LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kattenwegjaagspray

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
palidajo
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2007 10:48

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door palidajo »

Als iemand mij kan vertellen wat echt werkt om katten tegen te houden, zou ik diegene eeuwig dankbaar zijn.
Wij hebben al jaren een heel oud vrouwtje in de straat wonen, ze word verward, is elke dag dronken, haar huis is echt heel smerig en zij zelf ook (nog heel net uitgedrukt)
Ze onderhoud zwerfkatten nu een stuk of 15, de helft is ziek en een kwart daarvan heeft jongen.
Ze voert de dieren rauw vlees, wat gewoon op straat gegooid word, net zoals de vershoudmelk dat over de straat gooit enz enz. 1 smerige bende dus.
De katten doen hun behoefde in de straat, bij ons en de buren voor de deur, dikke diarree plakaten van de zieke katten en andere hopen.
Het hoeft maar even warm te zijn en de straat hangt vol met vliegen en de geuren van de hopen stront en het sproei gebeuren van de katers.
We hebben kinderen in de straat en omdat we hier allemaal amper tuin hebben kunnen we niet in de tuin zitten, dus we zitten met ze allen voor, als dat kan.
Maar heel vaak kan dat dus niet en zitten we tussen de vliegen en de stinkende stront en maar opletten dat de kinderen er niet doorheen lopen.
Dus wat moeten we doen, het zelf opruimen, maar om elke dag 5 a 6 hopen stront bij ons voor de deur weg te halen worden we ook scheit ziek van en dan nog niet te spreken over wat er bij de buren ligt en dan lieg ik echt niet.
Wij krijgen hierdoor echt katten haat en de katten kunnen er niets aan doen het is het oude vrouwtje, waar we volgens de gemeente ook niks tegen kunnen doen.
Als de hopen stront zijn opgeruimd, hebben we de put geur naast haar huis wat erg ruikt, omdat ze daar haar behoeftes via een emmer in gooit.
Het enigste wat we kunnen doen is verhuizen, maar daar moet je dan wel geld voor hebben en wie wil hier nou in de stront wonen ???
Dus wie heeft er een super goede tip voor ons in de straat, dan zijn we u of je eeuwig dankbaar.

Met vr gr Linda

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door frenkievee »

Linda,

Praten met mevrouw zal wel niet helpen, denk ik....

Wonen jullie in huurhuizen of koophuizen? Als je in huurhuizen woont, kun je je verhuurder inschakelen, want die is mede verantwoordelijk voor een prettige woonomgeving.
Zijn het koopwoningen: probeer eens uit te vissen of mevrouw nog ergens familie heeft, zodat je die kunt aanspreken over haar gedrag.

Of via de huisarts van je buurvrouw: als ze zichzelf verwaarloost zou je kunnen proberen om haar op te laten nemen, eventueel via een gedwongen opname (dit is NIET eenvoudig en men gaat hier niet lichtzinnig mee om, dus hou je jezelf hier niet aan vast!!!).

Is het inschakelen van de dierenambulance een idee om de katers/poezen te laten steriliseren?

Veel succes!
groet, Frank

Bos-M
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 jul 2007 23:07

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Bos-M »

Tja,...Katten
ik heb er zelf drie. Natuurlijk lieve beesten maar als je ziet wat voor een krassen er op de moterkap gekomen zijn. :( Nou maakt mij dit niet zoveel uit, het is maar een auto, maar ik huiver er wel voor dat ze dit ook doen bij andermans auto en jaag ze daarom er consequent vanaf. Nu zijn katten nachtdieren en ondanks dat we ze s'nacht proberen binnen te houden heb je bij een kat zeker nooit alles onder controle zoals bij de hond. En ja,...duivenmelkers...de pot verwijt de ketel, maar het blijft jammer dat de kat een roofdier is!

starter01
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2007 14:39

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door starter01 »

Toch jammer, dat overal waar je op zoek gaat naar oplossingen voor katten overlast, de forums eindigen met vervelende verwijten naar katten eigenaars.

Ik ben toevallig eigenaar van een kat die overlast geeft bij de buren. Vandaar dat ik op het internet op zoek ben gegaan naar manieren om de buren te helpen.

Het eerste wat ik meteen gedaan heb, is een stuk perk goed om te schoffelen zodat mijn kat zijn behoefte in mijn eigen tuin kwijt kan.

Nu overweeg ik cacao doppen voor de buren aan te schaffen. Want de katten binnen houden vind ik geen optie.

Laten we toch samen dit soort problemen oplossen, in plaats van verwijten te maken.

roque
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jul 2007 09:08

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door roque »

ik las dat iemand schreef ik vind niet zo erg dan een kat in mijn tuin poept,..
ik ook niet,.. als de poep hard is en .....
laat ik het zo zeggen....
die katten bij mij hebben vaak dunne ontlasting
en mijn gras gaat er van kapot,...
de ontlasting moet ik weg werken met water en dan blijft er nog wat achter en dan zit het vol met strondvliegen
en dan kan ik niet met mijn zoon op het gazon spelen want hij kruipt er natuurlijk naar toe en zit met zijn handen in de restjes diarree
etc
het heeft steeds gevolgenen dan kan je zeggen hou het je er niet zo mee bezig maar omzeilen kan ook niet want je zit er echt in
je zak gewon echt letterlijk in de stront!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mijn buren zijn ook gewoon buren waar ik geen mot mee heb, dus vond het moeilijk om mijn frustratie te moeten melden wil namelijk geen burenruzie omdat ik wel weet hoe ze zouden reageren,.. ze wilt de kattenschrik betaelen erg aardig maar dit helpt niet zou ze de sensoren ook willen betalen van 139 euro en de katten kunnen zo makkelijk op mijn erf komen doormiddel van opstapjes en stapel stenen en ze hebben steeds een excuus om niets te doen
als er poep op mijn dak ligt waar ik op kijk vanuit mijn slaapkamerraam en als ik die open doet de lucht al ruikt en de vliegen alweer binnen komen,.. dus ramen ook nog eens dicht blijven,..
maar ven terugkomen op wat ik wilde zeggen moet ik vragen of ze het weg willen halen want ik kanniet op dat dak komen en de buren heel makkelijk want hun dakterras ligt ernaast dan ruimt hij het wel op na 3 x vragen en een week wachten,...

roque
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jul 2007 09:08

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door roque »

ik vind het wel een idee van een pvc buis met olie en dan die vissenkop. leg je die los op de grond en dat kan toch ook gewoon een stukje vis zijn?
ik heb wel eens gehoord een buis schuin in de grond vlees erin en kat kan er niet meer uit, dat gat me toch echt te ver
maar de last van de olie die ze hebben ka je vergelijken met de last van de urine in mijn tuin en misschien begrijpen we elkaar dan beter en dat willen we toch bereiken :D

roque
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jul 2007 09:08

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door roque »

afijn ben al een hele ochtend met katten bezig ga nu even wat leuks doen
ik hoop dat er mensen reageren en nog eel tips te kunnen lezen

Erjoda
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2007 12:31

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Erjoda »

Laat Uw kat dekken door een vrachtauto, weg overlast !

meel
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2007 13:31

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door meel »

...Tja... denk dat alle NIET-kattenbezitters er wel over eens zijn...
Een kat van een ander die jou overlast bezorgd is niet leuk. Ik vind het zelfs onbeschoft. Een hond betaal je belasting voor, laat je uit aan de riem en laat je netjes in de goot of op een andere daarvoor bestemde plek zijn behoefte doen. Een kattenbezitter dient ook zo zijn verantwoordelijkheid te tonen. Ik heb op dit forum al meerdere manieren gelezen wat een goede kattenbezitter doet om zijn of haar kat binnen te houden. Zo kan het dus ook.
Wij hebben een mooie koi vijver, betongaas erover voor onze kinderen. Blijkbaar is dit gaas te grof voor een kattenpoot. Jullie begrijpen het al. Kat zat doodleuk te vissen in onze vijver. Tegelijk even een leuke bolis op het grasveld waar mijn kinderen weer lekker in spelen. En ja hoor, vanochtend wilde ik wegrijden en daar zag ik allemaal kattenpootjes op de motorkap.
Vind dit alles niet normaal. Ik wil best de katten op gaan voeden als de baasjes het zelf niet doen, maar dan gaat het waarschijnlijk wel op een hardere methode. Met een flinke klap stroom ofzo. Ben een ontzettende dierenliefhebber, maar er zijn grenzen. Ze zeggen wel eens dat een baasje op zn hond gaat lijken. Zo is het dus ook voor katten...
Is een van de vele eigenschappen van een kat niet dat ie altijd zn eigen gang gaat...
Noemen ze dat ook niet eens egoistisch?

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Nita »

meel,

Niet iedereen brengt zijn hond naar de daarvoor bestemde plek en laat dus zijn blaffie rustig bij de voordeur van de buren kakken . Er zijn genoeg hondenliefhebbers die niet weten dat er zoiets als een hondenriem is uitgevonden.

Een kat poept niet op gras maar in de aarde en begraaft dat ook weer netjes.

Ik geef toe dat de katten op eigen grondgebied moeten blijven al was dat alleen maar om de grote klappen stroom van andere (ONTZETTENDE DIERENLIEFHEBBERS) te ontlopen.

roque
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jul 2007 09:08

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door roque »

goh ze doen het bij mij op het gras vandaag weeer 6 drollen

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door cybertomaat »

ach ja ... zal daar wel zo'n zooitje zijn dat de kat zijn pootjes er niet vuil aan wil maken ...... misschien moet je af en toe SCHOONMAKEN ???
En dan ga je erbij zitten met een schoteltje :lol:

roque
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jul 2007 09:08

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door roque »

:?: :?: :?:

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Ja sorry hoor rogue ......
Bijna net zo "kinderachtig" als jouw laatste post idd ...
met het verschil dat ik een geintje maak en jij niet.

je kan "de rekening" (kwartje per kakkie) natuurlijk ook
bij de katteneigenaar presenteren ......
en als ze niet betalen ... zet er een incassoburo op ......
ik zou doorgaan tot de hoogste RECHTER als ik jou was.

Gelukkig is dat niet zo :wink:

>cybertje<
Laatst gewijzigd door cybertomaat op 22 aug 2007 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Bos-M
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 jul 2007 23:07

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Bos-M »

Jij kan het kinderachtig vinden, maar het is beter dat hij zijn frustratie hier uit en misschien toch nog een oplossing kan vinden anders dan mijn buren: een kat met een stanly mes bewerkt en de ander doodgeschopt! Bewijs maar eens wie het gedaan heeft, hoe ver moeten we gaan, moet ik nu zijn duivenhok in de fik steken??

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door cybertomaat »

@ bos-m ......
ik gaf dan ook nog een SERIEUZE tip mee :
je kan "de rekening" (kwartje per kakkie) natuurlijk ook
bij de katteneigenaar presenteren ......
en als ze niet betalen ... zet er een incassoburo op ......
ik zou doorgaan tot de hoogste RECHTER als ik jou was.
Alles beter als dieren erop aanvallen toch ???

Laat dat duivenhok dus maar met rust.
ZIELIG van die kat idd ... zou die buren GRAAG dat plezier terug doen,
maart dan niet bij hun dieren !!!

>cybertje<

Bos-M
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 jul 2007 23:07

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Bos-M »

Ik geef als quote: het is beter dat hij zijn frustratie hier uit.... bij deze dus. En de rechter kan geen SERIEUZE tip zijn in onze schijndemocratie...

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door cybertomaat »

En de rechter kan geen SERIEUZE tip zijn in onze schijndemocratie...
ik snap wat u bedoeld ... maar mag/kan het daar niet mee eens zijn.
Niet alle rechters zijn hetzelfde nl. ... :wink:

>cyber<

Mariolut
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2009 09:32

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Mariolut »

Pokkebeesten, ik had n mooie verzorgde tuin, en nu zitten er dagelijks een stuk of 5 zwerfkatten die t als een openbaar toilet en als loungeruimte gebruiken.
Ik kan verrek mn deuren niet eens open zetten om de boel lekker door te laten waaien, want die krengen lopen gewoon naar binnen, en doen hun ding daar.
Ik ben n dierenvriend, maar tov katten wordt t minder.

Gesloten