Pagina 11 van 101
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 09 feb 2008 12:59
door Giant65
Ben net ook gebeld door de Nederlandse Energie Maatschappij. Ik heb nog nooit ergens over geklaagd en reageer ook nooit ergens op, maar dit gaat me echt te ver! Dit is pure volksverlakkerij. Het is dat ik scherp was anders had ik er aan vast gezeten. Puur en alleen omdat de telefonist mij vroeg of ik het een mooie aanbieding vond en ik daar bevestigend op antwoordde! RADAR DOE HIER WAT AAN. Dit kan niet anders dan illegaal zijn. En ik heb echt compassie met mensen die hier zonder dat ze het weten instinken. Deze mensen moeten gestopt worden!
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 13 feb 2008 22:35
door elduco
mijn relaas met de NEM
9-11-2007 1e gesprek met NEM waarin ik toestemming geef om een informatie pakket op te sturen nadat ik telefonisch ben benaderd door de NEM
NEM neemt gesprek op met mijn toestemming en verzekert mij dat ik van dit contract afkan als ik binnen de daarvoor gestelde termijn reageer, en ik ben me bewust dat ik een nieuw contract aan kan gaan en van energie leverancier kan veranderen.
13-11 ontvangst van het “informatiepakket”
15-11 aangetekende brief verstuurd naar NEM met de mededeling ( hand geschreven) dat ik geen contract wil aangaan.
Verzendbewijs aangetekend schrijven is in mijn bezit met daarop de barcode voor track and tracé.
23-11 ontvangst brief van NEM met “bevestiging overeenkomst”
24-11 NEM gebeld en de situatie uitgelegd met, later op de dezelfde dag word ik door dezelfde medewerkster teruggebeld met de mededeling dat er geen brief is ontvangen(verzendbewijs met barcode geeft uitsluitsel dat mijn brief weldegelijk is bezorgd en ontvangen)
4-12 ontvangst brief NEM, er is volgens hun niet op tijd gereageerd en ik zit vast aan een contract!
9-12 E-mail getuurd naar NEM en deze is gelezen door Maarten Colijn van NEM.
11-12 wederom (2e maal ) kopie bewijs aangetekend schrijven verstuurd na overleg met medewerker van NEM dhr. Pollemans
18-12 ontvangst brief NEM waarin men erkend dat mijn klacht gegrond is en waarin een voorstel wordt gedaan waar ik het niet mee eens ben,via contact formulier op de website van NEM op 18-12 gereageerd en ik kreeg op 20 -12 een mail terug van customer care met de mededeling dat het bericht in goede orde is ontvangen, en dat dit binnen 1 dag verwerkt word en dat men streeft om binnen 10 dagen een reactie te geven.
Tot nu toe (12-2 -2008 ) nog niks gehoord.
8-1-2008 gebeld met Eneco met vraag of er al een switch heeft plaats gevonden, volgens Eneco ben ik op dat moment nog steeds klant van hun.
11-1-2008 afrekening van NUON , bij navraag over de meterstanden die ik niet kan plaatsen kom ik erachter dat de nieuwe leverancier deze stand heeft doorgegeven per 2-1-2008 , ik was op vakantie in Marokko dus deze meterstanden zijn uit de duim gezogen.
15-1 wederom gebeld met Eneco en ik ben volgens zeggen nog steeds klant,
Vervolgens met CONTINUON gebeld en die geeft uitsluitsel dat op 2-1 een switch is uitgevoerd door de NEM ,en dat de aanvraag door de NEM gedaan is op 6-12 -2007 met als aanvraag kenmerk ECH 166696897
NEM heeft ruim de tijd gehad, gezien de correspondentie, om de switch ongedaan te maken.
Men suggereert zelfs in de brief van 18-12 dat er al geleverd word terwijl dat dus helemaal niet het geval was.
15-1-2008 nogmaals een e-mail gestuurd met de voorbeeld brief van Consuwijzer
Consuwijzer gebeld en die geeft het advies om de zaak voor te leggen aan de geschillen commissie voor te leggen.
23-01 nogmaals een aangetekende brief verstuurd die dezelfde strekking heeft als de mail van 15-01.
Uiteindelijk ben ik naar de geschillen commissie energie en water gegaan en de zaak voorgelegd, ik wacht op de uitspraak van hun.
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 14 feb 2008 13:23
door Els Geuzebroek
Ik ben op zoek gegaan naar meer info over de Nederlandse Energie Maatschappij vanwege hun onbeschofte belgedrag,en kwam zo op dit forum terecht.
Ik heb het globaal doorgelezen, en nu ben ik blij dat ik direct heb gezegd dat ik niets met deze club te maken wil hebben. Ik heb geen vriendelijk woord gezegd, zodat er geen enkel misverstand kan bestaan, en er geen enkel woord verkeerd kan worden uitgelegd.
Ik ben het zo zat om door dit soort bedrijven te worden gebeld. Normaal ben ik altijd vriendelijk, maar dit soort bedrijven maken juist gebruik van vriendelijkheid en bedeesdheid, dus ik heb besloten het over een andere boeg te gooien. Nu bedreig ik deze bedrijven en de telefonisten. Maar zelfs dat helpt niet, ze gaan gewoon door. En niet zomaar, nee, ze gaan je gewoon intimideren met hun telefonades. Zij hebben namelijk jouw naam, telefoonnummer, adresgegevens en ze weten alles van je, terwijl jij niet weet wie je aan de lijn hebt.
Nu kreeg ik dus weer iemand aan de lijn: spreek ik met Els Geuzebroek, wonende op dat adres, telefoon zus en zo? En dat twee dagen nadat ik had gezegd dat ik de volgende die mij zou bellen de nek om zou draaien!!
Je zou toch zeggen dat dat duidelijke taal is. Maar zeggen ze dan: o, die mevrouw houdt er niet van gebeld te worden door ons soort bedrijven? Nee, ze gaan je intimideren en je heel duidelijk maken dat ze precies weten waar je woont!!
Ik heb een geheim nummer, maar dat interesseert die lieden niet. Ik vraag me af hoe ze aan dit belpersoneel komen.
Ik zeg het nu liever in het openbaar, dan dat ik mij in het geniep laat bedreigen en terroriseren: die Nederlandse Energie Maatschappij moet ophouden mij te bellen en te bedreigen. En al dit soort bedrijven moeten ophouden mijn telefoonnummer en adresgegevens door te geven aan hun personeel, zodat ze mij kunnen bedreigen als ik te kennen geef niet gebeld te willen worden voor telefonische reclame.
En ja, ik geef toe, ik heb ze bedreigd, vervloekt en uitgescholden. Maar vriendelijk vragen en alsjeblieft zeggen en smeken helpt dus niet. Deze mensen zijn zo verschrikkelijk onbeschoft. Ze denken dat ze de anonimiteit aan hun kant hebben, en dat ze macht over mij hebben omdat ze weten waar ik woon.
Ik ben blij dat bedreigingen en woede op geen enkele manier uitgelegd kunnen worden als 'mondelinge toezegging'. Maar ik hoop wel dat er eens iets wordt gedaan aan dit telefoonfascisme, en dat geheime nummers verplicht worden gerespecteerd.
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 14 feb 2008 14:52
door jsp
@ Els:
Laat je blokkeren via
http://www.infofilter.nl. Overigens is de NEM hier (nog) niet bij aangesloten.
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 18 feb 2008 09:41
door jost
Ook wij zijn in conflict met de NL energiemy. men lijmt je met mooie verhalen en zegt dat het veel voordeliger is, stuurt het bekende kennismakingspakket, en pas ruim een maand na dato ontvingen wij een brief met daarin het nieuwe voorschotbedrag! terwijl wij bij onze eerdere energiemaatschappij 210 euro pm. betaalden incasseert de NLenergiemy maar liefst 470 euro pm ( en binnen drie dagen na de eerste termijn volgt een tweede en zo ben je binnen een week ongeveer 1000 euro lichter ) waaraan dan zogenaamd niks te doen valt omdat zij dat voorschotbedrag baseren op de gegevens die door de vorige leverancier verstrekt zijn!!!
Als je dan belt met de klantenservice was het slechts mogelijk dit voorschotbedrag te wijzigen in 423 euro. Opzeggingen helpen vooralsnog niet. Ook hebben wij nooit toestemming gegeven om bedragen zomaar te laten incasseren en ik heb het geld dan ook laten terugboeken. Niks voordeel, alleen maar colportagepraktijken. De klantenservice is nu helemaal niet meer te bereiken, riekt allemaal naar malafide praktijken als je het mij vraagt.
Bij ons gaat de champagne open als we weer terug zijn bij de oude vertrouwde leverancier.
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 19 feb 2008 02:31
door Els Geuzebroek
JSP. bedankt voor de tip. Ik vind persoonlijk dat ze moeten stoppen met bellen als ik het vriendelijk vraag, en helemaal als ik aangeef iemand de nek om te zullen draaien en te vierendelen als het nog eens gebeurt. Op mij zou zoiets indruk maken, maar deze figuren gaan gewoon door, ongelooflijk.
Maar misschien ga ik dan maar eens bij dat infofilter kijken, al doe ik dit liever niet, want dan moet je natuurlijk ook weer gegevens doorgeven die ik liever niet doorgeef.
Heel bizar dat ze ongestraft zo mogen omgaan met een geheim nummer.
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 19 feb 2008 22:09
door DeWit22
Ik ben onlangs ook benaderd door NEM en "eringestonken" Ze zeiden dat ik 35% zou besparen. Hebben nooit een prijs genoemd terwijl dit wettelijk verplicht is, dus de overeenkomst is in feite nietig.
Ik kreeg een bevestiging en heb op dag 6 na ontvangst een weigering per post gestuurd omdat de prijs hoger bleek. Toen ik de NEM belde gaven ze dat ook toe en zeiden dat ik schriftelijk kon afzeggen. Dag 7 gebeld of ze die hadden gekregen, maar gek genoeg ontvangt de NEM de post niet de volgende dag terwijl heel nederland dat wel doet. Op dag 7 heb ik de brief nogmaals gefaxt en aangetekend verstuurd. Ook de nuon (huidige leverancier) gebeld en die stuur ik morgen een kopie van de NEM brief en bevestig nogmaals dat ik geen toestemming voor switch geef.
Heeft iemand nog tips wat ik verder kan doen, want heb geen zin in dit gedonder. Volgens mij sta ik in mijn recht en kunnen ze me niks verplichten maar als ik alle voorafgaande berichten lees is het lastig.
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 19 feb 2008 22:37
door blowface
ze hebben mij zaterdag ook gebeld, en zouden me een informatiepakket sturen. ik heb hem nog niet binnen, maar hij gaat ongeopend retour met een brief die ik van consuwijzer heb gehaald.
bij tnt heb ik gekeken om hem aangetekend terug te sturen.
maar je kunt hem ook als garantiepost sturen met een "toeslag handtekening retour" dan kunnen ze niet zeggen dat ze hem nooit ontvangen hebben of een dag te laat. dat is dat tientje wel waard denk ik zo.
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 20 feb 2008 08:57
door kweenie
Ik ga zelf nooit in op telefonische aanbiedingen. Als ze me iets willen zeggen of vragen, dan moeten ze me maar schrijven. Dus ze zijn bij mij vrij snel uitgepraat.
Maar die ****** hebben wel het lef om je om kwart voor tien 's avonds nog te bellen. Dan denk je toch in eerste instantie dat er iemand met iets belangrijks belt, maar dat was dus niet het geval. Nou, ook al zouden ze de helft goedkoper zijn, met zulke praktijken kunnen ze het bij mij wel vergeten.
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 20 feb 2008 14:34
door roqui
Niet alleen de verkoopmethoden van NL Energie gaan alle perken te buiten. Ook de afhandeling van problemen lijkt nergens op.
Vorig jaar maart is er na de meteropname iets verkeerd gegaan. Die meteropname is door een medewerker van de netbeheerder gedaan. Dat gaat tegenwoordig electronisch met een iPaq waar de meterstanden op ingevoerd worden. Dat heeft dus als nadeel dat je geen ontvangstbewijsje met de opgenomen meterstanden krijgt. Gelukkig had ik voor de zekerheid de standen maar even opgeschreven.
Na ontvangst van de afrekening bleek hoe ernstig het mis is gegaan. Men heeft bij ons adres (vermoedelijk) de standen van een ander adres ingevoerd, want het leek nergens naar: Voor elektra ruim 10.000 kWh teveel (verbruik t.o.v. het vorig jaar vervijfvoudigd), voor gas minstens dezelfde orde van grootte.
Dankzij de liberalisering van de enrgiemarkt heb ik te maken met drie leveranciers: de netbeheerder voor het vastrecht, de elektra-leverancier en de gas-leverancier. Wanneer je dus aan het bellen slaat om de standen te laten corrigeren, wijzen ze allemaal naar elkaar: 'correcties kunnen alleen door de leverancier worden aangevraagd', 'de netbeheerde heeft de standen opgenemen, die moet ze dus corrigeren'.
Tussentijds wel steeds de afgeboekte bedragen laten storneren. Wanneer je belt, dan kan de medewerker de ene keer niets aan de geregistreerde standen doen, de andere keer alleen wanneer je schriftelijk rappelleert. Vervolgens is 'in de computer' niet te zien dat er brieven gestuurd zijn.
Wanneer je ernstig aandringt dan wordt je soms doorverbonden met iemand die wel de standen aan zou kunnen passen. Vervolgens ontvang je weer herinneringen.
Daarnaast hebben de maatschappijen op basis van de opgenomen (foute) meterstanden de termijnbedragen aangepast. Dat betekent dus een voorschotbedrag van € 60 per maand voor gas. Let wel! Het enige gas dat bij ons verbruikt wordt is voor het koken.
De geschatte gasmeterstand is op het ogenblik het tienvoudige van de werkelijke stand (1500 m3 i.p.v. 150 m3). Ik snap niet dat de politie nog niet is komen kijken of we geen wietplantage hebben
Ik had het al gemeld bij de Dte en ga nu de geschillenprocedure in gang zetten.
Fred
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 21 feb 2008 19:18
door blowface
ik heb vandaag de brief aangetekent teruggezonden met een bevestiging dat deze brief is ontvangen heb nog een kopie gemaakt van de brief die bij het pakket zat dus kunnen ze nooit zeggen dat ik te laat ben met het opzeggen van dit zgn contract.
ik snap alleen ne\iet dat je tegenwoordig zonder te tekenen een contract kunt hebben met een maatschappij
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 22 feb 2008 15:33
door hejeja
Aangemeld via gesponsorde site bij NEM voor gas en electra. Voordeel zat in de aanmeldingspremie + vrijstelling voor 1 jaar meterhuur voor electra bij een 1 jarig contract. Hun energie is iets goedkoper maar de meterhuur hoger. Dus let op het totaalbedrag wat je voor een bepaalde hoeveelheid energie kwijt bent. Kreeg bevestiging maar het toegestuurde contract bleek voor 3 jaar te zijn. De telefonische helpdesk bleef uitleggen dat ik niet begreep waar het om ging. Gesprek beeindigd en hulp ingeroepen van de aanmeldingssite. Na 1 incasso zou uitbetaling van de premie plaats vinden. Ze schreven pas na 2 maanden voor de eerste keer af en nu is het wachten op de premie. Ze krijgen het voordeel van de twijfel, we wachten tot eind februari om te klagen. Als het niet lukt schakel ik opnieuw de aanmeldingssite in. Verbazend was dat er van hun kant geen enkel excuus kwam. Advies: kopieer alle emails en brieven en contracten. Denk aan het opzegtermijn en neem bij problemen ook even contact op met je netbeheerder. Bij hun is jouw energieleverancier bekend en mij hebben ze goed geinformeerd over mijn aansluiting. Het is jammer dat je zoveel moeite moet doen om je recht te halen.
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 24 feb 2008 16:46
door Verkoopkwaliteit
Beste lezers,
Als u klachten heeft kunt u deze direct melden via
[email protected]
Als u overweegt over te stappen is het verstandig zowel uw huidige als uw toekomstige leverancier na te trekken op de diverse forums.
Vriendelijke groet,
Nederlandse Energie Maatschappij
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 24 feb 2008 17:03
door Els Geuzebroek
Beste verkoopkwaliteit,
Ik plaats mijn klachten liever in het openbaar. Via de telefoon word ik gewoon uitgelachen als ik vraag niet meer gebeld te worden, en ik denk dat ik via de email ook word behandeld alsof ik Gekke Gerritje ben.
Misschien kunt u aan uw medewerkers doorgeven dat mensen die hierom verzoeken niet langer mogen worden gebeld.
Misschien kunt u ook stoppen mensen lastig te vallen op hun geheime of semi-geheime nummer, want we nemen niet voor niets een geheim nummer he. Dat doen we juist omdat we niet via de telefoon willen worden lastiggevallen door bedrijven.
Als u daar geen begrip voor heeft, heeft het ook weinig zin me uit te putten door emails te sturen.
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 26 feb 2008 01:15
door boutsusa
De telefoon gaat. Het is weer eens een call centre medewerker van een energiemaatschappij,
tijdens het Journaal.
hij:"Hallo, met die en die van de Nederlandse Energie Maatschappij, spreek ik met de heer des huizes?"
ik: "Nou, u spreekt met een vrouw,
(Huh? Kun je dat niet horen dan? Zo'n lage stem heb ik niet hoor.) maar ik ben wel de vrouw des huizes, dus zegt u het maar."
hij: "Is uw man ook aanwezig?"
ik: "Nee, maar kan ik u misschien helpen?"
hij: "Nee, ik zou graag willen weten waneer uw man dan thuis komt"
ik: "Eerlijk gezegd gaat uw dat niks aan, maar ik kan u vast ook van dienst zijn"
(Lees: "ik kan u vast ook afpoeieren, want ik wil niet van energiemaatschappij veranderen.")
hij: "Nou, ik vermoed dat uw man meer weet van financiën, technische dingen en energiemaatschappijen."
ik: "Wat?! Hoe weet u dat nou? U weet toch helemaal niet hoe dit gezin in elkaar zit?!"
hij: "Nou ja, misschien kan ik bij u wel een
poging doen om het u
proberen uit te leggen..."
ik: "Nou, nee hoor, laat maar, ik heb inmiddels in het geheel geen interesse meer in uw produkt."
En toen hing ik op. Nou ben ik geen feministe, maar: Nou ja zeg, het moet niet gekker worden!!!!
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 26 feb 2008 21:03
door wicher
@T. Warbie:
Is beter om de originele door u geplaatste tekst hier nogmaals op te nemen. Ik heb het maar even voor u gekopieerd
'
Geplaatst op 26 Feb 2008 11:29 door T. Warbie
Hallo Allemaal,
Ik ben ook benaderd. De schofterige manier waarop je te woord wordt gestaan en de misleidende taal die men gebruikt zijn werkelijk het toppunt er is ook gezegd je nergens aan vast zit je kan gewoon per email opzeggen volgens mevrouw XXX!!!!
Vervolgens krijg ik de papieren en zit ik aan contract vast!!!!
Er wordt gezegd dat je per email kunt opzeggen maar dat opzeggen moet dus per aangetekende brief en schriftelijk.
Bizar dat ik kosten moet maken terwijl er geen eens een bandopname is gemaakt danwel een afspraak is gemaakt dat ik daar klant wil worden. Wilde alleen informatie hebben!!!!
Nu ben in nog 7 keer gebeld door medewerkster XXX van het callcenter NEM die me dus blijft lastig vallen. En leugens verteld. Zelfs zo erg dat ik boos werd en de telefoon erop gooide met een scheldwoord en dat ze terug belt dat ik de tering kan krijgen!!!! Als ik om een bezoek adres vraagt dan weten ze dat niet!!!! ze zitten met zn allen in een postbus volgens eigen zeggen ???? ( erg krap lijkt me). maar ze mogen het gewoon niet zeggen omdat dan half nederland daar binnenvalt.!!!! Het zijn gewoon oplichters en blijven je ook maar lastig vallen.
Officieel zitten ze op de VEERKADE 1 volgens de kvkgegevens.
Maar naar onderzoek is gebleken dat ze op het WESTPLEIN 12-14 te ROTTERDAM zitten. Dus mocht u nog een bezoekje willen brengen aan hun dan weet u nu waar u moet zijn.
( ps let er wel op dat er in dit pand nog meerdere andere bedrijven zijn gevestigd).
Ik ben er helemaal klaar mee en hoop dat ze snel stoppen met deze oplichtpraktijken.
groetend
gedupeerde van NEM"
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 26 feb 2008 21:24
door FCB
Ook ik werd net gebeld door nem. Wazig verhaal, dat ik energie van Esssent ontvang (terwijl dat op naam van mijn partner staat) en gefeliciteerd dat volgende keer op mijn afrekening een korting te zien zou zijn. Het enige wat ik hoefde te doen om die korting te ontvangen was via hen de energie ontvangen...Toen ik daarop antwoord gaf dat ik niet gesteld was op dit soort misleidende telefoontjes werd er nog tijdens mijn antwoord opgehangen. NIET doen dus!
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 27 feb 2008 13:26
door smokingdevil
Ik werd gebeld door een vriendelijke mijnheer van nlenergie met de vraag of ik intresse had in een nieuwe energieleveracier waarbij ik een voordeel van +/- 12% op jaarbasis zou hebben. Nou ben ik zelf niet heel erg thuis in de berekening van mijn op jaarbasis gebruikte energie, wens ik mijn tijd hier niet aan te verdoen, en zeggen mijn gezonde radartjes dat ik niets telefonisch af moet sluiten. Deze radartjes zeggen ook dat mijn energieverbruik (gas,water en elektra) vorig jaar omstreeks de €3.000,-- lag. kort rekensommetje verteld me dus dat mijn voordeel €360,-- zou zijn, een korte vakantie naar Turkije dus. Laat het €300,-- zijn, dan is het nog een acceptabele rede om per direct over te stappen. Ben toch een nederlander en zuinig op de centjes. Mijnheer mij op geheel correcte wijze te woord gestaan, eerst het welbekende verkooppraatje met de aanbieding om het welkomstpakket meteen toe te zenden, mij op te nemen in de voorlopige database van het bedrijf, waarna ik geactiveerd zou worden bij geen tegenbericht over het gebruik maken van deze aanbieding van de energieleverancier nlenergie. Beetje een rare zin als ik hem zo terug lees. Ook een rare manier van zaken doen van een dienstverlenend bedrijf, de druk zou juist bij hen moeten liggen ipv van bij de klant. Ik draaide daarop het verhaal om en vroeg deze mijnheer mij niet op te nemen in dit 'voorlopige' klantenbestand, mij toch het welkomstpakket te sturen aangezien ik zeer geintresseerd ben. Zelf ben ik ondernemer en probeer ik aan de wens van de klant te voldoen, als deze speciaal is en afwijkt van de norm waar de gemiddelde klant accoord mee gaat probeer ik dit creatief op te lossen. Ik begrijp dat een groot 'dienstverlenend' bedrijf een aantal 'regels' ten aanzien van het sluiten van contracten heeft. Maar men wil een dienst verlenen, als ik dan kritische vragen ga stellen over waarom dit alleen op deze manier kan, ik dus genoodzaakt ben uiteindelijk een aangetekende brief met de bevestiging dat ik geen gebruik wil maken van de voorgestelde aanbieding en dat alles binnen 7 werkdagen? Deze 7 werkdagen gaan in vanaf het moment dat de 'voorlopige' overeenkomst telefonisch overeengekomen is. Om deze aanbieding naar behoren te bestuderen, hier een passend besluit over te nemen en de eventuele nieuwe energieleverancier van op de hoogte te brengen kan simpelweg niet in 7 werkdagen. Aangetekend want, een brief komt bijna nooit aan, een e-mail is nooit ontvangen en er is nooit telefonisch contact geweest. Ik weiger dus ook om €11 euro uit te geven aan een dienst waar ik uiteindelijk geen gebruik van wil maken. Die mijnheer stelde mij toen voor een nieuwe telefonische afspraak te plannen en gaf me advies dan eens aandachtig de site van nlenergie door te nemen. Na nlenergie gegoogled te hebben kwam ik als eerste op dit forum terecht. Helaas voor dit bedrijf, is dan mijn eerste gedachte. Het komt niet serieus over als 'dienstverlenend'bedrijf eervolle vermelding op deze site te hebben aangezien hier in het algemeen klachten worden gedeponeerd. Helaas, helaas voor jullie, ik zag alweer bergen goud blinken maar nogmaals, helaas, helaas voor jullie louche praktijken. Ben ervan overtuigd dat de gewetensvroeging die hiermee gepaard gaat uiteindelijk zijn uitwerking ook niet mist en iedereen krijgt waar hij recht op heeft. Beste lieve nederlanders, laat je niet gek maken door mooie aanbiedingen met een hoop addertjes onder het gras. Gg Daantje
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 28 feb 2008 01:08
door blowface
heb vandaag de bevestiging gekregen van de annulering. dus zit nu nergens aan vast en hoop niet dat ze nog een keer bellen.
een aangetekende brief doet wonderen. hier en voorbeeld:
Budel, 19 februari ’08
Betreft: Ongewenste switch
Geachte meneer, mevrouw,
Hierbij laat ik u weten, dat het niet mijn bedoeling is geweest een overeenkomst met u aan te gaan. Ik wens nog steeds elektriciteit, gas af te nemen van …...
Indien u reeds een leverancierswitch heeft ingediend verzoek ik u vriendelijk dit – zonder bijkomende kosten - ongedaan te maken en ervoor te zorgen dat ik weer elektriciteit, gas afneem van …...
Indien u blijft bij uw standpunt dat uw bedrijf met mij een contract zou hebben gesloten, of indien u binnen vier weken niet tegemoet komt aan mijn verzoek om de switch ongedaan te maken, zal ik mij richten tot de Geschillencommissie Energie en Water.
Hoogachtend,
naam
(handtekening)
Adres
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 29 feb 2008 11:41
door Stefan35
Al ruim een jaar is de NEM onze leverancier.
Herhaaldelijk en dan heb ik het over (bijna)maandelijks hebben wij onenigheid over de rekening. We krijgen aanmaningen over wel betaalde rekeningen. En vervolgens kun je er dan weer achteraan wat niet meevalt. Hiervoor zijn meerdere telefoontjes nodig. En al snel kom je er dan achter dat ze bij de NEM administratief erg langs elkaar heen werken en dat wekt weer onduidelijkheid op in hun gegegevens. Dan krijg je van de ene medewerk(st)er te horen dat betaling wel ontvangen is en van de ander dat het bedrag nog openstaat en er een aanmaning op openstaat.
De grote van de bedragen die door de NEM medewerk(st)ers genoemd worden lopen ook erg uiteen. ERG SLEHT geregeld dus!! Inmiddels laat de NEM alweer een aantal maanden hun administratie doen door de ONS (??) Waarmee we ook herhaaldelijk contact hebben gehad om van alle aanmaningen af te komen. Ook dit werkt niet. Tegelijkertijd is toen blijkbaar het voorschot verhoogd zonder dat ons dit is meegedeeld. We hebben verzocht het voorschot terug te draaien naar het oude bedrag, maar hierover hebben we niets meer gehoord.
Vandaar dat we al weer maanden bezig zijn om dit af te handelen, wat niet meevalt.
Wij hebben inmiddels een andere leverancier benaderd en het contract van de NEM af te kopen, wat ons 75,- zal gaan kosten. Nou dit hebben we er graag voor over.
Graag meer herkenbare reacties...........
Gr. Stefan