LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Luc3
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jan 2006 16:58

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door Luc3 »

Wie kan mij vertellen of Eyefresh nu wel te vertrouwen is of welke andere vloeistof voor zachte lenzen wel 100% betrouwbaar is.
Ik gebruik 2 stappen systeem voor zachte lenzen. Is het spul van Hans Anders of Unicare betrouwbaar?

Saar
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 jan 2006 22:20

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door Saar »

Voor Peefie:

( Laat die verkoopster maar vooral het vetgedrukte lezen!)

Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben uw vraag of opmerking op 10-01-2006 ontvangen. U heeft het volgende aangegeven.

"ik heb de beruchte lenzenvloeistof in december in de ....straat gekocht. uiteraard geen bon meer, ik zou toch graag mijn geld terug willen hebben. mvrgr D......

Naar aanleiding hiervan treft u onderstaand onze reactie aan.

"hartelijk dank voor uw e-mail. het spijt ons te vernemen dat u problemen heeft gekregen na het gebruik van onze nieuwe formule lensvloeistof. u bent zeer waarschijnlijkheid allergisch voor de concentratie conserveermiddel in onze vloeistof.

u kunt uw flessen terug brengen naar een van onze filialen, waar u uw geld terug kunt ontvangen (ook in geval van aangebroken flessen).
binnenkort breiden wij ons assortiment uit met een sensitive vloeistof, speciaal voor mensen met gevoelige ogen. er komt zowel een variant voor zachte als voor harde lenzen.

u kunt dit product nu al proberen door een proefflacon op te vragen via de contactlens-infolijn op nummer 0900-125.125.1 (? 0.01 per minuut). u kunt hier ook terecht voor al uw vragen over onze contactlensvloeistoffen.

"

Wij vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn.

Met vriendelijke groet,
Laatst gewijzigd door Saar op 14 jan 2006 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.

blijde lensdrager
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jan 2006 11:30

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door blijde lensdrager »

Hoera hoera ik kan mijn lenzen weer dragen!
Ik weet natuurlijk niet wie als eerste op het idee gekomen is dat de lenzenvloeistof van Kruidvat de oorzaak zou kunnen zijn van allergische reacties, maar wie het ook is: ik ben hem/haar zeer dankbaar.

Ook ik had sinds augustus opeens klachten. Het voelde alsof iemand mij letterlijk zand in de ogen zat te strooien. De voor de hand liggende oorzaak leek mij -en de opticien bevestigde dit- de airco op mijn nieuwe werkplek. Dan maar een bril aangeschaft. Bah zeg, na 20 jaar lenzen een bril.. ik kon er maar niet aan wennen.
Afgelopen week las ik opeens iets over klachten na het gebruik van Kruidvat-vloeistoffen. Die gebruikte ik ook. Met rode konen heb ik de verhalen op dit forum gelezen. Heb nu een flesje van Eye Fresh geprobeerd en ja.. het voelt weer als vanouds. Geen zand, geen zere ogen en een heldere blik.
Men heeft er geen idee van hoe gelukkig ik hiermee ben!

resy
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 nov 2005 14:24

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door resy »

Luc 3
Als je geen last van je ogen had toen je de oude vloeistof gebruikte van het kruitvat, en je wil het zeker voor het onzekere dan zou ik een fles unicare kopen!
De unicare is de zelfde vloeistof als de oude van het kruitvat, hij is wel een stuk duurder ik geloof het dubbelen. En als er mensen zijn die de vloeistof van ah hebben gebruik, en dan hier hun reactie op schrijven. Dan kun je nog altijd die vloeistof gaan kopen van ah!

Er was wel iemand die had de vloeistof van ah gebruikt en was hier niet tevreden over, dat heb ik wel gelezen! Maar misschien kan dit ook komen omdat de ogen van die persoon nog erg geïrriteerd zijn. Ik weet het natuurlijk niet, maar het zou natuurlijk kunnen.

Talll
Ik zelf heb al geen lenzen meer in vanaf eind juli, ik heb het nog wel geprobeerd met unicare en nieuwe lenzen. Ik kan zelf geen lenzen meer verdragen misschien straks over een paar maanden ik hoop het maar. Mijn ogen zijn nog steeds heel gevoelig, voor licht de verwarming airco en wind.Mijn ogen zijn nog heel erg droog. Dus ja ik wacht maar af. Ik heb al lenzen vanaf mijn 18 jaar en heb dus 23 jaar lenzen gehad, zonder problemen.

Ik denk Talll dat het bij iedereen anders is ik weet het ook niet, misschien komt het ook dat het bij mij wat langer duurt voor het over is omdat ik al wat ouder ben?
Ik heb ook gelezen dat er mensen zijn die weer gewoon lenzen in hebben, misschien moet je even naar de huisarts je ogen na laten kijken. Want misschien zijn je ogen ontstoken en als je die hebt behandelt, kun je misschien gewoon weer lenzen in?
Ik wens je heel veel sterkte.

resy
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 nov 2005 14:24

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door resy »

blijde lensdrager

Dat is mooi ik had het stukje net niet gelezen dus misschien heb je hier ook wat aan Tall.

blijde lensdrager
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jan 2006 11:30

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door blijde lensdrager »

Ik heb vanaf begin september tot begin januari mijn bril gedragen dus mijn ogen hebben 4 maanden de tijd gehad om te herstellen. Ik denk dat het goed is om je ogen even rust te geven voordat je weer iets nieuws probeert.

Eye Fresh (240 ml, € 3,59 bij AH) heb ik gekocht omdat ik op dit forum las dat dat in feite hetzelfde merk was als de oude kruidvatvloeistof en die beviel me altijd prima. Een goedkopere oplossing is natuurlijk altijd welkom ;-) maar voorlopig ben ik allang blij dat dit goed gaat.

Ergens halverwege november heb ik mn lenzen nog een keer geprobeerd omdat mn ogen weer hersteld waren, maar na een uurtje of 2 begon de ellende alweer. Met deze nieuwe vloeistof heb ik na een paar dagen nog steeds geen problemen.

Ik draag trouwens zachte lenzen en gebruikte destijds de vloeistof van kruidvat uit het blauwe flesje.

resy
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 nov 2005 14:24

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door resy »

Heel fijn bedankt voor de tip,,, straks als mijn ogen weet beter zijn?? Ga ik dit ook proberen van ah!!!!
Ik hoop zo dat mijn ogen weer beter worden!

Talll
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 jun 2005 17:08

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door Talll »

Bedankt voor het korte verslagje betreffende eravringen van anderen! Scheelt mij weer een hoop moeilijk leeswerk. Heb nu iig tijdelijk de bril op maar hoop wel weer binnenkort mijn lenzen te kunnen dragen.

Iedereen succes met de ogen!

trombray
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 dec 2005 13:36

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door trombray »

In de zomer ben ik gewisseld van kruidvat 3 maands lenzen naar 1 maands lenzen. Sindsdien kan ik de lenzen eigenlijk niet meer een hele dag dragen. Onlangs weer overgeschakeld naar 3 maands lenzen en wederom dezelfde klachten. Kwam er nav uitzending achter dat het dus aan de vloeistof ligt. Ondertussen wel al een nieuwe bril besteld. Naar aanleiding van de uitzending van Tros Radar, de informatie op de Kruidvat website en de informatie die ik kreeg via het informatienummer ben ik naar het filiaal aan de
RECHTESTRAAT 22 in EINDHOVEN gegaan om voor 4 flacons het geld retour te ontvangen. Dit werd echter geweigerd en ik werd weer terug verwezen naar het informatienummer en zij verwijzen mij dus weer naar het filiaal. Hier ben ik dus helemaal niet blij mee.

Talll
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 jun 2005 17:08

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door Talll »

Het beste kan je het personeel verwijzen naar hun eigen website. Daar staat nl vermeld dat je zonder bon je geld terug kunt krijgen. Succes!

trombray
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 dec 2005 13:36

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door trombray »

Had hun dus al op e.e.a. gewezen en ik blijf bovendien niet op en neer fietsen. Heb wel klacht bij Kruidvat over filiaal neergelegd.

leoni
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 okt 2005 15:47

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door leoni »

ik heb donderdag 2 flessen ingeleverd en gewoon geld teruggekregen zonder moeite hoor

resy
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 nov 2005 14:24

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door resy »

Zo kun je maar weer eens zien dat de samen werking bij het kruitvat alles behalve goed is!
Bij de ene plaats nemen ze de flessen wel terug bij de andere niet?
Je zou denken meteen de dag na de uitzending van radar dat ze op de hoogte zouden zijn, ik bedoel je staat niet zomaar met naam en toe naam bekent bij een tv programma zoals radar.
Oké dat niet iedereen radar heeft gezien dat begrijp ik ook wel!

Maar onderhand vijf dagen laten weten sommige filialen nog niet wat er aan de hand is?
Met die lenzenvloeistof,,,,. Zo zie je maar weer, de inkoper van het kruidvat ligt echt niet waker van onze problemen met onze ogen.

Anders waren wel alle filialen op de hoogte, of zie ik dat verkeerd zou kunnen natuurlijk! Want mijn zicht is een heel stuk achter uit gegaan, na het gebruik van de lenzenvloeistof van het kruitvat! :evil:

violaaa
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:02

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door violaaa »

Bij het Kruidvat in Hoogvliet weigerden ze gisteren om mijn flessen (2 onaangebroken en 2 aangebroken) terug te nemen! Heb mijn geld dus NIET teruggekregen! :evil: Reden? Twee van die flessen waren al halfleeg en ik had volgens die verkoper meteen na 1 druppel al moeten stoppen als ik last kreeg. Het is mijn eigen schuld dat ik 'm dus half heb opgemaakt en ik krijg daarom niks terug. Ik legde uit dat ik al ruim 7 maanden met onstoken oogleden loop en pas sinds maandag weet dat het van hun vloeistof komt. Ik had het idee dat hij mij niet geloofde, maar dat ik misbruik maakte van de situatie! onzin! Ik zit nu dus nog steeds met die rotflessen en ik ben woedend! :evil: :evil: :evil:
De schappen stonden daar trouwens nog helemaal vol met die vloeistof. Er hing wel een briefje bij dat bij "een zeer klein aantal mensen de vloeistof irritaties kan veroorzaken". Hoe bedoel je understatement van het jaar?! :evil:

layla
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 jun 2005 19:20

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door layla »

Violaaa, probeer het gewoon bij een ander filiaal! (en anders niet alle flessen tegelijk inleveren maar bijv. eerst 1 aangebroken fles en bij een ander filiaal de volle flessen :twisted: )

muizer
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jan 2006 20:20

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door muizer »

Dat de schappen nog vol staan komt omdat ze teveel conserveermiddel in de lenzenvloeistof hebben gedaan; ze hebben nu nog genoeg voor jaaaaaaren. :?

Ik mijn flessen gewoon weggegooid. Chemisch afval.

resy
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 nov 2005 14:24

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door resy »

Ha ha die is goed :!: :twisted:

EsthervW
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2006 09:42

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door EsthervW »

Ik heb ook een probleem gekregen met mijn ogen sinds de zomer ongeveer. Sinds die tijd gebruik ik ook de nieuwe vloeistof van Kruidvat. De opticien zei tegen mij dat ik mn lenzen niet meer zoveel in mocht en dat ik meer een bril moest gaan dragen. Dus ik heb een maand geleden een bril gekocht (niet echt goedkoop die dingen :shock: ) ... Juist deed ik gister weer mijn lenzen in voor een dagje.. maar heb vannacht slecht geslapen omdat mn ogen zo irriteerden.. Vanochtend hoorde ik van de lenzenvloeistof en dat maakt veel duidelijk.

Is er iemand naar een oogarts geweest? Kan er sprake van een definitieve beschadiging? Is er iemand die dan een schadevergoeding zou gaan eisen?

tronca
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jan 2006 10:15

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door tronca »

Voor t.riet: N.a.v. jouw vraag heb ik mijn reactie geplaatst op 11 januari dat ik het 2-fasen systeem gebruikte en dat ik ook al een half jaar met klachten loop!!!!!!!!

Zoals ik al eerder gemeld heb moest ik afgelopen vrijdag terugkomen bij de oogarts. Ze had een kweek gemaakt van bultjes ed aan de binnenkant van mijn oogleden. Die was negatief dus geen bacterien of wat dan ook.
De oogarts achtte het zeer waarschijnlijk dat de bultjes en irritaties ed werden veroorzaakt door het conserveringsmiddel van de lensvloeistof.
Het aantal bultjes waren afgenomen vergeleken met 3 weken geleden en ook zag het slijmvlies er wat rustiger uit.
Ik moet zelf ook zeggen dat mijn klachten behoorlijk zijn afgenomen (draag nu al een week of 7 mijn bril).

Van de oogarts mag ik wel weer lenzen gaan dragen maar dan moet ik wel geheel klachtenvrij zijn. En dat is dus nog niet het geval.

Maar goed ik heb sinds 2 weken een nieuwe bril (een lekker kek montuurtje) waardoor ik er zelf minder problemen mee heb om mijn bril te dragen. Maar ik sluit niet uit dat ik in de toekomst wel weer lenzen ga dragen.

resy
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 nov 2005 14:24

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door resy »

EsthervW
Je moet maar eens alles terug lezen als je er tijd voor hebt wat de mensen hier hebben geschreven!

Ik zelf moet morgen naar de oogarts terug, en ik weet niet of ik een blijvende schade heb?
Ik draag mijn bril nu een half jaar en ik heb nog last van mijn ogen.

Ja ik denk wel dat ik een schade vergoeding ga vragen maar ik wacht nog even af wat mijn oogarts mij kan vertellen.

Als ik een blijvende schade heb, dan ga ik zeker een schade vergoeding eisen!

Gesloten