Hallo iedereen...
Ik hoorde van een collega van mij dat er werd gesproken over oplichterij en de vakantiekaart hier op radar...
Nou ik ben zelf een callcenter agent die ook vakantiekaart heeft verkocht, maar overgezet ben naar een andere project..
Wat stijnemans zegt klopt helemaal..
Ik vind het jammer om te horen dat er toch callcenter agents zijn die mensen aan de telefoon zitten voor te liegen zodat ze meer sales kunnen krijgen.. Een goede callcenter agent weet waar hij over praat en kan mensen ook dingen verkopen zonder te liegen..!
Hoe de gang van zaken verloopt bij het afzeggen van zo'n vakantiekaart vind ik persoonlijk ook een beetje naaierig... Voordat ik nog bij mijn huidige callcenter werkte was ik ook gebeld door iemand van een andere callcenter die mij vertelde dat ik een enquette had ingevuld en daardoor een vakantiekaart had gewonnen..
Ik weet niet welk callcenter dit onzin verhaal houdt, maar ik vind dat die aangepakt moeten worden.. Het callcenter waar ik werk hebben oude nummerbestanden van de neckerman opgekocht, en mogen deze neckermanleden een gratis vakantiekaart aanbieden..
De instructie die wij krijgen is om de klant te vertellen wat de vakantiekaart in houdt, eventuele voorbeelden noemen zoals wij ondersteunen 95% van alle touroperators/reisorganisaties of hoe je het ook wilt noemen.. En dit is ook echt wat de vakantiekaart doet.. Vaak weten de reisbureau's zelf niet eens van de vakantiekaart af, maar dit komt ook omdat vakantiekaart rechtstreeks met de touroperators zaken doet en niet via het reisbureau...
Nog iets is dat er staat dat vakantiekaart aangesloten is bij het ANVR, SGR en calamiteitenfonds... Vakantiekaart zelf is dit NIET, maar de touroperators die zij ondersteunen die doen dit wel... dus het komt in principe op hetzelfde neer... Als u via vakantiekaart boekt dan hoeft u u geen zorgen te maken hierover, omdat de reis die u heeft geboekt eigenlijk bij één van die touroperators is geboekt, die vervolgens weer zijn aangesloten bij het ANVR, SGR en calamiteiten fonds..
Een standaard script die wij moeten voorlezen is als volgt:
Goedemiddag... U spreekt met ... van de vakantiekaart. Is de heer of mevrouw... aanwezig?
Fijn dat ik u tref, ik heb namelijk goed nieuws voor u; ik mag u een vakantiekaart aanbieden!
Dat komt, omdat u weleens iets gekocht heeft bij (postorderbedrijf) Neckerman. Kan dit kloppen?
Met de vakantiekaart krijgt u korting op alle vakanties die er zijn, voor iedereen die met u meegaat en voor de rest van uw leven.. Klinkt mooi toch?
als u op vakantie gaat, met hoeveel personen gaat u dan meestal?
Goed dat u een vakantieganger bent, want dan is de vakantiekaart echt iets voor u!
Ik zal u kort uitleggen hoe simpel het werkt. U ziet ergens een reis. Dat kan bij D-reizen, in de reisgids of op het internet zijn, het maakt niet uit waar!. U boekt de reis via onze site
www.vakantiekaart.nl en bovenop de prijs die u eerder zag, inclusief alle toeslagen krijgt u nu 5% extra korting. En met 5% korting scheelt dat al gauw zo'n 100 euro per vakantie... En dit bedrag kan alleen maar oplopen!!
Tijdens de vakantie moet u wel zelf mee.. Maar dat lijkt mij geen probleem toch?
Speciaal omdat ik u nu bel, mag ik u de vakantiekaart ter kennismaking gratis aanbieden voor een periode van 4 weken. U betaalt enkel de verzendkosten van 2.95
U kunt dan rustig kijken of het iets voor u is. Als u dan denkt: "dit wil ik hebben", dan krijgt u na die 4 weken levenslang de vakantiekaart voor een eenmalig bedrag van 50 euro.
Maar maakt u zich geen zorgen, want die 50 euro krijgt u meteen terug in de vorm van 4 vakantiewaardebonnen van ieder 12.50..
Zoals u merkt is de vakantiekaart nu dus in wezen gratis en om dan te kijken of goedkoper reizen u bevalt, kunt u eerst gaan kennismaken.
Meneer/Mevrouw mag ik OOK u de proefkaart toesturen?
Dit was het standaardscriptje die je als beginner vbij het verkopen van de vakjantiekaart krijgt..
Uiteindelijk mag je het verhaal zelf enigszins aanpassen in je eigen taal, maar de voorwaarden moeten duidelijk worden voorgelezen.. Ik denk dat al deze commotie is ontstaan door slechte callcenter agents en daarom moeten er regelmatig steekproefen worden gedaan, door zowel de callcenters zelf als door vakantiekaart om te kijken of er geen leugens worden verteld..
Okay, ik vind dat het afzeggen van de vakantiekaart wel erg flikkerig is geregeld door de eigenaren van vakantiekaart zelf, en daar mogen ze wel van op hun kop krijgen..
Maar het bedrijf zelf is een goed idee en en als ze het ietsje groter hadden aangepakt met meer controle over wie ze bellen en hoe ze bellen dan hadden ze erg veel geld kunnen verdienen...
MAAR NOG FF VOOR DE MENSEN DIE DENKEN DAT DIE KORTING NEP IS..
DIT IS NIET WAAR!!!
ALS JE DIE VAKANTIEKAART VOOR HET LEVEN HEBT (DUS DE 50 EURO BETAALD IN RUIL VOOR DE 4 WAARDEBONNEN) DAN KUNT U REIZEN MET 5 PROCENT KORTING!!
DUS HET BEDRIJF VAKANTIEKAART IS NIET NEP
ALS U GEWOON VEEL REIST DAN ZOU IK ZEKER WETEN DE VAKANTIEKAART NEMEN, HET KAN OVER U HELE LEVEN GEZIEN VEEL GELD BESPAREN..
MAAR MOCHT U NOG DE TWIJVELS HEBBEN, GA DAN EERST ALTIJD EVEN OP HET INTERNET KIJKEN VOORDAT U BESLISSINGEN MAAKT AAN DE TELEFOON.. DIT IS BETER VOOR U EN BETER VOOR ONS..
Sorry voor de mensen die misleidt zijn door vuile praatjes van één van mijn medecallcenter agents... Callcenter agents kunnen altijd mensen terugbellen op een ander tijdstip, dus voordat u met iets akkoord gaat, vraag dan eerst even of je er even over na wilt denken zodat u het kan controleren en laat ze dan op een ander tijdstip terugbellen..
Met vriendelijke groet,
De Anonieme callcenter Agent..