LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.

IPB wil je het?

Ja, wanneer de kinder ziektes opgelost zijn
89
53%
Nee, het is niets
64
38%
Weet niet overige
16
9%
 
Totaal aantal stemmen: 169

sacha071
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2006 22:25

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door sacha071 »

op 15september een verhuizing tel.gemeld bij planet servicedesk ingangnieuw adres 2 oktober en dat heeft tot gevolg gehad dat ik pas op 21novemder weer gebruik kon maken van ipb
u bent een bofkont. ik heb op dezelfde wijze bij planet mijn verhuizing al op 12 september doorgegeven voor 2oktober. tot op de dag van vandaag heb ik geen internet en telefoon. ben inmiddels een vermogen kwijt aan telefoontjes met de servicedesk en planet heeft nu na 11 weken nog steeds niet de opdracht aan kpn gegeven om mijn telefoonlijn klaar te maken en een nieuwe experiabox te sturen..

ik zou graag mijn hele verhaal willen doen, maar ik zit nu noodgedwongen met een rsi-pennetje te klooien via mijn pda.

als mensen nog twijfelen over ipb via planet zeg ik een ding.. Doe het Niet!!!
de wachttijd bij de helpdesk is Minimaal 3 kwartier. bij echte problemen wordt je aan het lijntje gehouden en ze zullen op een zeker moment beloven om je terug te bellen, maar dat zal nooit gebeuren! op email reageren ze heel flauw. op brieven reageren ze niet, zelfs al is het aangetekend met handtekening retour..

ik ben inmiddels het proces van ontbinding van mijn contract ingegaan. ik raad iedereen die ooit van plan is om te verhuizen hetzelfde aan!

grtz,
sacha

Lowprofile
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2006 22:11

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Lowprofile »

to Roodhaar:

KPN levert sinds kort inmiddels nieuwe type Speedtouch voip modems (betrouwbaarder en een sterker signaal voor het wireless internet).

to hieronymus:

Stuur inderdaad iedereen naar Solcon zodat zij het aantal klanten na een tijdje ook niet meer aan kunnen zoals nu bij Planet het geval is!

:shock:

to compunurt:

Wat ik heel bizar vind is dat uw vriendin uit het niets aan een Planet IPB vast zit.
Dan kan het zo zijn dat ze in de winkel waarschijnlijk een nieuwe aanvraag hebben gedaan bij Planet internet.
Als dat niet zo is, dan is het belangrijk dat uw vriendin het ongetekende/ getekende bewijs van de IPB order heeft.
Met de IPB order kan mevrouw bij de klantenreacties aantonen dat zij HetNet heeft besteld.

Hogenkamp F.A.M.
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2006 23:01

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Hogenkamp F.A.M. »

Zoals uit de aflevering van vandaag over internet plus bellen is gebleken is KPN/Planet incompetent voor wat betreft Internet plus bellen. Ik ben vanaf juli bezig om internet plus bellen aan het draaien te krijgen. Door een systeem fout en vervolgens het verkeerd invoeren van mijn 'hoofdnummer' blijkt internet plus bellen niet mogelijk te zijn. KPN is echter niet in staat om softwarematig deze klok terug te draaien.
Als je dan ook nog van plan bent om te gaan verhuizen, dan weten ze het helemaal niet meer!!! Om de gerezen problemen enigszins het hoofd te kunnen bieden krijg ik het advies om maar weer terug te gaan naar ISDN en vervolgens met ik dan weer ADSL aanvragen. Daarna is de weg weer open om internet plusbellen aan te vragen.
Nog erger is het gegeven dat men bijKPN niet weet hoe een telefoon werkt. Tientallen keren werd mij beloofd dat ik zou worden teruggebeld, maar het laat zich raden: ik ben nog nooit teruggebeld.
Ook krijg ik rekeningen van zowel KPN (kosten van het betaalde 0900 nummer voor de klantenservice) als van Planet voor Internetplusbellen wat ik dus nog nooit heb kunnen activeren.
Kortom het is een chaos bij deze bedrijven en ook de directeur van KPN, die hedenavond zijn verhaal mocht komen doen, heeft kennelijk niet de kwaliteiten om 'zijn klanten' een behoorlijke oplossing te bieden.

snarfvz
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:55
Locatie: Apeldoorn

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door snarfvz »

Ik heb internetplusbellen van KPN nu sinds juni 2006 en ik vind het prima werk, in het begin had ik wel wat storing maar dat bleek een defecte experiabox te zijn, sindsdien heb ik er alleen maar plezier van

kuufke
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 nov 2005 22:42

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door kuufke »

Ik heb de uitzending van 4-12-2006 gezien en daarin werd het onderwerp kpn internetplusbellen behandeld.
Ik heb deze aansluiting ook en vond de reacties nogal negatief.
Bij mij is alles naar wens verlopen. Heb me online aangemeld hiervoor en had na 2 weken het pakket in huis en werkte meteen, was lid van wanadoo en kon van het ene moment op het andere overstappen en kreeg zelfs het teveel betaalde geld voor de laatste maand van wanadoo terug. Ook het teveel betaalde abonnementsgeld van de analoge telefoonlijn. Heb inderdaad wel een korte periode van 3 dagen storingen gehad van de verbinding maar dit is naar behoren opgelost en kon ook het storingsnummer goed bereiken en ben naar tevredenheid geholpen.
Ik moet wel vermelden dat deze verbinding via hetnet veel problemen heeft bij kennissen maar ikzelf zit bij kpnplanet en dat werkt uitermate goed.
Zou dit ook vermeld kunnen worden in de uitzending, want al die negatieve toestanden vind ik, en mensen in mijn familie die ook deze aansluiting hebben, zwaar overtrokken.
Tip: meld eventuele storing op het 0800 nummer van kpn en die voeren dan een scan uit gedurende een periode en je word zelfs schadeloos gesteld als blijkt dat de fout bij kpn zit.

Vaak is het ook zo dat mensen niet goed weten hoe je met dergelijke aanmeldingen moet omgaan en zich niet goed laten inlichten, of het gewoon niet snappen. Daar gaat het veelal mis en is dat dan dus niet de schuld van kpn, maar die krijgt het dan wel op zijn bordje.

Dit wilde ik graag even kwijt en hopelijk doen jullie ook daar wat mee,
Gr Fred Swenne

Roodhaar
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 dec 2006 08:52

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Roodhaar »

To Lowprofile:

Ik heb ook al voorgesteld om een andere Experiabox toe te sturen, maar een nieuwe EB lost de problemen niet op, want met deze EB is ook niets mis, het zit hem in de software en de sip-server. Bijkomend wordt er gewerkt met een MAC-adres, hier zijn alle gegevens aan gekoppeld.

Dus helaas is dit ook geen optie

astridv
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2006 08:26

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door astridv »

To kuufke:
Ik wilde toch even op jouw post reageren. Ik denk dat niemand ontkent dat het bij vele mensen wel goed werkt. Ik ben het echter wel met de mensen in de uitzending eens dat het onacceptabel is als mensen met een technisch of aanmeldingsprobleem maanden (echt maanden) niet geholpen worden. Al zou het dan bij 99% van de mensen wel goed werken, dan nog is het onacceptabel dat die relatief kleine groep mensen niet geholpen wordt. Jammer dat je dat zwaar overtrokken vindt, maar je zal er maar mee zitten dat je maanden lang geen goede telefoon of internet verbinding hebt en dan nog lomp behandeld wordt door KPN ook.

ghandi_ii
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 dec 2006 10:10

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door ghandi_ii »

Ik heb ook al maanden geen telefoon gewoon omdat de afdelingen van kpn niet kunnen communiceren en de managers incompetent zijn.

De directeur van kpn zit tijdens de uitzending gewoon onzin te vertellen.

Hij mag gerust kontakt opnemen met me hoor !!!!

Ik ben via mijn rechtsbijstand lid van de Arag en kijk nu naar de mogelijkheid om het kontrakt te ontbinden.

Het zou een mooi idee zijn als er gezamenlijk een rechtszaak wordt aangespannen tegen KPN wegens wanprestatie namens alle gedupeerden.
Eis: Stoppen met de verkoop van ipb totdat alle problemen zijn opgelost en gedupeerden 50 euro schadevergoed per dag!!! Dat zal ze motiveren.

Tip: Als je rechtbijstand heb, gebruik die dan.

Rene

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door lammertc »

Het begint in Juni 2005
Reactie KPN op verzoek om info

11 Juni
deze mail ontvangen van KPN
"Special juni 2005
Hartelijk dank voor uw interesse in InternetPlusBellen Via deze nieuwsbrief kunt u nu als eerste bestellen."
Gebeld met KPN verkoop, enthousiaste jongeman noteert alles, ingangsdatum wordt 1 Oktober 2005, vanwege contract met Wanadoo Light. Geen probleem, zal gewoon lukken. Ik zeg dus Wanadoo op, kan helaas nog niet, men kan pas drie maanden van tevoren opzeggen. Moet dus over twee weken terugbellen...

1 Juli
Wanadoo opgezegd per 1/10/2005, geen probleem, alleen snapt Wanadoo niet wat KPN bedoelt om de lijn intact te laten, dus heft men en de lijn en het abonnement op.

Medio Juli 2005
Ik krijg een mail waarin ik wordt bedankt voor de aandacht die ik heb getoond in InternetPlusBellen, en zodra dit beschikbaar
zal zijn neemt men met mij contact op.
Uiteraard direct gebeld dat ik al aangemeld ben, en dan gaat het beginnen, men weet van niets, en InternetPlusBellen komt pas vanaf December 2005 in mijn omgeving, jammer dan.
Ik kan praten wat ik wil, ik sta blijkbaar te liegen, want men heeft geen aanvraag lopen.
Ja ik kan internet krijgen maar dan gewoon.
Ik zeg dat ik verder ga kijken en heb geinformeerd naar Chello plus bellen net zo duur als KPN InternetPlusBellen en direct

beschikbaar. Bij KPN opgezegd, en ondanks alle vooroordelen over Chello toch maar overgestapt, scheelt toch 300 Euro.
Per 1 Oktober ga ik naar Chello over
Facturen van KPN betaal ik alleen tot die datum, anders kan ik maanden op mijn geld wachten.

Begin Sept 2005
Email naar KPN: ADSL opgezegd per 1/10, bevestiging van u ontvangen hiervan, en toch berekend u abonnementskosten ADSL over
de komende maanden oktober en november
Omdat alles bij KPN weggaat, zowel telefoon als internet zal ik deze factuur
storneren in afwachting van uw juiste nota

13/9
Email van KPN
Geachte heer Coldeweyer,
Naar aanleiding van uw vraag over uw factuur kunnen wij u als volgt informeren:
Wanneer u uw ADSL-aansluiting laat opheffen kunt u, afhankelijk van de
mutatiedatum, eerst nog een reguliere factuur ontvangen.
Hierop zullen de abonnementskosten voor de komende twee maanden gefactureerd
worden. De opheffing van het ADSL-signaal via het netwerk van KPN is later
afgerond dan uw huidige telefonie-factuur is opgemaakt. Hierdoor zijn de
abonnementskosten van de komende twee maanden in rekening gebracht.
Wij willen u vriendelijk verzoeken deze factuur te voldoen. Na deze reguliere
factuur zult u een slotfactuur ontvangen waarop eventueel teveel betaalde kosten
worden gecrediteerd. Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,xxx KPN

14/9
mail naar KPN
Als uw verkoop zich aan zijn woord had gehouden was ik nu nog klant bij KPN
Ik had alle ADSL abonnementen al opgezegd op KPN InternetPlusBellen te
nemen. Achteraf werd dit ontkend, en kon KPN mij niet leveren.
Daarom wordt ik geconfronteerd met extra inspanningen om niet verstoken te
zijn van telefoon en internet. Is nu geregeld via Chello.
Daarom ben ik ook niet van plan om teveel en veel te lang voor te schieten
voor KPN de "achterstand" kunt u verreken met uw laatste afrekening
Ik zal het factuurbedrag minus 39.89 euro direct aan u overmaken.
Het totaalbedrag is dan 47.47 euro
U mag dit intern verrekenen in uw administratie
xxx
Factuurkenmerk xxxxxxxxxxxxxx

16/9
mail van KPN
Geachte heer Coldeweyer,
Excuses voor het ongemak dat u heeft ondervonden.
Het e-mailcenter beschikt niet over de gevraagde informatie.
Wij zetten uw e-mail door naar de afdeling Klantenreacties die dit voor u gaat
uitzoeken.
Zodra uw e-mail is afgehandeld ontvangt u hiervan bericht.
Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
xxx
KPN

Eind september
gebeld door KPN
Abonnement wordt beeindigd en twee maanden kosten worden terugbetaald, voor het eerst telefonisch excuses gekregen van KPN

Maand oktober
Chello bakt er nog minder van dan twee jaar geleden, van de eerste Try&Buy maand zeven dagen helemaal geen Telefoon en Internet gehad, twee dagen normaal, en de rest met uitvallen en miserabele snelheden. Dus bij het passeren van de primafoon winkel in Eindhoven binnengestapt. Men bood oplossing aan InternetPlusBellen, en zolang dit nog niet beschikbaar was ADSL direct. Bij beschikbaar komen zou alles D I R E C T worden overgezet naar InternetPlusBellen. Ingangsdatum 1 november 2005.
Kreeg zelfs 50 euro bonus vanwege aanschaf bellen en internet. Gezegd dat ik mijn modem van Wanadoo nog had, dus een modem en monteur was niet nodig.

29/10
Email van KPN
Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor uw bestelling van InternetPlusBellen van KPN. Wij zullen uw aansluiting zo spoedig mogelijk gereedmaken.
Houdt u rekening met een levertijd van uw installatiepakket van ongeveer 15 werkdagen.
Na ontvangst van het installatiepakket kunt u een afspraak maken met een monteur van KPN. De monteur installeert InternetPlusBellen gratis bij u thuis. Het overzicht van uw aansluitgegevens ontvangt u binnen enkele dagen per brief of heeft u in de Primafoon ontvangen.

1/11
Geen Internet, wel telefoon.
Fout van Primafoon?!, internet duurt nog minimaal een week..¦..
Een paar keer gebeld, uiteindelijk rond 12/11 Internet. En een monteur die niet weet wat hij moet komen doen, heeft maar een

kabelverbinding wat beter gemaakt en is vertrokken
Een paar dagen later wordt er een doos bezorgd met een modem en het verzoek om klantenservice te bellen voor een afspraak.

Gedaan, en na een hele tijd komen we er achter dat dit het modem van de adsl direct aansluiting is die ik al thuis had draaien op mijn "oude"modem. Ik voel al weer nattigheid.
Bel nu maar om de paar dagen waar InternetPlusBellen blijft, iedere keer "is het in behandeling en zal het snel komen want er is geen verkeerde status..."

11/12
mail naar KPN
Ik weet niet hoeveel dagen per week jullie werken, maar 15 werkdagen
levertijd na 29/10/2005 is bij mij 19/11/2005. We zijn nu een maand verder
en ik heb nog steeds geen internetplusbellen.
Jullie helpdesk komt ook niet verder dan "het is in behandeling"
Ja, dat merk ik intussen ook wel
Kan iemand mij nu astublieft eens snel vertellen wanneer ik
internetplusbellen krijg????
telefoon tot 14.30 uur xxxxxxxxxxxxxxx
bedankt
L.G.Coldeweyer

16/12
Email met antwoord
Geachte heer Coldeweyer,
Naar aanleiding van uw vraag over InternetPlusBellen kunnen wij u als volgt
informeren:
Uw order heeft helaas vertraging opgelopen vanwege de oplevering van uw Direct
ADSL-aansluiting. Uw order is op dit moment nog in behandeling, het
installatiepakket zal over ongeveer 3 weken geleverd gaan worden.
Onze excuses voor het ongemak.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
xxx
KPN

17/12
Mail naar KPN
Sorry maar dit is natuurlijk de limit. ik kreeg ADSL direct omdat jullie
INTERNETPLUSBELLEN niet op tijd konden leveren
Kan er nou niemand er voor zorgen dat ik binnen een week zo'n doos krijg?
het aansluiten kan ik zelf wel.....

18/12
mail van KPN
Geachte heer Coldeweyer,
Wij hebben begrip voor uw reactie.
Het spijt ons te moeten vernemen dat u verkeerd bent voorgelicht. Het is
namelijk niet mogelijk om InternetPlusBellen te bestellen als er een aanvraag
staat gepland voor Direct ADSL.
InternetPlusBellen is bij u besteld terwijl uw aanvraag voor Direct ADSL nog
niet geheel afgehandeld was. Daarom is uw aanvraag voor InternetPlusBellen niet
meteen in behandeling genomen.
Per e-mail hebben wij niet de mogelijkheid om uw aanvraag door te zetten. Wij
verzoeken u daarom om contact op te nemen met onze telefonische Klantenservice.
U kunt ons bereiken via het telefoonnummer 0900-0244 (EUR 0,10 per minuut).
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
xxx
KPN

19/12
gebeld met 09000244
Het blijkt nu dat men eerst minimaal 2 maanden ADSL direct moet hebben om in aanmerking te komen voor InternetplusBellen.
Technisch zou het niet mogelijk zijn om eerder over te stappen.Ik stel me hier al een aantal chips voor die eerst moeten groeien voor ze InternetPlusBellen mogen worden. Pardon
Hoe dom moet ik zijn om dit niet te snappen???
Officiele klacht ingediend, men zal snel contact opnemen.

27/12
Snel??? Niks niemandal gehoord dus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hoe kom ik door die muur bij KPN??????????

2/1/2006
Hoe bestaat het, er staat een postbode voor de deur met het pakket voor internetplusbellen.

3/1
Onvoorstelbaar, de brief met installatiegegevens komt ook binnen.Klaar?
Installatie gaat vrij simpel, daar hoeft geen monteur voor langs te komen.
In de loop van de avond draait alles, nou ja draaien, een slak in winterslaap.

4/1
Via de eigen page op kpn.com bestaat mijn internetplusbellen nog niet???????
Helpdesk maar eens gebeld, want in het menu van het modem kom ik niet, en de snelheid is nog even slecht Dan komt het, de snelheid zou 1500 moeten zijn sinds oktober 2005,is nog steeds 800, en wordt pas in februari verhoogd. Alweer een afspraak die niet nagekomen is.
En de setup om de poorten te kunnen openen? Zit er nog niet in, Ja het staat wel in de handleiding, maar werkt niet. Hoe dan de poorten te kunnen openen mag de jongeman niet zeggen, alleen dat er op tweakersnet aanwijzingen staan. Met andere woorden, zoek het maar uit, we weten dat er wordt gedownloaded, maar we helpen je niet om je pc te laten werken.
Wat een beroerde service, en wat jammer dat er nou niet een provider gewoon internet kan leveren wat doet wat het moet doen. En ik mensen maar aanraden om bij chello weg te gaan.
Daar stop ik voorlopig ook maar even mee En die klacht van 19/12 waar ik binnen een paar dagen over zou worden teruggebeld? Nog steeds niets van gehoord
Ik ga dit epistel vanavond toch maar eens op mijn site zetten, met links in trosradar

Trouwens, van mijn geheim nummer klopt ook al niet veel, ik had opgegeven dat er geen nummerweergave mocht zijn, maar toen mijn vrouw mij gisteren belde kwam mijn nummer pontificaal in beeld


11/5

Het is even stil geweest, maar dat mag ook wel. Sinds 1 Januari 2006 heb ik geen factuur meer gehad voor internet plus bellen.

Volgens de helpdesk die ik vanaf januari heb gebeld

Eerst was de reactie: Waarschijnlijk komt de factuur volgende maand, zo niet belt u dan maar terug.

Vervolgens : U zult wel meedoen in de drie maanden gratis Aktie

En wat te denken van het antwoord op deze mail van begin Mei 2006:
Vraag:
Na zeer veel klachten in 2005 heb ik drie maanden gratis internet ontvangen in
2006. Tenminste dat werd door uw klantenservice verteld toen ik vroeg waar mijn
rekeningen bleven. Nu zitten we al in Mei en ik ontvang nog steeds geen rekening
van internetplusbellen. Op zich niet verkeerd natuurlijk, maar als uw
boekhouding straks een groot bedrag in rekening brengt wordt ik daar ook niet
blij van. Kortom, wilt u contact met mij opnemen over het factureren vanaf de
maand April 2006?.

Antwoord:
Geachte heer Coldeweyer,
Op deze afdeling beschikken wij niet over de mogelijkheid om u in deze situatie
een oplossing te bieden.
Hiervoor verzoeken wij u contact op te nemen met de factuurservice via het
telefoonnummer 0900-0244 (0,10 EUR per minuut). Dit nummer is elke dag geopend
van 08.00 uur tot 22.00 uur.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
xxx
KPN
Je moet dus een 0900 nummer bellen om te vragen of je mag betalen!
Helaas voor kpn heb ik dit nummer geblokkeerd, dus dat schiet niet op.


18/5
Ik besluit een klacht te deponeren over deze lakse manier van werken, maar waar?
Weet je wat, ik vul het vragen formulier op de site in

Onderwerp : Anders namelijk: KPN klacht
Vraag:
Graag een emailadres van KPN directie waar ik met mijn klachten over kpn /
kpnhelpdesk terecht kan
Antwoord wat ik krijg:
Geachte heer Coldeweyer,
Naar aanleiding van uw vraag over InternetPlusBellen kunnen wij u als volgt
informeren:
U kunt uw klachten mailen naar het mailadres dat u nu gebruikt heeft.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
xxx
KPN
Ja daar kunnen we wat mee. Weet je KPN, bekijk het maar, ik doe er nog één telefoontje tegen aan en dan vergeet je het maar.

19/5
Helpdesk weet me te melden dat ik ( als compensatie????) een half jaar gratis internet en bellen heb gekregen.

Juni / Juli 2006
Deed mee met de landelijke storingen van KPN
Het kost me zo langzamerhand een fortuin om met mijn mobieltje de helpdesk te bereiken, dus het voordeel van dat half jaar is al helemaal weggesmolten. Ik krijg er de pest in, en denk er over om hier ook maar weer op te stappen.


September 2006
Ik ben het zat, alweer geen bellen mogelijk.
Helpdesk gebeld en nu krijg ik een nieuwe experiabox, problemen moeten dan voorbij zijn.
Is opgestuurd, gelijk ook Windows helemaal schoon geïnstalleerd, We proberen het nog één keer.

Oktober 2006
Weer al een landelijke storing, verdorie, kunnen ze nu nog niks?

23/10 2006
Alles ligt er weer uit.
Ik heb het gehad. Ik denk dat ik naar speedlinq overstap, zit ik ook niet meer op het KPN netwerk

24/10
Storingsnummer KPN gebeld, alles ligt er nog steeds uit.
Reactie? Alle technische mensen zijn bezet probeer morgen nog eens
O ja, ik blijk nu ineens meneer Klaassen uit St Michielsgestel te zijn met nummer 073-5516182??????????
Ik heb dan misschien meerdere persoonlijkheden, maar meneer Klaassen zat daar tot nu toe niet bij…
Wat nu weer, je verzint het niet. Blijk ik een tweedehands afdankertje van een andere klant te hebben gekregen.

25/10 2006
Om 6uur in de ochtend gebeld, eindelijk iemand met een beetje verstand van zaken.( dacht ik eerst)
Mijn experia box en IP adres is inderdaad nog gekoppeld aan ene heer Klaassen uit St Michielsgestel
Hij snapt er ook niets meer van. Ik kan wel bellen naar vaste nummers, maar niet naar mobiel, en ook kan ik niet gebeld worden.
We besluiten dat er een afspraak gemaakt moet worden om een monteur met (alweer) een andere experiabox langs te laten komen.
Nee, ik kan niet snel een andere box of reset van mijn ip adres krijgen.
Ik wacht maar weer af.
Ik ga zaterdag naar Eindhoven en meld me aan bij speedlinq als dit vandaag niet is opgelost
Het beltegoed van mijn mobieltje is ook weer op, ik denk dat ik maar een rekening stuur naar KPN
Om half drie belt er weer iemand van de helpdesk, alles is geregeld, ik hoef alleen de mediabox te resetten en dan werkt alles weer.
NEE DUS!!!!!!!
Na de reset is de telefoon weer helemaal dood.
Bedankt KPN, kan ik weer mobiel gaan bellen naar de “gratis” helpdesk.
Kost me alleen het mobiel tarief
En de helpdesk is al uren niet te bereiken,
ik krijg zelfs de melding dat wegens technische problemen de helpdesk niet te bereiken is,
en dat de verbinding zal worden verbroken.
Intussen heb ik me via internet opgegeven voor Speedlinq, KPN komt me mijn strot uit!@!!!!@#$$%%
Helaas is er nog steeds geen mogelijkheid om buiten het KPN netwerk Internet te krijgen, ja Chello, maar dat is dezelfde beerput. Vanaf 1 december mag speedlinq het proberen.
Om een uur of half negen ben ik doorgedrongen in de catacomben van KPN
Het kost me nog een minuut of wat om door de eerste lijn (telefonisten) te komen en op de technische dienst aan te komen.
Nu blijkt dat overdag wel de verkeerde koppeling te zijn verwijderd, maar geen nieuwe aangemaakt te zijn.
Om 9 uur werkt alles weer en hebben we zowaar een correct werkende telefoon en internetverbinding.
Jammer voor KPN maar de bevestiging van Speedlinq is ook binnen.
Over een week of twee zeg ik alles op, en dan hoop ik dat ik van deze ellende af zal zijn. Maar gezien eerdere ervaringen

16/11/2006
Ik heb op de site van KPN hun formulier gedownload waarmee je bij een andere provider het abbo kunt opzeggen en deze als bijlage gemaild naar KPN, want ze zijn weer eens niet te bereiken:

Opzegging per 1-1-2007

Uw klantenservice is na een uur wachten nog niet te bereiken

Telefonisch ben ik te bereiken op 0641118208

Graag binnen 7 dagen bevestiging van deze opzegging



17/11/2006

Antwoord KPN





Onderwerp

Re: opzegging ipb (KMM9557687V26359L0KM)



Geachte heer/mevrouw Coldeweyer,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Om u goed van dienst te kunnen zijn, vragen wij u vriendelijk de vraag toe

te lichten en nogmaals te versturen.

Wij zien uw reactie met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,

xxx
KPN



18/11/2006

Zucht…….

Antwoord aan KPN

Lijkt me duidelijk

Nadat ik deze week EEN UUR tevergeefs op jullie klantenservice heb zitten

wachten, (blijkbaar is het zo druk met opzeggen van ipb) heb ik een kopie

gemaakt van mijn laatste factuur, en deze opgestuurd naar jullie, samen

met de standaard opzegbrief van de KPN IPB site die jullie adviseren voor

overstap naar ipb.

De mededeling is dat ik stop met KPN ipb per 1/1/2007.

De reden vindt u op mijn site

http://www.dse.nl/~lammert/kpn.htm

U had mij trouwens ook even kunnen bellen.

Nogmaals MIJN verzoek om mij dit te bevestigen binnen zeven dagen



21/11/2006

Nog geen reactie vanuit het KPN bastion



Na diverse telefoontjes, alweer een uur op het conto van KPN maar weer eens een reactieformulier met mijn klacht ingestuurd



Uw klantenservice is wederom ( ik bel al 1 uur) niet te bereiken, blijkbaar nog steeds druk met opzeggers

Ik wil mijn ipb abbo ook opzeggen en wel per 1-1-2007

Had dit al doorgegeven, maar geen reactievan KPN

Graag MET SPOED bericht aan mij dat alles loopt

schriftelijk of op

064xxxxxxxxx

betreft telefoonnummer 0492xxxxxxxx



22/11/2006

Antwoord op mijn klacht dat ik niet op kan zeggen

Zoals KPN mij op 18/5 schreef, kon ik mijn klacht hier kwijt…..dacht ik.

Mooi niet dus!!!!

Dit is het antwoord

Leuk ook die opmerking dat ze mij niet kunnen bellen………………………………………



Geachte heer Coldeweyer,

Naar aanleiding van uw bericht over uw opzegging van InternetPlusBellen informeren wij u als volgt:

Het e-mailcenter beschikt niet over de mogelijkheid om uw opzegging in behandeling te kunnen nemen.

Tevens beschikken wij niet over de mogelijkheid om telefonisch contact op te nemen.

U dient een abonnement uiterlijk één maand voor het einde van de contracttermijn op te zeggen. U kunt uw abonnement opzeggen door te bellen naar de KlantenService van KPN 0900-0244(maandag t/m zondag van 08.00u tot 22.00u 10 eurocent per minuut)

Wij vinden het vervelend dat u deze ervaring met KPN heeft gehad. Hiervoor onze excuses.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
xxx

KPN


’s avonds aan de telefoon gehangen van 8 tot 10 uur ZONDER RESULTAAT

23/11/2006

Dan maar om 8 uur bellen en net zolang blijven hangen tot ze opnemen
Dit is toch Godsgeklaagd

UPDATE..

HOERAAAAAAAA Iemand aan de telefoon gekregen, ben om vijf vóór acht gaan bellen, en om vijf óver acht gingen de lijnen open.
Wist de dame mij te vertellen dat ik per 12/1/2007 kon opstappen, terwijl haar collega’s eerder dit op 1/1/2007 hadden gezet ( vroeger dus)
Ik heb gezegd dat de ADSL lijn moet blijven bestaan omdat speedlinq deze gaat overnemen
Ik krijg nog een bevestiging.
Als ze nu maar weer geen problemen gaan maken van die datum, want in principe zat ik al vanaf november op deze ramplijn

Ik stuur deze log ook maar eens naar die meneer Buitelaar, kijken wat daar de reactie van zal zijn.
Zal wel hetzelfde zijn als altijd van KPN, dus niets……………………………………………….


aan KPN
postbus 2547
3500 GM UTRECHT


t.a.v. xxx

23 November 2006

Betreft opzegging IPB

Geachte heer Buitelaar,

Hierbij ontvangt u mijn weblog zoals ik deze ook diverse malen op Trosradar heb gezet, en waar ik iedereen naar verwijs die problemen met IPB heeft.

Helaas zijn dat nog al wat mensen, en ik krijg ook veel reacties van mensen met gelijke problemen.

Ik heb – gezien eerder ervaringen- niet de hoop dat hier enige reactie op zal komen, en ook ben ik nog niet van KPN af, zie einde weblog.

Ik ben na anderhalf jaar ellende helemaal door mijn acceptatievermogen heen voor wat betreft KPN-InternetPlusBellen.

Ik hoop dat u kunt zorgen dat deze opzegging en het doorzetten van de lijn naar Speedlinq netjes door KPN zal worden afgewerkt

xxx



Einde??????????

25/11
Nee dus…
Telefoon houdt er in de middag mee op. 08000407 gebeld, ja hoor, landelijke storing
Dus wachten maar weer
Laat in de middag doet alles het weer (dachten we) na de zoveelste reset, achteraf blijkt dat we wel kunnen
bellen maar niet gebeld kunnen worden, maar dat weten we dan nog niet.
Tijdens de gesprekken valt de verbinding af en toe weg, waarbij de persoon aan de andere kant de ingesprektoon hoort

26/11
7 uur in de ochtend weer gebeld, krijg een volkomen onkundig / onwillig persoon aan de lijn.
“ik zal eens kijken in helmond,….Ja er is een storing in helmond en nee er staat niet bij hoe lang het nog duurt”,
en daar kun je het mee doen.

Om 17.00 uur nog maar eens gebeld, en om 19.00 uur – wel na drie keer te zijn verbroken- eindelijk de helpdesk aan de lijn.
Doorgeschakeld naar de technische dienst, en nu werk alles plotseling wel weer.
Ik kan nu zelfs gebeld worden.
Om toch ziek van te worden
Helpdesk stelt voor om nieuwe experiabox te sturen maar dan de uitvoering van speedtouch.
Deze week uitgekomen en klaar om bij mij getest te worden.
En nee het maakt niet uit dat per 1 januari weg ga bij KPN

28/11/2006
Monteur is langsgekomen, nieuw modem van speedtouch neergezet, lijkt goed te werken, wacht af

4/12/2006
Ik ga een rekening indienen bij KPN voor al die uren die ik met mijn mobieltje bij de helpdesk heb verbeld
Ze zullen er wel weer geen weg mee weten, en antwoorden met zo’n nietszeggend mailtje in de trant van belt u maar met ons 09 nummer…..
Inhoud van klachtmail via KPN site
Hierbij verzoek ik u mijn rekening te crediteren voor een bedrag van 70 euro, zijnde de extra telefoonkosten welke ik heb moeten maken in de laatste vier maanden door de herhaalde storingen op mijn ipb aansluiting. voor een verslag hiervan zie http://www.dse.nl/~lammert/kpn.htm
Omdat ik mijn abonnement per 1/1/2007 heb opgezegd kunt u dit bedrag waarschijnlijk niet meer verrekenen met de lopende facturen.
Ik hoop dat KPN mijn klacht nu adequaat zal afwerken.
Evt telefonisch contact via 064xxxxxxxxx

Bij voorbaat dank


Afwachten maar……….

4/12 update
Op trosradar krijgt KPN er ( terecht) flink van langs.
Ik hoor ook dat KPN er niet moeilijk zal doen over schadeclaims
Blij dat ik vanochtend al een claim heb ingediend
Zouden ze gaan betalen?????
Ik ben benieuwd…..

dennisclaasen
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2006 11:37

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door dennisclaasen »

Hieronder de reactie die ik heb gestuurd n.a.v. naar [email protected], [email protected] en [email protected]. Ook ik ben al een paar honderd mailtjes verder. Tot nu toe alleen maar standaard replys met antwoorden als: "uw vraag is ontvangen", "antwoorden op meest gestelde vragen" en "wij streven er naar, gezien de drukte, u zo z.s.m. te berichten". De inhoud spreekt voor zich, ik heb weinig hoop dat e.e.a. nu eens goed wordt opgelost. Enige positieve is wel dat internetplusbellen tot nu toe, bij mij goed werkt.

Geachte heer, mevrouw,

Naar aanleiding van het programma Radar gisteren ben ik zeer benieuwd
of u nu (eindelijk) eens iets met ons probleem gaat doen waarover u de
afgelopen maand(en) circa 200 berichten van ons hebt gekregen maar
waarop u tot op heden alleen maar antwoordt met de u bekende standaard
mailtjes. U weet het probleem niet meer ?

Even een reminder dan maar: sinds 9 augustus jl. zijn wij overgestapt
van ADSL naar Internetplusbellen maar loopt de dubbele facturatie
ondanks de honderden aan u verzonden berichten en talloze telefoontjes
naar het u welbekende 0900-nummer gewoon door. Wij hebben uiteindelijk
maar een blokkade laten opvoeren door de bank en de afgeboekte
betalingen gestorneerd.

Misschien dat u n.a.v. het programma Radar gisteren waar een van uw
directeuren de situatie (ook) ogenschijnlijk licht opvatte, nu eens
echt iets gaat doen ! Ook op het het door u opgegeven adres in Den
Bosch (INK) waar wij de gemaakte kosten aan het 0900-nummer hebben
overlegd aan de hand van onze telefoonnota's op 18 oktober jl. wordt
NIET gereageerd. Wellicht dat u daar ook iets mee wilt doen, want ook
daar lijkt men in slaap gevallen.

B.v.d.

compunurt
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 nov 2006 18:30

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door compunurt »

Hoi,

Wat een service van KPN, gezien bij Radar?
De Helpdesk blijft 45 ct pm bij Het Net, geen help desk maar een Melk Desk zullen ze bedoelen.
Bel voor problemen liever gratis 0800-0407, kies praticulier en dan IPB.

Bij de vriendin van me zijn ze via de Primafoon winkel nu een oplossing aan het zoeken.
Ze krijgt, als alles goed zit, nu alleen Het Net en Planet zal vervallen.
Roodhaar hiermee het antwoord>>>>>>> :)
Mijn vriendin blijft er bij dat ze Het Net besteld heeft!

Als je een keuze mogelijkheid hebt om een andere provider te nemen.
Neem die dan aan, neem geen KPN IPB zie de problemen hier in het forum en hoe KPN er mee omgaat.
Schandalig, gewoon doen of je neus bloed!
Ik zit nu al jaren bij Tiscali, is helaas ook overgenomen door KPN.
Maar hier werkt alles nog perfect IPB, ik hou me hart vast voor de toekomst nu KPN het heeft overgenomen.

Wordt vervolgd, Wim

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door agro »

Probeer onderstaand e-mail adres eens:

[email protected]

succes toegewenst.

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door lammertc »

Nog een tip
De eerstelijn helpdesk van 0800-0407 ( niet de slimste en zeker niet de klantvriendelijkste) werkt van 8 tot 22 uur.
Buiten deze tijden wordt je direct met de techneuten doorverbonden.
Het kennisnivo ligt daar iets hoger....

Jolamour
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2006 15:48

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Jolamour »

Ik ben super trost op mezelf (vrouw alleen )dat ik zelf internetplusbellen heb geïnstalleerd op mijn pc en dat ik internet heb. Maar gebeld worden kan ik niet meer. Wel uit mijn woonplaats of met een mobiele telefoon. Maar daarbuiten is het wel erg rustig. Wel fijn als je geen verkopers van het een of ander meer aan de telefoon krijgt maar wel lastig voor mijn Oma. Zij heeft geen mobiel om mij te kunnen bereiken.
Nu had ik gisteren iemand van de KPN aan de telefoon en die vertelde dat ik de splitter er tussen uit moest halen. Ja, ja ik dat braaf gedaan maar gauw weer terug gezet wat alle lampjes van de KNP Experia box bleven uit die je nodig hebt om te kunnen interneten en bellen.

Weet iemand hoe dat ik dit probleem kan verhelpen. Zodat ik weer gebeld kan worden

Ik heb al een mailtje gestuurd van 2 berichtjes hier boven en ook al gebeld met het nummer van het bericht hierboven. Maar daar was het te druk om me te beantwoorden.

Help mij

Alvast bedankt

Detjes
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2006 16:15

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Detjes »

Jolamour

Heb je een ISDN verbinding of een analoge lijn ? De splitter diende ervoor het telefonie signaal en het ip signaal uit elkaar te halen. Bij voice over ip is er dus maar 1 signaal en is de splitter niet meer nodig.

De kabel kan dus rechtstreeks van je ISRA punt (aansluitpunt PTT) naar je Experiabox. Daar komty dan 1 kabel uit voor je telefoon en 1 voor je computer. Als je een ISDN lijn had, moet je wachten tot het ISDN signaal eraf is, meestal naar een paar dagen. Als je de kabel van de moduvox eruit trekt en je kunt jezelf bellen is het signaal eraf. In het begin bel je uit via IP maar je wordt gebeld nog via je isdn, na het omzetten gaat het via IP. lukt het niet moet je maar even mailen.

[email protected]

kimash
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2006 11:24

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door kimash »

hallo hier karin ik wilde even mijn klacht doen over internetplusbellen.
Wij hebben sinds febr. internetplusbellen van kpn de eerste 5 maanden waren er geen problemen maar daarna begon de ellende.We kunnen meer niet gebeld worden dan wel.We kunnen regelmatig zelf ook niet bellen of de verbinding wordt tijdens een gesprek vebroken.De internet verbinding is ook niet alles we kunnen regelmatig niet op internet. :evil: De experiabox hebben we al meerdere malen gericet op advies van kpn monteur.We proberen dagelijks te bellen met kpn maar zitten dan heel lang aan de telefoon en krijgen dan niemand te spreken. :oops: Ze hadden gezegt dat ze meer personeel in zouden zetten voor de klachten maar dat is dus niet zo.Ons geduld raakt op we hebben er geen begrip meer voor we zijn ontzettend boos.Ze beloven ons van alles en ze kunnen niets waar maken van wat er in het contract staat.We willen dit per direct opzeggen omdat ze het contract niet naleven maar we kunnen niemand bereiken. :oops: OOk per brief geen reactie.We hopen dat radar de leden stop van kpn kan stoppen zodat andere mensen niet in het zelfde schuitje komen als wij.Kpn met hun mooie praatjes. :oops:

Ger H
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jun 2006 21:10

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Ger H »

Ook wij hebben dezelfde klachten. Geen telefoon/internetverbinding en Planet is onbereikbaar!

J.Verhelst
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2006 15:47

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door J.Verhelst »

Wat een chaos :evil:

24 november IPB laten aanleggen door een monteur van KPN met de verwachting dat dit beter zou gaan als dat ik het zelf zou doen.

Bij de aansluiting begon het gemekker al, de aanmelding via 1369 kon niet plaatsvinden omdat daar een storing was.
Volgens de monteur moest ik om de 10 minuten nog maar eens proberen :roll: ben nog bezig.

Kan dus wel gebeld worden maar zelf niet bellen.
Volgens een zeer onvriendelijk maar mogelijk realistisch persoon van KPN (08000407) zou ik zeker voor Pasen 2007 terug gebeld worden.

Intussen iemand een advies? :o

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door agro »

Zie tip van lammertc hierboven.

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Mickey D »

Ook wij hebben dezelfde klachten. Geen telefoon/internetverbinding en Planet is onbereikbaar!
Oh??? Ik werd ermee doorverbonden toen ik een klachtbehandelaar waar ik, in feite na flink drammen in mijn wanhoop, contact mee had, ervan op de hoogte wilde stellen dat ik de Thomson Experiabox (de nieuwe versie dus) met de monteur mee wilde geven omdat ik het zat was dat het nu nog niet draaiende gemaakt kon worden.
Ik kon behalve de telefoniste niemand meer spreken, iedereen was al naar huis (anderhalf uur voor de gewone eindtijd). Ik mocht de box niet meegeven aan de monteur, ik kon hem weggooien. Toen ik nog 's vroeg doorverbonden te worden met iemand die hier iets zinnigs over kon zeggen, mocht ik in eerste instantie nog kiezen of het Planet of Hetnet moest worden. Ik vroeg dus nog maar een keer om zo'n klachtbehandelaar en kreeg daarna.... Planet! Ik heb dus KPN afgesloten, dus het zou zo maar kunnen zijn dat ik daar niet verder te woord gestaan zou worden, maar ze schijnen dus wel degelijk telefonisch bereikbaar!

Gesloten