LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wanadoo telefonie met livebox

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
ferrie

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door ferrie »

al heb je het netnummer ingevuld bij de live box configuratie dan krijg je nog steeds de melding U heeft een niet bestaand nummer ingetoetst.
maar als je voor ieder nummer dat je wilt bellen bijv. het netnummer plaatst 010 dan krijg je wel verbinding, maar dat is eigenlijk niet de bedoeling toch.

bjorna

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door bjorna »

Hallo ferrie,

Nee dat is niet de bedoeling. Probeer het nog eens een keer op je scherm.
Ja en ik mag momenteel echt niet klagen. Alles werk zeker een week.
Hoor af en toe nog wel met een echo maar daar kan ik mee leven.
Voor iedereen hoop ik dat het ook snel vooruit gaat.

Gast

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Gast »

dfgkj

Gast

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Gast »

hallo andre .even het volgende als het lampje niet gaat branden kan je ook niet configureren dus kan je ook het kerngetal niet invullen, dus werkt telefonie niet!!!!! wat nu ,,,elke keer reset gaat lekker zo heb ik een dagtaak aan... ps en ik moet ook nog werken... ja heren van wanadoo??? ik werk ook nog overdag, dus als ik thuiskom en wij willen interneten of bellen **** het werkt weer eens(altijd) niet , waar ben ik aan begonnen(chello was nog niet zo slecht)).. maar ja nederlanders zijn zuinig dus proberen maar wat anders(waarom nog)....

Spet

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Spet »

Wanadoo heeft ook verschillende nieuwsgroepen waaronder wanadoo.nl.aankondiging. Dat lijkt me een uitstekende plek waar wanadoo storingen en reparaties zou kunnen melden. Maar blijkbaar weten ze het daar zelf niet want er staat nooit een bericht in.

Wido

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Wido »

Vandaag was de telefonie voor een groot deel van de dag weer uit de lucht. Pas 's avonds na herhaaldelijk opstarten (stroom uit enaan) werkte het weer.

Hebben meer mensen nog steeds dit soort problemen?

jeroen heuff

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door jeroen heuff »

Ik gebruik al bijna 3 jaar adsl via wanadoo en ik wil ook bellen via adsl dus ik ga naar de site van wanadoo en doe de beroemde postcode check die vervolgens aangeeft dat helaas wanadoo live niet beschikbaar is maar blijf proberen dat doe ik dus ook ik blijf proberen tot op de dag van vandaag is het niet beschikbaar maar wel via een andere provider dus ik neem contact op met de helpdesk van wanadoo en leg uit dat ik wil telefoneren via adsl en dat dat niet kan via wanadoo en dat ik dus wil opzeggen de helpdesk dame zegt helaas meneer u bent 10 dagen te laat hiervoor u zult pas kunnen opzeggen per 1 april 2006 (blijkbaar ga ik ieder jaar een jaarcontract aan) maar ik wil wel even kijken of u niet via ons kunt bellen over adsl en haar antwoord is jazeker kunt u bellen over adsl via wanadoo op uw adres gelukkig denk ik maar waarom zie ik dat niet op de website is mijn vraag aan haar waarop we na enige discussie constateren dat mijn postcode en huisnummer een illegaal iets met elkaar hebben waardoor niet de juiste informatie zichtbaar word (dit lukt tiscali wel) raar maar waar ok dat is dan geregeld ik wil mijn abonnement wijzigen in adsl live waarop de helpdesk dame zegt helaas kan dat niet meneer omdat u via kpn aangemeld bent op adsl en niet via bbnet en die twee zijn nog niet zulke goede vrienden dat ze van elkaars netwerk gebruik mogen maken waarop mijn vraag is kan je me dan niet afmelden bij de kpn en weer aanmelden bij bbnet (die ook actief is in mijn buurt) waarop de helpdesk dame zegt jawel meneer dit kan per 1 april 2006 en bedankt wanadoo voor deze fijne uitleg en behandeling van je klanten ik vraag me ook af of ik niet gewoon op kan zeggen ik ben toch maar eenmalig een jaarcontract aangegaan en word ook niet gebeld om dit te verlengen met een jaar betaal per maand dus ik heb altijd gedacht dat ik na dit contractjaar gewoon een opzegtermijn heb van een maand aangezien ik ook per maand betaal.

Gast

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Gast »

Het is inderdaad een heel onduidelijk verhaal.....
Wat is wanadoo live?

Gast

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Gast »

Ik gebruik al bijna 3 jaar adsl via wanadoo en ik wil ook bellen via adsl dus ik ga naar de site van wanadoo en doe de beroemde postcode check die vervolgens aangeeft dat helaas wanadoo live niet beschikbaar is maar blijf proberen dat doe ik dus ook ik blijf proberen tot op de dag van vandaag is het niet beschikbaar maar wel via een andere provider dus ik neem contact op met de helpdesk van wanadoo en leg uit dat ik wil telefoneren via adsl en dat dat niet kan via wanadoo en dat ik dus wil opzeggen de helpdesk dame zegt helaas meneer u bent 10 dagen te laat hiervoor u zult pas kunnen opzeggen per 1 april 2006 (blijkbaar ga ik ieder jaar een jaarcontract aan) maar ik wil wel even kijken of u niet via ons kunt bellen over adsl en haar antwoord is jazeker kunt u bellen over adsl via wanadoo op uw adres gelukkig denk ik maar waarom zie ik dat niet op de website is mijn vraag aan haar waarop we na enige discussie constateren dat mijn postcode en huisnummer een illegaal iets met elkaar hebben waardoor niet de juiste informatie zichtbaar word (dit lukt tiscali wel) raar maar waar ok dat is dan geregeld ik wil mijn abonnement wijzigen in adsl live waarop de helpdesk dame zegt helaas kan dat niet meneer omdat u via kpn aangemeld bent op adsl en niet via bbnet en die twee zijn nog niet zulke goede vrienden dat ze van elkaars netwerk gebruik mogen maken waarop mijn vraag is kan je me dan niet afmelden bij de kpn en weer aanmelden bij bbnet (die ook actief is in mijn buurt) waarop de helpdesk dame zegt jawel meneer dit kan per 1 april 2006 en bedankt wanadoo voor deze fijne uitleg en behandeling van je klanten ik vraag me ook af of ik niet gewoon op kan zeggen ik ben toch maar eenmalig een jaarcontract aangegaan en word ook niet gebeld om dit te verlengen met een jaar betaal per maand dus ik heb altijd gedacht dat ik na dit contractjaar gewoon een opzegtermijn heb van een maand aangezien ik ook per maand betaal.

ooit gehoord van leestekens? Zou wat duidelijker zijn voor ons allen. Na de 4e regel ben ik opgehouden met lezen.

Gast

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Gast »

Gaat het nu om onze ellende bij Wanadoo, of wordt er nu ook al gelet op typefouten, leestekens enz, als jij geen zin hebt na de vierde regel om verder :shock: te lezen nou dan lees je toch lekker niet. :?
Ik ben trouwens niet degene die dat stukje schreef.

bzu

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door bzu »

Heb nu een week de livebox. Tot nu geen storing gehad, werk perfect. Telefonie iets trager maar ja, er is dan ook een besparing. Waar ik me wel aan erger is het feit dat deze dienstenaanbieders geld vragen voor extra dienstverlening. Ik betaal toch voor hun diensten en dan mag je toch (gratis) hulp verwachten. Als er dan al betaald moet worden waarom moet je dan vervaolens een half uur hangen, Daar wordt ik gefrustreerd van. De kwaliteit van de dientverlening is dus lang niet op peil. Hoop dan ook geen storingen meer te krijgen! Heb achter de livebox een wireless router geplaatst. Werkt perfect en de snelheid is beter dan dat ik had bij een andere provider.

Marco12345

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Marco12345 »

Ik heb sinds begin feb wanadoo.
Heb alle klachten gehad die in dit forum genoemd staan.

maar............................... :D

Ik heb iets positiefs.
De hele week heb ik al probleemloos gebeld en.................... :D
ik werd vandaag gebeld en ik zag het nummer op m'n telefoon.!!!!!

Ik dacht al dat m'n verbinding er weer was afgegooid en dat ik weer via KPN belde, maar niets was minder waar.....

Helaas werkt het alleen nog als er naar ons nieuwe wanadoo nummer wordt gebeld en niet naar ons oude KPN nummer. dus we hebben nog weinig aan de nummerherkenning.

Maar...... er wordt vooruitgang geboekt bij wanadoo.

Ben positief ingesteld....... trek direct een fles bier open om deze goede start van het weekend te beginnen.

Gast

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Gast »

Door mijn enthousiasme......... kwam die laatste zin er wat ongelukkig uit.....

Sorry

Prettig weekend!

Carlo.P

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Carlo.P »

Nou, Nou ik denk toch dat ik er maar ff mee wacht om adsl + tel. aan te schaffen, als ik dat zo allemaal eens lees . :cry:
Ik denk dat ik mijn ab. nog maar een jaartje door laat gaan. (zonder problemen). :lol:
Suc 6 allemaal...
Groetjes carlo.
P.S Hoe zou dat bij scarlet zijn ?

avegaart
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2005 14:43

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door avegaart »

De Wanadoo "LITE BOX" Lijkt het te doen,

Sinds een paar weken gaat het beter met de telefoonverbinding.
Slechts een enkele maal valt de verbinding weg.

Echter schijn bedriegt:
* Regelmatig krijgen wij de melding
"Het door U gekozen nummer bestaat niet",
terwijl dit absoluut onjuist is.
Bellen met onze huisarts (lokaal) leverde meerdere malen deze melding op.
Dan maar weer de stekker uit de Livebox trekken, om via de PTT te kunnen bellen!
Zeg Uw BelBasis abonnement voorlopig niet op!

Het enige wat ik van Wanadoo hoor of zie is de maandelijkse bankafschrijving![/b]

josh

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door josh »

avegaart: Je hebt in dit forum de berichten over het invullen van je netnummer gelezen?

Jorrit

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Jorrit »

evil: De help niet desk van Wanadoo slaat alles. Als je belt gaat de besparing welke je denkt te realiseren in rook op omdat niet de hoogte van het gehanteerde tarief belachelijk is maar de duur. Onder de 45 minuten is mij nog niet gelukt. Op 1 en 9 maart heb ik via het internet een vraag gesteld, de mededeling van Wanadoo; wij proberen uw vraag binnen 24 uur te beantwoorden, tot op heden 14 maart niets gehoord. Ook het sturen van een fax is een zinloze actie; ook deze wordt niet beantwoord. Mijn probleem blijft dat mijn voicemailbox niet af te luisteren is omdat mijn pincode fout is ingegeven (hiertoe krijgt men maar liefst een keer de mogelijkheid) termijl ik deze om het internet heb aangepast. Telefonsiche verkoop van Wanadoo is prima, hier wordt je zeer snel geholpen.

Tosbaga

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Tosbaga »

en het gejank gaat maar door....

hallo hier henk
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 jan 2005 21:24

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door hallo hier henk »

IK heb al maanden problemen met wanadoo. De helpdesk 10ct per minuut en een half uur of langer aan de telefoon en je word niks wijzer. Als je emails stuurt, duurt het nog dagen voordat je een antwoord krijgt. Dan krijg je van die antwoorden waar je weer niks aan hebt. Ik heb ze een mail gestuurd dat ze goed zijn in vragen te ontwijken of door te sturen naar andere afdelingen en daar hoor je vervolgens ook niets meer van. En als je de helpdesk hebt gebeld dan krijg je wel emais over een klantentevredenheids onderzoek. Wij kregen over een telefoontje 3 maal die mail ik heb hem beantwoord dat ze dus helemaal niet klantvriendelijk zijn, ondeskundig en dat ze maar eens op het forum van trosradar en kassa moeten gaan kijken en dat ze daar dan misschien nog wel wat van kunnen leren.
gr van Henk

Robin Z

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Robin Z »

Ik heb alle berichten gelezen en er is veel ellende. Ik ook heb problemen met de Wanadoo helpdesk (mail en telefoon). Maar ik heb een ander probleem: mijn PC (Windows XP) loopt steeds na ongeveer een kwartier vast. Zelfs CNTR-ALT-DEL werkt niet meer, want Taakbeheer loopt ook vast. Als ik de computer 'hard reset' en opnieuw ben opgestart werkt alles wel weer even, telefonie en ADSL geen probleem, maar dan loopt alles dus weer vast.
Kennen mensen dit probleem? Of nog beter: een oplossing?
PS: ik heb een USB-kabel en werkte hiervoor (en eigenlijk nog steeds als noodoplossing) met het ADSL-direct van Wanadoo.

Groeten, Robin

Gesloten