Re: Fisher Kings
Geplaatst: 27 feb 2005 02:55
Bovenstaande was dus van mij.
Vertel eens!*** toch op met je acn..je kunt wel zien wat er in finland is gebeurt
Definitie die op de MDS gegeven wordt - vak Commerciële vorming leerjaar 1:ver·za·di·gen (ov.ww.)
1 naar begeerte, ten volle voeden
2 [nat.] (een damp, oplossing) de hoogst mogelijke dichtheid of concentratie laten krijgen
3 [scheik.] neutraliseren
Heb ik gezegd dat ik het over productverzadiging had????Coca Cola, Unilever, Heineken, Amstel, Toyota, Tv's, Koelkasten, kleding, Pc's, GSM, internet aanbieders, enz., enz.
Binnen 1 jaar is onmogelijk? We beginnen met 1. Die houdt precies over 1 week een presentatie voor 5 man, dat lijkt me toch redelijk te doen, nietwaar? De inhoud voor de presentatie staat immers al vast, het enige wat hij moet doen is een aantal mensen bellen en vertellen dat hij een presentatie gaat houden over iets waarvan hij nu nog niet precies kan uitleggen wat het is.Zoals jezelf weet is TIJD de belangrijkste factor. Het is nl. onmogelijk om binnen 1 jaar alle bewoners in Nederland in te schrijven. Of de gehele wereldbevolking.
Ik had het niet over productverzadiging.Ook is het zo dat er van verzadiging (...) absoluut geen sprake kan zijn omdat onze produkten blijven veranderen.
Je snapt duidelijk niet waar het over ging. Ik zei dat iedere distributeur gemiddeld X huishoudens kan hebben, omdat er nou eenmaal een bepaald aantal huishoudens is. Een simpele deling, dat lijkt me wel te volgen, nietwaar? Een reactie iets verderop in je bericht gaat dus ook niet op:Over die 5000 huishoudens dat is dus ook bull want je gaat terug naar die huishoudens, omdat we dus elke keer andere produkten aanbieden kan je ook teruggaan.
En dan met name de laatste zin. Want op het moment dat Kleeneze zo heerlijk bekend is in Nederland, zijn er dus bijna geen huishoudens te vinden die nog nooit zo'n ding in de bus hebben gehad. Met andere woorden, er is verzadiging opgetreden; een nieuwe distributeur zal een behoorlijk vervelende periode tegemoetgaan omdat zo'n beetje ieder huishouden al wordt bediend.Dat Kleeneze nog niet zo bekend is: daar zijn wij voor he, de distributeurs die nu beginnen moeten ervoor zorgen dat straks elk huishouden weet wie Kleeneze is en wat wij doen. Daarom zal het in de toekomst ook alleen maar makkelijker worden om de catalogi en orders op te halen.
Ok, dat eerste had ik verkeerd begrepen. Kun je een gemiddelde bestelgrootte voor 1 ronde geven? Tussen de 25 en 75 zegt te weinig, als er van de 8 bestellingen 7 voor 25 euro bestellen en 1 voor 75 euro dan is het gemiddelde niet zo hoog. Overigens zet ik vraagtekens bij je eerlijkheid hierin, als ik zo hoor over welke typen producten we het hebben moet er behoorlijk wat besteld worden. Ook het aantal bestellingen lijkt mij vrij hoog. Je praat namelijk over een marktaandeel van 14% of meer wat mij voor een onbekend bedrijf erg veel lijkt.En nog even over die 50 tot 100 boeken dat is per dag. Zoals ik al eerder heb aangehaald is de gemiddelde bestelling (bij mij tenminste) tussen de 25 en 75 euro. De ene dag heb je meerdere bestellingen dan de andere maar gemiddeld heb je op 50 boeken toch wel 7 a 8 bestellingen.
Zoals gezegd zijn hier al eens discussies over geweest. Ik ben het dan ook met je eens dat het eigenlijk geen echte ondernemers zijn. Het zijn eerder managers en het zou me ook niet echt verbazen als dat hun titel is, in plaats van directeur of iets dergelijks.Ondernemerschap is gebaseerd op creativiteit en onafhankelijkheid zeg je, daarmee zeg je dus dat een eigenaar van een Mcdonalds of domino`s of BurgerKing geen ondernemers zijn, ook zij hebben zich aan een systeem te houden.
Dit heb je wel degelijk gezegd zoals je in je eigen bericht kunt terugvinden. Mijn vraag blijft derhalve staan.Ik heb ook niet gezegd dat een aanbieder van abbonementen geen ondernemer is ik zei als je goedkoper bellen aanbied.
Dit houd dus in dat je 1 aanbieder aanprijst ( Euphony Bijv.)
Sorry maar ik vind jou een hele slechte MLM-er! Hoe zou jij je voelen als je weggegeven was door jouw sponsor... Niet echt een gevoel dat je in iemand geloofd is het wel?! Je praat teveel in de "ik" vorm kortom jij moet nog een hoop leren! Hoelang doe je al MLM.Net zo goed dat niet elke sponsor een goede sponsor is.Als sponsor ( vind ik dus ) hoor je je mensen te ondersteunen met bijv. het vinden van mensen of het opzetten van zijn "zaak" (zullen we maar zeggen). Ik loop zelfs mee met mijn nieuwe downlines om ze te laten zien hoe het gaat en hoe makkelijk het eigenlijk is.Ook schrijf ik vaak mensen in onder de naam van mijn downlines die laten zien dat ze er echt tegen aan willen gaan, zodat ze sneller op de ladder klimmen. Voor mij maakt het weinig uit of ze nu onder mijn naam staan of onder die van een downline, wel is het zo dat ik die mensen zelf blijf sponsoren totdat ik zie dat er nieuwe en goede sponsors zijn die het zelf wel kunnen regelen
Dit is om het de scholieren van de MDS, een opleiding waarvan ik overigens ten zeerste betwijfel dat jij deze met jouw verstandelijke vermogens met bevredigend resultaat gevolgd hebt, de stof tot op hun niveau in een begrijpelijke context aan te bieden. Feitelijk is het verzadigingverhaal nog wel een stukje gecompliceerder. Niet alleen aan de vraagkant, maar ook aan de aanbodzijde wordt de verzadiging geëffectueerd. Hoewel bijvoorbeeld paperclips, nietjes of lucifers bij miljoenen per dag worden verbruikt, zal iedereen met enig verstand het wel uit zijn hoofd laten een paperclip-, nietjes- of luciferfabriek uit de grond te stampen. Deze zijn er namelijk al, en zullen desgewenst de dagelijke produktie kunnen opvoeren naar zulke astronomische hoogtes dat je er duizelig van wordt. In dat klimaat is het onverstandig om tot deze markt als aanbieder toe te treden. Ook dat is verzadiging, en ja, er worden elke dag paperclips nietjes en lucifers verkocht.Definitie die op de MDS gegeven wordt - vak Commerciële vorming leerjaar 1:
"Verzadiging is het punt waarop een aanbieder zijn produkten niet meer kan verkopen aan de consument."
Hoe kom je aan die wijsheid ?alle ACN mobiele klanten in Finland zijn verkocht aan tele finland....ACN is er geen eigenaar meer van!!!!!
Je probeert je er nu uit te kletsen, maar zelfs dat lukt je niet helemaal lekkerOver die telefoonaanbieder zei ik dus EEN AANBIEDER VAN GOEDKOPER BELLEN!!!! dit is NIET hetzelfde als EEN aanbieder van goedkoper bellen ( waarmee ik dus 1 aanbieder bedoel) of moet ik het uittekenen.
Als je nu eens zou stoppen met dit soort opmerkingen, en gewoon eens het compensatieplan van Kleeneze hier zou plaatsen? Dan kan Maarschalk zich eens op dat systeem storten zonder dat je hem kunt verwijten dat hij zich er niet in heeft verdiept. Lijkt me toch een vrij simpele oplossing?Over de berekeningen, zoals ik al zei verdiep je nou eerst eens in het beloningssysteem voor je met allerlei zgn slimme berekeningen komt.
De typerende MLM-uitvlucht voor deze schijnbare impasse. Aan de ene kant roepen dat je extreem "kunt" verdienen met MLM, en dat velen dat ook doen, maar als je erop wordt aangesproken plots de boel omdraaien en zeggen dat er veel zijn die niet voor het grote geld gaan.Daarbij is niet elke distributeur bezig met bijv. netwerken er zijn er die dik tevreden zijn met alleen hun 24% winst van de verkopen endus gaan zij niet voor de bonussen.
Kan best zo zijn, ik heb het ding inderdaad nog nooit gezien (jammer, want ik zou hem ook in de oud-papierbak kieperen). Dan nog vind ik het bestelbedrag en het aantal bestellingen erg groot voor zo'n onbekend bedrijf.En dat geouwerhoer over die nagelschaartjes, klaarblijkelijk hebben jullie nog nooit in de catalogus gekeken anders zouden jullie toch echt weten dat in de tweede catalogus op dit moment 400 produkten staan.
Ik heb het eens voor je nagekeken. Bij McDonalds heet het inderdaad "manager". Dus Mac is het er ook mee eens dat hun franchising systeem anders is dan ondernemen.En heel die discussie over het ondernemersschap slaat ook weer helemaal nergens op, het ging erom dar er werd gezegd dat een mlm-er geen ondernemer is, daar reageerde ik op door te zeggen dat niet ELKE mlm-er (in mijn ogen ) ondernemer is.
Het leuke is nou juist dat dat WEL kan. Omdat de basis voor IEDER MLM systeem hetzelfde is. Ongeacht het precieze compensatiesysteem en de precieze percentages, bonussen en uit de lucht gegrepen benamingen voor topdistributeurs, het komt altijd op hetzelfde neer.Maar zoals al vaker gezegd is kun je niet elk MLM-systeem of MLm-bedrijf over 1 kam scheren.
Dat laatste is simpel op te lossen door over langere tijd te kijken wat er gebeurt, dan neem je dergelijke seizoensgebonden bewegingen mee in je berekeningen. Blijft over dat zo'n berekening nooit voor iedereen opgaat. Dat ben ik met je eens. Maar het geeft wel een redelijke indicatie in termen van kans op succes en verwachte opbrengst en dergelijken. Bij zulke berekeningen kom je overigens ook altijd op hetzelfde uit (hier al meermalen gezegd): het gemiddelde is laag, en aangezien er een paar topverdieners zijn is het onvermijdelijk dat er dus een grote groep moet zijn die er bar slecht mee verdient.Je kan dus nooit een kloppende berekening maken hoe graag ik dat ook zou willen. Ook is niet elke periode hetzelfde januari was een slechte maand terwijl door onze kerstartikelen december weer een topmaand was.
Dus men bestelt zo even voor een 100 ouderwetse guldens uit een catalogus? Het gaat er bij mij nog niet in hoor.Die bestelgrootte van 1 ronde, afgelopen donderdag 350 euro, vrijdag 160 euro, de rest van de week heb ik niet gelopen omdat ik veel afspraken had door heel Nederland en mijn vrouw ziek was.
Daarbij heb ik donderdag 50 boeken opgehaald en vrijdag maar 36 omdat ik er maar 36 had weggebracht.
Die service krijg je inmiddels al jaren bij iedere winkel, wettelijk verplicht.Dat het bderijf onbekend is heeft er weinig mee te maken, het is vooral de kracht van het feit dat mensen kunnen bestellen zonder risico, als ze de produkten niet goed vinden dan hoeven ze niet te betalen dan neem ik zegewoon weer mee. Het is dus meer een kwestie van service.
Dit is nou datgene wat me zo tegenstaat aan al die "eerlijke" mlm-ers.Over de berekeningen, zoals ik al zei verdiep je nou eerst eens in het beloningssysteem voor je met allerlei zgn slimme berekeningen komt.
Daarbij is niet elke distributeur bezig met bijv. netwerken er zijn er die dik tevreden zijn met alleen hun 24% winst van de verkopen endus gaan zij niet voor de bonussen.
Ook zitten er verschillende lagen in het beloningssysteem met dus verschillende percentages.
Ook is al eerder gezegd dat de 24% geen omzet van Kleeneze is.
De omzet die jullie dus voorspiegelen daar hoeft dus alleen de bonus af voor de distributeurs ( die dus actief zijn).