Ik ben ZEER ontevreden over E-dentify. Als iemand twijfelt of hij hier wilt gaan hosten, dan zou ik eerst maar eens op het forum van E-dentify gaan kijken, daar staan bijna alleen maar negatieve reacties. Bijna iedereen moet dingen dubbel vragen, anders antwoorden ze gewoon niet heb ik het idee. Veel mailtjes komen ook niet aan bij hun, dat hebben ze zelf toegegeven. Je zou toch denken dat mensen die met computers werken Outlook wel in kunnen stellen?! Je moet ook vragen om dingen die automatisch moeten gebeuren, zo moest ik zelf achter mijn eigen inloggegevens aan. Deze ontving ik niet automatisch.
Ook lichten je ze gewoon heel slecht in (eigenlijk niet). Als er downtimes zijn dan informeren ze je totaal niet. Je weet dus gewoon niet waar je aan toe bent, je kan dus ook niks vertellen aan de bezoekers van je site. Een email nieuwsbrief zou niet zo moeilijk moeten zijn. Soms zeggen ze op het forum wel dat ze weten dat er een downtime is geweest, maar niet waardoor. Dat gaan ze later dan nog uitzoeken, waarnaa je er vervolgens nooit meer over hoort.
Bezoekers van het forum die er net zijn worden ook ineens tot moderator benoemd, vrij onprofessioneel. Soms zijn ze ook echt onaardig op het forum, ze weten niet hoe je met klanten om moet gaan! Laats had ik een totaal onschuldige opmerking, en die werd aangezien als ‘geflame’, dat was zeker niet zo. Ze kunnen niet tegen kritiek heb ik het idee, want het is wel terecht kritiek.
Ook was er een keer een topic dat iemand had geopend, en die wist heel veel te vertellen over de slechte beveiliging van de servers van e-dentify. Dat topic werd een paar maal verwijderd. Het bleek dus dat ze gewoon oude kernels hadden, die dus onveilig zijn. Dus die gingen ze toen maar even updaten. Dat lijkt mij dat je dat meteen goed doet??!
Ook was er een keer een reactie van iemand van e-dentify op het forum dat als volgt ging: "Oh, dat vond ik niet belangrijk genoeg, dus ik heb er niet op geantwoord".
Ook heb ik al een paar keer meegemaakt dat ze configuratie fouten van hun servers hadden. Toen deden sommige php scripts het niet. En dan werkte de error-pagina's niet. En dan kon je weer geen password-protect directory maken. Ook was een keer een hele week de server onstabiel, dat heeft een week geduurd met wel een paar downtimes per dag. Dat zou toch meteen goed moeten worden gemaakt!
Een hele tijd geleden gingen ze de de server verhuizen naar Nederland. Opzich goed natuurlijk, maar niet zoals zij dat deden. De site was ineens down, je werd totaal niet ingelicht over de gang van zaken. Toen alles weer online was na een week, ware alle gegevens kwijt. Ze hadden geen backup gemaakt omdat ze 15GB teveel vonden om te downloaden, dus dan maken ze maar gewoon geen backup. En dan alsnog hadden ze dat ook kunnen zeggen dat ze geen backups maken, dan had ik zelf vaker backups kunnen maken.
In november/december 2004 heeft mijn website er bijna continue uit gelegen. Enige compensatie hoef je bij
e-dentify ook zeker niet te verwachten, een verklaring van de downtime ook niet.
Inmiddels heb ik mijn domein al over gezet naar een andere webhoster, deze doet het wel gewoon goed, dus het kan wel!
De mensen van e-dentify behandelen je ook onbeleefd via de email, kreten zoals ‘Dat ga ik niet voor je doen!’ komen met regelmaat voor. Ik heb nog nooit het gevoel serieus genomen te worden bij e-dentify gehad, ze behandelen je als een zak stront.
E-dentify is opgericht door minderjarigen, het wordt ook door minderjarigen onderhouden. Deze ‘kleuters’ weten totaal niet hoe je een bedrijf moet runnen, en hoe je moet communiceren met je klanten. Het is regelmatig voorgekomen dat ik totaal geen antwoord krijg op een mail, of soms krijg ik pas een maand later antwoord.
Wanneer er weer eens een server uit ligt, dan duurt het meestal een paar dagen voordat die eindelijk weer eens goed werkt. In de tussentijd lossen ze andere problemen op andere servers ook niet op, er ontstaan dus alleen maar meer problemen. Sommige problemen hebben bijna iedereen, iedereen vraagt om een oplossing op hun forum, of een verklaring, maar het probleem oplossen, ho maar! Ze schuiven de problemen ook altijd op andere mensen af. ‘Ja, dit komt niet door ons, maar door de stichting domeinregistratie, dus wij hoeven er niks aan te doen.’ Dat kan wel zo zijn, maar het is wel degelijk jullie verantwoordelijkheid, daar worden jullie toch voor betaald om dat te verhelpen!
Heel e-dentify is gewoon een 'bijbaantje' van een paar gozers die eigenlijk niet genoeg weten van webhosting en het hele gebeuren daar omheen (klanten helpen, inlichten, enz.).
De problemen die ik hierboven heb beschreven zijn nog maar een kleine greep uit de zee van problemen. Je wordt gewoon keihard opgelicht bij e-dentify, want bijna niks werkt gewoon goed.
Kortom, ik raad het ZEER af om in zee te gaan met e-dentify. Laat je ook niet ‘misleiden’ door mensen die zeggen dat ze goede ervaringen met hun hebben, deze mensen hebben vroeg of laat toch ook problemen. Maak dus niet de ernstige fout om een webhosting pakket te bestellen, want dat bespaart een hoop ergernis en problemen!
Mocht je nog meer willen weten over e-dentify, dan kan je hier nog meer lezen over ervaringen met hun:
http://www.misdefinitie.nl/index.php?nieuws=53&pagina=1