LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MLM-bedrijven

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
teun

Re: MLM-bedrijven

Ongelezen bericht door teun »

Nou ,wetenschapper je weet nu dus inmiddels ook dat er ladingen in het lichaam bestaan.
Nou is het lichaam één groot chemisch fabriek waar constant chemische reakties plaatsvinden, (dus elektronenoverdracht).
Zo ook het voorbeeld "teun", die op basis van geen kennis maar met Wikipedia onder de virtuele arm denkt dat hij begrijpt wat stroom nu eigenlijk is, maar daar finaal de plank misslaat.
Precies, met Wikipedia en een HTS elektronica opleiding.

Overigens zijn mensen zoals jij de dooddoener voor het bedrijfsleven.
Een kortzichtig kuddedier, met het typische gedrag overal redenen (uitvluchten) zoeken , waarom iets niet kan werken. Terwijl men juist de redenen moet onderzoeken waarom of hoe iets wel kan werken.
Gelukkig bestaan deze mensen er ook, anders hadden we nu nog met een knots achter de mammoets aan gerend.

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Het enige wat ik jammer vind aan hun aanwezigheid is dat ze sommigen met hun onzin weerhouden om een poging te wagen met MLM. Dankzij hen zijn er mensen die tegengehouden worden eens een poging te wagen om meer van hun leven te maken. Maar per slot van rekening is dat een verantwoordelijkheid die zij op zich hebben genomen. In al hun zogenaanmde goede bedoelingen doen ze enkel aan zelfbevrediging terwijl ze pretenderen wereldverbeteraars te zijn.
Dus als jij geen nieuwe downliners kan vinden heb je nu de schul bij ons kunnen leggen. Knap.
Maar, de mensen die naar ons luisteren zijn de losers, dus die wil je toch niet in je downline.

Doch niet getreurd, want:
Helaas heb ik de ervaring dat IEDEREEN in mijn team die zich openstelt voor nieuwe denkwijzen (en dat kan soms ZEER zelfconfronterend zijn, iets waar jij al lang hebt aangetoond niet bepaald toe in staat te zijn) succes heeft en NIET door met producten of diensten te leuren. Sterker nog, dat moet ik de meesten AFLEREN en dat is soms moeilijker dan je denkt.
Gelukkig maar dat jij nog wel succesvol bent, anders was mlm allang een stille dood gestorven. Vreemd toch dat jij wel succesvolle downline opbouwt en dat blijkbaar zo goed kan dat iedereen dus ook succesvol zou kunnen zijn. Leg me dan aub toch eens uit waarom de cijfers aantonen dat het merendeel (zeg maar meer dan 90%) geen cent verdient middels mlm.
Oke, je zei iedereen in jouw downline die zich openstelt, maar schijnbaar bezit jij de kwaliteiten om iedereen succesvol te laten worden.
Over hoeveel tijd mogen we jou in de Quote 500 zien, of zien we jouw bedrijf (mlm was toch een eigen bedrijf) in allerlei "snelst groeiende bedrijven" en "ondernemer van het jaar" lijstjes verschijnen?
Volgend jaar (waar hoor ik dat toch steeds) of zodra Donald Trump ook in mlm stapt en het daarna gaat onderwijzen aan Harvard?

Maarschalk

Teun, ondanks jouw hts elektronica opleiding mis ik nog steeds het antwoord op mijn vragen.
Leuk dat jij de reclame van biostabil napapegaait, maar daarmee kom je er niet.
Mensen moeten eens gaan bewijzen waarom iets wel kan. Klinkt leuk he. Ik zou zeggen, ga je eigen uitdaging aan en verras ons.
Zoals ik al eerder zei, dan kan je gelijk de nobelprijs winnen.

nuchter

Ongelezen bericht door nuchter »

De enkeling die er wel in slaagt een gigantisch inkomen te verwerven met MLM staat in schril contrast met de enorme aantallen die ervoor bloeden.
Student26 zegt het principe van MLM te kennen en schrijft vervolgens het bovenstaande.
Die "enkeling" kan alleen een gigantisch inkomen verdienen, wanneer er in zijn downline voldoende succesvolle verkopers zijn, want over hún omzet krijgt hij de provisie waaruit zijn "gigantisch inkomen" bestaat.
Het lijkt mij, dat student26 kost wat kost gelijk wil hebben en daardoor zichzelf begint tegen te spreken.
In MLM kan men succes hebben, net als bij "gewone" bedrijven.
Bij MLM kan men bedonderd worden, net als bij "gewone" bedrijven.
Het probleem is echter dat IEDEREEN met MLM kan beginnen en wanneer hij of zij zo'een kwalijke mentaliteit blijkt te hebben, er meteen zo véél slachtoffers vallen. Want MLM is gebaseerd op GROTE GETALLEN. Veel mensen die een beetje verkopen, zorgen samen voor een grote omzet. Maar lopen ook met zijn allen het risico met de verkeerde persoon of firma in zee te zijn gegaan.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

In MLM kan men succes hebben, net als bij "gewone" bedrijven.
Bij MLM kan men bedonderd worden, net als bij "gewone" bedrijven.
Het probleem is echter dat IEDEREEN met MLM kan beginnen en wanneer hij of zij zo'een kwalijke mentaliteit blijkt te hebben, er meteen zo véél slachtoffers vallen. Want MLM is gebaseerd op GROTE GETALLEN. Veel mensen die een beetje verkopen, zorgen samen voor een grote omzet.
Klopt, op een puntje na.
Die grote omzet blijkt een luchtbel te zijn.
Alle mlm bedrijven tezamen, hoeveel honderd weet ik niet, zorgen voor minder omzet dan bijvoorbeeld Shell, of GE.

Gast

Dus als jij geen nieuwe downliners kan vinden heb je nu de schul bij ons kunnen leggen. Knap.
En weer gooit M(er)tje er een aanname tegenaan. Hoezo kan ik geen downliners vinden. Ik hoef die helemaal niet te vinden; die vinden mij wel. Lezen is echt je sterkste kant niet he?!
Leg me dan aub toch eens uit waarom de cijfers aantonen dat het merendeel (zeg maar meer dan 90%) geen cent verdient middels mlm.
Omdat de cijfers dat helemaal niet aantonen, maar jullie dat krampachtig proberen door allerlei aannames die gebaseerd zijn op jullie totaal gebrek aan kennis. Dat op zich maakt niet uit, maar pretendeer aub niet om expert te zijn. MLM is een vak op zich en het duurt zeker 3 jaar voordat je je ook maar enigzins kundig in dit vak kunt noemen. En dat, mijn vriend, geeft jou weer genoeg voer om door te mekkeren. Geitenhouder, dat zou je moeten worden.
Ga eens praten met een alleenstaande moeder die dankzij MLM en uitsluitend op basis van haar eigen klanten een volwaardig inkomen heeft verworven terwijl ze haar tijd zo kan indelen dat ze tijd heeft voor haar kinderen. Dat lukt verreweg de meesten niet in een reguliere baan.
Of misschien moet je eens praten met een directeur die zijn pensioengat in een jaar tijd heeft opgevuld door een stichting een heel stuk meer financiele armslag te geven.
Of ga eens praten met een voetbalclub die bijna ter ziele was maar omdat een MLM concept dusdanig interessant was voor de leden dat hun voortbestaan verzekerd is.
Of praat eens met een gemeente die een MLM concept aanbeveelt. Of een priester die nu meer aan zijn zending kan geven. Of praat eens met een bejaardentehuis die het gat in de bezuinigingen heeft opgevangen door haar clienten en hun familie te laten besparen.

Gast

Ga eens praten met een alleenstaande moeder die dankzij MLM en uitsluitend op basis van haar eigen klanten een volwaardig inkomen heeft verworven terwijl ze haar tijd zo kan indelen dat ze tijd heeft voor haar kinderen. Dat lukt verreweg de meesten niet in een reguliere baan.
Of misschien moet je eens praten met een directeur die zijn pensioengat in een jaar tijd heeft opgevuld door een stichting een heel stuk meer financiele armslag te geven.
Of ga eens praten met een voetbalclub die bijna ter ziele was maar omdat een MLM concept dusdanig interessant was voor de leden dat hun voortbestaan verzekerd is.
Of praat eens met een gemeente die een MLM concept aanbeveelt. Of een priester die nu meer aan zijn zending kan geven. Of praat eens met een bejaardentehuis die het gat in de bezuinigingen heeft opgevangen door haar clienten en hun familie te laten besparen.
Ga jij eens praten met een reus die dwergen eet. Ga jij eens praten met een vliegende olifant. Ga jij eens praten met de fee in het bos.
Wijs jij me de weg naar jouw sprookjesfiguren, dan wijs ik jou de weg naar die van mij.

Gast

De jouwe zijn sprookjesfiguren, de mijne niet. Kom maar eens naar een presentatie.
Maar je bent natuurlijk zelf een soort sprookjesfiguur: een held op sokken.

Gast

De jouwe zijn sprookjesfiguren, de mijne niet. Kom maar eens naar een presentatie.
Ik zei toon mij jouw figuren, dat toon ik jou de mijne. Worden op zo'n presentatie de adressen ven deze mensen en instellingen uitgereikt?

Maarschalk

En weer gooit M(er)tje er een aanname tegenaan. Hoezo kan ik geen downliners vinden. Ik hoef die helemaal niet te vinden; die vinden mij wel. Lezen is echt je sterkste kant niet he?!
Heb ik dit gezegd? NEE. Lezen en begrijpen wat er staat is een zware opgave nietwaar.
Ik heb gezegd dat ALS jij ze niet kan vinden, met andere woorden, zodra dit gebeurt, DAN heb je een excuus voor jezelf gecreerd.
De situatie is niet gewijzigd, maar als je nu faalt is het ineens onze schuld. Knap hoor.

teun

Ongelezen bericht door teun »

Je kent het verschijnsel wel: je loopt door je huis en raakt op een gegeven moment een verwarming o.i.d. aan, waarbij je geknetter hoort. Je was op dat moment statisch geladen (je droeg een lading), en op het moment dat je de verwarming aanraakte ging er stroom lopen. Of onweer: geladen wolken die bij voldoende spanning (verschil tussen negatief en positief) plots ontladen dus stroom laten lopen.
Je maakt hier een cruciale fout, wetenschapper. Jouw verhaal gaat over lading in lucht (=Isolator)
We hebben het over ladingen in een vloeistof (=geleider)

student26

Ongelezen bericht door student26 »

@ Gast:
Zucht. De dooddoener waar ik op duidde is 'zucht'.
Whahaha, ow ok, ik dacht dat je zucht schreef om je gevoel weer te geven, precies zoals ik mijn zucht bedoelde. Nog nooit gehoord trouwens dat "zucht" een dooddoener is, maar goed, als jij dat wil, jij je zin hoor.
terwijl je daarvoor nog stug beweerde dat je nooit had geimpliceerd dat 'teun' MLM'er is.
En dat deed ik nu nog steeds niet. Het voorbeeld teun sloeg namelijk niet terug op het kleml*llen door MLM'ers, maar op klemlullen in het algemeen. Dat jij dingen anders leest dan ze er staan is jouw probleem.
En daarmee bewijs je juist het tegengestelde; ook jij valt onderbewust voor de valkuil die je voor anderen probeert te zetten.
Ik zet hier nooit vooraf een valkuil op. Ik vraag mensen om uitleg bij hun stellingen en als ze zich dan kleml*llen dan is dat niet omdat ik dat vooraf had voorzien, maar puur omdat ze zelf niet slim genoeg zijn om vooraf te bepalen wat hun standpunt is en waarom dat hun standpunt is. Ik ben geen helderziende!
Door nooit impliciet te zeggen dat teun MLM'er is anderen (en nu dus ook jezelf) wel tot die conclusie te laten komen.
Je bedoelt expliciet, maar dat terzijde. Ik heb nooit gezegd dat teun MLM'er is, ook niet impliciet.
Da's toch echt geheel nieuw voor mij.
Dat verbaast mij niet echt. Zoek de cijfers van bijvoorbeeld Amway er eens bij, zie je het mooi in terug. Zo'n beetje iedere verkopende danwel distribuerende partij ondervindt hier hinder van, MLM evengoed. Men heeft minder te besteden, maar jij denkt dat de omzet van MLM's wel gewoon doorgroeit? Wake up.
Gelukkig ben jij de expert die er niks mee verdient
Niet met MLM gelukkig nee.
En jij kent tal van topverdieners?! Denk dat jij een andere voorstelling hebt van topverdienen dan ik.
Ik denk dat jij zo sterk in je sprookjeswereld gelooft dat je jezelf eens de vraag moet stellen of je nou ons of jezelf voor de gek aan het houden bent.
Wat betreft die vrienden van jou; soort zoekt soort en als ze net zo koppig en halstarrig zijn als jij dan is het geen wonder dat ze er niks van brouwen.
Gut gut, niet van die kort-door-de-bocht conclusies gaan trekken hoor.
Omdat de cijfers dat helemaal niet aantonen, maar jullie dat krampachtig proberen door allerlei aannames die gebaseerd zijn op jullie totaal gebrek aan kennis.
Mooi, kom maar met betrouwbare bronnen die de werkelijke aantallen of percentages geven.

@ teun:
Nou ,wetenschapper je weet nu dus inmiddels ook dat er ladingen in het lichaam bestaan.
Nou is het lichaam één groot chemisch fabriek waar constant chemische reakties plaatsvinden, (dus elektronenoverdracht).
Heb ik gezegd dat dat niet zo is dan? Nee, maar dit is totaal iets anders dan magneetjes die stroom in je lichaam op zouden wekken.
Precies, met Wikipedia en een HTS elektronica opleiding.
Misschien moet je die opleiding maar eens gaan aanklagen wegens wanprestaties dan.
Overigens zijn mensen zoals jij de dooddoener voor het bedrijfsleven. Een kortzichtig kuddedier, met het typische gedrag overal redenen (uitvluchten) zoeken , waarom iets niet kan werken. Terwijl men juist de redenen moet onderzoeken waarom of hoe iets wel kan werken.
Dat is afhankelijk van het onderwerp. Ik ben sowieso een wetenschapsman: ik wil bewijzen zien dat iets WEL werkt, resultaten dus. Verder zullen sommige dingen nooit werken, zoals de hele discussie hier over magneetkettinkjes. Niet omdat ik niet wil dat ze niet werken, maar omdat het volgens de natuurwetten onmogelijk is dat het wel zou werken. Ga jij maar fijn uitvinden hoe je water tegen de zwaartekracht in kunt laten stromen, ben je de rest van je leven wel zoet mee.
Gelukkig bestaan deze mensen er ook, anders hadden we nu nog met een knots achter de mammoets aan gerend.
Je haalt toch echt een paar dingen door elkaar. De mannetjes met de knotsen probeerden iets. Werkte het, dan gingen ze er mee door, werkte het niet dan stopten ze daarmee en gingen ze iets anders zoeken. Zo ontdek je, min of meer bij toeval, of dingen werken of niet. De ene keer doen ze dat, de andere keer niet. Dus als 90% van de MLM'ers faalt, wat is dan de logische conclusie? Volgens de MLM'ers hier: "losers", volgens iedereen met wat meer verstand: "er is iets mis met MLM". Simpel toch?
Je maakt hier een cruciale fout, wetenschapper. Jouw verhaal gaat over lading in lucht (=Isolator). We hebben het over ladingen in een vloeistof (=geleider)
Nee, jij hebt het over atomaire deeltjes waarop de lading gescheiden is. Als je stroom door een geleider wilt laten lopen moet er een meetbare afstand zitten tussen plus en min, stroom zoekt immers de kortste weg. Daarom stelde ik mij op het standpunt dat zo gauw het deeltje uit het magnetisch veld verdwijnt ook de lading verdwijnt (immers, de kracht die in eerste instantie voor de scheiding zorgde is er niet meer). Het is dus onmogelijk dat "de magnetische kracht meegenomen wordt in de bloedbaan", waar deze hele discussie over begon. Met mijn voorbeelden (zoals onweer) wilde ik overigens enkel aangeven dat een lading een op zichzelf staand verschijnsel is, dat statisch (in de zin van niet dynamisch) is en derhalve iets anders is als stroom. Zoals een ander al opmerkte: een batterij is ook niet magnetisch, terwijl er toch duidelijk sprake is van lading. Laat je opleiding je toch weer in de steek?

En ook ik mis overigens nog steeds het antwoord op mijn simpele vraag.

@ nuchter:
Die "enkeling" kan alleen een gigantisch inkomen verdienen, wanneer er in zijn downline voldoende succesvolle verkopers zijn, want over hún omzet krijgt hij de provisie waaruit zijn "gigantisch inkomen" bestaat.
Totaal niet nodig. Zorg gewoon dat je genoeg distributeurs hebt die het spul voor eigen gebruik aanschaffen en je bent er al.

Maarschalk

http://www.quackwatch.org/04ConsumerEdu ... agnet.html

Leuke site over kwakzalverij en ook de magneettherapien.

Gast

@Maarschalk,

Je valt in herhaling. Deze link is al tich keer geplaats en er zijn tich andere links geplaatst door mensen met (dubbelblind)bewijzen dat magneettherapie wel werkt.

AVB 8)

Madeleine

Ongelezen bericht door Madeleine »

Goh AvB, waarom worden er dan miljoenen dollars aan boetes uitgedeeld aan bedrijven die claimen dat magneten goed zijn voor de gezondheid?

Maar het gaat niet om de magneten. Het gaat om de verkoopmanier.

A) Alles wat verkocht wordt via de tv (b.v. Telsell) (die geweldige nieuwe producten) voor veel te veel geld is iets mis mee. Weet je nog dat "verfsysteem"? De verf droop eruit maar je kon er mee verven in je nette pak. Alle producten die ooit op tv zijn geweest, verdwijnen ook allemaal weer net zo hard. Onbetrouwbaar.

B) Alles wat via MLM wordt verkocht, net zo onbetrouwbaar. Het zijn en blijven ranzige producten die nooit of te nimmer via de normale weg (kunnen) worden verkocht. Punt 1 is veel te duur met vergelijkbare kwaliteit óf 2 er worden dingen geclaimd die nooit kunnen en waar een normaal bedrijf nooit mee in zee gaat.

MLM-producten zijn en blijven ranzig. De zogenaamde vitaminedrankjes voor een bedrag waar je helemaal beroerd van wordt. Kun je net zo goed of beter een sinaasappel uitpersen, is veel goedkoper en dan weet je zeker dat je verse vitaminen krijgt. En als magnetische armbanden of hangers nu echt zo goed zijn, zouden ze al jaren via de ziektekostenverzekering vergoed worden.

Waar dit item nog steeds over gaat, is dat MLM een piramidevorm is. Zorg ervoor dat je zoveel mogelijk sukkels vindt die er ook in zullen trappen zodat het moederbedrijf (de top van de piramyde) wél veel geld zal verdienen. Geen rechten, geen enkele garantie maar wel heel veel plichten. Geen enkele werknemer in Nederland zal deze voorwaarden van zijn baas pikken.

Hoe dan ook, ik ben en blijf ervan overtuigd dat juist mensen die diep aan de grond zitten, zich laten ompraten om in dit soort systemen te stappen. Met mooie praatjes, met mooie rekenvoorbeelden en dan veel geld zullen verliezen. Helaas, ik kan nog steeds rekenen en weet dat het systeem niet deugt en nooit zal deugen.

Maar zoals ik al eerder stelde, degene die op dit item reageren zijn net begonnen en nog volledig geïndoctrineerd óf inmiddels zo wanhopig dat zij tegen beter weten in de boel nog blijven verdedigen.

Oh ja, en nog zoiets. Eigen baas. Maar... je moet wel naar bijeenkomsten, je moet wel trainingen bijwonen, je moet wel geld erin blijven pompen. Eigen baas? Mooi niet, de MLM-bedrijven dirigeren jullie meer dan een echte baas ooit zou durven.

Gast

Je valt in herhaling. Deze link is al tich keer geplaats en er zijn tich andere links geplaatst door mensen met (dubbelblind)bewijzen dat magneettherapie wel werkt
AvB, jij leest de berichten niet goed. Er is zelfs een wetenschappelijk onderzoek geweest dat de mensen die een placebo kregen meer positieve effecten hadden dan diegenen die een magneet kregen. Toch tussen de oren? Dat was dus ook dubbelblind. Dus het werkt niet, niet tegen beter weten door blijven drammen.

Gast

@gast,

Ik dram niet door. Als je de posting van Maarschalk had gelezen had je ontdekt dat die vermelde link misschien wel 10 of meerdere keren op het forum geplaatst is en zeker meer dan 3 keer geplaatst is in threads mbt MLM en Magneettherapie.

@Madeleine,

die bedrijven die jij bedoelt deden allemaal MEDISCHE CLAIMS en werden en worden nog steeds beboet en terecht. Effe niet 2 dingen door elkaar halen aub. (Zie voor uitleg: www.koagkag.nl)
Reactie van jou lijkt op dit moment 1 van " ik reageer maar om te reageren"

Gr,

AVB 8)

Gast

Hier een link van een produkt Met magenten die niet via MLM wordt verkocht. Het betreft een onderzoek naar het effect van magneettherapie (Is wel duitstalig):

http://www.bennybaer.de/de/n/blutbild.html

Gr,

AVB 8)

Gast

Dat is geen onderzoek. Dat is een site met leuke plaatjes.

student26

Ongelezen bericht door student26 »

die bedrijven die jij bedoelt deden allemaal MEDISCHE CLAIMS en werden en worden nog steeds beboet en terecht. Effe niet 2 dingen door elkaar halen aub. (Zie voor uitleg: www.koagkag.nl)
Reactie van jou lijkt op dit moment 1 van " ik reageer maar om te reageren"
Vind je dit nou zelf niet een beetje flauw? Heb je de "indicatieve lijst" op die site al eens bekeken? Leg de gemiddelde Nederlander het verschil eens uit tussen deze twee uitspraken:

- verzorgende invloed op hart en bloedvaten
- verzorgende werking op hart en bloedvaten

Kun je zonder in die lijst te kijken vertellen welke van deze twee wel is toegestaan (zoals jij het noemt een gezondheidsclaim) en welke niet (een medische claim)? Of deze dan:

- goed voor de bloeddruk
- voor een goede bloeddruk

Zo'n semantische discussie heeft niets meer te maken met waar we het eigenlijk over hadden.

Gesloten