Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 31055
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kees Broer2 schreef:
27 aug 2024 16:00
Moneyman schreef:
26 aug 2024 22:26
Kees Broer2 schreef:
26 aug 2024 21:53
Ze zouden eerst naar de rechtbank moeten en dan pas, na een oordeel, kunnen ze een deurwaarder sturen.
Onzin, wederom. Je weet nog steeds niet hoe het werkt, ondanks dat ik het je al eerder uitlegde. Die deurwaarder komt uiteraard vóór de rechtszaak.
In Duitsland moet de schuldeiser eerst een "Titel" hebben en die krijgt hij via de rechter.
Zucht… zelfs als ik het al uitgelegd heb, blijf je je eigen standpunt vasthouden. Even googelen maakt je duidelijk niet wijzer…

Laat ik het dan maar eens anders vragen: hoe denk je dat dit “ titel” (weet je wat dat is, eigenlijk?) tot stand komt?


Los daarvan ben je zulke zieke dingen aan het bedenken dat Radar je van het forum zou moeten verwijderen. Je veroorzaakt alleen maar meer ellende.

witte angora
Berichten: 31919
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik vermoed zo dat Kees Broer connecties heeft met die ene wappie, hoe heet hij ook alweer? Joeri de Joerist of zo? Het gaat in ieder geval wel die richting op volgens mij.

juliomariner
Berichten: 5079
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door juliomariner »

@Kees. bent u de laatste tijd nog nagekeken door een dokter?

BL2
Berichten: 4994
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door BL2 »

witte angora schreef:
27 aug 2024 22:44
Ik vermoed zo dat Kees Broer connecties heeft met die ene wappie, hoe heet hij ook alweer? Joeri de Joerist of zo?
Dat zijn geen 6 letters, of haal ik nu zaken door elkaar.

witte angora
Berichten: 31919
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij haal jij inderdaad zaken door elkaar.

Kees Broer2
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 aug 2024 21:12

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door Kees Broer2 »

Moneyman schreef:
27 aug 2024 22:35
Kees Broer2 schreef:
27 aug 2024 16:00
Moneyman schreef:
26 aug 2024 22:26

Onzin, wederom. Je weet nog steeds niet hoe het werkt, ondanks dat ik het je al eerder uitlegde. Die deurwaarder komt uiteraard vóór de rechtszaak.
In Duitsland moet de schuldeiser eerst een "Titel" hebben en die krijgt hij via de rechter.
Zucht… zelfs als ik het al uitgelegd heb, blijf je je eigen standpunt vasthouden. Even googelen maakt je duidelijk niet wijzer…

Laat ik het dan maar eens anders vragen: hoe denk je dat dit “ titel” (weet je wat dat is, eigenlijk?) tot stand komt?


Los daarvan ben je zulke zieke dingen aan het bedenken dat Radar je van het forum zou moeten verwijderen. Je veroorzaakt alleen maar meer ellende.
Stel dat er in Nederland een deurwaarder aan de deur komt en die zegt: " U moet nog zo en zoveel betalen aan Auer Witte Thiel". Dan kan je twee dingen tegen hem zeggen: "Ik heb helemaal geen abonnement op Dateblaster gehad. Ik heb zowel Fairmount als ook AWT een brief geschreven om ze te vertellen dat ik de vordering afwijs. Tegen u zeg ik nu ook, bij dezen, dat ik deze vorderingen, plus alle verhogingen en advocatenkosten, afwijs. E is geen abonnement en geen vordering"
De schuldeiser moet dan naar de rechter. De echter moet dan oordelen. Een "Titel" is een gerechtelijke uitspraak , op basis waarvan de "Gerichtsvollzieher" (deurwaarder) bij jou langs kan komen.
De reden dat AWT dit pad helemaal niet gaat is, dat zijn huidige werkwijze veel meer oplevert. Er is altijd wel een paar procent van de slachtoffers van deze scam die betaald.

juliomariner
Berichten: 5079
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door juliomariner »

En een heel klein percentage haalt fratsen zoals u uit. (en die komen daardoor helemaal in de problemen)

Moneyman
Berichten: 31055
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kees Broer2 schreef:
28 aug 2024 13:12
Moneyman schreef:
27 aug 2024 22:35
Kees Broer2 schreef:
27 aug 2024 16:00


In Duitsland moet de schuldeiser eerst een "Titel" hebben en die krijgt hij via de rechter.
Zucht… zelfs als ik het al uitgelegd heb, blijf je je eigen standpunt vasthouden. Even googelen maakt je duidelijk niet wijzer…

Laat ik het dan maar eens anders vragen: hoe denk je dat dit “ titel” (weet je wat dat is, eigenlijk?) tot stand komt?


Los daarvan ben je zulke zieke dingen aan het bedenken dat Radar je van het forum zou moeten verwijderen. Je veroorzaakt alleen maar meer ellende.
Stel dat er in Nederland een deurwaarder aan de deur komt en die zegt: " U moet nog zo en zoveel betalen aan Auer Witte Thiel". Dan kan je twee dingen tegen hem zeggen: "Ik heb helemaal geen abonnement op Dateblaster gehad. Ik heb zowel Fairmount als ook AWT een brief geschreven om ze te vertellen dat ik de vordering afwijs. Tegen u zeg ik nu ook, bij dezen, dat ik deze vorderingen, plus alle verhogingen en advocatenkosten, afwijs. E is geen abonnement en geen vordering"
De schuldeiser moet dan naar de rechter. De echter moet dan oordelen. Een "Titel" is een gerechtelijke uitspraak , op basis waarvan de "Gerichtsvollzieher" (deurwaarder) bij jou langs kan komen.
De reden dat AWT dit pad helemaal niet gaat is, dat zijn huidige werkwijze veel meer oplevert. Er is altijd wel een paar procent van de slachtoffers van deze scam die betaald.
Je trapt een flinke berg open deuren in :lol: Maar hé, wie denk je dat ervoor zorgt dat je voor die rechtszaak gedagvaard gaat worden...?

Kees Broer2
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 aug 2024 21:12

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door Kees Broer2 »

Moneyman schreef:
28 aug 2024 13:52
Kees Broer2 schreef:
28 aug 2024 13:12
Moneyman schreef:
27 aug 2024 22:35

Zucht… zelfs als ik het al uitgelegd heb, blijf je je eigen standpunt vasthouden. Even googelen maakt je duidelijk niet wijzer…

Laat ik het dan maar eens anders vragen: hoe denk je dat dit “ titel” (weet je wat dat is, eigenlijk?) tot stand komt?


Los daarvan ben je zulke zieke dingen aan het bedenken dat Radar je van het forum zou moeten verwijderen. Je veroorzaakt alleen maar meer ellende.
Stel dat er in Nederland een deurwaarder aan de deur komt en die zegt: " U moet nog zo en zoveel betalen aan Auer Witte Thiel". Dan kan je twee dingen tegen hem zeggen: "Ik heb helemaal geen abonnement op Dateblaster gehad. Ik heb zowel Fairmount als ook AWT een brief geschreven om ze te vertellen dat ik de vordering afwijs. Tegen u zeg ik nu ook, bij dezen, dat ik deze vorderingen, plus alle verhogingen en advocatenkosten, afwijs. E is geen abonnement en geen vordering"
De schuldeiser moet dan naar de rechter. De echter moet dan oordelen. Een "Titel" is een gerechtelijke uitspraak , op basis waarvan de "Gerichtsvollzieher" (deurwaarder) bij jou langs kan komen.
De reden dat AWT dit pad helemaal niet gaat is, dat zijn huidige werkwijze veel meer oplevert. Er is altijd wel een paar procent van de slachtoffers van deze scam die betaald.
Je trapt een flinke berg open deuren in :lol: Maar hé, wie denk je dat ervoor zorgt dat je voor die rechtszaak gedagvaard gaat worden...?
En in Nederland is het niet anders.
"Kan deurwaarder beslag leggen zonder vonnis?
Een gerechtsdeurwaarder zorgt voor de uitvoering van het beslag. Voor een schuldeiser beslag kan leggen op je spullen moet hij een vonnis van de rechter hebben of een ander document met dezelfde kracht als een vonnis.

Beslag op roerende goederen - Eerste Hulp Bij Schulden

Eerste Hulp Bij Schulden
https://www.eerstehulpbijschulden.be › schulden-wat-nu"

Die rechtszaak is duur voor AWT en hij loopt kans de rechtszaak te verliezen.
Liever stuurt hij geautomatiseerd honderden, misschien duizenden, brieven, waarvan misschien 10% van de geadresseerden toch maar betaald. Hij kan er tonnen per jaar mee verdienen.
Auer en Thiel zijn allebei ook eigenaar van incassobedrijf Fairmount geweest. Het is een georganiseerde scam, die grotendeels geautomatiseerd verloopt en die veel opbrengt. Het eerste doel is helemaal niet het leveren van dienstverlening. Het eerste doel is het verzamelen van namen en ip-adressen.
Ook na de opzegging en nadat de " service desk" aan jou emailt dat er verder geen vorderingen zijn, gaan de aanmaningen gewoon door.

Moneyman
Berichten: 31055
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door Moneyman »

Man man man, uit de manier waarop je je reacties geeft en vragen beantwoord is volkomen duidelijk op te maken dat je echt geen idee wat je aan het doen bent en maar een beetje rond-googeld. Blijkbaar heb je niet eens in de gaten dat je naar Belgisch executierecht verwijst - wat op deze cases helemaal niet van toepassing is... en tóch denk je andere te kunnen adviseren...? :roll: :roll:

juliomariner
Berichten: 5079
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door juliomariner »

Wilt u nu dus werkelijk een gerechtsdeurwaarder uitleggen hoe de procedure is?
Sorry maar wie is er nu gek.
Volgens mij hebt u echt professionele hulp nodig.

ZeerPrivé
Berichten: 6028
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

juliomariner schreef:
28 aug 2024 14:35
Wilt u nu dus werkelijk een gerechtsdeurwaarder uitleggen hoe de procedure is?
Sorry maar wie is er nu gek.
Volgens mij hebt u echt professionele hulp nodig.
Uhhhh, ff denken, moeilijke vraag hoor. :mrgreen:

BL2
Berichten: 4994
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door BL2 »

Kees Broer2 schreef:
28 aug 2024 13:12
....... Er is altijd wel een paar procent van de slachtoffers van deze scam die betaald.......
Precies. Was je even vergeten dat je zelf wel ?als een der weinigen) had betaald ?

BL2
Berichten: 4994
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door BL2 »

Moneyman schreef:
28 aug 2024 14:32
.....en tóch denk je andere te kunnen adviseren...
Hier nog veel meer advies:
www.keesbroer.nl

juliomariner
Berichten: 5079
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door juliomariner »

ah dat verklaard een boel. Niet te helpen dus.

witte angora
Berichten: 31919
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door witte angora »

Die conclusie had ik al getrokken, en dan had ik die link nog niet eens gezien... :mrgreen:

ZeerPrivé
Berichten: 6028
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Heeft de GGZ je therapie stop gezet omdat behandeling onmogelijk bleek?

Kees Broer2
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 aug 2024 21:12

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door Kees Broer2 »

Moneyman schreef:
28 aug 2024 14:32
Man man man, uit de manier waarop je je reacties geeft en vragen beantwoord is volkomen duidelijk op te maken dat je echt geen idee wat je aan het doen bent en maar een beetje rond-googeld. Blijkbaar heb je niet eens in de gaten dat je naar Belgisch executierecht verwijst - wat op deze cases helemaal niet van toepassing is... en tóch denk je andere te kunnen adviseren...? :roll: :roll:
hetzelfde staat op de website van de Nederlandse rijksoverheid.
Alleen bij een gerechtelijk oordeel of als er een schuld aan de overheid bestaat, kan de gerechtsdeurwaarder beslag leggen.
Het valt ook op, dat Auer Witte Thiel nog geen Nederlands incassobedrijf heeft ingeschakeld en zover bekend ook geen rechtszaken met Nederlanders heeft gevoerd.

witte angora
Berichten: 31919
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door witte angora »

Je bent wel een lolbroek, Kees, je vindt alles leuk wat hier geschreven wordt...

Thijs124
Berichten: 1270
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Misschien krijgt hij nu zijn eerste Nederlandse zaak met dat wat je gestart bent.
Daar zet je hier alle bewijs zwart op wit neer.
Laat het maar aan die advocaat over.
Misschien wel zijn eerste grote zaak.
In Zwitserland, of Duitsland? Maakt niet uit. Hij weet wel wat een Titel is en waar hij hem krijgt.
Misschien vind je jezelf dan niet meer leuk.

Plaats reactie