LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goh...., het lijkt wel mlm.......

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.

Hoe staat u, na zóveel, al dan niet correcte info, tegenover mlm?

Ronduit positief
11
19%
Positief kritisch
9
16%
Onverschillig of neutraal
2
4%
Negatief kritisch
8
14%
Ronduit negatief
27
47%

Totaal aantal stemmen: 57

mlmangel
Contacteer:

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door mlmangel »

Proficiat Jef, een heel scherpzinnige opmerking die een perfecte afspiegeling is van je intelligentie. Alvast een heel constructieve bijdrage tot het onderwerp. Heb je nog dergelijk diepgravende opmerkingen?

Zjeflegrande

Ongelezen bericht door Zjeflegrande »

Nee helaas :(

Maar het valt ook niet mee om op jouw nivo mee te komen !!!
Daar jij AALLLLEEES van piramidespellen afweet.

Verder vindt ik het ECHT erg voor de eco , dat hij met zijn pseudo intelligente taal achter de lopende band moet staan. :lol:

E-nergetix

Ongelezen bericht door E-nergetix »

nogmaals voor economix:

http://handel.fh-worms.de/index.php?opt ... dab29de34b

FF een paar vraagjes voor deze uiterst inteligente en zeer menenliefhebbende persoon:

1 is dit een les rooster?

2 van welke school, universiteit is deze?

3 Wat valt volgens de Duitse wetgeving onder de noemer "Dirrekt vertrieb"?

4 Hoe is de regelgeving in Duitsland geregeld mbt het samenstellen van lessen en lesstof?

5 Hoe is in Duitsland de wetgeving mbt MLM/ Direkt Vertrieb geregeld?

Aangezien jij van alle markten thuis bent, moet dit een stukje koek voor jou zijn. Toch?

mlmangel
Contacteer:

Daar jij AALLLLEEES van piramidespellen afweet.
Aha, hebben we het hier dan over pyramidespelen?

mlmangel
Contacteer:

Moeilijk in te schatten, ik krijg onderstaande melding:

Ihre Session wurde nicht bestätigt und der Anti-Leech-Schutz trat in Kraft.

mlmangel
Contacteer:

Tja, één prof vermeld directe verkoop in zijn lessen; 'k Heb hem emails gestuurd met vraag tot bevestiging (CC Energetic), nog steeds geen antwoord op gekregen.

Maar goed, er zijn andere proffen die hun mening over MLM hebben:

De mening van Jeff Cornwall, Director of the Belmont University over MLM: http://forum.belmont.edu/cornwall/archives/004927.html

De mening van Dave Touretzky, Research Professor in the Computer Science Department and the Center for the Neural Basis of Cognition at Carnegie Mellon University (http://www.cs.cmu.edu/~dst/) is te lezen via: http://www.cs.cmu.edu/~dst/Amway/

Report of Professor G. Robert Blakey, Professor of Law at Notre Dame Law School, in which he compares Amway/Quixtar to the mafia!
BRON: http://www.cs.cmu.edu/~dst/Amway/blakey_report.pdf

Mening van Dr. Kam-hon Lee, Professor of Marketing at The Chinese University in Hong Kong (http://www.ocioa.org/klee.html) over MLM:
http://www.stthom.edu/academics/centers ... amhon.html

Rutgers, The State University of New Jersey
http://www.cs.rutgers.edu/~watrous/chain-letters.html

Jon M. Taylor, Ph.D. lijst van publicaties betreffende MLM e.a. onderwerpen (http://www.mlm-thetruth.com/JMTaylorVIT ... versity%22). Hij is de oprichter van de site http://www.mlm-thetruth.com/

Prof. Dr. Michael M. Zacharias, Fach Hochschule in Worms http://www.fh-worms.de/ebm-hm/professor ... harias.htm
Cursussen 2006-2007: http://handel.fh-worms.de/index.php?opt ... dab29de34b
(noot: Prof. Dr. Michael M. Zacharias geeft lezingen voor MLM's en schrijft en verkoopt boeken over hoe succes te bereiken binnen MLM's)
Laatst gewijzigd door mlmangel op 08 sep 2006 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Zjeflegrande

Ongelezen bericht door Zjeflegrande »

Aha, hebben we het hier dan over pyramidespelen?
Nee, we hebben het over MLM, maar dat wist je nog niet.

mlmangel
Contacteer:

Heeft iemand een onderwijsinstelling gevonden waar MLM zou onderwezen worden?

Want tot hier toe komen we niet verder dan een Duitse prof -met nauwe banden met de MLM industrie!!- die tijdens een marketing les direkte verkoopt (direkt vertrieb) MLM behandelt of behandelde(?). Wat de inhoud is weten we niet, en op emails reageert hij niet.

So be it

Ongelezen bericht door So be it »

Wel,

de oproep heeft WEL succes gehad.......

12 "Slachtoffers"... van piramidespelletjes hebben even tegen "speeltuinen in Afrika" gestemd (het verschil met mlm weten ze toch niet....!) en ze overstelpen ons nu ook met commentaar waarom mlm zo "slecht" is voor de mensheid.....

Achteraansluiten, mensen...., achteraansluiten!!!!

So be it

Econometrist

Ongelezen bericht door Econometrist »

FF een paar vraagjes voor deze uiterst inteligente en zeer menenliefhebbende persoon:
Alex, ik waardeer je poging een serieuze benaderingswijze te kiezen in dit onderwerp. Maar tijdgebrek belemmert me dit weekend hierop te reageren. De werkweek zit er weer op, dus nu wordt het echt druk. Maandag ga ik je poging bekijken.
Heb je de link die je postte trouwens ook zelf al een keer gevolgd? Het resultaat ervan zag ik ook al voorbijschuiven.
Maar ik begrijp de bedoeling, en je vraagstelling is duidelijk en hangt niet van één wel of niet werkende link af.

Maar Alex, stél nou dat ik op mijn schreden moet terug keren en niet anders kan dan concluderen dat mlm een academische benadering heeft gekregen en dat er mensen degelijk voor worden opgeleid op een echte universiteit. In dat geval moet onmiddellijk daarna worden geconcludeerd dat omdat jij en je medestanders hier op dit forum deze opleiding niet hebben gevolgd, jullie feitelijk ongeschoolden zijn in je eigen professie. Ook je upline heeft deze opleiding niet, anders hadden we dat al tijdens de mlm<>universiteit discussie van 2005 vernomen, of in die van 2004, of....
Kortom, hoewel er een degelijke universitaire opleiding voor bestaat (ik heb het nog steeds over de hypothetische stél dat), blijkt nog steeds de ene ongeletterde mlm-er de andere te proberen het kunstje uit te leggen.
Waar deze mlm-op-de-universiteit discussie, samen met alle andere regelmatig terugkerende discussies zijn bedoeld om indruk te maken, levert dit gegeven dat hij aangevoerd wordt door mensen die deze studie helemaal niet gevolgd hebben, wel juist een tegengesteld resultaat op, denk je ook niet? In ieder geval ben IK niet echt onder de indruk van iemand die roept "voor mijn vak bestaat een échte universiteit, maar die heb IK niet gevolgd"... Helemaal koddig wordt het dan als zo iemand dan ook nog eens gaat roepen dat hun opponenten in de discussie er niets over mogen zeggen omdat ze er niets van weten. Als de mlm-er in kwestie dan ook nog mlm en piramidespellen door elkaar haalt kan je weekend niet meer stuk! Ik verheug me nu al op maandag...

E-nergetix

@economix en de rest.

Probeer het vanaf maandag maar met deze link:

http://handel.fh-worms.de/index.php?opt ... nfo&id=141

Ik heb deze getest -net als de vorige - en deze doet het zeker...

Net als alles in het leven is er een eerste keer. Van betreffende Prof heb ik al mogen genieten - en het was kort maar krachtig - dus ja ik ben onderwezen door iemand die MLM in zijn opleidingen/leerstof enz heeft opgenomen. Maakt mij dat nu ook een professor of economotristje?

Aan je antwoord te zien mbt de rest van mijn simpele vragen bewijst al dat je niet zo alkundig bent zoals je hier doet schetsen. Blijkens je ellenlange antwoord of betoog, noem het zoals je zelf wilt, om maar een antwoord te hoeven ontwijken. Gelukkig heb ik dit keer heel goed begrepen dat ook jij maar een simpel mensenkind bent die niet weet wat andere weten en dit keer heb je je onkunde op dit klein gebiedje niet weten te verbergen. Je maakt mijn weekend weer goed. En uiteraard zal jij hierop pas op Maandag reageren. In de baas zijn gehuurde tijd waarvoor jij je salaris krijgt. Natuurlijk ben je daar tevreden mee en daar is absoluut niks mis mee. Ik denk alleen dat je directe chef - De CEO misschien in jou geval het niet leuk en plezant zal vinden dat jij zijn tijd verdoet met je "kruistocht" tegen het MLMisme..
Zoals eerder door mij vermeld - ik vind dat niet erg. Ook ik heb een gedeelte van mijn tijd verhuurt aan mijn werkgever en ben er op dit moment best tevreden over.

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Nou laat ik ook eens mijn steentje bijdragen.
eerst wordt er een of andere professor opgevoerd welke mlm schijnbaar aanprijst. Daarna gaan we zoeken naar de instelling waaraan hij doceert en vervolgens komen we met het lesprogramma.
Alleen zijn we dan weer terug bij en blijkt mlm niet aan deze instelling onderwezen te worden.
Helaas, terug naar jullie zoektocht mensen. Ik wacht met spanning af op de resultaten van de eerste universiteit waaraan mlm gedoceerd wordt.
Misschien kunnen we tegen die tij ook de beursgang van Euphony tegemoet zien. Tot nu toe zijn beiden fabels welke steeds weer uit nieuwe duimen worden gezogen.

E-nergetix

@Maarschalk,

Na al die jaren nog steeds niet geleerd om te lezen?

In het betreffende lesrooster staat dus echt dat Prof. dr. Michael Zacharias les geeft in Direkt Vertrieb. En in Duitsland is Direkt Vertrieb MLM.....

Maar ja, net als economotrix ben ook jij van alle markten thuis....

Misschien ben jij zo vrij en collegiaal - jullie zijn tenslotte beiden cijferwondertjes - om mijn vragen te beantwoorden....?
Je geeft dan Economotrix even de ruimte - buiten dit voor hem erg druk weekend - om de Duitsel literatuur, wetgeving enz. na te pluizen om dan keihard terug te kunnen slaan...

Op dit moment lijkt ook jou verhaal niet meer dan een mislukte poging - en onkunde op het leestechnisch vlak - om het discussiepunt naar een andere richting te sturen..

@MLMAngel,

Ik heb nu pas gezien in mijn mailbox dat je mailtjes gestuurd heb naar Prof. Zacharias. Het spijt me - niet echt - je te moeten mededelen dat je mail weinig respect toont naar deze heer. Je hebt geen aanhef, geen afsluiting of wat dan ook wat een grientje respect toont opgenomen in je e-mail.. Als ik deze heer was, zou ik je mail zo in de prullenbak gooien en jou niet voor 100% vol nemen... Daarbij zal Prof. Zacharia het ook best druk hebben met zijn lessen. Huiswerk na kijken, misschien wel een tich aantal werkstukken controleren enz... en dus niet 1,2,3 tijd hebben om je mails te beantwoorden...

Prettig weekend!!

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

@energetix, ik zal wel weer gek zijn, maar zoeken op internet onder de term Direkt Vertrieb levert op dat het Direct Sales betreft, en niet mlm.
Inderdaad zie ik ook enkele sites welke het op mlm proberen te gooien.

Zullen we dus maar weer verder gaan zoeken naar een universiteit waar mlm gedoceerd wordt? Of kan je me nu de vakinhoud van het vak van deze docent tonen? Iets als een lijst met onderwerpen welke er gedoceerd zullen worden?

Welke vragen? Ik zal ze graag beantwoorden.

De eerste vraag die me tegemoet schiet is die of jij nu ook een
professor of economotristje
bent. Het antwoord hierop lijkt me nee. Maar je vraag zal wel retorisch zijn geweest. Uit schaamte voor het feit dat econometrist je erop wees dat je een niet geschoolde mlm-er bent als het vak werkelijk gedoceerd wordt.

mlmangel
Contacteer:

Mails verstuurd naar Zacharias:
MAIL1 Dear Dr. Zacharias,

I'm doing research on Multi Level Marketing, and was surprised to see that you are (or were) giving a course on MLM. My German is not so good, can you please give a short synopsis of this (http://www.fh-worms.de/ebm-hm/professor ... .11.01.pdf) document?

What was the goal of this study?
Are you still teaching MLM?
Is it one course of a curriculum, or a seperate degree?
What is your opinion of MLM?

MAIL2 Additionally, are you teaching a MLM course at the Fachhochschule Worms?
Or are you giving MLM seminars outside the Fachhochschule Worms?
Are you still giving lectures at MLM organisations?

MAIL3 Hello Dr. Zacharias,

I found out, see attached, that apparently you teach Direkt-vertrieb on Monday morning. What is the content of this course?

Sincerely,

Michel
Hoezo geen aanhef?
Hoezo geen "afsluiting"?

S.

Ongelezen bericht door S. »

Een opleiding volgen in MLM?

Wat dachten jullie ervan om met z'n allen naar het MBO te gaan?
Richting detailhandel?

Want het betreft een uitvoerend beroep, wat je in de praktijk moet leren en ervaren.......toch??

Oja....voordat ik het vergeet; MLMangel, zou jij zo vriendelijk willen zijn om die links van jou in te korten? Het hele forum barst weer uit z'n voegen. Leest zo lastig :wink:

So be it

Ongelezen bericht door So be it »

@ S.,
Een opleiding volgen in MLM?
Wat dachten jullie ervan om met z'n allen naar het MBO te gaan?
Richting detailhandel?
Wanneer men er héél diep op in zou gaan, zou zo'n opleiding inderdaad maar bestaan uit 2 dagen!
(Wel bestaande uit "plaatjes", is hier wel weer gebleken, want de simpele zielen onder ons hebben toch te veel moeite met ZELF een plaatje vormen......! :wink: )

SBI

E-nergetix

Het feit is - en dat vergeten de zgn. tegenstanders - is dat ik een seminare, cursus, workshop of noem zoals men het wilt van van Prof. Dr. Zacharias heb gehad... Feit is ook dat hij MLM, Networkmarketing of hoe het ook moge heten in Duitsland onderricht - al dan niet als onderdeel van zijn lessen - aan de Fach Hochschule in Worms...

Niemand van de zgn. tegenstanders kan dat weerleggen, omdat zij niet aanwezig waren op betreffende workshop, seminare of hoe je het ook wilt noemen...

Dat hij zijn kennis commercieel ten gelde maakt is niet meer dan zijn recht. En buiten hem om zullen het er ongetwijfeld meerdere zijn die hun kennis willen delen middels seminars, cursussen, workshops enz.

Er zijn nl. zat Profesoren Economie enz. die cursussen geven, lezingen doen en daar boeken over hebben geschreven al dan niet gesponsord...

Het andere feit is dat de zgn. tegenstanders wel altijd iets te zeuren, z*eiken, bepissen, te l*ullen enz. moten hebben op anderen... En ik bedoel ook op anderen... Op dit forum is nog nooit een inhoudelijke discussie gevoerd die nog nooit ontaard is in het persoonlijk proberen afz*eiken, bekritiseren enz. van personen zelf...

Ikwens jullie veel plezier met het persoonlijk afz*eiken, bekritiseren, valseslijk beschuldigen van mensen!.

@MLMangel,
Additionally, are you teaching a MLM course at the Fachhochschule Worms?
Or are you giving MLM seminars outside the Fachhochschule Worms?
Are you still giving lectures at MLM organisations?
Dit mailtje is het enige wat ik ontvangen heb! en bazeer daar dus mijn bevindingen op... De rest van je mails zullen wel door mijn spamfilter geblokeerd zijn.

Prettige zondag!

E-nergetix

Nu was voor sommigen het bewijs van een lesrooster niet voldoende..!

Hoe zal het bewijs middels een cylabus - hopeijk goed geschreven - deze mensen bevallen?

Als hard bewijs of hebben ze nog wat te zeuren etc?

Zie deze link:

http://handel.fh-worms.de/index.php?opt ... elect&id=9

Kies dan het volgende document:

modulhandbuchkomplettmaster.pdf

Kijk dan op pagina 26 bij "komponenten Beschreibung"

En dan vooral regel 9!!! :shock:

Kijk daarna ook nog eens naar de gebruikte "Didaktik" :shock:

Het staat er echt, NIET te geloven!! Die Alex heeft Gelijk!!! :shock:

Hoeveel meer bewijs wilt men nog dat er op een onderwijsinstelling Networkmarketing/MLM onderwezen wordt?

Veel plezier met koken :twisted:

mlmangel
Contacteer:

Lernziele:
Kennen lernen, Erarbeitung, Anwendung und Diskussion internationaler
Direct Selling-Strategien sowohl aus Unternehmenssicht wie auch
aus Sicht der Konsumenten
Lerninhalte:
(Gliederung)
1. Direktvertrieb: Begriffe und Abgrenzungen
2. Formen des Direktvertriebes
3. Markttrends
4. Wirtschaftliche Bedeutung des Direktvertriebes
5. Strukturvertrieb: Dynamik in der Versicherungsbranche
6. Motivationsinstrumente im Direktvertrieb
7. Rechtliche Aspekte des Direktvertriebs
8. Marketing-Mix im Direktvertrieb
9. Network-Marketing: Die Zukunft des Direktvertriebs
10. Die Praxis des Direktvertriebs

Zoals eerder aangegeven, een module van een cursus handelt over directe verkoop, waaronder netwerkmarketing. Deze cusus behandelt directe verkoop, maar leert niet hoe me aan directe verkoop moet doen.

Er is een groot verschil tussen een seminarie/lezing die ergens gegeven wordt voor een MLM publiek, en een module aan een universiteit waarin directe verkoop behandelt wordt.

Maar hieruit kan je niet afleiden dat directe verkoop onderwezen wordt als vak. Opnieuw, het komt aan bod tijdens een cursus, maar het is geen cursus apart.

Dat het aan bod komt tijdens een cursus verbaast me niet. Maar het is geen apart vak, laat staan dat je een universitair diplome kan krijgen waarop staat dat je afgestudeerd bent in netwerkmarketing.

En, verlies niet uit het oog dat deze prof nauwe banden heeft met de MLM industrie. Zijn boeken en lezingen moeten verkocht worden ...

Gesloten