LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ACN MLM Deel 2

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Ned.Advocaat

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door Ned.Advocaat »

In nederland worden er voorbereidingen getroffen door zeer goede advocaten..voordat er zo maar actie wordt genomen.

Gast

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door Gast »

:o beste student 26

Bedankt voor de moeite die je hebt genomen. Direct ga ik met je mee dat de letterlijke redactionele defintite van MLM hier mogelijk niet op te projecteren is, wel ben ik nog steeds van mening dat bijna alle kenmerken er onbewust/onbedoeld toch in voorkomen.

Toetreders tot de woning markt willen niet vanuit zichzelf een huis kopen. Er is nu eenmaal geen "eigen woning gen". Dat wordt door ons allen gestuurd. Goed of fout, zo zit het in elkaar. Dat effect (in mijn ogen mond op mond reclame) heeft er toe bijgedragen dat er binnen de huizen markt sprake is van een top, een midden segment en een basis. De top zit in relatief dure woningen met een fors deel aan overwaarde, het midden segment is goed op weg en de basis betaald momenteel de rekening. De uitkomst in de toekomst is onzeker ook al deel ik jou mening niet dat de woningen "extreem" duur zijn. Ja we zitten historisch niet op een dieptepunt echter 30 jaar geleden was er een koopsom 3 tot 4 keer het inkomen voor een starters woning. Nu is dat 4 tot 5 keer het inkomen. Dat komt alleen niet door de stijging van de huizenmarkt (alleen) maar door het wensen pakket welke de basisgroep stelt aan de eerste woning. Wie wil nu nog 3 hoog 4 achter beginnen in een portiek woning. Dat eisen pakket aan ruimte, comfort en luxe heeft een prijs en die mag betaald worden.

Wat de aandelen markt betreft het volgende. In strikt formele zin heb je gelijk. Wel is het zo dat je qua vermogensbeheerders een strikt onderscheid ziet ontstaan. Er bestaat een grote groep beleggers die hun beslissingen neemt op basis van micro en macro economische eenheden (winst, eigen vermogen, visie, wie zit in de directie etc). Een steeds grotere groep echter gaat voor de Technische Analyse methode. Niets aantrekken van micro of macro maar gewoon kijken naar de waan van de dag (Psyche van de belegger). Op basis van de aanname dat een computer systeem kan voorspellen wat de koers van een aandeel gaat doen op basis van de handelingen van de eerste grote groep kun je ook aan en verkoop momenten vaststellen. Voor die groep zijn aandelen zoals Word Online en nieuwe IPO's waar emotie en hebberigheid een grote rol spelen erg van belang. M.a.w. kijk naar wat mensen elkaar aanpraten en doe daar je voordeel mee. Als iedereen zegt dat het aandeel Unilever verkocht moet worden kan dat nergens op gebasseerd zijn echter het aandeel zal wel zakken. Ook hier zie ik weer een pyramiede achtige opbouw in de winsten die verdeeld worden.

Wat die kerk aangaat, kijk eens om je heen. Weet je hoeveel grond er in NL nog in erfpacht is uitgegeven wat in eigendom is van een kerk (genootschap). Weet je hoeveel Miljarden aan Euro's het Vaticaan aan vastgoed beheerd? Jou opmerking over geen Winst oogmerk deel ik niet. Het feit dat het instituut "kerk" juridisch geen winst kan maken en dus geen belasting hoeft af te dragen wil niet zeggen dat ze niet de bedoeling hebben om van iets nog iets meer te maken. Dat doen ze wel degelijk. (niets mis mee) Ook binnen de kerk zie ik qua hyrarchie en structuur een pyramide met als basis de gelovigen. Wat dat geldelijke belang aan gaat ...... er zijn genoeg voorbeelden waar men wordt gemotiveerd om als gelovige je beztittingen aan de "kerk" te schenken waarbij de praktijk uit heeft gewezen dat de hoogste top van de structuur er het meest van heeft gegeten en gedronken.

D&B

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door student26 »

Bedankt voor de moeite die je hebt genomen.
Ben blij dat er iemand nog blij mee is... Al die zielige reacties komen me behoorlijk de keel uit.
Direct ga ik met je mee dat de letterlijke redactionele defintite van MLM hier mogelijk niet op te projecteren is, wel ben ik nog steeds van mening dat bijna alle kenmerken er onbewust/onbedoeld toch in voorkomen.
Zoals ik al min of meer in het vorige bericht aangaf, is het een beetje een kip en ei verhaal. Wat was er nou eerder? MLM of mond-op-mond reclame. Het lijkt mij duidelijk dat dat het laatste is. Dat, in combinatie met het cruciale verschil dat ik noemde, maakt dat ik MLM vanuit mijn perspectief niet in de rest van het dagelijks leven tegenkom.
Toetreders tot de woning markt willen niet vanuit zichzelf een huis kopen. Er is nu eenmaal geen "eigen woning gen". Dat wordt door ons allen gestuurd. Goed of fout, zo zit het in elkaar.
Of er niet zo'n "gen" is ben ik nog niet direct met je eens. Natuurlijk niet in de letterlijke zin, maar in figuurlijke: iedereen wil toch uiteindelijk zijn eigen stekkie. Of dat nou iemand in het rijke Westen is, een arme boer in Zuid-Afrika of een Indiaan maakt niet echt wezenlijk uit. Los van (jonge) mensen die "het huis uit gezet worden" is er dus wel degelijk sprake van op eigen kracht een huis willen kopen en niet zoiets als reclame maken voor het op jezelf wonen.
Dat effect (in mijn ogen mond op mond reclame) heeft er toe bijgedragen dat er binnen de huizen markt sprake is van een top, een midden segment en een basis. De top zit in relatief dure woningen met een fors deel aan overwaarde, het midden segment is goed op weg en de basis betaald momenteel de rekening.
Zo werkt het natuurlijk niet. Het woningbezit is in principe gekoppeld aan draagkracht. Het is niet zo dat de basis ervoor zorgt dat anderen in een villa kunnen wonen. Natuurlijk kun je beargumenteren dat dit de mensen zijn die in de bedrijven van die top werken, maar dan ga je via een omweg proberen je gelijk te bewijzen. Voor velen is er gewoon sprake van een "natuurlijk" verloop: van klein naar groter. Dit is ook logisch omdat het gemiddelde inkomen van een ouder iemand hoger ligt (doorleren en carriere maken e.d. versterken dat effect).
De uitkomst in de toekomst is onzeker ook al deel ik jou mening niet dat de woningen "extreem" duur zijn. Ja we zitten historisch niet op een dieptepunt echter 30 jaar geleden was er een koopsom 3 tot 4 keer het inkomen voor een starters woning. Nu is dat 4 tot 5 keer het inkomen. Dat komt alleen niet door de stijging van de huizenmarkt (alleen) maar door het wensen pakket welke de basisgroep stelt aan de eerste woning. Wie wil nu nog 3 hoog 4 achter beginnen in een portiek woning. Dat eisen pakket aan ruimte, comfort en luxe heeft een prijs en die mag betaald worden.
Dat laatste ben ik wel met je eens, alleen vind ik het bijzonder opvallend hoeveel de huizenprijzen in de afgelopen, laten we zeggen, 10 jaar zijn gestegen. Dat komt zeker niet door het effect dat jij noemt. Als ik zie hoeveel het huis (inmiddels verkocht) van mijn ouders in 10 jaar tijd in waarde is gestegen, en zelfs hoeveel ons eigen huis in 4 jaar in waarde is toegenomen, dan moet er dus wel iets anders aan de hand zijn.
Wat de aandelen markt betreft het volgende. In strikt formele zin heb je gelijk. Wel is het zo dat je qua vermogensbeheerders een
-KNIP-
zegt dat het aandeel Unilever verkocht moet worden kan dat nergens op gebasseerd zijn echter het aandeel zal wel zakken. Ook hier zie ik weer een pyramiede achtige opbouw in de winsten die verdeeld worden.
Natuurlijk speelt dit effect een rol, zie ook de gevolgen van uitspraken van meneer Greenspan in dit kader. In feite is hier sprake van een self-fulfilling prophecy: als iedereen maar hard genoeg roept dat het slecht gaat dan gaat het ook slecht. Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat dergelijke effecten uiteindelijk toch weer teniet worden gedaan. De onderliggende waarde is toch bepalend voor de waarde van het aandeel. Het hele e-commerce verhaal is hier een voorbeeld van. Ik zou dit ook zeker niet vergelijken met mond-op-mond reclame. Het idee te "doen wat de rest doet" is niet hetzelfde als mensen kosteloos adviseren. Alleen al omdat dit laatste op kleine schaal is. Het door jou genoemde effect is meer een kuddegedrag-effect.
Wat die kerk aangaat, kijk eens om je heen. Weet je hoeveel grond er in NL nog in erfpacht is uitgegeven wat in eigendom is van een kerk (genootschap).
Dat weet ik niet, ik bevind mij gelukkig niet in dat wereldje. Er zal vast links en rechts geld verdwijnen in de zakken van een aantal "hoge piefen", maar dit is natuurlijk niet de normale gang van zaken binnen een kerkgenootschap. Als het niet zo is dat het gros ermee bezig is op religieuze gronden dan zou strikte wetgeving en controle op zijn plaats zijn. De uitwassen van algemeenheden zijn wat mij betreft niet interessant.

Blond en slim
Berichten: 86
Lid geworden op: 30 mar 2005 00:22

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door Blond en slim »

:D Weet je nr 26, wij zijn het denk ik over veel eens echter over 1 ding niet ..... dat is de definitie van MLM. De mijne zal (mogelijk onterecht) wat ruimer zijn dan die van jou waardoor er meer op te projecteren valt.

Thanks anyway

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door student26 »

Zie reactie andere thread.

Exit ACN?

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door Exit ACN? »

enkele feiten over ACN!

In Nederland zijn er nog geen 10 mensen die er serieus geld mee verdienen. Ik ken enkele TC posities met inkomen van nog geen
€ 150,-
Geen enkele "vertegenwoordiger" durft te laten zien wat de inkomsten zijn, want daar schamen ze zich voor!
Aantal klanten in Nederland is nog geen 75.000!
ACN heeft problemen in België, Frankrijk en big problems in Australië.

In Finland hebben ze de klanten verkocht en de rep`s met een fooitje afgekocht.
Energie, Mobiel, Gas enz................Laat je niets wijsmaken
Ze willen de mensen alleen maar naar congressen komen waar ze flink geld aan verdienen ( entree € 150,00 + kosten hotel, reis enz)

Vraag aan degene die je vraagt om in te stappen de betalingen van de afgelopen 5 maanden en log eens in op zijn website om te kijken hoeveel klanten diegene heeft!
Netwerkmarketing is DE verkoopmethode van de toekomst en wordt in Oostenrijk en Duitsland zelft gepromoot door de regeringen, alleen jammer dat er bedrijven tussen zitten die de mensen belazeren!

Met de inschrijfkosten van €400,-( die bijna nemand terugverdient) en de jaarlijkse bijdragen (€170,-) van honderdduizenden "gelovigen" kunnen ze de huur van het kantoor inderdaad mooi betalen!


Mijn raad (gratis)
Zoek een solide bedrijf in MLM waarbij je 100% informatie krijgt en dat alle goedkeuringen heeft voordat je begint en zoek alles goed uit!
Er zijn genoeg MLM bedrijven waarbij je wel geld kan verdienen en met 500 euro per maand extra heb je misschien je huur betaald?

Gast

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door Gast »

Heb vanavond als TC zijnde nog 540 euro aan bonussen verdient ;-) Hoezo geen geld? Jij bent vast en zeker geflopt .... is niet erg geef ACN niet de schuld maar ga eens te rade bij jezelf ;-)

Gast

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door Gast »

Zou er maar niet mee te koop lopen dat je vanavond geld hebt verdient aan het inscgrijven van nieuwe mensen, want daar draait het zich net om en juist dat draait ACN de nek om!

Trouwens, die bonus krijg je pas als ze allemaal 6 klanten maken, want 95% nog niet eens lukt :roll:

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Netwerkmarketing is DE verkoopmethode van de toekomst en wordt in Oostenrijk en Duitsland zelft gepromoot door de regeringen, alleen jammer dat er bedrijven tussen zitten die de mensen belazeren!
En ook hier wordt weer een leugen geplaatst zonder bewijs.

Gast

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door Gast »

mlm is een topper in Ongland.

Gast

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door Gast »

acn is geen TOPPER meer, ze raken steeds meer in problemen.
Als het niet met de overheid is,is het wel met de vertegenwoordigers.
Op presentaties wordt er steeds meer gelogen om meer inschrijvingen te krijgen.Hun directe inkomstenbron nog.pakken wat je nog kunt krijgen. Nieuwe mensen zien toch niet het verschil:)


NIEUWE INFORMATIE! VERTEGENWOORDIGERS RECHTEN MET ACN.
acn veranderde het inkomstenplan ten nadele voor vertegenwoordigers 50% minder over hun eigen geworven klanten.
jaarlijks verlengings kosten zijn met 50% verhoogd.Dat is 100% meer inkomsten voor acn en dat met meer omzet.flikkers

Maar volgens die brainwashed vertegenwoordigers is het allemaal mooier en beter geworden:)))Wat moeten ze anders zeggen???
Het woord negatief is toch uit hersenens gespoeld!!! Dit is positief!!!!
En zij zien het nog niet.

Marloesje

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door Marloesje »

flikkers
Jouw niveau is wel duidelijk zeg! Ik heb een fantastische baan als front office manager in een hotel en doe part-time ACN. En ja ik heb een hele leuke bijverdienste die volledig op gaat naar mijn 2 puberende dochters ;-)

Volg een studie of werk je op binnen het bedrijf waar je werkt maar ga hier niet een beetje gefrustreerd lopen lallen want dat doe je, meer niet!

Gast

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door Gast »

front office manager in een hotel
Lol....front office manager :-) Laat me raden, je zit achter de balie?

Gast

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door Gast »

NIEUWE INFORMATIE! VERTEGENWOORDIGERS RECHTEN MET ACN.
acn veranderde het inkomstenplan ten nadele voor vertegenwoordigers 50% minder over hun eigen geworven klanten.
jaarlijks verlengings kosten zijn met 50% verhoogd.Dat is 100% meer inkomsten voor acn en dat met meer omzet.flikkers

Marloesje toch,als een bedrijf dat doet dat zijn het flikkers. Of vul voor mij part een andere term in. Jij ziet het ook al niet meer,want je kunt geen antwoord geven wat ik in het bovenstaande stukje had geschreven of voel jij je ook al zo goed bij acn. sorry je mag geen verkeerde dingen over acn zeggen. Acn is heilig. Precies waar zij jou naar toe willen hebben.Nogmaals wat ik in het bovenstaande stukje heb geschreven klopt ook niet van acn. Kun je daar geen antwoord op geven? Nee alles wat acn doet en zegt is goed!!! Dan ben je al gehersengespoeld

Gast

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door Gast »

marloesje je hapte wel mooi. En maak je niet druk over mij ,want het mooie beschrijving van je functie bij het hotel waar je werkt is nog altijd minder wat ik doe

Gast

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door Gast »

want het mooie beschrijving
Laat me raden. 6 jaar moeder-mavo :lol: :lol: :lol:

Gast

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door Gast »

frontoffers manager is dat niet zon typmiepje achter een deskje. jij heb niks geleert maar doet alsof jij veel geld met acn verdient. ik geloof niet in sprookjes van jou. ik vindt front offersmanager ook veel minder dan mijn baan. ik verdien toch veel meer dan jou, en dan reken ik dat acn inkomen(gebaken lucht) niet eens mee. zoek een echte oplijding of baan marloesje! ik trap niet in jou leugens of die van acn, want daar ben ik veel te slim voor.

Gast

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door Gast »

Je bent slim maar schrijft wel oplijding?!
Je lijkt de echte 'slim' wel.

Gast

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door Gast »

Je bent slim maar schrijft wel oplijding?!
Je lijkt de echte 'slim' wel.
En dat is de enige fout die je opmerkte? Dan ben je vast ook mlm-er. Net zoals degene die het oorspronkelijke stuk schreef.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door student26 »

En weer lekker oordelen! Daar zijn de tegenstanders o zo goed in :wink:

Gesloten