LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Puzzelparty Oplichters

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
didi123
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2007 00:21

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door didi123 »

Ja hoor....

Mijn vriend ook opgebeld paar dagen geleden.
Hij denkt dat ik ergens aan mee heb gedaan dus stemt toe. Sudoku pakket t.w.v 30 euro en inderdaad alleen de verzendkosten betalen €4,95.
Ze zeiden dat het werd opgenomen. Hij heeft wel gezegt dat hij niet toestemt voordat hij een factuur of wat dan ook zal zien. Tja dan sturen ze het op natuurlijk. Ik hoop het eigenlijk niet.

We zien het wel. Ik weet zeker dat het een van die oplichters is. Tja hoe zou je dit kunnen voorkomen. Goed nadenken... Maar op dat moment doe je dat dus niet...

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Puzzelrijk (en géén paniek!!).

Immers,

zulke overeenkomsten moeten ook worden ingeschreven in het handelsregister van een kamer van koophandel wil zo'n overeenkomst rechtsgeldig worden!!!
(althans bij telefonische verkoop).

De ervaring leert dat dit in het overgrote deel van dit soort verkopen (Sana Direct,Naturpost,e.d.) nooit gebeurt waardoor de overeenkomst (nog niet) wettelijk geldig is.
Pas na die inschrijving gaan die 7 werkdagen in voor opzegging van de overeenkomst.

Wel moet u altijd schriftelijk opzeggen = aangetekend en met bericht van ontvangst!!
Dit om later een bewijs te hebben.
Heeft u een faxnummer? Dan kunt u die opzegging ook faxen want zonder foutbericht staat op die fax ook de datum,het uur,de minuut en zelfs de seconden van het verstuurde faxbericht.

En ...... bewaar wel de bewijzen lang en zorgvuldig want meestel proberen dit soort bedrijven binnen een jaar of twee alsnog geld van u af te troggelen met veel geschreven dwang!! (=z.g. stuiting).

Na twee jaar vervalt overigens de vordering mits niet "gestuit".

Dus, geniet verder van het zonnetje en een lekker weekend gewenst door deze ouwe grijze

Grootvader.

bandoh
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2007 19:56

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door bandoh »

een aantal posts terug had ik ook al wat neergezet over puzzelrijk.

ik heb gelijk emails gestuurd dat ik het wou annuleren, en die email ook in een brief aangetekend verstuurd.
daarop kreeg ik een reactie dat hun puzzelparty waren en niet hoshi sudoku (yeah right), daar heb ik verder niet meer op gereageerd.
ik heb ook gelijk selectieve blokkades laten zetten op die global collect rekeningen. Dat was meer voor het geval dat ze wel wouden incasseren, die stap was ik ze voor.
5 weken later ongeveer kreeg ik toch dat blad binnen. ik heb het opengemaakt en er een brief in gestopt dat ik niks meer met hun te maken wil hebben en als ik ooit nog 1 x via mail/telefoon/post benaderd word, ik gelijk de rechtsbijstand achter ze aan stuur.
vooralsnog heb ik nog niks gehoord en is er ook niks afgeschreven dankzij de blokkades.

misschien hebben anderen hier wat aan.

groeten Martine

rschuivens
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 nov 2007 15:07

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door rschuivens »

:roll: ik krijg van intrum justitia een rekening van 67 euro van Hoshi sudoku.
Het mooie is dat ik nooit een rekening of boekje ontvangen heb van Hoshi.
Rekening wel moeten betalen aan intrum.
Ik heb al half nederland afgezocht maar nergens iets te vinden.
Ik hoop dat ik ooit achter het adres kom en ik persoonlijk mijn centen terug kan halen.
Als dit in Nederland allemaal zomaar kan, kan ik ook op mijn manier gaan terug cashen.
Een baksteen vind ik wel heel min voor oplichters ik haal liever mijn vuisten aan dat soort mensen open.

Flincker
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 mar 2008 13:05

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door Flincker »

Ook ik was een van de gelukkige prijswinnaars, had meegedongen voor een H&M waardebon en won de troostprijs, een sudokupakket. Een deel van het gesprek werd opgenomen en ik gaf mijn bankrekeningnummer ook door. Ze vroeg mij of ik akkoord ging met automatische incasso en ik heb gereageerd dat ik akkoord ging met een eenmalige incasso van 4,95 (niet meer en niet minder), me verder van geen kwaad bewust. Wel heb ik expliciet gevraagd of ik ergens aan vast zou zitten, maar dat zou niet zo zijn. Toen ze de voorwaarden echter (tijdens de opname) opratelde, heb ik gezegd dat ik er toch vanaf zie, want er was blijkbaar wel sprake van een verkapt abonnement, als ik niet een of ander nummer zou bellen met een code.
Moet ik me nog verder zorgen maken over alles? Gaan deze mensen echt zo ver dat ze zelfs opnames zullen verknippen om mijn akkoord met alles te veinzen? Graag wil ik op voorhand de incasso laten blokkeren. Wie heeft een overzicht van alle te blokkeren bedrijven en rekeningnummers?

smudje15
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mar 2008 14:42

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door smudje15 »

Ook ik heb van intrum justitia een brief ontvangen voor overmaken van een bedrag van € 45,70. Heb in 2007 geaccepteerd dat Global Correct Services eenmalig 4,95 van mijn rekening mochten afboeken. Hierna hebben zij in november 2007 29,95 van mijn rekening afgeboekt, maar deze heb ik via mijn postbank laten intrekken. Het rekeningnummer van Global Correct Service is 433776927.

Ik ben echter niet van plan om het bedrag van Intrum Justitia over te maken, daar ik in de afgelopen 4 maanden geen aanmaning heb ontvangen en ook geen puzzel boek. Hun client (Global Correct Services) heeft aangegeven het verschuldigde bedrag niet van mijn rekening af te kunnen schrijven. Logisch want ik heb hun rekening laten blokkeren en in november 2007 mijn "abonnement" stopgezet.

smudje15
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mar 2008 14:42

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door smudje15 »

heb even in het telefoonboek gezocht hier is het adres van

Global Collect Services BV
Polarisavenue 41
2132 JH Hoofddorp
023-5671500

Flincker
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 mar 2008 13:05

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door Flincker »

Als het goed is, hebben ze ook een antwoordnummer waar je nog het een en ander op hun kosten heen kunt zenden, mochten ze echt vervelend gaan doen. Ik vraag me trouwens af of GlobalCollect er iets mee te maken heeft of dat het enkel een incassomethode is die gebruikt wordt door foute gasten.

doppie1
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 apr 2008 07:43

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door doppie1 »

Ook hier weer een verhaal over deze oplichters bende.
Oktober 2007 LCD-tv gewonnen, dus echt niet.
Boekje ontvangen ad 4,95 en betaald.
Mail met opzegging naar [email protected] met directe opzegging.
Deze mail werd geopend en 14 dagen later beantwoord,
Men zou binnen 10 dagen op de opzegging terugkomen met het bewijs van een abonnement. Nooit meer wat van Puzzelrijk gehoord, dat is dus goed. Behalve de wekelijks terugkerende winmails, van TV tot vakantie, van 50000 euro tot noem maar op. Gaat nu via filtertje direct via af naar de prullenbak 1 maal nog 29,95 geïncasseerd, maar directe storno werkt prima.
Nu bijna 6 maanden na start van dit verhaal komt IntrumJustitia plots per post binnen met een vermeende vordering. Blijkbaar is het een zo'n grote plaag dat het logo van Puzzelrijk op het papier van IntrumJustitia wordt geplaatst. Mail naar IntrumJustitia met uitleg gang van zaken en weigering om op betalingsverzoek in te gaan geeft tot heden slechts nieuwe dreigbrieven van deze organisatie. Ik begrijp werkelijk niet dat zo'n organisatie zich voor het karretje laat spannen door deze oplichters
Een boycot van dit incassobedrijf door normale opdrachtgevers zou wellicht een goede optie zijn. Wie verdere ervaringen heeft met deze gang van zaken nodig ik uit om mij te mailen, waarbij een gezamenlijk optreden naar incassobedrijf en de publiciteit een mogelijke stap in de goede richting kan zijn om tot definitieve destructie van deze plaag te komen. Ik hoor het graag. Met vriendelijke groet, Doppie1

20raven00
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 apr 2008 11:24

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door 20raven00 »

Zoals ik lees hebben we allemaal de zelfde ervaringen.
Ik heb al in een jaar drie aanmaningen van intrum justitia mogen ontvangen, ik heb met dit bedrijf gemaild en zelfs met puzzelrijk, daar heb ik het zogenaamde opname bandje opgeeist waarin je toestemming geeft voor een èènmalige afschrijving van 4,95. Ik kreeg daar een mailtje over terug dat zij de zaak gaan bekijken en hier nog op terug komen.
Wel tot op heden niets meer vernomen, wel kreeg ik een paar dagen geleden weer een aanmaning de 4 dus, van intrum justia om een bedrag van 68,79 over te maken.
Dus maar weer ff gebeld en nu zou deze mijnheer die ik aan de telefoon had het weer uitzoeken.
Ik heb hem gewezen op de mails die ik, zowel naar hun als naar puzzelrijk
heb verzonden. Alle mails die ik naar puzzelrijk heb verzonden en antwoorden heb ik trouwens doorgemail naar intrum justitia.
Ik betaal dus echt niet, en heb ook te kennen gegeven dat ze er dan maar een rechtzaak van moeten maken. Ik heb genoeg bewijs dat ik dit bedrijf niets schuldig ben.
Misschien moeten we de handen in elkaar slaan om hier iets tegen te doen. Er zijn zo te zien veel slachtoffers van deze oplichtersbende.

doppie1
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 apr 2008 07:43

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door doppie1 »

Hallo 20raven00

Ik ben wel in voor een gezamenlijke testcase. Vooralsnog bel en mail ik niet meer met deze partijen en stuur alle post ongeopend retour afzender.
Mijn dossier is compleet en ik reageer nergens meer op tot ze de stommiteit begaan om een zaak te beginnen. Ik lust ze rauw!

Als er meer reacties komen moeten we maar eens kijken hoe eventueel een tegenclaim te formuleren kan zijn. Er worden zo te zien heel wat uurtjes en geld aan besteed om ze wakker te krijgen. Uitvoeren van een gezamenlijke tegenactie kan als dit succesvol is ze nog behoorlijk opbreken. Ik kan mij voorstellen dat zowel het bedrijf achter Puzzelrijk etc. als ook Intrum Justitia zich behoorlijk verkijken op hun wanprestatie.

Zegt het voort!! Mvg Doppie1

20raven00
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 apr 2008 11:24

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door 20raven00 »

Hallo Doppie
Je hebt gelijk dat je alles in de prullebak smijt, maar als bewijs heb ik net weer mijn oude mailtjes doorgestuurd, naar zowel Intrum en puzzelrijk.
Dit is de mail


Van: Puzzelrijk [[email protected]]
Verzonden: woensdag 19 december 2007 9:43
Aan: riek
Onderwerp: RE: Bev.

Geachte heer/mevrouw,

Uw verzoek om bewijs hebben wij doorgespeeld en wij zullen hierop binnen 2 weken terugkomen.

Hopend u hiermede voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Puzzelrijk

Klantenservice

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: riek
Verzonden: woensdag 12 december 2007 20:27
Aan: Puzzelrijk
Onderwerp: RE: Bev.

woensdag 12 december 2007



Geachte heer/mevrouw,

Onderstaand mailtje heb ik van U in de maand april ontvangen, maar wat krijg ik vandaag binnen een brief van intrum justitia met een verzoek om het openstaande bedrag verhoogt met administratiekosten binnen 14 dagen te betalen.



Nou vraag ik mij toch werkelijk af over welk bedrag dit gaat.

Aangezien ik jullie een eenmalige machtiging had gegeven voor een bedrag van €4,95 voor het eerste puzzelrijk blad

Tot zover waren er geen problemen, jullie hebben dat bedrag ontvangen en ik mijn blad.

Tot een paar weken daarna waar jullie heel brutaal een bedrag van €29,95 van mijn bankrekening probeerde te halen.

Die zelfde dag heb ik dit bedrag laten storneren en mijn bank opdracht gegeven jullie te blokkeren.

Enkele dagen daarna lag er een blad van puzzelrijk in mijn bus, die ik ook dezelfde dag op het postkantoor retour laten verzenden, waarvan ik dus een bewijs van het postkantoor heb.



Jullie hebben het gesprek, waarin ik toe heb gezegd om eenmalig een bedrag van mijn rekening opgenomen op een bandje.

Bij deze vraag ik dit bandje nu op, (en kom niet aan met de smoes dat dit bandje al gewist is want jullie moeten dit bewaren) ik ben van plan om met dit bandje naar de politie te stappen wegens een poging tot oplichting.



Hopende snel van U een antwoord te krijgen

Mevr H.C.Smit.





-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Puzzelrijk [mailto:[email protected]]
Verzonden: woensdag 11 april 2007 16:17
Aan:
Onderwerp: Bev.



Geachte heer/mevrouw,



Wij hebben uw verzoek om beëindiging van uw abonnement ontvangen.

Dit verzoek is inmiddels in onze administratie verwerkt. Met ingang van 05-04-2007 is uw abonnement ontbonden.





Met vriendelijke groeten,



Puzzelrijk

Klantenservice

Jojobuitenzorg
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 apr 2008 15:50

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door Jojobuitenzorg »

Hoi Doppie,

Ik weet er alles van hoor, van dat stelletje ongeregeld bij Intrum Justitia.
Wat wel goed schijnt te werken is de brief op een schoenendoos gevuld met
straatstenen te plakken en dan retour afzender. Worden ze van zelf wel wakker, gezien de kosten die dit ze oplevert.

Veel succes met de strijd tegen het tuig van Puzzelrijk.

Gr.
Jojo

SLOOP DE OPLICHTERS
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 apr 2008 11:07

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door SLOOP DE OPLICHTERS »

Door samen acties te beramen is resultaat goed mogelijk.

Doel hiervan is door gerichte acties, de oplichters zo ziek te maken en vooral financieel te raken dat men zich terugtrekt uit de markt. Uiteraard zullen deze acties binnen de grenzen van het toelaatbare afspelen, echter de handelswijze van een oplichter en zijn kompanen vraagt om reactie.
Het gaat hierbij om de langste adem.

Mail gerust uw ludieke ideetjes.

Als een idee voldoende potentie heeft om het doel te bereiken zal dit breed gecommuniceerd worden, waarbij het tikje uitgedeeld door een enkeling vervangen kan worden door een mokerslag van de sloper.

Niet allen die reageren kunnen persoonlijk beantwoord worden, maar het eindresultaat is het belangrijkste.

SLOOP DE OPLICHTERS

2
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2008 22:13

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door 2 »

:twisted: Wie kan mij helpen met het telefoon nummer van sudoku dat tijdschift waarvan je eenmalig 4,95 moet betalen.

Ik ben er ook helaas in gestonken,ik begrijp niet dat dit allemaal mag en kan!!!

Bedankt voor uw reactie

MdeW

doppie1
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 apr 2008 07:43

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door doppie1 »

Hallo 2

Tel-nrs en adressen zijn her en der op dit soort fora te vinden.
Of ze goed zijn is uiteindelijk de vraag, of ze te bereiken zijn is een nog veel grotere vraag. Oplichters zijn van nature angsthazen en eigenlijk voortdurend op de vlucht.

Als het goed is zit er toch een brief bij het eerste flut-boekje. Wil je zekerheid dan is een aangetekende brief met bewijs van ontvangst een goede zet. In ieder geval beter dan een telefoontje zonder bewijskracht.

Daarna slechts eenmaal reageren met bewijsstukken naar het incassoburo, meestal Intrum Justitia, dan kan je ze allemaal de moord laten steken. Nog nooit het opstarten van een echte incassozaak bij een Rechtbank vernomen op de fora. Dit zou ook niet echt verstandig zijn, gezien de duizenden negatieve stukken die er reeds gelange tijd worden gepubliceerd.

Niet kwaad worden en/of betalen, verder zijn dit soort fora waarschijnlijk een van de betere wapens om een eind te maken aan dit soort oplichting.

Overigens werkt soms een mailtje ook naar info@...... (soduko, puzzelrijk, geluksbode of hoe ze ook mogen heten) wel goed. Komt zo nu en dan ook nog reactie, dat ze binnnen 10 dagen het bewijs van een abonnement zullen aantonen, maar er gebeurt dan verder maanden niets. Blijkbaar wordt een eventuele overeenkomst niet bekrachtigd door inschrijving. Of wordt het telefoongesprek toch gewoon niet opgenomen.
Kortom van "de blaadjesman" hoor of zie je daarna eigenlijk nooit meer
wat,

Hoop dat dit epistel je wat helpt om je te laten besluiten wat te doen.

Groetjes,

Doppie

20raven00
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 apr 2008 11:24

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door 20raven00 »

Hallo
Nou, ik ben nog steeds bezig met dat oplichterszooitje, ze houden maar niet op.
Maar iemand heeft mij geadviseerd om er de lol van in te zien, en dat doe ik nu dus ook. (het word nu voor mij ook een spelletje)
Hedenmorgen heb ik, na een wel heel brutaal antwoord van puzzelrijk dat ik een boekje heb mogen ontvangen en wat ik ontvang moet ik ook betalen, op mijn vraag om het opname bandje in mijn bezit te krijgen wordt geheel niet gereageerd
Ik heb ze dus een mail terug gestuurd, met daarin de duidelijke boodschap dat ik ze niets schuldig ben, dat ik genoeg van hun terreur heb en dat ze mij maar voor de rechter moesten dagen., en dat ik al de bewijsstukken, zoals een recu van het retour sturen van het (flut) boekje en mijn mails, zowel naar Puzzelrijk als naar Intrum Justitia voor de rechter op tafel zal leggen.
Dus ik wacht af wat ze nu weer gaan doen.
Verder wil ik iedereen op dit forum zeggen nooit te betalen.

SLOOP DE OPLICHTERS
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 apr 2008 11:07

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door SLOOP DE OPLICHTERS »

DE TEERLING IS GEWORPEN
Goede instelling, gewoon de beuk erin.
ZEGT HET VOORT, ZEGT HET VOORT!!

SLOOP DE OPLICHTERS

christina89
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mei 2008 09:10

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door christina89 »

Eergistren werd ik ook gebeld door puzzelrijk, en ben er helaas ook ingetrapt. Ik had toen niets in de gaten totdat ik gister even op internet ging kijken en tot mijn grote schrik deze verhalen las. Er is nog niets bij mij afgeschreven gelukkig. Ik ga de bank zo bellen en de rekeningnummers blokkeren die op deze fora worden genoemd. Wat mij opvalt is dat de meeste berichten al uit 2006 komen. Hoe kan zoiets zo lang steeds weer nieuwe slachtoffers maken.. Het probleem is dat ik het abonnement niet op kan zeggen omdat ik nog geen klantnummer heb. Als ik een mail wil sturen bestaat dat mailadres niet. Ben straks bang voor incasso´s. Zijn er mensen die er inmiddels al helemaal van af zijn gekomen?

doppie1
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 apr 2008 07:43

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door doppie1 »

Hallo Christina89,

Begin in ieder geval met een mailtje naar [email protected].
Maak melding met de gegevens die je hebt opgegeven dat je niet opgelicht wilt worden, geen puzzel boekjes toegestuurd wilt krijgen en uiteraard niet akkoord gaat met afschrijvingen. Bewaar alle email correspondentie goed.
Deze manier werkt veelal wel. Mocht er toch post komen: Maak het netjes open, publiceer de adresgegevens, van Puzzelrijk, die je hierin vindt op de fora en stuur het retour afzender. met een kopietje van je email. Komt er verder telefonische reactie: Luister even en neem dan het gesprek snel over met de mededeling nooit meer gebeld te willen worden en ook nooit iets toegezonden te willen krijgen. Ook dit werkt veelal t.o.v. Puzzelrijk. Wellicht komt er na een half jaar een aanmaning van een incassobureau, meestal Intrum-Justitia. Zelfde recept: Niet gaan bellen!!!, gewoon netjes openmaken en met kopietje van het mailverkeer retour afzender. Blijven zij post sturen, herhaal dan stap 1. Naar ik in bepaalde kringen verneem wil het meesturen van een baksteen ook goed helpen, bovendien hebben ze ook een antwoordnummer waar gewichtige post heen kan. Dus nooit iets betalen of zelf kosten gaan maken. Of je definitief er van af bent weet je vrijwel nooit, want reacties van het incassobureau zijn gewoon computer gestuurde papiertjes zonder enige toegevoegde waarde. Uiteindelijk gaat het erom dat ze ziek van jou worden en niet andersom. Veel succes met de eerste stappen en publiceer vooral de ervaringen.
Met vriendelijke groet,

Doppie1

Gesloten