Ik ZOU per 28 november 2006 via @home kunnen bellen....maar @home doet er kennelijk meer dan 4 maanden over om 2 draadjes aan elkaar te koppelen... hier onder de jongste correspondentie:
Aan afd. Klachten t.a.v. Mw CN.......
Geachte mevrouw ........,(geanonimiseerd)
Toen ik u terugbelde naar aanleiding van onderstaande mail had ik even het gevoel dat er iets ging gebeuren.
Dat gevoel verdween snel nadat u contact had opgenomen met uw Technische Dienst en mij vertelde dat een analoge KPN-lijn (voor mijn alarmcentrale) en een aansluiting door @home mogelijk was. Zoals u uit mijn reactie kon concluderen waren we het daar al in oktober 2006 overeens, sterker nog, @home heeft die combinatie aangeraden.
Maar dit vond u het goede nieuws; het slechte nieuws was dat ik nog een maand vanaf heden op een telefoonaansluiting moet wachten: zoals ik u al aangaf heeft @home het trieste record van KPN gebroken doordat uw club kennelijk méér dan 4 maanden nodig heeft om een een doodgewone telefoonaansluiting te realiseren. Daarbij geeft u ook nog eens aan dat een en ander volledig op het konto van @home komt: flater na flater, en domheid gecombineerd met lamlendigheid. Ik blijf het jammer vinden dat @home voor wat de kabel betreft hier monopolist is.
Ik hoop dat u er zich rekenschap van geeft dat ik via mijn rechtsbijstandverzekering geleden schade zal verhalen: in plaats van de relatief goedkope kabel heb ik al die tijd via dure KPN-lijnen en mobiele telefoon moeten bellen. Jammer dat @home zo diep is gezonken.
Met diep teleurgestelde groet,
RobvL
----- Original Message -----
From: "Customer Support @Home" <
[email protected]>
To: "RobvL"
Sent: Thursday, April 05, 2007 1:26 PM
Subject: Betreft: Foutieve annulering Telefonie @Home
Geachte heer VL....,
Hierbij bevestig ik de ontvangst van uw e-mail van 22 maart 2007.
Ik heb geprobeerd vandaag telefonisch contact met u te zoeken. Dit is
helaas niet gelukt. Ik verzoek u dan ook vriendelijk om contact op te
nemen met onze receptie op 050-8533333 en te vragen naar ondergetekende.
Wellicht kan ik het een en ander voor u regelen met betrekking tot uw
geannuleerde aanvraag.
Uiteraard is het erg vervelend dat u ten eerste ervaart niet goed te
woord te worden gestaan door ons callcenter, en ten tweede dat de
aanvraag voor telefonie niet goed door ons geregeld is. Namens onze
organisatie onze oprechte excuses voor het ongemak.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
@Home
Afdeling Klachten
Behandeld door: .......... (geanonimiseerd)
Original Message Follows:
------------------------
De klantenservice van @home
L.S.,
Nadat ik op 20 oktober 2006 aan u meldde dat ik telefonie van @home
wilde toevoegen aan mijn televisie- en internetpakket bij @home is het
voortdurend sukkelen geweest.
Ik zou per 28 november 2006 worden aangesloten; helaas, ik kan nog
steeds niet via @home bellen.
Sinds dat moment ben ik door een groot aantal dames en heren van @home
(klantenservice; helpdesk) op het verkeerde been gezet, mooie verhalen
werden verteld, beloften gedaan (12-1-2007: J... ref.nr. ......;
29-1-2007: DK......; 30-1-2007: SW....., ref.nr ............
15-2-2007 R...... en F...... die suggereerde dat hij hoopte dat ik op
grond van zijn bericht binnen 3 (drie!) dagen zou worden aangesloten.
Wilt u nog meer voorbeelden?
Het is allemaal kletskoek gebleken: niemand interesseert het bij @home een zier hoezeer men zijn eigen reputatie te gronde richt; het is niet alléén meer KPN dat miskleun op miskleun stapelt.
U belazert uw klanten grotelijks.
Een voorbeeld mag het volgende zijn: op 13 maart 2007 bel ik (wederom)
met de klantenservice van @home, krijg de heer A.... aan telefoon en leg het probleem voor dat ik per 21 maart (weer) zou worden aangesloten, maar vanwege het feit dat het een nieuw nummer moest worden (ik had per 28 november al een nummer van @home toegewezen gekregen!) kon het wel eens langer gaan duren dan de week die er voor stond.
Het referentienummer dat ik had, hielp me kennelijk niet erg verder,
want dat was 'afgegeven door de Technische Dienst'.
De heer A...... vraagt een paar maal of ik wil wachten, want hij moet voor mij een aantal telefoontjes plegen en de stukken lezen.
Enfin, na zo'n 15 minuten wordt duidelijk dat er schot in zit: de heer
A..... zegt me dat hij me dinsdag 20 maart of uiterlijk woensdag 21 maart 2007 zal terug bellen en me dan kan vertellen wanneer ik aangesloten word.
U raadt het al... meneer A.... belt niet op dinsdag 20 maart en niet op
woensdag 21 maart terug. Het is nu plm. 17.00 uur op donderdag 22 maart 2007 en meneer A..... heeft nog steeds niet teruggebeld.
Ik zou me kapot schamen als ik bij zo'n club zou moeten werken die er
kennelijk een gewoonte van maakt om mensen te belazeren, die nog nooit van klantvriendelijkheid heeft gehoord en kennelijk incompetente - maar o zo beleefde - jongelui de klanten af laat schepen. Want als het al moeilijk wordt, valt opeens de verbinding weg bij het in de wacht zetten (opzet of gewoon onachtzaamheid?).
Ik heb het even helemaal gehad met @home; jammer dat jullie een
monopolie op de kabel hebben in deze regio en KPN lijkt even erg.
Helpt déze schrijfstijl misschien? Wellicht kunt u een kopie naar iemand
sturen die wel beslissingen durft te nemen, die zijn verantwoordelijkheid aankan en het verlies van een klant net iets beroerder vindt dan zijn koffiepauze te moeten missen.
Met vriendelijke edoch teleurgestelde groet,
RobvL