LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koop nooit een ACER laptop of computer

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Anson
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 aug 2005 15:45

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door Anson »

@ alfatrion: ik bedoelde tot welk bedrag kan dit bij de kantonrechter zonder advocaat.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door WillemV »

Alle zaken bij de kantonrechter kunnen zonder advocaat behandeld worden. De kantonrechter is bij civiele zaken competent tot een bedrag van € 5.000,=

erjee
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 nov 2008 21:48

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door erjee »

pfff.... wat een verhalen!
Ik kwam uit op dit topic omdat ik hetzelfde probleem heb als de poster, namelijk een Acer laptop met een kapot moederbord na 15 maanden ...

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door Cesar »

Nou en.....
Naar de leverancier er mee.
Je hebt gewoon garantie.

erjee
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 nov 2008 21:48

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door erjee »

Cesar,

Ik zal het proberen bij de winkelier waar ik het apparaat heb gekocht. Acer zelf gaf namelijk niet thuis. Die stuurde me weg vanwege de verkopen garantie. Bekende probleem zeg maar...
Ik zal mijn bevindingen hier posten.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door Cesar »

Klopt, volgens de wetgeving moet je niet bij Acer zijn maar bij de verkopende partij.
Ik ga weer alles niet oprakelen maar kijk maar eens bij http://www.consuwijzer.nl

Daar staat precies waar de verkoper zich aan dient te houden, al geeft de fabriek maar één dag garantie.
Volhouden hoor. Het zijn gewoon je rechten.
Eventueel gewoon dreigen met een rechtzaak als ze echt moeilijk doen.
Dat win je altijd.

Dignus1973
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 nov 2008 16:41

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door Dignus1973 »

Ik heb op 4 juli 2007 een Acer Aspire 9305AWSMi (labtop) gekocht. Kosten € 800,00. Ik blijf telkens problemen ondervinden met de DVD-speler die erin zit. Hij kan geen enkele DVD, CD, CD-ROM lezen. Dit is om de zoveel tijd zo, maar nu is het echter niet meer verhelpbaar. De Acer Helpdesk heeft me telkens afgescheept met tijdelijke oplossingen. Er zat 1 jaar garantie op, die is nu dus echter voorbij. Ze hebben via hun helpdesk hun gebrekkige DVD-speler over de garantie-termijn getild. En ze willen nu de labtop op komen halen, minimale kosten € 55, en duur minimaal 5 werkweken. En ze weten momenteel nog geen oplossing ervoor, terwijl al op internet in januari 2007 mensen met identieke problemen te vinden zijn.

Ik heb een internetabonnement bij ziggo.nl van € 69 per maand. Bijkomende kosten dus. Ik vind dat ze het probleem direct kosteloos moeten verhelpen, of ze moeten me mijn geld teruggeven als ik de Acer labtop terug inlever bij It's (de winkel waar ik hem heb gekocht). Dan kan ik tenminste een labtop van een ander merk kopen dat het wel doet, tenminste dat de onderdelen allemaal functioneren. Welke stappen kan ik ondernemen om toch alsnog een werkende labtop te krijgen?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door BBCS »

Ik blijf telkens problemen ondervinden met de DVD-speler die erin zit. Hij kan geen enkele DVD, CD, CD-ROM lezen.
Als windows wel het station ziet, dan kan de hardware kapot zijn.

Als windows het station niet ziet, dan kan er een softwarematig probleem zijn. Vaak moet dan in het windows register iets aangepast worden.
Dat komt geregeld voor.

Dus het is op voorhand niet te zeggen of het onder garantie valt of niet.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door Cesar »

Ik heb op 4 juli 2007 een Acer Aspire 9305AWSMi (labtop) gekocht. Kosten € 800,00. Ik blijf telkens problemen ondervinden met de DVD-speler die erin zit. Hij kan geen enkele DVD, CD, CD-ROM lezen. Dit is om de zoveel tijd zo, maar nu is het echter niet meer verhelpbaar. De Acer Helpdesk heeft me telkens afgescheept met tijdelijke oplossingen. Er zat 1 jaar garantie op, die is nu dus echter voorbij.
Waar heb je de LAPTOP gekocht?

Daar meot je zijn want je hebt gewoon recht op herstel c.q. vervanging maar daar praat BBCS niet over als zakenman.

Wel doen joh, de klant heeft er gewoon recht op.


Je moet niet bij Acer of waar dan ook bij een fabrikant zijn. De garantie ligt bij de detailhandel. Nergens anders. http://www.consuwijzer.nl

Dignus1973
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 nov 2008 16:41

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door Dignus1973 »

Bij It's

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door BBCS »

Daar meot je zijn want je hebt gewoon recht op herstel c.q. vervanging maar daar praat BBCS niet over als zakenman.
Je vergeet dat softwareproblemen niet onder de garantie vallen.

Dus als door een softwarematig probleem die DVD station niet zichbaar is (dus speelt daardoor ook niks af) dan is dat dus geen garantieclaim.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door Cesar »

Nou, dan weet je wat je te doen staat.

Ga naat iT's en geef je laptop af met de mededeling dat je of de reparatie uit laat voeren of je geld terug.

Als ze moeilijk doen zeg je gewoon dat je anders stappen onderneemt richting de rechtbank.

Volgens de wet heb je recht op een deugdelijk apparaat.

Laat je niet afwimpelen met uitspraken als: Dan had je maar garantie bij moeten kopen.

Mijn laptop is na twee jaar defect, moet ik daar genoegen mee nemen?
Nee. U mag verwachten dat een computer langer dan twee jaar meegaat. Gaat de computer binnen twee jaar kapot? Dan kan het zijn dat de kwaliteit niet goed is. De verkoper is hiervoor verantwoordelijk.

Bij een computer is het soms lastig te bepalen waarom hij kapot is gegaan. Misschien hebt u iets geïnstalleerd, waardoor de computer het niet meer doet. Bent u het hierover niet eens met de verkoper? Dan kunt u voorstellen om aan een deskundige advies te vragen. U kunt dan bijvoorbeeld afspreken dat degene die geen gelijk krijgt, de kosten voor de deskundige betaalt.
Laatst gewijzigd door Cesar op 26 nov 2008 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 22052
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het lijkt me die daar in dit geval wel onder vallen. Het kan niet zo zijn dat de winkelier een product levert dat niet goed werkt omdat de software die hij er bij heeft geleverd niet goed werkt.

alfatrion
Berichten: 22052
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dignus1973 schreef:Ik heb op 4 juli 2007 een Acer Aspire 9305AWSMi (labtop) gekocht. Kosten € 800,00. Ik blijf telkens problemen ondervinden met de DVD-speler die erin zit. Hij kan geen enkele DVD, CD, CD-ROM lezen.
Sinds wanneer heb je die problemen en is dat gemeld aan de winkel?
Dignus1973 schreef:Ik vind dat ze het probleem direct kosteloos moeten verhelpen, of ze moeten me mijn geld teruggeven als ik de Acer labtop terug inlever bij It's (de winkel waar ik hem heb gekocht).
Je hebt hooguit recht op kosteloos herstel of vervanging binnen een redelijke termijn, dus niet direct. Daarnaast heb je recht op een schade vergoeding, zoals het huren van een andere laptop in de tijd dat je heb kwijt bent. Maar mogelijk kan de winkelier zich beroepen op jouw meldingsplicht om hier onderuit te komen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door BBCS »

Nou, dan weet je wat je te doen staat.

Ga naat iT's en geef je laptop af met de mededeling dat je of de reparatie uit laat voeren of je geld terug.

Als ze moeilijk doen zeg je gewoon dat je anders stappen onderneemt richting de rechtbank.

Volgens de wet heb je recht op een deugdelijk apparaat.


Nogmaals:

Als het een hardwarematig probleem is, dan behoort dat netjes opgelost te worden.

Aan de andere kant:

Is het een softwarematig probleem, dan is dit soort handelen nogal grof en behoorlijk onbeschoft.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door Cesar »

Ik heb ook gezegd dat ze naar de letter van de wet dienen te handelen zoniet dan op basis van ongelijk.

Ik ken dat soort medewerkers wel.

Nergens verstand van.
Had je gisteren naar Kassa3 moeten kijken.

HDMI kabels. Alleen de dure zit voldoende zuurstof in. Die van mij van Action van €4,00 doen het geweldig.

Wij hadden eerst een vak geleerd en dan mocht je uitspraken doen.

Het is gewoon zielig.
Ik had een LCD-tv gekocht bij iT's en er waren 3 pixels defect op het moment van uitproberen in de winkel.
Wilden ze me toch deze Philips tv verkopen want er mocht vijf pixels defect zijn.
Nou, dan mooi aan een ander want ik ben weggegaan.

Waren ze niet blij mee, in andere winkels zijn ook pixels kapot werd me nog nageroepen.

alfatrion
Berichten: 22052
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door alfatrion »

BBCS schreef:Als het een hardwarematig probleem is, dan behoort dat netjes opgelost te worden.

Aan de andere kant:

Is het een softwarematig probleem, dan is dit soort handelen nogal grof en behoorlijk onbeschoft.
Deze persoon heeft een computer gekocht die, als ik het goed heb, vanaf het begin problemen heeft. Het maakt dan echt niet uit of die problemen worden veroorzaakt omdat de leverancier hardware of software heeft geleverd die niet goed is.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door Cesar »

Consumentenbonden boos over kortere garantie
Uitgegeven: 27 november 2008 11:08
Laatst gewijzigd: 27 november 2008 11:11

BRUSSEL - De garantie op artikelen in de EU dreigt te worden beperkt tot hooguit twee jaar, waarschuwt de Europese Consumentenbond BEUC. De bond vraagt de Europese Commissie dat plan te herzien, in elk geval voor producten die erg lang meegaan.

Wie iets koopt heeft nu veelal langer garantie dan twee jaar. In Nederland is dat vaak voor de technische levensduur van artikelen. In Engeland en Ierland is dat zes jaar, in Duitsland en Finland drie jaar.

Een langere garantie stimuleert fabrikanten om betere producten te maken, stelt de bond. De organisatie is nog wel bezig uit te zoeken of de kortere garantie in praktijk veel verschil maakt voor kopers.

Voorstel

Het plan voor een maximale garantietermijn van twee jaar is onderdeel van een groot voorstel van de Europese Commissie aan de EU-landen en het Europees Parlement.

"We zijn heel erg bezorgd over deze plannen", zegt Willemien Bax, onderdirecteur van de Europese Consumentenbond, woensdag. De bond vertegenwoordigt ruim veertig bonden met samen ruim 10 miljoen leden.

Grens

"Het voorstel is bedoeld om de consumentenrechten in heel Europa gelijk te trekken, om zo makkelijker over de grens te kunnen kopen. Maar wij merken dat hierdoor de consumentenrechten
verslechteren in alle EU-landen, ook in Oost-Europese landen. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn", zegt Bax.

Kapot

Een van de verslechteringen is dat klanten niet meer zelf kunnen kiezen tussen reparatie of geld terug, als een aankoop kapot blijkt. De fabrikant zou voortaan moeten bepalen wat er gebeurt.

Zelfs zouden een aantal algemene verkoopvoorwaarden kunnen terugkeren die nu in Nederland verboden zijn. Zo kan het weer mogelijk worden dat de verkoper de prijs verhoogt na de koop, als bijvoorbeeld een grondstof duurder blijkt.

Verbeteringen

"Er zitten ook wel enkele verbeteringen in het plan", nuanceert Bax. Zo mogen websites voor reizen niet vast aanvinken dat je een verzekering neemt.

Maar de bond is het er niet mee eens dat landen zelf geen betere consumentenrechten mogen instellen dan het EU-niveau. "Landen moeten zelf verder kunnen gaan. Om dat op te geven, moet het voorstel veel beter worden."

Weerstand

Ingewijden melden dat het voorstel voor de kortere garantie en andere plannen stuit op weerstand bij de autoriteiten van Duitsland, Engeland en Spanje. In Nederland heeft de Tweede Kamer een motie aangenomen die de regering opdraagt niet akkoord te gaan met verslechtering van de consumentenrechten.

Bax hoopt dat het Europees Parlement voorlopig niet stemt over het plan.

(c) ANP

Mountain2
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2008 09:50

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door Mountain2 »

Het is gewoon een vervelend merk, als er iets stuk gaat eerst bellen dan opsturen enz. Ook die van mij, een maand na de garantie sloeg het apparaat op hol, staat zich helemaal rot te werken waarmee, ik weet het niet. Hij wordt hierdoor heel traag. Ben er zelf achter gekomen dat als ik de accu verwijder er niets aan de hand is. Gevraagd aan die accer man of ik niet een andere accu kon proberen nee opsturen kan het moederbord zijn. Na 13 maanden dus ook de sigaar. Alleen nog te gebruiken met een vaste stroomaansluiting en dan moet de accu eruit anders gaat het weer mis.

Mensen bedenk je goed voor je een acer koopt, ik in ieder geval nooit meer. :evil:

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door Cesar »

Grotere onzin als dit is er dus niet.
Hoezo, hij doet het wel goed als ik er de accu uit haal.

Je hebt geen verstand van computers en dan heeft het merk het maar gedaan.

Laat dan een ander er naar kijken en blijf er zelf af.

Gesloten