LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] playstation 3 leest geen disc meer

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
Delano
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 mei 2008 10:51

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Delano »

omdat ik heel veel verhalen heb gehoord van mensen die een 40 gig playstation 3 hebben en hem binnen 15 werkdagen weer terug hadden maar die info is al van een tijdje geleden en jij bent de eerste van wie ik hoor dat er bij de 40 gig inmiddels ook al leveringsproblemen is

Peter J
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jul 2008 19:32

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Peter J »

Ook mijn 40GB is inmiddels ruim een maand weg. In eerste instantie is er door de servicedesk duidelijk gesproken over een nieuw toestel, nu praten ze over een gerepareerd exemplaar. Iets waar ik, gezien de maximaal 10 speeluren op mijn PS3, ZEKER niet mee akkoord ga. Als ik een 2e hands ook goed had gevonden, had ik wel op marktplaats een PS3 gekocht..... Of mijn eigen ps3 gerepareerd retour, of een nieuwe.

Overigens krijg ik via de servicedesk te horen dat leveringsproblemen de oorzaak zijn van de vertraging. Maar, wat heb ik daarmee te maken als ze me een gerepareerd toestel willen sturen? Of bestellen ze ook al 2e handsjes in Japan?

Ik heb het telefonische contact ook opgegeven, ik doe nu alles met Sony per mail, om zo nog eens wat bewijzen te hebben indien zij dit niet op een correcte manier oplossen.

Ik heb er zin an! :)

room ijs2
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2008 21:09

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door room ijs2 »

hallo mensen,

zojuist is mijn ps3 (60gb) ook naar de knoppen, het probleem waar het hier om draait.
ik was rustig op mijn motor door de straten van liberty city aan het scheuren in GTAIV 8) toen hij op eens vast liep. :?
ik dacht oke kan gebeuren, dus ik heb hem uitgezet en toen ik hem aanzetten laadde hij mijn spel niet,na talloze pogingen doet hij het nog steeds niet :cry: :x , mijn moeder heeft de wehkampgebeld waar we hem hebben gekocht.
(het gaat om de Playstation 3 60gb. 2 Sixaxis controllers. en de spellen Resistance: Fall of man en Motorstorm)
we moeten morgen maar naar sony bellen.
hopelijk loopt het gemakkelijk af. :!: :?:

verder bericht volgt ajuu :wink:

Indo-R
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jun 2008 15:10

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Indo-R »

we moeten morgen maar naar sony bellen.
hopelijk loopt het gemakkelijk af.
Zoals 40 mensen hier dat ook hebben geprobeert zal ik zeggen veel succes want ze zullen altijd met smoesjes aankomen zetten.

Zwaar irietant maar wat kunnen we eraan doen..? Heel simpel!
Gewoon helemaal niks , want Sony geeft geen bal om de klanten :shock: Het is raar maar waar , want Sony staat om kwaliteit en goede servers

Indo-R

Delano
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 mei 2008 10:51

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Delano »

naar twee en halve maand wachten heb ik zojuist een bericht gekregen van sony dat de playstation is opgestuurds plus een extra controller en het spel
gran turismo 5 :P

Indo-R
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jun 2008 15:10

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Indo-R »

naar twee en halve maand wachten heb ik zojuist een bericht gekregen van sony dat de playstation is opgestuurds plus een extra controller en het spel
gran turismo 5
En terrecht :D

Peter J
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jul 2008 19:32

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Peter J »

Terecht? Het zou pas terecht zijn als je na betaling van € 400,- gewoon een fatsoenlijk apparaat, of op zijn minst een fatsoenlijke service zou krijgen. Een controller of een spel wordt ik echt niet vrolijk van, ik wil gewoon een werkend ding, waar ik m.i. gewoon recht op heb.

Indo-R
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jun 2008 15:10

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Indo-R »

Terecht? Het zou pas terecht zijn als je na betaling van € 400,- gewoon een fatsoenlijk apparaat, of op zijn minst een fatsoenlijke service zou krijgen. Een controller of een spel wordt ik echt niet vrolijk van, ik wil gewoon een werkend ding, waar ik m.i. gewoon recht op heb.
Ja terrecht!.. na zo lang wachten krijgt hij hem toch op gestuurd met een spel en controler dan zit je toch boven de 100 euro.

En als hij de ps3 straks thuis heeft en hij werk perfect vind ik dat ze het goed hebben gecompenseerd

Delano
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 mei 2008 10:51

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Delano »

peter j de service van playstation is inderdaad zwaar bagger maar ze hadden de playstation ook op kunnen sturen zonder een controller en spel.

Indo-R
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jun 2008 15:10

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Indo-R »

peter j de service van playstation is inderdaad zwaar bagger maar ze hadden de playstation ook op kunnen sturen zonder een controller en spel.
Precies ze zijn tot niks verplicht , natuurlijk wel dat ze goede servers geven. Dus vind dat ze het bij jou goed hebben gedaan , door de klant zo toch tevreden te stellen , na een lange tijd wachten

Delano
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 mei 2008 10:51

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Delano »

Indo-R ik vond de service ondanks de controller en spel zeer slecht omdat je normaal gesproken binnen 15 werkdagen een werkende playstation terug zou krijgen in plaats van twee en halve maand te wachten. Als je naar ze opbelde wat het altijd het zelfde verhaal en konden ze je geen indicatie geven wanneer je je playstation kon terug verwachten. En wat ik nog steeds niet vind kloppen is dat je een andere gerepareerden playstation terug krijg
en nog geen eens je eigen playstation. En in het begin toen de rma status werk opgezet zou ik die zelfde dag nog een mailtje krijgen met de verzendpapier maar dat maitlje kreeg ik pas een week later.

Indo-R
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jun 2008 15:10

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Indo-R »

En wat ik nog steeds niet vind kloppen is dat je een andere gerepareerden playstation terug krijg
en nog geen eens je eigen playstation.
Ja en daarom ben ik naar intertoys gegaan , heb daar foto's laten maken , serie nummer op laten schrijven. Hebben we daar Sony gebeld en die zei dat ze dat inderdaad doen. Maar dat ik in iedergeval m'n eigen PS3 terug krijg met een gestrekt garantie.

Dus dat is even afwachten..

De servers daar naar jou en naar anderen ''nog niet naar mij'' is inderdaad zwaar vervelend daar draai ik niet omheen.. MAAR ze hoeven ook geen compensatie te geven en als ze dat toch doen met controler & spel t.w.v €100,- is het toch mooi meegenomen.

Ik hoop in iedergeval dat je een goed werkende en geen beschadigde PS3 thuis krijgt :)

jan van eck
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jun 2008 22:53

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door jan van eck »

heb op 5 januari maar een ps 3 gekocht, nadat ik 2 keer een defecte 360 heb gehad ( wel goede service overigens van microsoft), omdat ik dacht dat sony een betere kwaliteit zou leveren.
Na 5 maanden het bekende probleem, leest geen disc meer,
op 14 juni opgestuurd, maar na 3 weken en herhaaldelijk bellen nog steeds geen vervangende ps 3.
Zoals andere klanten ook aangeven, is de helpdesc niets anders dan medewerkers die je beleefd aanhoren, maar niet bij machte zijn om daadwerkelijk een oplossing te bieden. Na doorvragen, je krijgt namelijk standaard het antwoord voorraadproblemen, geeft de medewerker aan dat het gewoon **** is dat sony, klanten op deze manier met een kluitje in het riet stuurt. De tijd die je trouwens moet wachten op je vervangende ps 3 gaat ook gewoon van je 1 jaar garantie tijd af. dus als mijn ps 3 in 2009 het nogmaals zou begevens, ik gewoon pech heb en me voor 200 euro een vervangende ps 3 kan aanschaffen.
Ik ga in ieder geval proberen om bij sony nederland verhaal te halen, en zou het op prijs stellen als tros rader hier ook aandacht aan zou schenker, als maar genoeg mensen hierover reclameren wordt er misschien iets aan gedaan.

oef, ben moe van het typen

:x

Delano
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 mei 2008 10:51

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Delano »

Indo-R het inderdaad afwachten wat voor playstation ik terug krijg het spel en de controller is inderdaad mooi meegenomen

jan van eck als ik jou was zou ik dat over die garantie even naar vragen want ik heb een brief gehad van sony waarin stond dat de garantie verlengd werd met te tijd dat ik mij playstation kwijt was

Indo-R
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jun 2008 15:10

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Indo-R »

jan van eck als ik jou was zou ik dat over die garantie even naar vragen want ik heb een brief gehad van sony waarin stond dat de garantie verlengd werd met te tijd dat ik mij playstation kwijt was
Ja precies.. als je toch die aantal weken garantie derbij krijgt. Want ik denk dat de kans groter is dat als je hem thuis hebt dat hij het na een aantal dagen weer kapot gaat dan na een jaar..

Wat ik ook ga doen is m'n garantie verlengen bij bedrijf van aankoop
je betaald er dan wel wat voor maar ALS hij dan toch kapot gaat buiten je garantie dan ben je gewoon de sigaar en heb je geen benen om op te staan.

Peter J
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jul 2008 19:32

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Peter J »

Ben het zeker niet met jullie eens dat de spel+controller een nette oplossing zijn. Uiteraard, goed dat ze een gebaar maken, maar het zou NOOIT zover mogen komen als wat zij telkens doen.

Lees de wet Consumentenkoop en Garantie maar eens door. Zoals in mijn geval: Mijn playstation is van de 3 maanden dat ik hem heb, al 1,5 maand weg. Zij hebben gewoon de VERPLICHTING een deugdelijk product te leveren, en mocht daar iets mee aan de hand zijn, moeten zij dat binnen een redelijke termijn herstellen. Of er nou garantie opzit of niet, is gewoon bij wet geregeld. Dus in dat opzicht moet je je niet druk gaan maken over 4 weken verlengde garantie, als je PS3 na een 1,5 jaar de geest geeft, zal Sony altijd aan het kortste eind trekken. Je mag immers van een 400€ spelcomputer verwachten dat deze langer dan 1,5 jaar meegaat. Enige probleem is dat sony nooit uit zichzelf een reparatie aan zal bieden en zie ze maar eens zover te krijgen, dat is nu ook het probleem.

Ik wil ook weleens gaan utizoeken of er wat jurisprudentie bestaat over het feit wat zij doen met het omruilen van ter reparatie aangeboden apparaten. Lijkt mij sterk dat dat wettelijk is toegestaan. Als dat zo is, zal ik eens regelen dat de auto van de directeur van Sony bij een onderhoudsbeurt wordt omgewisseld voor een 3 jaar oudere met 80.000km meer op de klok. Kijken hoe hij dan reageert! (en geen leenauto meegeven tijdens onderhoud, hebben wij ook niet!) ;)

Indo-R
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jun 2008 15:10

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Indo-R »

Ben het zeker niet met jullie eens dat de spel+controller een nette oplossing zijn.


Ze kunnen ons geen betere servers geven omdat er ALLEEN AL op deze forum al zoveel mensen zitten die de PS3 kapot hebben. Moet je nagaan hoeveel dat er zijn in heel Nederland. :shock: Dan zou ik ook met m'n handen in m'n haar zitten

Ze proberen het binnen 3 weken te doen , wat in mijn ogen nogal krap is. En als het niet lukt gaan ze smoesjes verzinnen vind ik heel logisch ook al zou ik liever de waarheid willen horen.

Zoals ik al zei , ze kunnen ons geen betere servers geven en dat weten ze dus proberen ze het zo een beetje goed te maken en dat vind ik er netjes en correct omdat ze zo wel aantonen dat ze eigenlijk wel weten dat ze heel erg fout bezig zijn

Peter J
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jul 2008 19:32

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Peter J »

ok, ze KUNNEN geen betere service geven? Ik snap best dat ze niet direct iedereen een nieuw toestel sturen, maar:

- ze liegen! (leveringsproblemen? Winkels liggen vol + wat heb ik met leveringen te maken als ik een gerepareerde krijg? Die ligt toch al ergens?)

- Ze halen het in hun hoofd om zomaar mijn hagelnieuwe om te ruilen voor een ding wat misschien wel vele malen ouder is. Geloof me, kunnen ze echt niet maken.

En jij spreekt over service? Die vind ik heel ver onder de maat....

Indo-R
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jun 2008 15:10

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Indo-R »

Ja ik heb ook nooit gezegd in die zin dat het een goede servers is , vind het alleen een leuke bonus dat ze zo toch proberen de klant een beetje te vriend te houden.

maar zeg nou is eerlijk wat kunnen wij eraan gaan doen..? Wij kunnen hun niet aanspreken hier over. We hebben hier gewoon geen macht.

Daarom zou KASSA of RADAR wat moeten doen , en volgens mij zijn ze er al wel mee bezig.

En Peter , heb je nu gewoon een goed werkende onbeschadigde PS3 thuisliggen of wacht je nog..?

[/quote]

Peter J
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jul 2008 19:32

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Peter J »

Ik heb nog helemaal niets, zelfs nog nooit een reactie van ze dat het langer zou gaan duren dan de 15 werkdagen. Daar moest ik ook maar gewoon zelf gaan bellen om erachter te komen hoe en wat er aan de hand is, aldus Sony.

Maar goed, ik heb ze een voorstel gedaan. Binnen 2 weken (dan hebben zij mijn PS3 langer gehad dan ik hem zelf in bezit heb gehad) is het opgelost (dus mijn eigen gerepareerde terug, of een nieuwe) of ik ga het op de officiele manier spelen. Heb inmiddels wat mensen gesproken die thuis zijn in het consumentenrecht, en Sony gaat het ZEKER niet winnen... ze komen gewoon hun wettelijke verplichtingen niet na.

Gesloten