LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dierenverzekering Pico Bello

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Laantje
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 mar 2007 14:07

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Laantje »

Geachte mevrouw Krommendijk,

Kunt u zich nu werkelijk niet voorstellen dat iemand die op een dergelijke manier behandeld wordt door een verzekeringsmaatschappij daar negatief over is?!

geajan
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 feb 2007 21:34

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door geajan »

Hé Pico Bello leeft nog. Heel vreemd dat mevr. Krommendijk nu ineens wel reageert. Toch is weer te zien dat het Nederlands niet goed beheerst wordt .....

pico bello
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:01

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door pico bello »

Wij leven nog, maar voor deze onzin hebben wij geen tijd.

met vr.gr.

pico bello

Laantje
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 mar 2007 14:07

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Laantje »

Geachte mevrouw Krommendijk,

De manier waarop u met uw verzekeringsnemers omgaat, noemt u onzin?!

jamesoo7
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 mei 2007 17:48

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door jamesoo7 »

Ik ben altijd zeer te spreken geweest over pico bello en al zeer lang klant bij de maatschappij. Door mijn huidige negatieve ervaringen zoals de afwikkeling van declaraties, wijzigingen van premies en polisvoorwaarden ben ik op onderzoek gegaan en heb wat informatie ontvangen van diverse instanties.

Uit deze informatie is gebleken dat De Nederlandsche Bank GEEN onderzoek heeft gedaan naar ALLE huisdierenverzekeraars maar gericht naar pico bello i.v.m de vele klachten die bij hun en de AFM zijn binnengekomen.

De voorzitter is in februari op non-actief gezet door de bestuursleden Z.M. Krommendijk en M. Krommendijk, omdat de voorzitter het
NIET EENS zou zijn met de voorgenomen wijzigingen in de premies en polisvoorwaarden.

Omdat pico bello een onderlinge waarborgmaatschappij B.A is is deze verplicht om jaarlijks haar leden uit te nodigen voor de algemene ledenvergadering, U als verzekeringsnemer bent dus LID en kunt dus invloed uitoefenen op het beleid van de maatschappij d.m.v. stemming bij wijzigingen c.q. aanpassingen van de polis en zijn voorwaarden.

In principe is er dus niks mis met het onderlinge karakter van de maatschappij daar deze geen winstoogmerk heeft. Vandaar dat ik de gigantische premieverhoging niet begrijp, dit heb ik in de bijna 8 jaar dat ik mijn Kooikers daar in de verzekering heb nog niet meegemaakt.



Met vriendelijke groet,

Laantje
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 mar 2007 14:07

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Laantje »

Omdat pico bello een onderlinge waarborgmaatschappij B.A is is deze verplicht om jaarlijks haar leden uit te nodigen voor de algemene ledenvergadering, U als verzekeringsnemer bent dus LID en kunt dus invloed uitoefenen op het beleid van de maatschappij d.m.v. stemming bij wijzigingen c.q. aanpassingen van de polis en zijn voorwaarden.
Eén van onze honden is bijna drie jaar verzekerd geweest bij Pico Bello. In al die drie jaar heb ik nooit een uitnodiging voor een ALV gekregen?!
Hebben anderen deze uitnodiging wel gehad dan? Daar ben ik dan wel benieud naar.
In principe is er dus niks mis met het onderlinge karakter van de maatschappij daar deze geen winstoogmerk heeft. Vandaar dat ik de gigantische premieverhoging niet begrijp, dit heb ik in de bijna 8 jaar dat ik mijn Kooikers daar in de verzekering heb nog niet meegemaakt.
Misschien kregen ze een probleem nadat zeer veel verzekeringsnemers hun verzekering hebben opgezegd naar aanleiding van het gevoerde wanbeleid door Pico Bello aan het begin van dit jaar?

jamesoo7
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 mei 2007 17:48

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door jamesoo7 »

laantje,

Ik heb begrepen dat voor een algemene ledenvergadering een oproep in een landelijk dagblad voldoende is en dat ze niet verplicht zijn elk lid een uitnodiging te sturen. Ik heb er ook nooit aandacht aan geschonken omdat alles tot begin dit jaar pico bello ( leuke woordspeling) in orde was.
Door de uitnodiging van mijn andere verzekeraar Univé kwam ik er achter dat een onderlinge deze verplichting heeft om haar leden uit te nodigen voor de algemene ledenvergadering.

Ik ben nu nog aan het uitzoeken of dergelijke premieverhogingen mogen omdat de polisvoorwaarden zijn gewijzigd en geen uitbreiding kent maar enkel beperkingen.

Waar ik de meeste problemen mee heb is het volgende; ik kan niet overstappen naar een andere huisdierenverzekeringsmaatschappij omdat je daar een gezonheidsverklaring moet invullen en ik weet nu al dat dat een probleem wordt bij de acceptatie van 1 hond.

jamesoo7
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 mei 2007 17:48

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door jamesoo7 »

Een rare bepaling in de voorwaarden.

Even de pasages uit de voorwaarden, aan de ene kant moeten we dus bij prolongatie de voorwaarden van de site halen maar onderaan de voorwaarden op de site staat dan weer dat we daar geen rechten aan kunnen ontlenen. ??????????????? Voert een AFM of De Nederlandsche Bank daar geen controle op uit ?


9.2 Ongeacht de datum van ingang of wijziging eindigt de verzekeringsoveréénkomst, per de op het polisblad genoemde einddatum te 24.00 uur. De op het polisblad vermelde verzekering wordt stilzwijgend na vermelde einddatum verlengd voor de duur van 2 jaar. De op dat moment geldende voorwaarden bij prolongatie vindt u op onze website.

Aan de gepubliceerde polisvoorwaarden op de internetsite van Pico Bello kunnen geen rechten worden ontleend.Rechtsgeldige polisvoorwaarden worden u toegestuurd na het afsluiten van een verzekering met eventuele extra uitsluitingen zoals individueel speciaal is overeengekomen.

Zijn er nog mensen met ervaringen m.b.t het overstappen naar een andere maatschappij zo ja, welke maatschappij

tess2003
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2007 04:57

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door tess2003 »

:evil:
Wat een een bedrijf is dit.
Hier moet echt wat aangedaan worden. Volgens mij zijn hier oplichters bezig. Na 6 brieven en een aantal mailtjes hou ik het nu voor gezien.
Ik ga nu maar de automatische incasso stopzetten.
Ik heb mijn 3 honden daar verzekerd per januari 2007.
Wat blijkt ze schrijven voor 3 honden geld van je rekening en er zijn er maar 2 verzekerd.
Ja , en ze schrijven maar af wanneer ze willen.Soms wel 2 tot 3 x per maand.
Ik kreeg eerst 3 polissen en vandaag opeens 2 polissen.
Je kan ze niet bereiken niet via de mail, brieven, telefoon.
En de polis is van 01-01-2006 raar he toen hadden we nog geen eens honden.
En nu heb ik alles maar opgezegd want we hebben geen honden meer.
Hopenlijk zullen ze dat begrijpen!!!!!!

Laantje
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 mar 2007 14:07

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Laantje »

Zo te lezen, is er dus nog steeds weinig veranderd bij Pico Bello, ondanks dat ze zelf beweren van wel... :?

jamesoo7
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 mei 2007 17:48

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door jamesoo7 »

het niveau van de maatschappij.

Er waren al wat opmerkingen geplaatst m.b.t de wijze van correspondentie door de maatschappij maar een maatschappij dat het verschil niet kent tussen verzekeringsnemers en verzekeraars.


reactie van pico belloWij vragen alleen aan onze verzekeraars lees eerst duidelijk de polisvoorwaarden goed door dan kunnen wij ook sneller werken en zijn allle partijen tevreden daar doen wij het voor

op welk niveau zitten de mensen van pico bello;

Beste pico bello; even voor de goede orde, de leden zijn verzekeringsnemers en de maatschappij is de verzekeraar,

Laantje
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 mar 2007 14:07

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Laantje »

Och hemel, dit is wel héél triest...

rivelino
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jun 2007 21:02

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door rivelino »

ik heb ook een verzekering bij hun en vertrouw het ook niet indd voice mail ingesproken ik moet 8 juni met mn hond naar kno arts en moet geopereerd worden had hun gebeld en zeiden dat ik dat via e-mail moest aanmelden maar ik hoor niets ik twijfel of ik dat bezoek aan de kno arts beter even uit kan stellen is er dan niets wat we samen kunnen ondernemen

Laantje
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 mar 2007 14:07

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Laantje »

Hoi Rivelino,

Het belang en de gezondheid van je hond gaat natuurlijk voor het wanbeleid van Pico Bello. Ik denk dat het uitstellen van deze operatie geen verschil zal maken voor wat betreft de uitbetaling van Pico Bello? Volgens mij is de kans toch groot dat ze niet uitbetalen, helaas...
Sterkte en beterschap met je hond!
Laatst gewijzigd door Laantje op 06 jun 2007 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.

rivelino
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jun 2007 21:02

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door rivelino »

dat is ook zo maar je denkt dat het goed zit en dan moet je het zelf betalen je moet het wel ineens ophoesten

Laantje
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 mar 2007 14:07

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Laantje »

Ja, dat is heel wrang. Misschien een reden om te stoppen bij deze verzekeraar?

Karamba
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2007 11:58

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Karamba »

Beste forumbezoekers,

Ik ben lang weg geweest van dit forum. In februari heb ik namelijk alles stop gezet per aangetekende brief en sindsdien NOOIT MEER IETS VAN ZE GEHOORD.

Simpel dus. Ik wil ook inderdaad NOOIT MEER VAN ZE HOREN !!!!

writers
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jan 2005 17:59

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door writers »

Nou, inderdaad, Pico Bello, de grootste oplichter alle tijden!!
Heb een declaratie ingezonden.
Krijg ik bericht dat de declaratie niet in behandeling kan worden genomen omdat de naam van de kat onbtbreekt.
Niets was minderwaar!
Na ontzettend veel bellen en mailen kreeg ik ineens een bericht dat nimmer een declaratie was ontvangen, maar dat ik voor de moeite 50,00 euro zou krijgen!!!??????
En zo rotzooien ze maar door.
Ik vind dat iedereen als een kettingreaktie, kennissen, collegae, dierenvrienden -liefhebbers en wie dan ook over de werkwijze van Pico Bello moet inlichten en ook weer doorvertellen.
Op deze manier heb ik er al honderden bereikt.
Pico Bello zal zodoende snel verdwijnen.
DUS PICO BELLO TEN STELLIGSTE AFRADEN ,AAN WIE HET MAAR WIL HOREN!!!

jamesoo7
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 mei 2007 17:48

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door jamesoo7 »

beste bezoekers van dit forum,

Ik zie dat er al geruime tijd geen reacties bijkomen op dit forum en is dus mijn vraag; is iedereen bij deze maatschappij weggegaan ?

Wij wel :D

Laantje
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 mar 2007 14:07

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Laantje »

Wij wel in elk geval.

Gesloten