LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hamburger-Mannheim

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
student26

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door student26 »

Nee Maarschalk, dat is jouw manier!
De naam is nog steeds Student26... Maar goed, bewijs mij eens even dat MLM als systeem werkt?
Je valt door de bekende mand, manvrouwtje!
Ondanks de weer vervelende toespeling, snap jij volgens mij niet eens wat het gezegde door de mand vallen eigenlijk betekent...
Precies!! Steeds meer mensen gaan inzien dat mlm DE toekomst is.
Ben jij niet toevallig 60 jaar te laat geboren? Dat was toen namelijk de leus. Inmiddels behoorlijk achterhaald hoor.
MLM-bedrijven groeien dagelijks!
Ja dat was te zien aan de cijfers van Amway over 2003... In 1 jaar 1,5 miljard minder (geschatte) omzet...
Dat zegt genoeg. Elke maand verdien ik meer.., ja, hoe is het mogelijk!
Omdat de sprong van 100 euro inkomsten naar 101 niet zo groot is misschien?
Steeds meer grote bedrijven kiezen voor mlm. Kijk naar Car Phone Warehouse, de nieuwe eigenaar van Eurexcel. Tevens eigenaar van The Phone House. Waarom kiezen dit soort grote bedrijven voor mlm? Omdat het werkt!!!
Voor antwoord zie de nieuwe thread die je hebt opgestart...

Slim

Ongelezen bericht door Slim »

Eigenlijk wel zielig dat student zichzelf een compliment moet geven.
Hieruit blijkt nog eens hoe dom je bent. Ik reageerde namelijk helemaal niet op student, maar op degene die stelt dat ik kom opdagen "als student het moeilijk krijgt", op jou waarschijnlijk.
En over je onvermogen om sarcasme te vatten zullen we het maar niet hebben. :lol: :lol:

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Anderen aanvallen op hun dom zijn, zelf aangeven dat je 'toch niet zo dom bent'; het draait bij jou wel allemaal om domheid of niet?!
Dat lijkt er toch verdacht veel op (zeker in combinatie met je naam) dat je erg moet bewijzen dat je beslist niet dom bent. Komt dat misschien omdat je in het echte leven nogal vaak op je slimheid word aangevallen?!
En daarom bepaal je hier maar wat dom is en wat niet?! Beetje dezelfde tactiek die je gebruikt om te 'bewijzen' dat je stelling dat MLM niet werkt, klopt.
En dan nog je opmerking dat je geen MLM kent die werkt...dat toont enkel aan dat je geen enkele kennis van zaken hebt.
Ik verdenk je er sterk van dat je gefaald bent in MLM omdat je dacht dat het 'slapend rijk worden' was, vandaar dat je ook zo vast houd aan de leugen dat MLMers dat beweren. Dat JIJ dat beweerde is geen bewijs dat MLMers dat doen hoor!
Eens een leugenaar, altijd een leugenaar Slim en dat heb je inmiddels vaak zat over jezelf bewezen.

Econometrist

Ongelezen bericht door Econometrist »

Wat brabbel je nu allemaal, dronken tor?
Zeg het eens; met welke woordjes precies heb je zoveel moeite dat je de reactie plaatst die juist het gestelde onderschrijft? Ik ben de beroerdste niet en wil best even met je door de tekst lopen om het ook in jouw verstandje te krijgen wat er vermeld wordt.
Dit forum is zo ongelooflijk nep!
Dat komt goed uit, dat is het forumonderwerp zelf ook. Zeker in combinatie met de door jou gekozen naam, heel knap zonder spelfouten, illustratief voor de psyche van de aanhangers van het systeem.
En vanaf nu weer back on topic, right?

Brabbel brabbel

Ongelezen bericht door Brabbel brabbel »

Het wordt tijd dat dit forum afgesloten wordt wegens chatgedrag.

Fijne dag verder allemaal!

Jan1964

Ongelezen bericht door Jan1964 »

Inderdaad!

Nicoline is hier begonnen maar leest dit niet meer, denk ik. In ieder geval plaatst ze geen reacties meer. Groetjes!
Ik heb hier nog even aangehaakt en weet ook genoeg. Hamburg-Mannheimer lijkt mij een fantastisch bedrijf. Natuurlijk zijn er 'gasten' die hier anders over denken, alsook over mlm in het algemeen, maar die reageren wel erg onvolwassen en onbeschaafd. Alleen Maarschalk komt met zinnige teksten als tegenstander zijnde.
Natuurlijk begrijp ik dat er mensen zijn die mlm-voorstander of mlm-tegenstander zijn, maar om zo te reageren zoals hier gebeurt getuigt van weinig hersencellen hebbende.
Bedankt en tot ziens! Afsluiten!
Groeten, Jan...

student26

Hamburg-Mannheimer lijkt mij een fantastisch bedrijf. Natuurlijk zijn er 'gasten' die hier anders over denken, alsook over mlm in het algemeen, maar die reageren wel erg onvolwassen en onbeschaafd.
Om net als gast maar eens psycholoog van de koude grond te spelen, het lijkt mij overduidelijk dat bovenstaande quote van iemand komt die vooraf al in het systeem getrokken was. Naar eigen zeggen dus nog niet eens begonnen, maar wel alvast begonnen met het vertellen van leugentjes om bestwil en het geven van een vertekend beeld van de werkelijkheid... De perfecte kandidaat voor een MLM systeem?

gast400

Ongelezen bericht door gast400 »

Argumenten op Student ??
Valt het tegen als er iemand iets anders beslist dan jij gehoopt had ?
Dan worden de feiten ineens leugens !!!

Om jouw taktiek te gebruiken, bewijs dan eens dat deze persoon al bij
HM werkzaam is !!

student26

Argumenten op Student ??
Als iemand nog met inhoudelijke punten voor de discussie komt, heb ik mijn argumenten klaarliggen hoor, dus nee, niet op. Bovenstaande was een (aangekondigde!!!) inschatting, niet meer en niet minder.
Valt het tegen als er iemand iets anders beslist dan jij gehoopt had ? Dan worden de feiten ineens leugens !!!
Nee, het valt mij tegen dat iemand, nogmaals zoals ik het inschat, hier doodleuk komt doen alsof ie er nog niets vanaf weet, om dan vervolgens na 2 dagen de oordelen te vellen die betreffende persoon hier heeft geplaatst.
Om jouw taktiek te gebruiken, bewijs dan eens dat deze persoon al bij HM werkzaam is !!
Als je dat mijn tactiek vindt kan ik dat alleen maar als een compliment beschouwen. Het lijkt mij namelijk niet meer dan logisch dat je de ander vraagt zijn stellingen met bewijzen en feiten te ondersteunen. We vinden allemaal wel iets, veel belangrijker is waarom we iets vinden, toch?

Nogmaals, ik maakte puur een inschatting, een aanname. Ik kan natuurlijk totaal niet bewijzen dat deze persoon nog niet bij HM werkt, tenminste niet zolang ik niet weet wat zijn echte naam is zodat ik het na zou kunnen vragen. Overigens heb ik ook niet gezegd dat hij al bij HM werkt! Ik zei dat hij er al te ver ingetrokken was, waarmee ik bedoelde dat hij minimaal contact heeft gehad met iemand die voor HM werkt, waarbij de laatste persoon de bedoeling had onze schrijver warm te maken om zich bij HM aan te sluiten.

Er zijn wel een aantal signalen op basis waarvan ik mijn uitspraak deed. Zo kun je m.i. niet binnen 2 dagen van onbeschreven blad veranderen in een HM-enthousiasteling. Daarnaast ben ik persoonlijk van mening dat ieder normaal mens wel ziet wie er redelijk normaal reageert en wie "onbeschoft" of hoe het ook werd omschreven. Onze schrijver was minimaal al op de hoogte van hoe het systeem van HM eruitziet, anders kan het hem nooit een goed bedrijf lijken toch? Hij moet op de hoogte zijn geweest van hoe het er binnen HM aan toe gaat en dergelijken.

gast400

Ongelezen bericht door gast400 »

Dan lees jij blijkbaar niet erg goed !!!
Ik zei dat hij er al te ver ingetrokken was, waarmee ik bedoelde dat hij minimaal contact heeft gehad met iemand die voor HM werkt,
Jan1964
Gast

Geplaatst op 24 Feb 2005 17:20 door Jan1964
Een jaar of 4 geleden ben ik benaderd om voor hmi te gaan werken maar heb dit geweigerd omdat ik het toen te druk had. Toch overweeg ik nu om met ze in zee te gaan, maar door een hoop berichten op dit forum twijfel ik.
Dat had hij zelf al aangegeven in zijn eerste reactie !!!!

En op jouw signalen van 2 dagen te reageren

Zijn eerste posting is van 24 Februari en zijn laatste van 10 Maart.
Dat zijn dus 2 weken ipv 2 dagen !!!!!

Dus wie doet er hier leugentjes voor eigen bestwil !!!

Verder denk ik dat deze 2 weken ruim voldoende zijn voor iemand om voor zichzelf een objectief oordeel te vellen, en een goede beslissing te nemen.

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Jan, veel succes bij hmi gewenst.
Je mening aangaande hun deel ik echter niet.

student26

Dat had hij zelf al aangegeven in zijn eerste reactie !!!!
Maar ik had het wel goed :-) Hij was dus inderdaad al benaderd...
En op jouw signalen van 2 dagen te reageren
Daar heb je helemaal gelijk in. Kan ik weinig tegenin brengen. Er was trouwens van mijn kant geen sprake van opzet of leugentjes om bestwil (zou ook wel ontzettend dom zijn aangezien iedereen hier kan zien wanneer hij voor het eerst gepost had). Het ging mij meer om een fingerspitzengefuhl. Overigens blijf ik wel bij mijn inschatting.
Verder denk ik dat deze 2 weken ruim voldoende zijn voor iemand om voor zichzelf een objectief oordeel te vellen, en een goede beslissing te nemen.
Hier geloof ik dus ook geen hout van. En dat blijkt ook wel aangezien de betreffende schrijver 4 jaar geleden al geinteresseerd was in HM. Zijn huidige besluit ligt daarmee mede besloten in wat hem destijds allemaal is verteld (of wijs is gemaakt). Feitelijk versterkt dit alleen maar het gevoel dat ik in een eerder bericht al omschreef.

Econometrist

Ongelezen bericht door Econometrist »

Hamburg-Mannheimer lijkt mij een fantastisch bedrijf.
Opmerkelijk. En wat is het vooral dat jou deze positie doet innemen? De marketingmethode of het produkt? En is het fantastisch voor de klanten, de verkopers of de verzekeraar?
Ik begrijp dat jij ermee gaat beginnen? Misschien ben jij dan de aangewezen persoon om t.z.t. als je je opleiding ervoor hebt afgerond (die zit er toch wel bij neem ik aan want je moet natuurlijk wel je klanten kunnen bedienen met de juiste prospects) de gegevens voor de polisopbouw hier plaatsen zodat ik kan uitrekenen wat de klant voor de verkoopmethode betaalt? Misschien kom ik dan met jou wel tot de conclusie dat het een fantastisch bedrijf is. Andere vertegenwoordigers zijn daar blijkbaar niet zo van overtuigd, anders hadden we die cijfers hier al gezien. Of ze lezen hier niet natuurlijk, dat kan ook.

Zjeflegrande

Ongelezen bericht door Zjeflegrande »

En wat is het vooral dat jou deze positie doet innemen? De marketingmethode of het produkt? En is het fantastisch voor de klanten, de verkopers of de verzekeraar?
Inderdaad, uit het totaalplaatje van al deze zaken die jij hier noemt,
blijkt het een fantastisch bedrijf te zijn.
.....de gegevens voor de polisopbouw hier plaatsen zodat ik kan uitrekenen wat de klant voor de verkoopmethode betaalt?
Heel simpel, nl 3,17 Euro. ( en een kopje koffie misschien )

Maarschalk

Damn, dus die weekend cursist die al voldoende weet om op pad te gaan, betaalt eerst 115 euro of zoiets.
Weet daarna nog niets.
En laat vervolgens mij ook nog eens 3,17 euro betalen. Voor een zeer waardevol advies (u hebt mogelijkerwijs een pensioentekort).

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

u hebt mogelijkerwijs een pensioentekort
Die heb je ook Maarschalk! Hoe voelt het eigenlijk om tot je 67e te moeten werken en dan nog steeds geen geld te hebben???!!!

Zjeflegrande

Damn, dus die weekend cursist die al voldoende weet om op pad te gaan, betaalt eerst 115 euro of zoiets.
Weet daarna nog niets.
Dit is al eerder ter sprake geweest, en is duidelijk bewezen weerlegd !!

Maarschalk

Die heb je ook Maarschalk! Hoe voelt het eigenlijk om tot je 67e te moeten werken en dan nog steeds geen geld te hebben???!!!
Geen idee, vraag dat aan iemand die er last van heeft.
Wellicht kan je dat vragen aan een van die vele duizenden "successtories" in de mlm.
Dit is al eerder ter sprake geweest, en is duidelijk bewezen weerlegd !!
Nee hoor. Je hebt getracht wat verwarring te zaaien, maar weerlegd?. Nee.

Zjeflegrande

Ja hoor !!
Beste Zjeflegrande,
Indien je de oplossingen zelf hebt gevonden, gebiedt de eerlijkheid mij te zeggen dat je het er beter vanaf hebt gebracht dan ik had durven dromen. Eerlijk is eerlijk.
En dit zijn jouw eigen woorden !!!
zjeflegrande kon de vragen redelijk beantwoorden
Dus geen verwarring, maar gewoon duidelijk voldoende bewezen !!!

Sofie

Ongelezen bericht door Sofie »

Hallo allemaal,

Sinds ik een paar pagina's terug, pagina 11 geloof ik, 2 postings gedaan heb, volg ik deze discussie af en toe.

Ik vraag me af of het iedereen duidelijk was, waar ik me zo boos om maakte..?
Ik vraag me ook af wie na dergelijke waargebeurde praktijkverhalen aangehoord te hebben, nog zou willen werken bij HMI..?
Waarom zou je, in hemelsnaam niet bij een gewoon degelijk verzekering bedrijf gaan werken..? Omdat je dan minder geld verdiend..? Daaraan kun je al zien dat die organsiatie gewoon niet klopt. Tuurlijk verdien je minder geld als de consument er meer aan over houdt, minder risico loopt en als de consument eerlijk wordt voorgelicht, zonder dat er een of andere polis door je strot geduwd wordt...!!!

Waar ik me het meest boos over heb gemaakt is..

DAT men ons probeerde te laten tekenen onder valse voorwendselen. DAT daar een mega gladde en achteraf louche (heb wat navraag gedaan in mijn dorp) verkoper bij zat die mijn neef moest begeleiden. DAT mijn neef (gelukkig aangetrouwd) ons recht in ons gezicht zo ontzettend zat op te lichten.
DAT ze ons wel 6 keer zeiden nergens aan vast te zitten.
DAT we aan het eind alleen wat gegevens moesten invullen voor het gratis vervolggesprek waar we notabene nog mee accoord waren gegaan.
DAT we bij het invullen van dat formulier heel toevallig zagen dat het om een overeenkomst ging waarbij we ons verplichtten 162 euro te betalen voor het vervolg gesprek.
DAT je met die 162 euro een vervolggesprek kreeg en iets met gratis belastingaangifte ofzoiets.
DAT het heeeeel onduidelijk was wat je voor dat pakket kreeg en wat het inhield.
DAT toen ik de hoofdverkoper daar op wees hij iemand moest bellen omdat hij het ook niet meer wist.
DAT hij volgens mij ons helemaal niemand belde (het was ook kwart voor 10 's avonds inmiddels.
DAT de hoofdverkoper toen zelfs nog zei alles voor ons te willen doen om dan toch een vervolg gesprek te regelen, omdat hij 'het' (???) zo vervelend voor ons vond.
DAT de eerste verkoperdebiel dus alleen een K.. pakket aansmeert voor 162 euro en ze zo de wet omzeilen.
DAT als de eerste nitwit 5 van die pakketten kwijt is promotie krijgt.
DAT we dat geld ALLEEN terug zouden krijgen als we uiteindelijk een polis kochten (die 162 euro was dan korting op de premie).

DUS het voorlichtingsgesprek kost 162 euro als je geen polis koopt en anders zit je waarschijnlijk aan een te dure polis vast.
Econometrist -> Belangstelling voor de getallen die ze ons voorgespiegeld hebben...?!

Groet
Sofie

Gesloten