Pagina 11 van 12

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 24 mei 2013 07:42
door Guardian72
Izebrand schreef:Hallo,

Webbbeling AG heeft bij mij ook ongevraagd geld afgeschreven. Ik heb dit meteen teruglaten boeken door mijn bank. Een paar dagen later kreeg ik post van een incasso buro! Heb dat incassoburo meteen gebeld. Zij wilden als bewijs een verklaring naar mij sturen met mijn IP adres. Heb daar tot op heden niks meer van gehoord. Heb wel weer een nieuwe brief gehad van hetzelfde incassburo dat ik binnen 5 dagen €196 euro moet betalen. Morgen maar weer ff bellen :?
Een IP adres is geen bewijs.
IP Spoofing, Dynamic DHCP / IP etc.

Helemaal als je je wireless niet beveiligd hebt (je wil niet weten hoeveel mensen nog steeds alles open hebben) is een IP adres alleen totaal geen bewijs.

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 25 mei 2013 13:03
door Izebrand
Guardian72 schreef:
Izebrand schreef:Hallo,

Webbbeling AG heeft bij mij ook ongevraagd geld afgeschreven. Ik heb dit meteen teruglaten boeken door mijn bank. Een paar dagen later kreeg ik post van een incasso buro! Heb dat incassoburo meteen gebeld. Zij wilden als bewijs een verklaring naar mij sturen met mijn IP adres. Heb daar tot op heden niks meer van gehoord. Heb wel weer een nieuwe brief gehad van hetzelfde incassburo dat ik binnen 5 dagen €196 euro moet betalen. Morgen maar weer ff bellen :?
Een IP adres is geen bewijs.
IP Spoofing, Dynamic DHCP / IP etc.

Helemaal als je je wireless niet beveiligd hebt (je wil niet weten hoeveel mensen nog steeds alles open hebben) is een IP adres alleen totaal geen bewijs.
Dat zei ik ook al tegen die muts van dat incasso buro. Erg vreemd dit hele gebeuren.

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 10 jun 2013 08:38
door Bashqa
Hallo allemaal! Maanden geleden heb ik hier ook de situatie gepost waar wij inzitten.

De Rabobank heeft het maar 3 maanden terug kunnen boeken twee maanden schieten we er bij in.
Toen kregen we brieven van incasso buro dat we maar ff bijna 400 euro moeten betalen voor iets wat wij niet eens hebben aangevraagd..na vele brieven en uitleg dat wij niks hebben afgenomen. Kregen we een brief dat het voor de rechter zou komen we werden gedagvaard.. Hier hebben we niet op gereageerd stond ook geen datum in alleen een termijn dat we moesten betalen..dat hebben we natuurlijk niet gedaan. Daarna een brief gekregen dat de aanvraag van een dagvaarding niet door ging en nooit meer wat gehoord!!!!!! Kortom ze dreigen veel maar puntje bij paaltje haken ze af omdat ze toch niks hard kunnen maken..hopelijk probleem opgelost..ga dus niet in op dreigementen gewoon voet bij stuk houden!

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 13 jun 2013 21:13
door Bobby123456
Ik kom er net achter ook slachtoffer te zijn geworden. Ik heb 6 maanden geleden online voor een trail op een pornosite eenmalig €1,- laten incasseren.

Daarna wordt elke maand 39.95 afgeschreven door Webbilling AG. Wel handig want zo weet je dus nooit voor wie er nu wordt geïncasseerd.

Heb direct de incasso laten blokkeren en gelukkig nog 2 terug kunnen laten boeken.
Ik ben nergens akkoord gegaan met een automatische doorlopende incasso maar een eenmalige incasso.

Ik ben normaal altijd op mijn hoede en kan me wel voor mijn kop slaan dat ik nu zulke mensen heb geholpen rijk te worden. Ik betaal alleen nog met iDeal dat lijkt tenminste veilig.

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 14 jun 2013 09:40
door Guardian72
Bobby123456 schreef: Heb direct de incasso laten blokkeren en gelukkig nog 2 terug kunnen laten boeken.
Ik ben nergens akkoord gegaan met een automatische doorlopende incasso maar een eenmalige incasso.
Dan kan je alles nog terug laten halen - tot 13 maanden geleden.
Dit zal je alleen bij de bank moeten aanvragen - gewoon melden dat je geen doorlopende machtiging hebt afgegeven, maar alleen een eenmalige - waardoor het bedrijf dus onrechtmatig incasseert.
Bobby123456 schreef:Ik ben normaal altijd op mijn hoede en kan me wel voor mijn kop slaan dat ik nu zulke mensen heb geholpen rijk te worden. Ik betaal alleen nog met iDeal dat lijkt tenminste veilig.
Helaas - iDeal blijkt ook niet 100% veilig - er zijn mensen geconfronteerd met (vervolg)incasso`s na een iDeal betaling (een aantal hier op forum terug te vinden).

Blijft zaak je rekening dagelijks, of tenminste 1x per week, goed te controleren.

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 07 aug 2013 14:37
door eempjes40
Hallo

Ook ik heb problemen met webbilling. Heb op fairflirt me een keer aangemeld maar nergens voor betaald. Ineens sinds 18 juni tot en met eind juli is er 5 keer 19,90 euro afgeschreven door webbilling. Het zei me niks en meteen bank gebeld en kon nog 4 afschrijvingen terug laten storten. Meteen rekening geblokkeert voor webbilling en ze mail gestuurd. Kreeg zojuist bericht dat ik me heb aangemeld bij fairflirt, gewoon ff kijken voor de lol, maar heb absoluut geen contract afgesloten of daar iets betaald. Maar in de mail die ik kreeg van webbilling staat wel degelijk alles in. Mijn rekening nummer, ip adres, straat emailadres, huisnummer, postcode. Heb ze meteen weer mail teurg gestuurd dat ik aangifte ga doen bij de politie en betaal dat bedrijf echt geen rode cent.

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 21 aug 2013 16:23
door P.F.B. v.d. Broek
Ik ben penningmeester van de Provinciale Noord-Brabantse Dambond. Op 25 juli j.l. werd tot mijn onaangename verrassing van de betaalrekening van onze bond een bedrag van € 50,= afgeschreven door Webbilling AG volgens een verleende machtiging. Ik had nog nooit van dit bedrijf gehoord en heb geen enkele machtiging afgegeven, aan wie dan ook. Ik heb dan ook terstond met de Rabobank contact opgenomen en de € 50,= werden zonder mankeren gerestitueerd. Ik vind het overigens hoogst onzorgvuldig van de Rabobank om deze afschrijving klakkeloos plaats te laten vinden maar dit terzijde.
Hedenmorgen ontving ik een brief van het Nationaal Incasso Bureau met het verzoek om per direct een bedrag van € 100,63 te betalen, dit op instigatie van Webbilling. De hoofdsom blijkt van € 50,= naar € 60,50 te zijn aangegroeid. Ik zou reeds diverse malen via e-mail zijn geïnformeerd over betalingsachterstanden maar ik heb nog nooit iets van deze instantie ontvangen..
Uiteraard ben ik geenszins van plan hierop in te gaan. Een speurtocht op internet leerde mij dat honderden personen de dupe van deze oplichters-praktijken zijn geworden. Ook het tv-programma Tros Radar besteedde reeds aandacht aan deze materie.

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 22 aug 2013 14:15
door Guardian72
P.F.B. v.d. Broek schreef:Ik ben penningmeester van de Provinciale Noord-Brabantse Dambond. Op 25 juli j.l. werd tot mijn onaangename verrassing van de betaalrekening van onze bond een bedrag van € 50,= afgeschreven door Webbilling AG volgens een verleende machtiging. Ik had nog nooit van dit bedrijf gehoord en heb geen enkele machtiging afgegeven, aan wie dan ook. Ik heb dan ook terstond met de Rabobank contact opgenomen en de € 50,= werden zonder mankeren gerestitueerd. Ik vind het overigens hoogst onzorgvuldig van de Rabobank om deze afschrijving klakkeloos plaats te laten vinden maar dit terzijde.
Hedenmorgen ontving ik een brief van het Nationaal Incasso Bureau met het verzoek om per direct een bedrag van € 100,63 te betalen, dit op instigatie van Webbilling. De hoofdsom blijkt van € 50,= naar € 60,50 te zijn aangegroeid. Ik zou reeds diverse malen via e-mail zijn geïnformeerd over betalingsachterstanden maar ik heb nog nooit iets van deze instantie ontvangen..
Uiteraard ben ik geenszins van plan hierop in te gaan. Een speurtocht op internet leerde mij dat honderden personen de dupe van deze oplichters-praktijken zijn geworden. Ook het tv-programma Tros Radar besteedde reeds aandacht aan deze materie.
Dus - men incasseert zonder machtiging (diefstal / incassofraude) en gaat daarna via een andere weg (incassocowboy) proberen alsnog te incasseren?

U kunt natuurlijk dit incassoburo (en webbilling) eens aanschrijven (mail) met het verzoek om u te voorzien in :
- rechtsgeldige overeenkomst
- rechtsgeldige machtiging voor incassohandelingen op uw rekening
- Overzicht kosten (50 euro, 60 of 100 - nogal verschillende bedragen).

En daarbij aangeven dat indien men dit niet kan overleggen binnen redelijke termijn (14 dagen of zo) u alsnog aangifte zult doen voor de diefstal / incassofraude.

Nog even als aanvulling - u heeft het laten terugboeken (storneren) maar heeft u ook gelijk een selectieve blokkade aangevraagd? Zo nee, alsnog doen - met als reden onrechtmatige incasso.
Als er meer meldingen komen loopt zo`n bedrijf het risico om de incassovergunning te verliezen.

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 06 sep 2013 13:51
door Robert12345
Hallo,

Ik heb ook problemen met webbiling. Ik kwam er pas na een half jaar achter dat ze om de 2 maanden een bedrag van mijn rekening afschrijven. Op de website geen telefoonnummer bekend natuurlijk. Toen heb ik via een buurvrouw aan de overkant van het zogenaamde bedrijfspand een telefoonnummer gekregen van de eigenaar van het pand en hij heeft me weer een telefoonnummer gegeven van de persoon achter webbiling welke alleen duits op engels sprak. Ook heel handig. De overbuurvrouw vertelde dat ze al een paar keer eerder recherche het pand binnen zag gaan en volgens de eigenaar van het pand zijn er meer mensen die aangifte hebben gedaan alleen dat het juridisch vaak allemaal gewoon klopt. Hij vertelde voor de rest geen negatieve ervaringen te kennen met webbiling. Naar mijn mening wist hij er heel veel vanaf en was hij het bedrijf flink aan het verdedigen.

Uiteindelijk kwam ik er achter dat ik in december 2012 een éénmalige betaling heb gedaan via ideal van 1,99 euro om op proef een aantal weken toegang te krijgen tot de site Fairflirt.nl. Nu ik na 6 maanden de bevestigingsemail terug lees zie ik in de kleine letters dat het een proefabonnement was en als ik het niet binnen 14 dagen zou opzeggen het automatisch maandelijks wordt verlengd met ongeveer 25 euro per maand. (alleen het wordt om de 2 maanden geïncasseerd dus lijkt wel tactiek omdat de bank maar tot 56 dagen terug kan storneren).

Dus al ik het goed begrijp heb ik door een eenmalige betaling via ideal voor mezelf een abonnement afgesloten waar ik na de betaling pas op wordt gewezen?! :-S

Ik wilde aangifte doen maar de politie stuurde me eerst langs het juridisch loket waar ik nu een afspraak mee heb gemaakt maar dit kan pas eind september.

Het laatste bedrag heb ik overigens nog kunnen laten storneren door de bank alleen nu krijg ik gelijk een dreig email met het verzoek voor 16 september te betalen anders komen er extra kosten bij. De enige gegevens die in deze email staan is mijn naam, rekeningnummer en IP-adres.

Weet iemand wat ik nu het beste kan doen? Toch webbiling blokkeren? en webbiling of faiflirt mijn geld van de afgelopen maanden terug eisen?

Alvast hartelijk dank!

mvg
Robert

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 06 sep 2013 14:37
door Guardian72
Robert12345 schreef: Uiteindelijk kwam ik er achter dat ik in december 2012 een éénmalige betaling heb gedaan via ideal van 1,99 euro om op proef een aantal weken toegang te krijgen tot de site Fairflirt.nl. Nu ik na 6 maanden de bevestigingsemail terug lees zie ik in de kleine letters dat het een proefabonnement was en als ik het niet binnen 14 dagen zou opzeggen het automatisch maandelijks wordt verlengd met ongeveer 25 euro per maand. (alleen het wordt om de 2 maanden geïncasseerd dus lijkt wel tactiek omdat de bank maar tot 56 dagen terug kan storneren).
Beetje zorgelijk - de betaling via iDeal betekent dus dat je automatisch een machtiging geeft?
En dat Ideal dus ervoor zorgt dan 'webbilling' jouw rekeningnummer krijgt?
Lijkt me een behoorlijke bug in iDeal.

Ik denk trouwens dat je door die kleine lettertjes er wel aan vast zit - begin maar met opzeggen.
Of vraag via het JL of dit zo mag. (proefabonnement regels en zo)

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 07 sep 2013 13:52
door Bob Schurkjens
alleen het wordt om de 2 maanden geïncasseerd dus lijkt wel tactiek omdat de bank maar tot 56 dagen terug kan storneren).
Klopt niet: het is 13 maanden.

http://www.consuwijzer.nl/geld-verzeker ... he-incasso

Het is wettelijk verboden om proefabonnementen te verlengen:
Let op: Bij een proefabonnement geldt nooit een opzegtermijn! Volgens de wet stopt het proefabonnement vanzelf na de afgesproken proefperiode. Opzegging is daarom niet nodig!
http://www.consuwijzer.nl/thema/abonnem ... verlenging

Gewoon alle afboekingen storneren. Dreigbrieven met IP-nummers etc etc kunnen bij het oud papier. De vordering houdt nooit stand.

En iDeal kan niet meer gebruikt worden voor Fairflirt.nl. Kennelijk wil iDeal ook niet meer meewerken aan deze oplichterij.

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 02 apr 2014 09:17
door Peter06140
Ik kreeg een tijdje geleden een mail van webbilling dat ik een bedrag van € 1,95 moest betalen voor een internet dienst. Ik doe alles altijd via IDeal dus dat klonk me al vreemd in de oren. Daarna een mail gestuurd en het zou teniet gedaan worden. Echter na een paar weken een brief van het NIB (Nationaal Incasso Bureau) uit Purmerend. Op hun vordering staat echter geen uiterste betaaldatum. Wat een beetje vreemd is. Nu kreeg ik vorige week een mail van het NIB met het verzoek te betalen. Op die mail heb ik gereageerd en tot nog toe geen antwoord terug ontvangen. In de brief van het NIB stond een hoofdsom van € 12,45 i.p.v. € 1.95. Wat nu te doen.

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 02 apr 2014 09:44
door Guardian72
Peter06140 schreef:Ik kreeg een tijdje geleden een mail van webbilling dat ik een bedrag van € 1,95 moest betalen voor een internet dienst. Ik doe alles altijd via IDeal dus dat klonk me al vreemd in de oren. Daarna een mail gestuurd en het zou teniet gedaan worden. Echter na een paar weken een brief van het NIB (Nationaal Incasso Bureau) uit Purmerend. Op hun vordering staat echter geen uiterste betaaldatum. Wat een beetje vreemd is. Nu kreeg ik vorige week een mail van het NIB met het verzoek te betalen. Op die mail heb ik gereageerd en tot nog toe geen antwoord terug ontvangen. In de brief van het NIB stond een hoofdsom van € 12,45 i.p.v. € 1.95. Wat nu te doen.
Wat nu?
- je hebt (schriftelijk) gevraagd om uitleg. Tot die tijd gewoon afwachten.
Heb je de eerste mail nog, over het vervallen van de 1,95? Bewaar dit dan ook - want daarmee toon je aan dat de vordering zowiezo op niets gebasseerd is.

Wel zou ik "just in case" even de berichten over en weer (dus, hun bericht, en jouw antwoord/vraag naar aanleiding daarvan) even printen, of kopieeren op een USB stick etc. voor je dossiervorming.

Als men blijft blaffen "betalen" zonder enig inhoudelijk antwoord, zou je ze zelfs kunnen aangeven voor oplichting - want wie eist (dat je betaalt), bewijst (waarom je moet betalen... en als ze dat niet doen, is dat doorgaans een teken dat er helemaal geen grond tot betalen is).

Dus, even volhouden - en als laatste tip - houd het bij communicatie per mail.. doe nooit iets telefonisch.

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 02 apr 2014 19:17
door Pijlkruidje
Hallo, op 10 maart werd er 2 x hetzelfde bedrag, 33,99, van mijn bankrekening afgeboekt. Het enige wat er bij stond was; Webbillingen AG, verder een hoop getallen, ook waar de omschrijving hoort te staan. Bedragen terug laten boeken en rekening de volgende dag laten blokkeren. Op 20 maart is er weer geprobeerd geld af te boeken, nu ging het om 77,99. Dit is uiteraard niet gelukt omdat de rekening is geblokkeerd. Wat ik niet snap is; hoe kan dit bedrijf zomaar incasso's doen zonder mijn toestemming? Ik heb gegoogled en kom ontzettend veel berichten tegen van mensen bij wie dit ook is gebeurd! Ik schrik er van als ik nu lees dat je blijkbaar een hoop moeite moet doen om van dit bedrijf af te komen of als ik lees dat je blijkbaar door ergens een betaling voor te doen ineens vast zit aan dit incasso bureau zonder dat je dit duidelijk weet. Hoe kom ik dan achter waar die incasso voor zijn als dit niet bij de incasso staat. Het enige wat er bij staat is Duitsland.

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 03 apr 2014 09:08
door Guardian72
Pijlkruidje schreef:Hallo, op 10 maart werd er 2 x hetzelfde bedrag, 33,99, van mijn bankrekening afgeboekt. Het enige wat er bij stond was; Webbillingen AG, verder een hoop getallen, ook waar de omschrijving hoort te staan. Bedragen terug laten boeken en rekening de volgende dag laten blokkeren. Op 20 maart is er weer geprobeerd geld af te boeken, nu ging het om 77,99. Dit is uiteraard niet gelukt omdat de rekening is geblokkeerd. Wat ik niet snap is; hoe kan dit bedrijf zomaar incasso's doen zonder mijn toestemming? Ik heb gegoogled en kom ontzettend veel berichten tegen van mensen bij wie dit ook is gebeurd! Ik schrik er van als ik nu lees dat je blijkbaar een hoop moeite moet doen om van dit bedrijf af te komen of als ik lees dat je blijkbaar door ergens een betaling voor te doen ineens vast zit aan dit incasso bureau zonder dat je dit duidelijk weet. Hoe kom ik dan achter waar die incasso voor zijn als dit niet bij de incasso staat. Het enige wat er bij staat is Duitsland.
Stuur dat bedrijf een bericht met de omschrijving van de incasso, en vraag ze :
1) wat is dit
2) waarom halen jullie dit, zonder machtiging, van mijn rekening.

Eis rustig dat ze binnen 2 dagen antwoorden, anders volgt aangifte (diefstal / incassofraude) - en verwijs ze rustig naar hun reputatie omtrent incasseren zonder machtiging.

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 03 apr 2014 10:39
door Peter06140
Volgens mij heb ik geluk dat ik nog niets betaald heb want als ik het zo lees blijven ze dan gewoon regelmatig geld incasseren.
Ik zal ze nogmaals mailen met verzoek om uitleg. Nu naar Webbilling zelf. Het NIB reageert niet dus laten we hopen dat het daarbij blijft.
Guardian72 schreef:
Peter06140 schreef:Ik kreeg een tijdje geleden een mail van webbilling dat ik een bedrag van € 1,95 moest betalen voor een internet dienst. Ik doe alles altijd via IDeal dus dat klonk me al vreemd in de oren. Daarna een mail gestuurd en het zou teniet gedaan worden. Echter na een paar weken een brief van het NIB (Nationaal Incasso Bureau) uit Purmerend. Op hun vordering staat echter geen uiterste betaaldatum. Wat een beetje vreemd is. Nu kreeg ik vorige week een mail van het NIB met het verzoek te betalen. Op die mail heb ik gereageerd en tot nog toe geen antwoord terug ontvangen. In de brief van het NIB stond een hoofdsom van € 12,45 i.p.v. € 1.95. Wat nu te doen.
Wat nu?
- je hebt (schriftelijk) gevraagd om uitleg. Tot die tijd gewoon afwachten.
Heb je de eerste mail nog, over het vervallen van de 1,95? Bewaar dit dan ook - want daarmee toon je aan dat de vordering zowiezo op niets gebasseerd is.

Wel zou ik "just in case" even de berichten over en weer (dus, hun bericht, en jouw antwoord/vraag naar aanleiding daarvan) even printen, of kopieeren op een USB stick etc. voor je dossiervorming.

Als men blijft blaffen "betalen" zonder enig inhoudelijk antwoord, zou je ze zelfs kunnen aangeven voor oplichting - want wie eist (dat je betaalt), bewijst (waarom je moet betalen... en als ze dat niet doen, is dat doorgaans een teken dat er helemaal geen grond tot betalen is).

Dus, even volhouden - en als laatste tip - houd het bij communicatie per mail.. doe nooit iets telefonisch.
Ik heb de eerste mails die ik van hun had terug ontvangen niet bewaard. Bang dat deze geïnfecteerd zouden zijn met een virus.
Maar verder bewaar ik nu wel alles. de mail die ik hun had gestuurd heb ik nog wel in mijn outbox staan.

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 10 apr 2014 15:32
door Peter06140
Nu kreeg ik van het Incasso bureau NIB twee wazige briefjes als PDF met al mijn gegevens. Daarop staan zelfs mijn adres en bank gegevens op vermeld. En ik moet het binnen 5 dagen betalen. Dat was afgelopen maandag. De brief is ondertekent door Mr. C. Visser. Volgens mij is het de rijdende rechter die ook zo heet. Hij heet dan Frank zie ik net. Ze dreigen nu verder te gaan met de incasso procedure. Wat is het verstandigste om nu te doen?

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 10 apr 2014 16:02
door Guardian72
Peter06140 schreef:Nu kreeg ik van het Incasso bureau NIB twee wazige briefjes als PDF met al mijn gegevens. Daarop staan zelfs mijn adres en bank gegevens op vermeld. En ik moet het binnen 5 dagen betalen. Dat was afgelopen maandag. De brief is ondertekent door Mr. C. Visser. Volgens mij is het de rijdende rechter die ook zo heet. Hij heet dan Frank zie ik net. Ze dreigen nu verder te gaan met de incasso procedure. Wat is het verstandigste om nu te doen?
"wazige briefjes" met gegevens zijn geen echt bewijs, lijkt me.
Als ik je gegevens heb, kan ik middels een tekstverwerker en een PDF printer ook briefjes met dergelijke gegevens maken.

En, nogmaals, hebben ze al inhoudelijk op je verzoek gereageerd? Stuur desnoods je mail die je in de sent items hebt staan als bijlage erbij en verwijs daarnaar.

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 12 apr 2014 14:45
door nillus64

Wie kan mij helpen? Ik word lastig gevallen, eerste door het Nationaal Incasso Buro en nu door Wesselsz Gerechtelijke diensten (op hetzelfde adres gevestigd als het NIB).
Waar gaat het om? Op 18 februari heb ik geprobeerd om een proefabonnementje te nemen op een pornosite, dat is toen niet gelukt, want ik kreeg geen toegang. Vervolgens kreeg ik van WEBBILLING drie mailtjes met de mededeling dat ik op 3 pornosites een transactie zou hebben gepleegd. Dezelfde dag heb ik Webbilling via de mail laten weten dat dit absoluut niet mijn bedoeling was. Via de mail heeft Webbilling toen dezelfde dag bevestigd dat allles geannuleerd was. Tot mijn verbazing heeft Webbilling toen toch in maart geprobeerd geld van mijn bankrekening af te schrijven, dat heb ik verhinderd.
Daarna kreeg ik eerst net Nationaal Incasso Bureau op mijn dak. Die heb ik telefonisch, via de mail, via een aangetekende brief en nog meer mails laten weten dat ik geen abonnement heb (gehad), en dat Webbilling alles geannuleerd had, maar toch geld wil.
Nu heb ik vandaag een brief van Wesselsz gerechtelijke diensten in de bus gehad. Ik word bedreigd met een eventuele dagvaarding en aanzienlijke kosten als ik nu niet binnen 24 uur betaal.
Wie kan mij raad geven? Wat is wijsheid? Ik voel er niets voor om te voldoen aan een onterechte vordering en ben niet gediend van deze intimidatie.

Re: incasso webbilling

Geplaatst: 12 apr 2014 18:22
door Bob Schurkjens
Ik word bedreigd met een eventuele dagvaarding en aanzienlijke kosten als ik nu niet binnen 24 uur betaal.
U heeft twee opties:

a) U bent dermate angstig en onrustig geworden dat u toch maar betaalt om er van af te zijn. U bezwijkt onder de psychologische druk. Sommige mensen doen het al bijna in hun broek als ze zo'n blafbrief krijgen

b) U begrijpt dat u in uw recht staat en betaalt niet. Een dagvaarding zal er niet komen want dat is immers bluf. Komt er wel een dagvaarding dan zal de eisende partij verliezen én voor alle kosten opdraaien. U bent straks een levenservaring rijker en voelt u voortaan mentaal sterker omdat u niet onder deze terreur bent bezweken.

Helaas kiezen veel mensen toch maar optie a.