LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrum Justitia

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
issy01
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 apr 2009 19:28

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door issy01 »

Sorry ik wil zo graag gewoon even lekker erop los vloeken...want hoe komen ze op deze spookbedragen....en ze zijn ook alleen online te vinden, deze vreemde som staat niet in de brief vermeld....554 plus 175 is 729, plus 1,82 is 730...als ik op die lijst kijk zou ik het over een factuur van 10.000 € hebben...nou ik vloek wel in gedachten en probeer rustig te blijven. Zzzzzucht...

BackonTrack
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 mar 2009 13:29

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door BackonTrack »

Ik heb niet zoveel verstand van dit soort zaken, maar kunnen er niet een aantal gedupeerden gewoon samen aangifte doen wegens misleiding, oplichting en afpersing???

issy01
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 apr 2009 19:28

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door issy01 »

Heb ik ook al aan gedacht, zulke praktijken moeten wettelijk verboden worden !

Ik ben vanmorgen weer gebeld van ''ons'' (achtergehouden) en denk ik pak niet op. Na 5 minuten bellen ze wel weer en ja hoor. Ik dacht ik laat haar wel even uitpraten en zeg dan dat ik alleen nog maar schriftelijk correspondeer en vriendelijkst opleg.

Nou ze hadden het bedrag wel ontvangen en alles was goed. Ik eisde voor mijn vlg. betaling een schriftelijke bevestiging. Dat was goed, ik kreeg er een brief over.

Maar als je om de 5 minuten gebeld wordt, is dat al stalking en het lijkt wel of je de enige in nederland bent die iets aan ze verschuldigt is...

Royalflush
Berichten: 214
Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Royalflush »

@ Issy

Voor een vordering van €454,- mag Intrum maximaal dus €75,- aan incassokosten rekenen. Ik zie ook dat Intrum €25,- aan registratiekosten rekent. Slaat nergens op en hoef je ook niet te betalen. "Registratiekosten" -wat dat dan ook al moge zijn- behoren namelijk al in de incassokosten te zitten. Een rechter zal Intrum hierom hard uitlachen. Betaal netjes de hoofdsom plus rente en de €75,- incassokosten en weiger ook maar een cent meer te betalen. Jij staat dan namelijk volledig in je recht en dat weet Intrum maar al te goed.

Succes.

issy01
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 apr 2009 19:28

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door issy01 »

Oke zal ik doen thanks a lot !!!

Dan kom ik op 530,82 € . Registratiekosten ? Weet het ook niet. Ik zei in het begin al tegen die vrouw, wat een vreemd giro nr. 2019, het lijkt wel een ongevraagde sms dienst.

En als ik nu 184,70 x 3 bereken, kom ik uit op 554 en 10 cent. Die 10 cent alleen al...als ze dit bij iedereen doen loopt het aardig op....

Royalflush
Berichten: 214
Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Royalflush »

Je derde en laatste termijn zal dan een iets lager bedrag zijn, namelijk €530,82 - €184,70 x 2 = €161,42. Omdat je in termijnen betaalt zal alleen de te betalen rente nog iets hoger zijn dan de €1,82, maar dan heb je het over centen, niet over tientallen euro's. Heb je dit totaalbedrag voldaan, dan is de zaak gesloten. Intrum zal wellicht nog gaan blaffen, maar heeft dan geen poot meer om op te staan. Verwijs haar naar de kantonrechter indien zij meer geld eist van jou.

sjem80
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 apr 2009 16:47

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door sjem80 »

Hier nog iemand met vragen:
In maart vorig jaar had ik met Oxxio een betalingsregeling getroffen, het ging om een bedrag van zon E700,=. Ik zou elke maand E100,= aflossen. Het ging over de jaaropgave.
De eerste maanden stuurde het bedrijf nog maandelijks een acceptgirokaart op met het verzoek om het termijnbedrag af te lossen. Dat betaalde ik dan ook netjes, maar deze stopten ineens en ik vergat de termijn bedragen te betalen. Verder heb ik nooit meer herrineringen of acceptgirokaarten meer gezien maar ineens zag ik vandaag een brief van IJ in de bus.

Of ik de hoofdsom van E500 van juni 2008 wil betalen
PLUS
Rente: 27,=
Incassokosten: 150,=
Registratiekosten: 25,=
Totaal: 702,=

Ik weet dat ik Oxxio nog moet betalen en de hoofdsom kan ik zelfs vandaag nog snel betalen maar wat moet ik nou met de rest van die onzin bedragen ?? Klopt het ??

Royalflush
Berichten: 214
Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Royalflush »

Betaal de hoofdsom aan Oxxio en negeer de brief van het incassobureau. De vordering bestaat niet meer zodra jij hebt betaald. Oxxio blij, want die heeft haar geld. Intrum minder blij, maar zodra die gaan roepen om hun geld kun jij gewoon zeggen dat je nooit post van hen hebt ontvangen en je dus niet wist dat er een incassobureau was ingeschakeld. Intrum zal dan moeten bewijzen dat jij hun aanmaning hebt ontvangen en kan dat niet, tenzij de brief van Intrum aangetekend is verstuurd.

Betaal €500,- aan Oxxio, case closed.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Intrum minder blij, maar zodra die gaan roepen om hun geld kun jij gewoon zeggen dat je nooit post van hen hebt ontvangen en je dus niet wist dat er een incassobureau was ingeschakeld.
En dat is inderdaad dan jammer voor Intrum. Dit is de werkwijze die zij zelf namelijk ook hanteren, want als je (schriftelijk of telefonisch) reageert op hun vordering blijven ze gewoon rustig doorgaan met zeuren want ze "hebben niets van je gehoord" .........

Het is triest dat dit soort bedrijfjes kunnen bestaan, ze geven zelf aan marktleider (kennelijk in het innen van onjuiste vorderingen en berekenen van te hoge kosten) te zijn, als dat al zo is dan geeft dat wel aan hoe slecht het in Nederland geregeld is dat een bedrijfje dat op deze wijze werkt "marktleider" kan worden.

Als je kijkt voor welke bedrijven zij incasseren dan weet je eigenlijk al genoeg. Zodra ik erachter kom dat een bedrijf zaken doet met Intrum zijn ze mij echter kwijt als klant.

issy01
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 apr 2009 19:28

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door issy01 »

Tja...ik zoek mijn energie bedrijf via Tijhuis & Partners.

Ze hebben vandaag vrolijk verder gebeld of ik contact op wil nemen met blablabla...

Is dat echt een marktleider ?

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Is dat echt een marktleider ?
Dat zeggen ze zelf wel, maar ik denk dat ze niet goed snik zijn. Ze hebben een vrij amateuristische werkwijze, dezelfde als Bos Incasso, dat zijn ook van die "professionals" :lol: dus wellicht zijn ze daar marktleider in.

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste sjem80,

Uw forumbericht van 23 april jl. maakt duidelijk dat u vragen heeft naar aanleiding van uw betalingsregeling en de overdracht aan Intrum Justitia. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen.
Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,
Medewerker van Oxxio

richard3900
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 apr 2009 21:50

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door richard3900 »

na een bijn a 2 maanden heb ik een email gekregen van intrum,
en daar willen ze met mijn nu over praten
maar ik heb ze een terijn gesteld een maand gelede
dat ze binnen 10 dagen zoude moeten reageren anders zie ik de vorderingen als niet bestaand
nu komen ze bijna 2 maanden later
en ik krijg nu pas bericht om dat er gezien is dat in een bericht hier heb geplaatst anders hadden ze nog niet gereageert

ze willen me bellen maar ik ben daar niet zo blij mee want als ze mij bellen heb ik geen bewijzen
dit werd van daag gestuurt


wat moet ik nu doen

groetjes richard


Goedemiddag,



Ik heb persoonlijk u melding kunnen vernemen op het forum van Radar. Ik zou graag een reply van u willen ontvangen zodat ik u kan terugbellen en alle lopende zaken met u kan doornemen.



Wat betreft de WSNP zal ik het hele zaken pakket met u doorlopen.



In afwachting van uw antwoord.





Met vriendelijke groet,



XXXX [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door richard3900 op 28 apr 2009 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Heb je een bewijs dat je die brief gezonden hebt (aangetekend bijvoorbeeld) - anders word het moeilijk bewijzen.

richard3900
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 apr 2009 21:50

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door richard3900 »

goede avond ik heb jou geprobeert te mailen maar je had niet gerageert

maar ik heb alles bewaart
hihihihi

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door jlthkoch »

maar ik heb alles bewaart
hihihihi
Dat is inderdaad wel zo slim. Intrum ontkent namelijk altijd iets ontvangen te hebben, dus die bewijzen zal je wel nodig hebben.

richard3900
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 apr 2009 21:50

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door richard3900 »

nou ik ben al een tydje met die moeilijke mensen bezig
zal me een beetje in houden want mensen van intum zitten hier ook
maar ik wil ze niet via de telefoon aanspreken
want ik heb wel zo veel mail gestuurt en nu einderlijk worden ze wakker
maar ja 10 dagen is 10 dagen he
hiih

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door jlthkoch »

nou ik ben al een tydje met die moeilijke mensen bezig
zal me een beetje in houden want mensen van intum zitten hier ook
maar ik wil ze niet via de telefoon aanspreken
want ik heb wel zo veel mail gestuurt en nu einderlijk worden ze wakker
maar ja 10 dagen is 10 dagen he
hiih
Ach dit soort bedrijfjes maakt er zijn werk van om onterechte incasso's te incasseren voor "de onderkant van de markt" en is daarin niet de enige (Bos incasso is er ook zo eentje) en je moet ze eigenlijk gewoon niet al te serieus nemen. En je al helemaal niet inhouden omdat ze meelezen (dat doen ze zeker) want de waarheid mag gezegd worden. Het is gewoon triest dat dit soort lui hun gang mogen gaan, dat ze niet eens goed aangepakt worden........
Die bewijzen die je hebt in ieder geval goed bewaren, want later zullen ze alles ontkennen, dit soort verdient hun geld met liegen en bedriegen en met zo min mogelijk inspanning....

richard3900
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 apr 2009 21:50

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door richard3900 »

ja klopt want ik heb gewoon gevraagt uit wat de nota s zijn op gebouwd
en de datum van de vordering

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Guardian72 »

goede avond ik heb jou geprobeert te mailen maar je had niet gerageert
Wie?
Mij?

Je kan mij niet mailen via deze site - sorry.

Gesloten