Ik ben er gelukkig vanaf dankzij die mooie brief!!!!
lees hieronder.
------------------------------------------------------------------------------------
Geachte heer Alting,
Ik kan u verzekeren dat wij volgens de wet- en regelgeving m.b.t. koop op afstand werken.
Echter willen wij onze tijd besteden aan tevreden klanten.
Daarom hebben wij uw abonnement op editie enigma geannuleerd en de rekening laten vervallen.
Hoogachtend,
Debiteurenadministratie
Calatus BV | editie enigma
Van: J M ALTINK
Verzonden: woensdag 16 maart 2011 23:48
Aan: Calatus, Debiteurenadministratie
Onderwerp: Antw:Betalingsherinnering
Geachte.
Ik heb echter het proef exemplaar nooit ontvangen en de email ook niet.
Ik was het hele verhaal echter een beetje vergeten totdat ik tot mijn verbazing een aanmaning in de brievenbus kreeg.....
Die weten de weg naar de brievenbus wel te vinden...typisch...
Ik heb maar eens gebeld en mij werd gezegt dat ik het proef exemplaar waarschijnlijk met de reclame weg had gegooit, wat ik heel vreemd vind wat ik krijg geen ongeadreseerde reclame middels een ja/nee sticker.
Ook werd mij gezegt dat ik wel degelijk die email ontvangen had en dat er bij hun geen foutcode gemeld werd na het versturen van die email.
De aanmaning die via de email gaat heb ik dan wel weer ontvangen...typisch...
Iedereen kan zeggen een email te hebben gestuurd naar mijn emailadres. ik heb GEEN email van u ontvangen. Tevens heb ik van u GEEN proefnummer ontvangen. Als u op de hoogte bent van de nederlandse wetgeving, weet u dat de bewijsplicht hiervoor niet bij de consument ligt maar bij u. Dus tenzij u zowel een leesbevestiging van de email als een ontvangstbewijs van het proefnummer kunt overleggen bent u volgens de wet in gebreke gebleven inzake de mondelinge telefonische overeenkomst.
Aangezien u er geen zorg voor gedragen heeft dat zowel bevestigingsemail als het proefnummer aan mij geleverd zijn, is er wettelijk GEEN INZAGEPERIODE ingegaan. Aangezien er geen inzageperiode in is gegaan, is er geen sprake geweest van annuleringsplicht (aangezien deze pas ingaat op moment van ontvangst) mijnerzijds. Derhalve is er geen sprake van een abonnementsovereenkomst en dus geen betalingsplicht van mij naar u. Ik verwijs u naar
http://www.consuwijzer.nl, waar de nederlandse regelgeving erg duidelijk beschreven staat in zake dit soort overeenkomsten.
Ik vraag u 1 keer een leesbevestigings bewijs en een wettelijk geaccepteerd bewijs van ontvangst van het proefnummer naar mij te sturen.
Ik geef u hierbij 1 keer de gelegenheid dit onrechtmatig tot stand gekomen abonnement te annuleren en mij te ontzien van enige betalingsplicht in welke vorm dan ook, Tevens verwacht ik dat mijn gegevens uit uw systeem worden verwijderd. Ik verwacht hiervan een schriftelijke bevestiging binnen 24 uur. Doet u dit niet, dan zie ik mij genoodzaakt deze zaak voor te leggen aan de rechter, waarbij ik tevens alle door mij gemaakte kosten zal verhalen op Editie Enigma.
Indien u op de hoogte bent van de nederlandse regelgeving, weet u dat een rechter u in deze kwestie ongelijk zal geven aangezien u niet kunt aantonen dat u uw deel van de mondelinge overeenkomst bent nagekomen. Tevens zal ik de rechter uitdraaien voorleggen van de berichten op de forums van Vara:Kassa en RADAR, om een duidelijk beeld te schetsen van uw werkwijze.
gewoon kopieren en via de mail sturen
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
zoals ik heb gedaan!!!
groeten Marcel