LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
kpndrama
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 aug 2007 05:05

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door kpndrama »

beste beartjes

wij hebben precies het zelfde meegemaakt met direct adsl van kpn.
Onthou ook dat planet internet gewoon kpn is. Net als het net en xs4all.

In het verleden heb ik ook problemen gehad met xs4all. Die wilde extra geld zien over een periode dat de aansluiting al was vervallen. Ook hun verwees ik naar de rechter. En wenste ze veel succes.

veel mensen trappen er in of zwichten ervoor. Dat levert kpn heel veel extra euro's op.

Beste ga je maar bellen en internetten via je kabel.

Want of je nu het net, xs4all of planet of kpn direct neemt, het is allemaal kpn.

Mensen die via primafoon zijn opgelicht kunnen mailen naar [email protected]

kpndrama
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 aug 2007 05:05

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door kpndrama »

@ beertjes2

Een aangetekende brief zegt niets over de inhoud van de brief. Alleen dat je een brief verzonden hebt. Stuur daarom ook de inhoud van de mail naar kpn / planet met een cc naar een ander eigen emailadres.

Het moge duidelijk zijn dat ik ook nooit meer iets met kpn te maken wilt hebben.

hanch97
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 sep 2007 15:25

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door hanch97 »

Heb het al uitgeplozen. Aangetekend verzenden naar een postbusnummer kan inderdaad.
En de messen worden al geslepen...
Heb vanochtend telefonisch opgezegd (contract loopt af
op 15 januari 2008) zodat ik hiermee zeker op tijd ben.
Dit laatste vindt Planet blijkbaar jammer, want omdat ik zo vroeg opzeg gaan ze de automatische incasso stoppen (dat is natuurlijk afwachten) en mij tot 15 januari 2008 nu in één keer het gehele bedrag vooruit factureren.
Op mijn vraag waar dit staat in de Algemene Voorwaarden krijg ik als antwoord dat dat niet uitmaakt, het is nu eenmaal zo.
(Overigens in de Algemene Voorwaarden staat ook (ik meen art. 14 punt 2) dat je alleen schriftelijk op kunt zeggen, doe dit dus altijd!!!)
Voor de mensen die opeens zien dat hun contractdatum verandert is;
maak een print van je persoonlijke gegevens en stuur een kopietje mee met je opzegbrief.
Ik ben er in elk geval helemaal klaar voor en ga Planet, mocht het mis gaan, compleet en totaal negeren. Laat de deurwaarder maar komen!

kpndrama
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 aug 2007 05:05

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door kpndrama »

@ hanch97

stuur ze ook even een mailtje dat je wilt opzeggen. En schrijf daarbij dat je het telefonisch al gedaan hebt. stuur een cc naar jezelf. Dan heb je wat bewijs in handen. HEt zijn boeven !

Groetjes kpndrama

hanch97
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 sep 2007 15:25

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door hanch97 »

Bedankt KPNdrama (fijne nick..trouwens),

ga ik zeker doen. Hou jullie wel op de hoogte.
Ben overigens al een veteraan want ik vecht al sinds februari tegen
een niet bestaand internet+bellen abo.
Dat is de reden dat ik mijn (sinds 10 jaar) wel bestaande adsl-abo maar opzeg, ik ben die club helemaal zat.

Heb nog een klein tipje; stuur overal een mail over en maak printjes van alles; jouw vraag = print, hun antwoord = print enz. enz.
De aanhouder wint. Ik heb inmiddels een dossier van 6.2 cm (meet maar even hoeveel papier dit is). Hier zal een rechter van smullen, mocht het ooit zover komen. Maar dat gaat niet gebeuren, want Planet dreigt en dreigt en doet uiteindelijk niets (mits je de boel natuurlijk niet belazerd hebt). Overigens; dat geldt ook voor KPN.

Beartjes
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 sep 2007 10:31

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Beartjes »

Beste @kpndrama

We hebben al een rechtspersoon gesproken, die aangeeft dat we alles wat menselijk was gedaan hebben.
Een mail ook naar je zelf sturen is nog steeds geen bewijs (immers heb je geen andere getuige dan je zelf! Beter is dan nog iemand te vragen of je het daar ook heen mag zenden voor het bewijs recht.)

Maar Planet mag komen met een rechtzaak, wij zijn er hier in ieder geval klaar voor.
Planet moet aantonen (en niet wiij) dat wij niet aan de algemene voorwaarden hebben voldaan.
Wij leveren onze stukken aan, en weet dat wij afdoende bewijs hebben.
Zie dan een eventuele rechtzaak met vertrouwen tegemoed. (Als Planet over wil gaan tenminste tot een rechtzaak)

hanch97
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 sep 2007 15:25

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door hanch97 »

Ha, ha,

inmiddels heb ik de bevestiging van Planet binnen dat het abo per
15-01-08 beeindigd zal worden. Tot zover correct!!

Maar.....ook een brief van KPN dat de vaste telefoonverbinding opgeheven gaat worden??? Hier hebben we dus weer echt niet om
gevraagd.

Waarom zou Planet dit toch doorgeven aan KPN ??

Beartjes
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 sep 2007 10:31

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Beartjes »

Planet had aan ons verklaard dat dat standaard procedure is.
Raar maar waar. En klopt van geen kanten, want immers kan je bij Planet niet een abonnement en aansluiting voor alleen telefoon aanvragen! Waarom kunnen zij dan wel de vaste aansluiting van de zelfde telefoonaansluiting en abonnement opzeggen??

parky
Berichten: 67
Lid geworden op: 20 jun 2005 21:34

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door parky »

Wat ik nu weer meemaakte met die gasten.... ik was vorig jaar gedowngrade van comfort naar standard ivm verhuizing en afstand centrale, nu liep mijn contract tot eind aug. 07 en was op tijd ermee, nu proberen ze nog een maand af te schrijven van een andere abo, n.l standard ipv comfort, heb de boel maar geblokkeerd met een rode kaart.
Kan dat zomaar dat afschrijven, alsof je 2 abbo's hebt lopen?

yheijstek
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 nov 2006 18:30

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door yheijstek »

parky
BerichtGeplaatst op: 02 Okt 2007 14:09 Onderwerp:

Wat ik nu weer meemaakte met die gasten.... ik was vorig jaar gedowngrade van comfort naar standard ivm verhuizing en afstand centrale, nu liep mijn contract tot eind aug. 07 en was op tijd ermee, nu proberen ze nog een maand af te schrijven van een andere abo, n.l standard ipv comfort, heb de boel maar geblokkeerd met een rode kaart.
Kan dat zomaar dat afschrijven, alsof je 2 abbo's hebt lopen?
Een rode kaart helpt niet. Dan krijg je antwoord terug, dat je je machtiging volgens de contractvoorwaarden gedurende de contractperiode niet kan intrekken. ( spreek uit ervaring )
Je kan het bedrag wel na afschrijving door je bank laten terugboeken of je kan dit zelf doen via telebankieren.

ries nelemans
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2007 22:19

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door ries nelemans »

NOU Nou Nou er staat me dus nog heel wat te wachten dus
Stilzwijgende jaarcontracten
optijd opzeggen en dan nog niet verder geholpen worden
niet te geloven
ik hoop dat het mij ooit lukt en dan gauw naar wat anders
of anders terug naar vroegere tijden
Geen TV,internet en telefoon gewoon spelletjes aan de tafel en boekjes lezen

Wat schandalig allemaal en ik ben dus echt niet de ENIGSTE

Hier moet toch echt wat aan gedaan worden
Nooit meer kpn&planet voor mij
weg met die oplichters

Ries

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door roro25 »

Ik heb hier al eerder aangegeven dat ik flinke problemen heb om planet op te zeggen. Maar het is eindelijk gelukt. Contractvervaldatum is 28 mei 2007, maar per 01-10-2007 is het dan nu eindelijk gelukt om geen klant meer van planet te zijn.
Volg dit stappenplan:

- een aangetekende brief met ontvangstbevestiging
- 7 telefoontjes nav brieven dat contract per 28-05-08 wordt beeindigd.
- selectieve incassoblokkade op betaalrekening zodat er niet meer geincasseerd kan worden
- 25 mails om te verwijzen naar opzegbrief en dat ik niet wens te betalen.
- Nav aanmaning van 01-09-2007 dat er een x bedrag openstond kon ik bellen met de debiteurenadministratie van planet. Het duurt wel even, maar na 18 wachtenden (om 8.35 uur!!!) kreeg ik een in eerste instantie onaardige dame aan de lijn. Die kon alleen vertellen dat ik moest betalen. Probleem toch uitgelegd en toen veranderde de toon. BEn doorverbonden met een klachtenafdeling. Probleem wederom neergelegd en ik zou terug worden gebeld op een tijdstip dat mij schikte.
Ben uiteraard niet teruggebeld, maar kreeg wel een brief om te vragen of ik heb wilde bellen, want zij kregen mij niet te pakken. Heb niet gebeld, maar wat gebeurd er vanmorgen?

Er wordt aangebeld: de bloemenman. Ik denk: oh wat leuk mijn collega's sturen een bloemetje omdat ik herstel van een operatie.
Maar nee, zowaar een bloemtje van PLanet Internet. Excuses voor het ongemak.

Hieruit blijkt: opzeggen kan maar je moet een hele lange adem hebben. Ik vind het gebaar aardig, maar had niet gehoeven want als ze mijn opzegbrief normaal behandeld hadden was de hele onzin niet nodig geweest.

Maar ik vind planet nog steeds geen topbedrijf; ik ben nu bezig om het abonnement van mijn ouders te beeindigen, maar dat lukt ook niet. Dusmisschien over een half jaartje weer een bos bloemen.......

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door kiz »

@roro25:
Ben blij voor je dat het is opgelost. Een bos bloemen is dan toch in elk geval een "vorm van" erkenning dat het probleem weldegelijk bij Planet ligt.
Ook mijn moeder had eenzelfde opzeggingsprobleem met Planet, zij wordt pas "met rust gelaten" sinds ze het probleem aan het ingeschakelde incassobureau heeft uitgelegd. Op haar aangetekende brief en telefoontjes aan Planet is namelijk niet (door Planet) in het geheel niet gereageerd.

Ashena
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 okt 2007 19:59

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Ashena »

Ik zit dus ook met een probleem bij Planet. Ik heb 2 maanden van te voren Planet telefonisch opgezegt, en zou binnen enkele weken bevestiging ontvangen. Toen er na een lange tijd geen bevestiging was aangekomen belde ik weer naar hun klanten'service'. De medewerker zei dat alles in orde zou komen. Maar nu nog steeds geen bevestiging ontvangen en nu blijkt ineens dat ik het schriftelijk af moet zeggen. Ik had hier geen idee van, en nu is het dus te laat om het op te zeggen, omdat er minder als een maand over is voordat het contract wordt verlengd. Wat kan ik hier in vredesnaam tegen doen?

Groeten, Ashena

Beartjes
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 sep 2007 10:31

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Beartjes »

In de algemene voorwaarden staat ook dat er schriftelijk dient op te worden gezegd.
Al staat dit in eerste instantie op telefonisch, maar als je even verder zoekt dan is het schriftelijk.
Beter is zo wie zo ten allertijde schriftelijk op te zeggen.

heuvel4
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 aug 2006 16:46

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door heuvel4 »

Sorry, ik heb er geen ander woord voor.Ik word er DOODZIEK en DOODZIEK van !want ik ben nu al meer dan veertien maanden bezig om m'n adsl-abonnement bij Planet Internet en m'n telefoonaansluiting bij KPN te beeeindigen. En ondanks alles (schriftelijke bevestigingen) gaan ze maar door bij Planet en KPN.
Ze doen maar wat. Afgelopen week ontving ik inmiddels weer 3 brieven van Planet waarin ik welkom werd geheten voor m'n nieuwe adsl -abonnement. IETS WAAR IK DUS NIET OMGEVRAAGD HAD !
Op brieven van Planet Internet en KPN reageer ik niet meer, ik heb genoeg gedaan. Alle bedragen die ze van mijn bankrekening boeken laat ik door de bank storneren. En natuurlijk een selectieve incassoblokkade.

Het is onbegrijpelijk dat deze twee bedrijven zo hun gang mogen gaan.
Gezien de vele, vele klachten en problemen die er zijn met KPN en Planet Internet en waar nog steeds te weinig aan gebeurd mijn oproep aan gedupeerden:

- laten we massaal al onze abonnementen bij KPN en Planet Internet opzeggen en beeindigen
zodat deze bedrijven hopenlijk en uiteindelijk failliet gaan, en waardoor onze problemen vanzelf worden opgelost (tenzij nog geld van hun tegoed heb).

- (en omdat er nog steeds te weinig gebeurd)
laten we de volgende instanties massaal en zodat ze zelf ook "doorziek" ervan worden en toch iets gaan doen, dagelijks zowel per brief als per email een klacht over de be-en afhandeling sturen naar:
- de Minister van Ecomische Zaken
- de Staatssecretaris van Ecomische Zaken
- de Consumentenbond
- Consuwijzer
- de OPTA
- de betreffende Kamer van Koophandel
- de banken (die de incassi verzorgen)
- de Geschillencommissie
- de NMA
- de Consumenten Authoriteit
- Trosrader
- VARA's Kassa.
- de Rechtbijstandvberzekeringen

Misschien als we met z'n allen dagelijks bij zoveel instanties klagen, hebben we kans dat onze problemen worden opgelost

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door roro25 »

Er is nu een geschillencommissie speciaal voor KPN/Planet en @home. Omdat er teveel klachten zijn. Ik heb ivm het opzeggen van het abonnement van mijn ouders aangegeven dat ik wel het probleem wil voorleggen bij deze commissie. Heb nog geen reactie van Planet. As usual.

heuvel4
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 aug 2006 16:46

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door heuvel4 »

Sinds kort is er inderdaad een Geschillencommissie.
Ik heb van Planet Internet en KPN een schriftelijke bevestiging ontvangen van einde contract. Ze blijven echter maar "aanrotzooien"
en ik heb vaak genoeg schriftelijk naar hun gereageerd. (waarop je dus niets hoort).
Om nu dan nog naar de Geschillencommissie te gaan vind ik niet zinvol !

Ribo
Berichten: 55
Lid geworden op: 16 aug 2005 20:01

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Ribo »

Even een tip voor mensen die een adsl abonnement hebben opgezegd:
Ik heb per 25 oktober 2007 adsl opgezegd bij HetNet. Dat is ook schriftelijk door hun bevestigd. Dus ik ben er helemaal klaar mee. Maar ze blijven echter nota's en aanmeldingsbrieven sturen.
Ik spendeer daar geen tijd meer aan alleen stuur ik brieven vanHetnet ongeopend terug. (retour afzender) Het scheelt je ergenis en je kunt je tijd wel beter besteden dan daar nog langer tijd in te steken.
De adminstratieve chaos bij HetNet en andere providers verander je niet. Dus gewoon negeren en de eerste tijd nog even brieven ongeopned retour en mochten ze doorgaan met sturen dan hun brieven in de afvalbak deponeren.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door roro25 »

Het is mij gelukkig nu ook gelukt om het abonnement voor mijn ouders op te zeggen bij Planet. Vandaag de bevestigingsbrief in huis dat het abonnement per heden is opgezegd. Wordt wat moeilijk als je geen telefoonlijn meer hebt om te internetten.

Gesloten