LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onvolledig scheidegger contract!!!!

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
gratis
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 jan 2008 08:59

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door gratis »

Op rechtspraak.nl zag ik dat de surceance is omgezet in faillissement.

Dus of de opleidingen nog doorgaan?

Esmé74
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 feb 2008 12:13

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Esmé74 »

Ik heb het inmiddels ook gelezen. Zal dit een reden geweest zijn om te frauderen met overeenkomsten? ze moesten tenslotte toch op de een of andere manier aan geld zien te komen.

Al met al hun verdiende loon lijkt mij. Hoewel ze alsnog waarschijnlijk een "slankere" doorstart gaan maken.

Eerst zien....

Scheidegger is failliet
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2008 10:18

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Scheidegger is failliet »

Scheidegger is faiiliet, zij hebben dat zelf aangevraagd !!!. Lijkt me geen toeval hebben julie al eens gegoogled op hans troelstra die sinds kort directeur is van Scheidegger? dan vind je een hele reeks faillissementen. Wat een toeval..... dit stinkt, leuk onderwerp voor Radar. :twisted: :evil: :evil:

Esmé74
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 feb 2008 12:13

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Esmé74 »

Dit is wel een hele mooie manier voor Scheidegger om onder alle "lopende zaken" uit te komen en van hun "schuldeisers"

Zoals gemeld zal er een "magere" doorstart komen.

Maar aan elk voordeel (voor hun) zit ook een nadeel (voor hun)

aardbeitje
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2008 19:49

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door aardbeitje »

Ben al 6 weken bezig om van een cursus af te komen. Nadat ik betaald had, bleek dat ze me bij een verkeerde cursus hadden ingedeeld. Mijn cursus ging niet door.
Al 6 weken bezig om mijn geld terug te krijgen. 3 weken terug vroegen ze of ik het wilde afkopen. Dat ging mij te ver. Zij maken een fout en ik moet daar voor betalen.
Had ik het maar gedaan. Vandaag kreeg ik het bericht (van iemand anders) dat Scheidegger failliet is. Ik ben de klos, geld weg en geen cursus. Heeft iemand nog tips om alsnog aan dit geld te komen ???
Ik ben nog het meest kwaad dat ze me zo aan het lijntje hebben gehouden. Iedere keer... ja mevrouw, we bellen u terug, heb nog even geduld, we moeten nog even overleggen.. Ja ja ja.....
Ik ben nu 2100 euro kwijt.
Met deze reactie krijg ik mijn geld niet terug denk ik maar het lucht iets op :x :x :x

Joycje
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2008 20:57

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Joycje »

Ook ik heb enorme spijt van mijn opleiding bij Scheidegger.
De adviseur heeft alleen maar onzin verteld!!!
Ik ben deze overeenkomst aangegaan op basis van grove leugens!
Eerlijk gezegd heb ik ook geen zin om te vertellen wat er allemaal is gebeurd,dan ben ik over 3 jaar nog niet klaar.. ik ben alleen nog maar bezig met proberen af te komen van het contract.. klachtenbrieven,contact met de klantenservice, rechtsbijstand en ga zo maar door... en nu zijn ze ook nog failliet...

Ik wil alleen middels deze reactie mensen nogmaals waarschuwen niet in zee te gaan met deze organisatie!!!
En eigenlijk zouden alle gedupeerde actie moeten ondernemen tegen Scheidegger! Als iemand ideen heeft hoor ik het graag !

nur
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2008 21:13

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door nur »

Datum 11-06-2008

Geachte heer, mevrouw

Dol enthousiast heb ik mij via de website van uw bedrijf aangemeld om met een studie te gaan beginnen.

Op 2 januari 2008 is er een studie adviseur xxx bij ons geweest en heeft uitleg gegeven over de studie. Ik heb hierin gekozen voor de opleiding Secretaresse 1.

De opleiding zou volgens xxx beginnen op 7 of 14 april 2008. Ik had er echt zin in, Uw adviseur zou nog langs komen met een map met informatie , wel heeft hij nog even gebeld op 7 januari dat hij geen tijd had om langs te komen om de map te brengen maar dit zou hij op korte termijn gaan doen! Hij moet nog langs komen! Nooit weer iets gehoord of vernomen.

Op 3 januari 2008 krijgen wij een leuke aardige brief dat ik mijn studie bij scheidegger ga volgen en dat de docent al op de hoogte is en nog veel meer positieve beloftes, op 9 januari 2008 lag de factuur al bij ons op de stoep.

Op 21 januari 2008 kregen wij zonder overleg een deelnamebevestiging dat de studie op 08-09-2008 van start gaat in overleg met onze studie adviseur ??????, Wij kregen alleen maar een brief en uw studie adviseur hebben wij nooit weer gesproken tussen 7 januari 2008 en 21 januari 2008, maar goed ik had er veel zin in, dus dan maar in september beginnen.

Op 4 maart ontvingen wij al een herinnering voor de studie om de nota Z.S.M over te maken, ik heb toen gebeld dat ik dit niet van plan was omdat de studie pas in september begint.
Wel allerlei dreig telefoontjes plegen om het geld over te maken. Laat een goede indruk achter zeker als de studie pas in september begint. Leuk bedrijf hoor dat scheidegger.

Dit was akkoord bevonden door uw administratie afdeling en de factuur moest in augustus worden overgemaakt. Hiermee konden wij ons vinden.

Dan komt er een telefoontje van uw bedrijf op 13 mei 2008, met de nieuwe mededeling dat de studie pas in oktober van start gaat, ik had hier een beetje een vreemd gevoel over en werd hierdoor overvallen, er werd mij toen gemeld dat ik erover na mocht denken.
De volgende dag ligt De deelname bevestiging al bij ons in de brievenbus.
Ook stond hier in de brief dat ik gelijk met les 16 aan de slag kon, ik snap hier helemaal niets meer van.

Op 14 of 15 mei heb ik toen telefonisch contact gehad en wil niet verder met de studie, ook omdat u al niet meer professioneel over komt, ik heb hierin gevraagd hoe ik kan annuleren, dat was geen probleem ik moest dan even een brief opsturen met de annulering van mijn studie.
Op 4 juni ontving ik het bericht van uw bedrijf dat annulering niet mogelijk is. Conform uw regels van uw algemene voorwaarden. In uw algemene voorwaarden staat niet als uw adviseur een datum constateert voor de studie in april dat deze verplaatst wordt naar september en hierin nogmaals naar oktober 2008. Ook heb ik telefonisch nog contact met uw bedrijf gezocht op 11 juni 2008, maar hier werd mij verteld dat ik gewoon de studie moest volgen en de factuur moet overmaken.

Hierbij vraag ik nog een maal de studie te annuleren, mijn vertrouwen in uw bedrijf zeg ik hierbij op. Ik wil een credit nota van u ontvangen en dreigementen van deurwaarders is voor mij een uitdaging, ik wil dit graag voor de rechter laten komen dus de goedkoopste manier voor u is annuleren.

Ik hoop alsnog dat u dit op een fatsoenlijke manier oplost. Ik wil binnen 10 dagen een positief bericht van u ontvangen.

Ontvang ik geen bericht zal ik stappen ondernemen en deze zijn zeker niet positief richting uw bedrijf.

Met vriendelijke groet;
Ditzelfde is mij ook gebeurd, ik heb nu nog een lening lopen via het RBS waar ik echt ala minute vanaf wil, zit nu al een jaar op niks te wachten en ben zeker kwaad om het feit dat ze nu nog failliet zijn ook!
Ik wil mijn geld terug en van die lening af, want dat loopt natuurlijk ook lekker door!
Wat kan ik hieraan doen? & kan Tros Radar dit niet in het programma behandelen en ervoor zorgen dat iedereen zijn geld of merendeel ervan terug krijgt>>???? :?

Ik voel me ook stom dat ik erin ben geluisd, het ging allemaal veel te makkelijk! Mja je denkt een betrouwbare goede opleiding te hebben gevonden!
Wij hebben het al niet zo breed dit is echt het stelen uit je eigen portemonnee vuile oplichters.
Als dit in een uitzending komt hebben we er misschien wat aan.

San_81
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2008 22:35

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door San_81 »

Hoe zit het dan eigenlijk met je betalingsverplichtingen als je een contract hebt bij Scheidegger met aflossing via Comfort Card?

Wat zijn je rechten en plichten bij een faillissement?

pashee
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2008 02:05

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door pashee »

Ja, mensen Scheidegger is failliet. Maar nu komt de vraag als je een contract hebt afgesloten en steeds maar nog niet van start bent gegaan omdat wij het wel zagen aan komen. wij hebben steeds gebeld mogen we wat later beginnen en dat was geen probleem. is dit nu onze redding of blijft het het zelfde
Ben je nu nog verplicht om het contract op te volgen ? ik heb namelijk scheidegger aan telefoon gehad en ze melden dat ze een door start gaan maken en verplichten mij dus het contract / studie af te nemen kunnen ze dat mij verplichten?

nur
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2008 21:13

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door nur »

Ja dat vraag ik me ook af, ik wil er niet eens aan beginnen helemaal geen zin meer in, zeker niet omdat het veel verder van huis is dan belooft.
Ik weigerde al voor het faillisement om die opleiding te beginnen omdat ze al slordig bezig waren, nu wil ik er helemaal niet meer aan beginnen, ik wil zelfs mn geld terug.

Ik denk niet dat ze je kunnen verplichten als nog aan de opleiding te beginnen, zo wel, jij hebt t recht om nee te zeggen. De beste manier om hun fouten te herstellen is die gigantische verloren bedragen terug te betalen.

Driessen
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 nov 2008 14:22

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Driessen »

:cry: .... In mei 2008 schreven we met ondersteuning door de huisarts en ziekenhuis een brief aan Scheidegger dat de studie ( € 6710,- al betaald) om medische gronden geen doorgang kon vinden.

Omdat de brief via het antwoordnummer was verzonden was hij volgens een medewerkster van Scheidegger niet ontvangen. Maanden duurde het, en ik besloot nogmaals een brief te sturen met kopie van de vorige.

Dinsdag 28 oktober ontvingen wij (na bijna een half jaar) een schriftelijke mededeling dat het studiegeld minus €530,- zou worden teruggestort................Jippie???? NEE GEEN JIPPIE........

Want toen was men reeds op de hoogte van het verleende faillissement.

Dit betekent ons einde financieel. Volgens mijn advocaat is het nagenoeg kansloos het geld te ontvangen. We dienen (vrouw is hoogzwanger) een aantal rekeningen te betalen (kinderkamer- spullen etcetc).............

We zijn radeloos, waarom worden we niet beschermd en wel die mensen die gokken met hun geld bij buitenlandse banken


Wat kunnen we nog doen......ook beslaglegging richt weinig uit

gratis
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 jan 2008 08:59

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door gratis »

Scheidegger Opleidingen werkt aan doorstart

Scheidegger Opleidingen uit Venlo werkt aan een doorstart onder de naam Multididact. Dat hebben de directie en aandeelhouder Marcfund van het opleidingsinstituut laten weten. Het bedrijf werd maandag failliet verklaard. Vorige week al werd surseance van betaling aangevraagd.
Scheidegger verzorgt MBO-opleidingen op administratief gebied. Vorig jaar schreven 7000 cursisten zich in bij het bedrijf. Bij Scheidegger Opleidingen werken 140 mensen. Of alle medewerkers kunnen blijven, is niet duidelijk. In april vielen er al ontslagen bij Scheidegger. Zestig mensen kwamen toen op straat te staan zonder sociaal plan!

Esmé74
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 feb 2008 12:13

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Esmé74 »

Scheidegger wist allang dat ze een doorstart zouden maken onder deze naam. Ik vraag me trouwens af of Scheidegger geen meldplicht had, hadden ze de "cursisten" die recentelijk hebben besloten om een opleiding te gaan volgen niet op de hoogte moeten brengen van de gang van zaken?

gratis
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 jan 2008 08:59

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door gratis »

Scheidegger heeft zich nooit iets van de regels aan getrokken :twisted: :twisted: :twisted: , waarom zou Multididact dit dan wel doen? :o :o :o

De bende gaat gewoon verder onder een andere naam...

Esmé74
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 feb 2008 12:13

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Esmé74 »

@Driessen,

Mag ik vragen wat voor opleiding dat was, ik vind bijna 7.000,- euro nogal een flink bedrag voor een opleiding.

Wat me ook opvalt is dat er wel heel erg veel correspondentie wat naar hun toe worden verzonden zoek raakt of niet aankomt!!

jaja maak dat de kat wijs.............

amantrigo
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2008 13:19

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door amantrigo »

ongetwijffeld zal ik veel negatieve reakties gaan krijgen op dit bericht maar dat moet dan maar.

ik ben een(ex)werknemer van Scheidegger, te weten een adviseur, ik heb ruim een jaar gewerkt voor deze firma en... met tevredenheid, ik kan zeggen dat ik misschien als een van de weinige adviseurs, mijn klanten recht in de ogen kan aankijken, niets geen foute of valse informatie maar open en eerlijk communiceren. ik heb dan ook geen enkele gewetenswroeging, hoewel ik het heel erg vindt voor alle gedupeerde cursisten.

wat mij wel opvalt is dat op dit soort forums alleen maar negatieve reakties geplaatst worden, elke poging van een tevreden cursist, om iets aardigs te zeggen wordt op brute wijze onderuit gehaald. er wordt daardoor een beeld gecreeerd dat alles maar dan ook alles negatief en slecht is. mag ik jullie er op wijzen dat Scheidegger al sinds 1947 bestaat ( bestond ) en dat er in vrijwel alle Europeesche landen een vestiging van Scheidegger zit. denken jullie nu echt dat een bedrijf wat alleen maar foute dingen doet, het zolang kan volhouden in deze kritische maatschappij?

maar dit terzijde, ik wil graag even vermelden dat ik als adviseur nu ook gewoon een slachtoffer ben van het faillisement, en wel dubbel, ik ben vijf maanden uit de roulatie geweest vanwege een hartinfarct en alle daarbij komende onderzoeken en behandelingen, afgelopen maandag mocht ik zowaar na vijf lange maanden weer aan het werk, en dan krijg je te horen dat je ontslagen bent vanwege het faillisement, iets waar ik nooit van op de hoogte gebracht ben dat dit zou gaan gebeuren, tot het laatste moment werd de belofte gedaan dat de salarissen gewoon betaald zouden worden, niet dus! nu sta ik op straat en heb net als jullie een vordering van een paar duizend euro op Scheidegger.

als jullie iets van je geld willen terugzien dan zullen jullie gezamelijk een civiele procedure moeten aanspannen tegen de investeringsmaatschappij waar Hans Troelstra directeur van is, volgens mij is dit de enige mogelijkheid om iets te bereiken. :? :?

amantrigo
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2008 13:19

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door amantrigo »

gudw

Esmé74
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 feb 2008 12:13

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Esmé74 »

Beste Amantrigo,

Ik vind het fijn te horen dat er tenminste 1 adviseur is die zijn cursisten recht kan blijven aankijken. Als u alle reacties heeft gelezen dan zult u begrijpen waarom "wij" geen hoge pet op hebben van Scheidegger.

Ongetwijfeld zullen er wel eerlijke mensen rondlopen, dat hebben wij ook nooit ontkent, maar ik vrees dat dat een handje vol is, en die eerlijke mensen.... die worden uiteindelijk ontslagen. De manier waarop ze met u omgaan is toch gewoonweg misselijk, terwijl "mijn studieadviseuse" met haar gefraudeer nog steeds in dienst is?! Kunt u mij vertellen wat hier niet klopt?

Mijn inziens wordt u ontslagen omdat u niet in hun "plaatje" past. Uit alle verhalen hier op het forum kan ik alleen maar concluderen dat mensen in hun plaatje passen als ze frauderen, let wel dat is mijn mening.

Buiten alleen mijn verhaal om, zijn er meer dan genoeg gedupeerden die in de clinch liggen met Scheidegger. Als een paal boven water staat vast dat Scheidegger liegt en bedriegt.

Laat Scheidegger eens stil staan bij hetgeen wat ze alle gedupeerden aan doen. Ik kan me voorstellen dat dit voor vele gedupeerden een emotionele aangelegenheid is. Ook mij is dat onrecht aangedaan. Iemand anders neemt de beslissing om te frauderen en dat ten koste van mij?! Nee dat accepteer ik niet, en ook ik ben al 2 jaar bezig met deze club.

Nogmaals mijn mening: ze behandelen u net zoals alle gedupeerden hier, het boeit ze namelijk niet hoe u of ik er aan toe ben, het boeit hun alleen maar hoe ze hun centen kunnen innen.

Sterkte met uw herstel

amantrigo
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2008 13:19

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door amantrigo »

esme74

Even voor alle duidelijkheid, begin van dit jaar is er een reorganisatie geweest, hierdoor zijn er 70 werknemers ontslagen waarvan 45 in de buitendienst. bij het faiilisement van 31 oktober jl zijn de overige 140 werknemers ontslagen, slechts een handjevol zal terugkeren naar Multididact. dit alleen om de continuiteit van multididact te waarborgen.
Als buitendienst medewerker is er geen plaats meer voor mij ( niet dat ik dat nu nog zou willen )

Alle lopende opleidingen en de opleidingen die gepland staan zullen gewoon doorgang vinden, cursisten die ongerust zijn kunnen dus rustig slapen, hun opleiding gaat gewoon door. uiteraard ontslaat dat Scheidegger niet van haar verplichtingen naar alle gedupeerde cursisten die om wat voor reden dan ook een conflict hebben over geld of niet geleverde diensten. ( voor de duidelijkheid, hierover kan ik geen mededelingen doen, simpelweg omdat ik daar geen inzage in heb )

Er zijn ongetwijffeld adviseurs geweest die gedacht hebben dat ze met grote stappen veel geld konden verdienen, ten koste van de cursist, maar dit soort werknemers heb je in elk bedrijf in elke bedrijfstak. wat dat betreft is er niets nieuws. maar laten we wel met z'n allen proberen iets gedaan te krijgen, met schelden en negativiteit heeft nog nooit iemand enig geschil gewonnen. gebruik je energie om op de juiste manier te handelen en je gelijk te krijgen. een bedrijf als Scheidegger is absoluut ongevoelig voor smeekbedes of bedreigingen.

Esmé74
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 feb 2008 12:13

Re: onvolledig scheidegger contract!!!!

Ongelezen bericht door Esmé74 »

Beste Amantrigo,

Ik scheld en dreig niet, die dreigementen kwamen vanuit Scheidegger zelf. Sterker nog, zij hebben mijn partner en mij gedaagd wegens het uitblijven van onze betaling. Wij moesten 7 mei jl. naar de rechtbank in Lelystad. Wij hebben ons verweerschrift ingedient en Scheidegger kreeg 4 weken de tijd om hierop te reageren. Uiteindelijk hebben zij dat gedaan door zich terug te trekken en niet verder te gaan met de procedure.

Waar het mij om gaat is dat er wel veel werknemers zijn bij Scheidegger die inderdaad denken met grote stappen rijk te worden. Ik verspil mijn energie niet met negativiteit, ik doe juist energie op door een ieder te waarschuwen voor dit soort praktijken.

Gesloten