentenClaim meestal in het geheel niet over een volledig dossier beschikt. Integendeel, vinden ze niet nodig
Voor wie het nog niet heeft gedaan: je hebt recht op inzage in je (klacht)dossier bij Aegon! (en ConsumentenClaim)
Geachte hoofddirectie AEGON,
Mijn naam is [naam][adres], ik heb bij AEGON Spaarbeleg een RenteRekening/SprintPlan onder polisnummer [contractnummer].
Cliënten hebben op grond van artikel 12 en 15 eerste lid van de Algemene verordening gegevensbescherming AVG (voorheen artikel 35 Wbp) recht op inzage in en afschrift van alle door u verwerkte persoonsgegevens die op hen betrekking hebben. Voorts hebben wij recht op informatie over de herkomst van deze gegevens en het doel waarmee u tot het verwerken van deze gegevens bent overgegaan.
Ik wil graag binnen de gestelde termijn van 4 weken, conform de regels van de AVG, inzage in en afschrift van alle door u verwerkte gegevens, zowel die verwerkingen die plaatsvonden voorafgaand aan bovengenoemde overeenkomst (-en?) alsook latere gegevens.
Ik doel hierbij in elk geval op:
- Een kopie van de offerte
- Toenmalige en huidige gegevens van de toenmalige adviseur
- Een kopie van het aanvraagformulier en de overeenkomst
- een kopie van het risicoprofiel met doelstellingen, risicobereidheid en kredietwaardigheid
- alle klachtcorrespondentie, ook met (eerdere) belangbehartigers
- alle overige documenten die van toepassing zijn
De Hoge Raad der Nederlanden heeft in ECLI:NL:HR2007:AZ4663 van 29 juni 2007 een zodanig ruime uitleg gegeven aan artikel 35 Wbp, dat niet kan worden volstaan met de verstrekking van globale informatie, maar dat ook afschriften, kopieën of uittreksels moeten worden verstrekt.
Dit bericht dient tevens uitdrukkelijk te worden beschouwd als een herhaalde stuiting met het oog op een eventuele verjaring van rechtsvorderingen inzake effectenlease uit welke hoofde en rechtsgrond dan ook. Dit aansluitend op de eerdere stuiting van verjaring met de art. 3:305a BW procedures van GESP, Spirit, VC&G en van PAL/ConsumentenClaim.
Email naar: [email protected] én [email protected]
Webformulier: https://www.aegon.nl/particulier/klantenservice/privacy-verzoeken
More info at ClaimConcept