Tja, helaas ontaardt de discussie weer in aanvallen op de personen
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
De een wordt voor nog dommer uitgemaakt dan de ander, pfffffff. Jammer !!!!! (Oh tempora, oh mores !).
Al lange tijd liep ik met de gedachte om met MLM te beginnen.
Waarom zo lang gewacht ?? Heel simpel: De meeste MLM-bedrijven leveren
produkten waar men niet echt op zit wachten: Gezondsheidspoeders en zalfjes, schoonmaakmiddelen, cosmetica, etc.
Daar wilde IK mijn "warme" relatiekring niet mee lastig vallen:Men moest immers altijd in de beurs tasten voor een aankoop die vaak uit "medelij" (= voor mij) werd gedaan!!
Toen ging de markt van de vaste telefonie open: De KPN kon niet langer misbruik maken van haar reeds 50 jaar durende machtspositie met veel te hoge telefoontarieven, waar de miljoenen bonussen (!!!) voor de Raad van Bestuur van werden betaald !!!
Reden voor mij om te starten bij een MLM-bedrijf dat wel een zinvol product (=zinvolle
dienst) levert !!!
Namelijk een forse besparing op de telefoonnota !!!!
Bellen deed men immers toch al ??
Dat ik daar een entryfee voor moest betalen was vanaf het begin duidelijk en m.i. terecht daar men immers je hele administratie doet !!
Als zelfstandig verzekeringsagent moet ik de maatschappijen waar ik voor werk immers OOK betalen indien zij de premie-incasso voor mij doen. Geen verschil met MLM dus.
Verder loop ik als MLM-er excact dezelfde risico's als een verzekeringsagent: Risico van marktverzadiging, weinig rechten doch wel veel plichten (=omzeteis !!!), etc. Ook geen verschil met MLM dus.
Een aantal jaren geleden werkte ik in de buitendienst van een grote verzekeraar. Loondienstverband dus + provisie.
Wie werd er echter de hemel in geprezen toen de gehele buitendienst een omzetstijging realiseerde van bijna 30% ??? Juist: de Voorzitter van de Raad van Bestuur en NIET de buitendienst !! Tevens toucheerde de Voorzitter even een bonus van 2 miljoen, bovenop zijn toch al riante salaris van 3 miljoen !!!
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Bekend fenomeen dit ???
Zelf werd ik afgescheept met een jaarsalaris van amper 2 ton !
Is natuurlijk niet weinig, maar t.o.v. van 12 miljoen omzet (=40% winst) is het natuurlijk een fooitje.
In zijn toespraak zei de Voorzitter: " Met name de buitendienst had haar recht op hun 13de maand veilig gesteld". Jeeeeeeeeezzzzz.
Ik riep toen luid: "Ja, en tevens uw recht op 2 miljoen bonus!!!".
Dat ik met deze opmerking mijn doodvonnis tekende moge duidelijk zijn, helemaal toen ik ook nog weigerde de LegioLease-leugen te verkopen !
Kijk, dit soort uitwassen komt bij een
bonafide MLM-bedrijf dus niet voor: Iedereen die riant betaald wordt heeft er ook voor gewerkt !!!
Dat niet iedere mlm-er succesvol is, is logisch: Dit geldt voor ieder beroep.
De minst succesvolle verzekeringsinspecteur had bij ons een basissalaris en een rijtjeshuis, de meest succesvolle ging met 8 x zo veel naar huis en kon zich een optrekje aan de Vinkeveense Plassen permitteren ! Geen enkel verschil met MLM dus.
Wat is dan wel het verschil tussen loondienst en zelfstandig mlm-er ???
De sociale zekerheid ???? Waaaaahhhhhaaaa, welke zekerheid: Je vliegt als je werkgever dit wil en dan 6 maanden WW en vervolgens Bijstand ???
Pensioenopbouw, dus nu sparen voor wat je na 2015 gekort wordt ???
Laat ieder lekker werken zoals hij/zij dat zelf wil, zonder het systeem te veroordelen waaronder hij wil werken !!!! Pecunia non olet !
"Jeder soll auf seiner Façon selig werden !!!! " (Wie zei dit ook alweer ?).
Henny E.