Is het collectieve niet dat alle belanghebbende met koppelverkopende polissen zitten, daarnaast dat men zich niet houd aan de zogenaamde lage rentes. ( Gerrit Zalm)
Maar inderdaad ik heb ook mijn twijfels, ik heb ze allemaal, Woekerpolis, woekerpolisclaim, spaarbeleg, en uit ervaring het duurt jaren om collectief te procederen, dan kom je erachter dat de gedupeerde wel iets terug ontvangen maar daarentegen ontvangen deze organisaties exhorbitant veel geld, hetgeen weer niet in verhouding staat tot wat gedupeerde ontvangen, en ook deze organisaties weigeren dan weer openheid van zaken te geven, door wie worden we dan weer gebeten, de kat of de hond.
Fatsoen, waar, wie........
Het is boeven met boeven vangen denk ik.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] De oplossing van DSB
Re: De oplossing van DSB
Van Straaten zegt dat zo'n collectieve claim erg lang zal duren. "En daar hebben mensen die dreigen hun huis uitgezet te worden niks aan'', stelt hij. Bovendien meent Van Straaten dat het moeilijk zal zijn om collectiviteit aan te tonen. "Het enige gemeenschappelijke is dat het gaat om DSB. Verder zijn er enorme verschillen tussen de dossiers.''
Laatst gewijzigd door Martita op 04 jul 2009 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De oplossing van DSB
Uit: nu.nl
DSB Bank vreest grote reputatieschade
Uitgegeven: 3 juli 2009 18:09
Laatst gewijzigd: 3 juli 2009 18:08
AMSTERDAM - De DSB Bank is bang dat de boetes die de Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft opgelegd, zo'n reputatieschade opleveren dat het bestaansrecht van de bank in gevaar kan komen.
DSB Bank heeft nog geprobeerd te voorkomen dat de boets in de openbaarheid werden gebracht. Dat blijkt uit documentatie van de AFM, die gepubliceerd zijn bij het boetebesluit.
Uit een zogenoemde ''schriftelijke zienswijze'' van DSB, die de bank in januari van dit jaar stuurde naar de AFM, blijkt dat de bank zich ernstige zorgen maakte over het AFM-onderzoek.
Gevolgen
Dit kan ''verstrekkende gevolgen hebben voor de financiële positie van DSB, waarvan de aard en de omvang op dit moment niet te overzien zijn'', zo schrijft de bank.
In de brief wijst DSB erop dat dit zo is omdat DSB zich uitsluitend richt tot de Nederlandse particuliere markt en in het bijzonder op consumptieve en hypothecaire kredieten. De bank wijst er verder op dat het effect van een boete kan worden versterkt door de kredietcrisis en de woekerpolisaffaire.
Vertrouwen
''Volgens DSB kan niet worden uitgesloten dat veel klanten het vertrouwen in DSB zullen kwijtraken, hetgeen tot disproportionele gevolgen kan leiden en zelfs het bestaansrecht van DSB ernstig onder druk kan zetten'', zo schrijft de bank.
De AFM maakte woensdag bekend DSB Bank twee boetes te hebben opgelegd ter waarde van in totaal 120.000 euro. De bank van AZ-voorzitter Dirk Scheringa is volgens de toezichthouder niet zorgvuldig genoeg geweest bij het verstrekken van hypotheekleningen.
DSB Bank is onder meer bekend van merken zoals Frisia, Lenen.nl, Becam en Postkrediet.
Scherp
Een woordvoerder van DSB Bank relativeerde in een reactie wel de harde bewoordingen in de brief aan de AFM. ''De advocaat heeft de zaak scherp neergezet'', zei hij. Toch vreest de bank nog steeds voor ernstige reputatieschade.
"Je weet nooit van tevoren hoe zoiets uitpakt. Bij dit soort zaken schrijven media dingen vaak niet goed op. En dat wordt dan gelezen door mensen. Dan kan de imagoschade groot zijn.'' Dat er, zoals gevreesd, massaal mensen bij de bank weglopen, is niet het geval, zei hij.
Identiteit
Uit de documenten van de AFM blijkt dat DSB heeft geprobeerd de AFM ervan te weerhouden om de boetes naar buiten te brengen. ''DSB meent dat bij publicatie van een boetebesluit dit op een zodanig geanonimiseerde wijze dient te geschieden dat de identiteit van DSB niet door het publiek of andere marktpartijen vastgesteld kan worden'', zo schrijft de AFM.
Gebruikelijk
De DSB-woordvoerder bevestigde deze poging en zegt dat de bank hierom naar de rechter is gestapt. ''Zover ik weet is het heel gebruikelijk dat anonimiteit wordt gevraagd door een bedrijf dat een boete krijgt van de AFM'', zei hij.
Een zegsman van de AFM kon niet zeggen of een verzoek tot anonimiteit gebruikelijk is. Over het verzoek van DSB Bank zei hij: ''Zoals de beschikking aantoont, vonden we dat we wel konden publiceren. Daarom hebben we dat ook gedaan.
DSB Bank vreest grote reputatieschade
Uitgegeven: 3 juli 2009 18:09
Laatst gewijzigd: 3 juli 2009 18:08
AMSTERDAM - De DSB Bank is bang dat de boetes die de Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft opgelegd, zo'n reputatieschade opleveren dat het bestaansrecht van de bank in gevaar kan komen.
DSB Bank heeft nog geprobeerd te voorkomen dat de boets in de openbaarheid werden gebracht. Dat blijkt uit documentatie van de AFM, die gepubliceerd zijn bij het boetebesluit.
Uit een zogenoemde ''schriftelijke zienswijze'' van DSB, die de bank in januari van dit jaar stuurde naar de AFM, blijkt dat de bank zich ernstige zorgen maakte over het AFM-onderzoek.
Gevolgen
Dit kan ''verstrekkende gevolgen hebben voor de financiële positie van DSB, waarvan de aard en de omvang op dit moment niet te overzien zijn'', zo schrijft de bank.
In de brief wijst DSB erop dat dit zo is omdat DSB zich uitsluitend richt tot de Nederlandse particuliere markt en in het bijzonder op consumptieve en hypothecaire kredieten. De bank wijst er verder op dat het effect van een boete kan worden versterkt door de kredietcrisis en de woekerpolisaffaire.
Vertrouwen
''Volgens DSB kan niet worden uitgesloten dat veel klanten het vertrouwen in DSB zullen kwijtraken, hetgeen tot disproportionele gevolgen kan leiden en zelfs het bestaansrecht van DSB ernstig onder druk kan zetten'', zo schrijft de bank.
De AFM maakte woensdag bekend DSB Bank twee boetes te hebben opgelegd ter waarde van in totaal 120.000 euro. De bank van AZ-voorzitter Dirk Scheringa is volgens de toezichthouder niet zorgvuldig genoeg geweest bij het verstrekken van hypotheekleningen.
DSB Bank is onder meer bekend van merken zoals Frisia, Lenen.nl, Becam en Postkrediet.
Scherp
Een woordvoerder van DSB Bank relativeerde in een reactie wel de harde bewoordingen in de brief aan de AFM. ''De advocaat heeft de zaak scherp neergezet'', zei hij. Toch vreest de bank nog steeds voor ernstige reputatieschade.
"Je weet nooit van tevoren hoe zoiets uitpakt. Bij dit soort zaken schrijven media dingen vaak niet goed op. En dat wordt dan gelezen door mensen. Dan kan de imagoschade groot zijn.'' Dat er, zoals gevreesd, massaal mensen bij de bank weglopen, is niet het geval, zei hij.
Identiteit
Uit de documenten van de AFM blijkt dat DSB heeft geprobeerd de AFM ervan te weerhouden om de boetes naar buiten te brengen. ''DSB meent dat bij publicatie van een boetebesluit dit op een zodanig geanonimiseerde wijze dient te geschieden dat de identiteit van DSB niet door het publiek of andere marktpartijen vastgesteld kan worden'', zo schrijft de AFM.
Gebruikelijk
De DSB-woordvoerder bevestigde deze poging en zegt dat de bank hierom naar de rechter is gestapt. ''Zover ik weet is het heel gebruikelijk dat anonimiteit wordt gevraagd door een bedrijf dat een boete krijgt van de AFM'', zei hij.
Een zegsman van de AFM kon niet zeggen of een verzoek tot anonimiteit gebruikelijk is. Over het verzoek van DSB Bank zei hij: ''Zoals de beschikking aantoont, vonden we dat we wel konden publiceren. Daarom hebben we dat ook gedaan.
Re: De oplossing van DSB
Tja daar heeft Dirkje een punt. Als ze zo doorgaan met de ontkenningsfase en harde lijn richting klant lopen ze tegen reputatie schade aan.
Wellicht dient Dirkje terug naar de schoolbanken te gaan. Reputatie schade voorkom je door goed voor je klanten te zorgen en als er iets mis is gelopen dan maak je de sier door zeer hoffelijk de vermeende gedupeerde klant ruimschoots tegemoet te komen in plaats van te demoniseren zoals dirkje nu doet.
Een voorbeeld:
Er was eens een meubelverkoper. Hij verkocht onder meer witte bankstellen met zogenaamde 3M vuilbeschermerming. Wat bleek de vuilbescherming bleek niet te werken de witte bank werd na verloop van tijd grijs.
Na vele schriftelijk gemotiveerde klachten wordt de meubelverkoper wakker. Wat doen ze? Ze sturen de klant geheel kosteloos een nieuwebank en als extra: wanneer deze versleten is mag men kosteloos nog een keer een bank uitzoeken.
Klant blij en praat er vol trots over hoe meubelverkoper het probleem heeft opgelost. Meubelverkoper ook blij want die ziet haar klanten kring stijgen nu de klanten weten dat wanneer er een klacht is zij meer dan ruimschoots gecompenseerd worden is de meubelverkoper uitgegroeid tot een vooraanstaande meubelketen met een sterk marktaandeel
Bovenstaande is een wijze les voor Dirkje. Klant heeft altijd gelijk Als je klant ongelijk geeft en uit alle macht probeert te demoniseren dan wordt de klant je ondergang Zie ook Dexia/AEGON affaire
Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback
Wellicht dient Dirkje terug naar de schoolbanken te gaan. Reputatie schade voorkom je door goed voor je klanten te zorgen en als er iets mis is gelopen dan maak je de sier door zeer hoffelijk de vermeende gedupeerde klant ruimschoots tegemoet te komen in plaats van te demoniseren zoals dirkje nu doet.
Een voorbeeld:
Er was eens een meubelverkoper. Hij verkocht onder meer witte bankstellen met zogenaamde 3M vuilbeschermerming. Wat bleek de vuilbescherming bleek niet te werken de witte bank werd na verloop van tijd grijs.
Na vele schriftelijk gemotiveerde klachten wordt de meubelverkoper wakker. Wat doen ze? Ze sturen de klant geheel kosteloos een nieuwebank en als extra: wanneer deze versleten is mag men kosteloos nog een keer een bank uitzoeken.
Klant blij en praat er vol trots over hoe meubelverkoper het probleem heeft opgelost. Meubelverkoper ook blij want die ziet haar klanten kring stijgen nu de klanten weten dat wanneer er een klacht is zij meer dan ruimschoots gecompenseerd worden is de meubelverkoper uitgegroeid tot een vooraanstaande meubelketen met een sterk marktaandeel
Bovenstaande is een wijze les voor Dirkje. Klant heeft altijd gelijk Als je klant ongelijk geeft en uit alle macht probeert te demoniseren dan wordt de klant je ondergang Zie ook Dexia/AEGON affaire
Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback
Re: De oplossing van DSB
Ik vermoed dat als de DSB iedereen schadeloos moet stellen die verkeerd is geadviseerd en aan wie verkeerde producten zijn verkocht, ze ten onder gaan. Om, zoals de meubelmaker, iedereen een nieuwe bank te sturen zal niet gaan, omdat Dirk Scheringa aan te veel mensen zo'n foute bank heeft verkocht.
De meubelmaker verkocht niet bewust foute banken, hij kwam er pas later achter dat de vuilbescheming niet goed was, hij had de intentie een goed product te verkopen, anders had hij de banken niet eens verkocht. Omdat hij vanaf het begin tevreden klanten wilde die terug zouden komen. De DSB deed het bewust, ook dat is een verschil. De normen en waarden hebben zich bij Dirk Scheringa niet erg goed ontwikkeld en dan zie je ook niet welke fouten je maakt en ben je zeker niet bereid ze te herstellen.
De meubelmaker verkocht niet bewust foute banken, hij kwam er pas later achter dat de vuilbescheming niet goed was, hij had de intentie een goed product te verkopen, anders had hij de banken niet eens verkocht. Omdat hij vanaf het begin tevreden klanten wilde die terug zouden komen. De DSB deed het bewust, ook dat is een verschil. De normen en waarden hebben zich bij Dirk Scheringa niet erg goed ontwikkeld en dan zie je ook niet welke fouten je maakt en ben je zeker niet bereid ze te herstellen.
Re: De oplossing van DSB
DSB kreeg al eerder waarschuwing van AFM
Toezichthouder AFM heeft DSB al eerder op de vingers getikt. De bank van Dirk Scheringa kreeg in juli van 2007 een schriftelijke waarschuwing.
Overkreditering
Die waarschuwing werd nooit openbaar gemaakt, maar blijkt uit een recent vonnis van de rechtbank van Rotterdam, dat in handen is van RTL Z. De AFM legde DSB vorige week twee boetes op. Eén daarvan had betrekking op overkreditering. DSB zou klanten in sommige gevallen te hoge hypotheken hebben verstrekt.
Schriftelijke waarschuwing
Nu blijkt DSB ook met consumptieve kredieten in de fout te zijn gegaan. DSB leende klanten te veel geld voor de aanschaf van een auto of een koelkast. Om een eind te maken aan deze praktijken stuurde de AFM DSB een zogenoemde normoverdragende brief. Dat is een schriftelijke waarschuwing waarin de AFM DSB maande zich aan de regels te houden.
Geen reactie
De waarschuwing werd nooit openbaar gemaakt, maar blijkt nu uit dit vonnis van de rechtbank van Rotterdam. We hebben DSB om een reactie gevraagd, maar een woordvoerder kon die nog niet geven.
AFM overwoog boete
Uit het vonnis van de rechtbank blijkt verder dat de AFM meermaals heeft overwogen om DSB een boete of een aanwijziging te geven omdat DSB reclameregels overtrad. Die boetes en aanwijzigingen kwamen er uiteindelijk niet.
30 juni
Het vonnis dateert van 30 juni van dit jaar, maar werd pas op 7 juli openbaar gemaakt. Het vonnis werd gewezen door de voorzieningenrechter. DSB had die rechter gevraagd om openbaarmaking van de boetes die de AFM vorige week oplegde te voorkomen.
Rechter
De rechter wees dit verzoek af en liet zich ook al uit over de inhoudelijke kant van de zaak. De rechtbank vindt namelijk niet alleen publicatie van de boetes goed, maar ook het opleggen ervan.
AFM staat voor op punten
Dat zou in de verdere procedures die DSB tegen de AFM heeft aangekondigd nog wel eens een rol kunnen spelen. Je zou kunnen zeggen dat de eerste juridische slag al is gewonnen door de toezichthouder en dat de AFM op punten voorstaat.
http://www.rtl.nl/financien/rtlz/home/
Toezichthouder AFM heeft DSB al eerder op de vingers getikt. De bank van Dirk Scheringa kreeg in juli van 2007 een schriftelijke waarschuwing.
Overkreditering
Die waarschuwing werd nooit openbaar gemaakt, maar blijkt uit een recent vonnis van de rechtbank van Rotterdam, dat in handen is van RTL Z. De AFM legde DSB vorige week twee boetes op. Eén daarvan had betrekking op overkreditering. DSB zou klanten in sommige gevallen te hoge hypotheken hebben verstrekt.
Schriftelijke waarschuwing
Nu blijkt DSB ook met consumptieve kredieten in de fout te zijn gegaan. DSB leende klanten te veel geld voor de aanschaf van een auto of een koelkast. Om een eind te maken aan deze praktijken stuurde de AFM DSB een zogenoemde normoverdragende brief. Dat is een schriftelijke waarschuwing waarin de AFM DSB maande zich aan de regels te houden.
Geen reactie
De waarschuwing werd nooit openbaar gemaakt, maar blijkt nu uit dit vonnis van de rechtbank van Rotterdam. We hebben DSB om een reactie gevraagd, maar een woordvoerder kon die nog niet geven.
AFM overwoog boete
Uit het vonnis van de rechtbank blijkt verder dat de AFM meermaals heeft overwogen om DSB een boete of een aanwijziging te geven omdat DSB reclameregels overtrad. Die boetes en aanwijzigingen kwamen er uiteindelijk niet.
30 juni
Het vonnis dateert van 30 juni van dit jaar, maar werd pas op 7 juli openbaar gemaakt. Het vonnis werd gewezen door de voorzieningenrechter. DSB had die rechter gevraagd om openbaarmaking van de boetes die de AFM vorige week oplegde te voorkomen.
Rechter
De rechter wees dit verzoek af en liet zich ook al uit over de inhoudelijke kant van de zaak. De rechtbank vindt namelijk niet alleen publicatie van de boetes goed, maar ook het opleggen ervan.
AFM staat voor op punten
Dat zou in de verdere procedures die DSB tegen de AFM heeft aangekondigd nog wel eens een rol kunnen spelen. Je zou kunnen zeggen dat de eerste juridische slag al is gewonnen door de toezichthouder en dat de AFM op punten voorstaat.
http://www.rtl.nl/financien/rtlz/home/
Re: De oplossing van DSB
Nu is het weer een expoliticus die op de voorgrond gehaald wordt door DSB, nu zat van Lindschoten er al en ook andere zag ik, zijn ze nu allemaal te koop ...?
Scheringa Volkskrant, je hebt ondernemende mensen nodig om te overleven, om uit die crisis te komen. Mensen die ratting hebben, de eigenschappen van een rat. Dat dier overleeft altijd als hij in een noodsituatie zit. Die bijt desnoods zijn eigen staart af om te overleven.
Re: De oplossing van DSB
Wij zijn 1 van de gedupeerden geweest die in de uitzending zaten en kunnen eindelijk meedelen dat we eruit zijn met de DSB.
Samen met de DSB is er naar een oplossing gezocht die voor beide partijen acceptabel waren en ons voorstel naar de DSB toe is geacepteerd.
Wij kunnen gelukkig weer verder. Ik hoop dat de rest van de gedupeerden er net zo goed van af zullen komen als wij.
Samen met de DSB is er naar een oplossing gezocht die voor beide partijen acceptabel waren en ons voorstel naar de DSB toe is geacepteerd.
Wij kunnen gelukkig weer verder. Ik hoop dat de rest van de gedupeerden er net zo goed van af zullen komen als wij.
Re: De oplossing van DSB
[quote]Samen met de DSB is er naar een oplossing gezocht die voor beide partijen acceptabel waren en ons voorstel naar de DSB toe is geacepteerd.
Wij kunnen gelukkig weer verder. Ik hoop dat de rest van de gedupeerden er net zo goed van af zullen komen als wij.[quote][/quote
Geweldig Monique, kan me haast niet voorstellen, echt geen addertjes meer onder het gras?
Geen polis, geen belegging, of levensverzekering extra???
Ze hebben nu ook recent hun TV commercial aangepast. Ben wel nog gebeld door een ander media programma het schijnt toch te helpen maar of ze tegen iedereen zo coulant zullen zijn , ik heb nog steeds mijn ernstige twijfels. Maar in ieder geval gefeliciteerd.
Wij kunnen gelukkig weer verder. Ik hoop dat de rest van de gedupeerden er net zo goed van af zullen komen als wij.[quote][/quote
Geweldig Monique, kan me haast niet voorstellen, echt geen addertjes meer onder het gras?
Geen polis, geen belegging, of levensverzekering extra???
Ze hebben nu ook recent hun TV commercial aangepast. Ben wel nog gebeld door een ander media programma het schijnt toch te helpen maar of ze tegen iedereen zo coulant zullen zijn , ik heb nog steeds mijn ernstige twijfels. Maar in ieder geval gefeliciteerd.
Re: De oplossing van DSB
Geen addertjes onder het gras geen verzekeringen helemaal niks. Precies zoals wij het graag wilde. We hebben onze toekomst zeker gesteld.
Re: De oplossing van DSB
Leuk, een over de brug.
Re: De oplossing van DSB
En als er iets fout gaat bij de DSB probeert men het stil te houden.
http://www.computertotaal.nl/web/Artike ... g-stil.htm
Fijne bank maar niet heus.
http://www.computertotaal.nl/web/Artike ... g-stil.htm
Fijne bank maar niet heus.
Re: De oplossing van DSB
Ik ben één van de DSB gedupeerden. Ik heb DSB gevraagd om een oplossing voor mijn dure hypotheek en dure arbeidongeschiktheidsverzekering. DSB stuurde een adviseur en ik dacht dat DSB bereid was voor het vinden van een oplossing. Niks bleek minder waar. Na 6 weken kreeg ik antwoord; DSB was van mening dat alles mijn eigen schuld was. Want, zo vertelde DSB, de klant had zelf getekend en was daarmee zelf verantwoordelijk. Tja, op deze manier proberen ze dus elke verantwoordelijkheid van zich af te schuiven en zal geen enkele klant bij DSB gehoor vinden in zijn klacht. SCHANDE!!!
Re: De oplossing van DSB
Vanavond in Netwerk op Ned 2 om 20.25 UUR
De leugens van DSB gaan door
http://www.netwerk.tv/uitzending/2009-0 ... crisistijd
Respect voor het gezin die de strijd tegen DSB durft aan te gaan en de leugens van DSB openbaar durft te maken.
Wie volgt?
DSB komt hiet niet mee weg!
Groeten,
Piet
De leugens van DSB gaan door
De DSB Bank ligt onder vuur. Consumenten klagen, de AFM deelt boetes uit en bestuurders lopen weg. Maar volgens eigenaar Dirk Scheringa is zijn bank nog steeds „de gezondste van Nederland.”
Vandaag maakte de bank bekend het eerste halfjaar van 2009 een winst van 18 miljoen euro te hebben geboekt. De winstcijfers bieden DSB dé kans om het imago op te poetsen.
In mei liet het consumentenplatform Hypotheekleed weten een claim voor te bereiden tegen de bank. Honderden klanten zeggen overladen te zijn met schulden. Verzekeringsproducten zouden hun zijn aangesmeerd voor woekerprijzen.
In Netwerk aandacht voor het omstreden imago van DSB en het verhaal van een gezin dat zich bedrogen voelt door de bank.
http://www.netwerk.tv/uitzending/2009-0 ... crisistijd
Respect voor het gezin die de strijd tegen DSB durft aan te gaan en de leugens van DSB openbaar durft te maken.
Wie volgt?
DSB komt hiet niet mee weg!
Groeten,
Piet
Laatst gewijzigd door Piet op 23 jul 2009 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De oplossing van DSB
Hallo panamera,
DSB zegt in de media dat zij met de ontevreden kanten tot een oplossing wil komen.
Onzin, want wat jij schrijft is ook vele andere DSB gedupeerden overkomen die een klacht hadden ingediend bij DSB.
DSB gedupeerden worden niet serieus genomen en het lijkt er op dat DSB nooit van plan geweest is om tot een goede oplossing te komen.
Niet alleen de gedupeerden worden op het verkeerde been gezet, maar ook de journalisten worden voorgelogen als zij vragen stellen.
Het lijkt er op dat bij DSB in iedere ruimte de spreuk hangt :
de leugen regeert
Je kunt je verhaal doorsturen naar de [email protected]
Eigenlijk zou iedereen met dergelijke ervaringen met DSB hun verhaal moeten doorsturen naar de Tros.
Er kan na de uitzending van Netwerk gerageerd worden op hun website.
Hier de link:
http://www.netwerk.tv/uitzending/2009-0 ... crisistijd
Groeten,
Piet
DSB zegt in de media dat zij met de ontevreden kanten tot een oplossing wil komen.
Onzin, want wat jij schrijft is ook vele andere DSB gedupeerden overkomen die een klacht hadden ingediend bij DSB.
DSB gedupeerden worden niet serieus genomen en het lijkt er op dat DSB nooit van plan geweest is om tot een goede oplossing te komen.
Niet alleen de gedupeerden worden op het verkeerde been gezet, maar ook de journalisten worden voorgelogen als zij vragen stellen.
Het lijkt er op dat bij DSB in iedere ruimte de spreuk hangt :
de leugen regeert
Je kunt je verhaal doorsturen naar de [email protected]
Eigenlijk zou iedereen met dergelijke ervaringen met DSB hun verhaal moeten doorsturen naar de Tros.
Er kan na de uitzending van Netwerk gerageerd worden op hun website.
Hier de link:
http://www.netwerk.tv/uitzending/2009-0 ... crisistijd
Groeten,
Piet
Re: De oplossing van DSB
Van RTLZ 23 juli :
Scheringa: boetes slecht voor onze naam
De boetes van de AFM zijn slecht voor het imago van DSB, aldus Dirk Scheringa. "Het heeft effect gehad op onze naam. Het is niet leuk om elke avond in het Journaal te zijn, vooral niet op deze manier". Maar zegt Scheringa: "Klanten kunnen hun leningen wel betalen."
Boetes
Eerder deze maand werd bekend dat de AFM DSB Bank twee boetes heeft gegeven van in totaal 120.000 euro. De bank is onzorgvuldig geweest bij het verstrekken van hypotheekleningen.
DSB betaalt de boetes wel, maar vecht ze ondertussen aan voor de rechter. Scheringa: "Wij hebben niets verkeerd gedaan. Ik wil een uitspraak van de rechter hierover.'' Scheringa erkende te hebben geprobeerd de openbaarmaking van de AFM-boetes te voorkomen, zoals eerder bekend werd. "Het had kunnen gebeuren dat ons bestaansrecht in gevaar kwam. Te veel negatieve publiciteit is niet goed voor de bank.''
Geen overkreditering
Hoewel Scheringa volhoudt dat de bank niet aan zogenoemde overkreditering heeft gedaan, is de bank inmiddels wel schikkingen aan het treffen met mensen die zeggen gedupeerd te zijn. Volgens bestuurslid Hans van Goor zijn er in totaal 228 klachten binnengekomen, waarvan er nu 40 zijn geschikt voor een totaalbedrag van 300.000 euro. Van Goor schat dat de totale compensatiebetalingen op 1 tot 1,5 miljoen euro uitkomen, zo zei hij.
Persoonlijke omstandigehden
De compensatie geeft DSB naar eigen zeggen niet omdat de bank zelf iets verkeerd heeft gedaan, maar wegens persoonlijke omstandigheden waarin de klant is terechtgekomen. "Dan gaat het om mensen die in een echtscheiding zijn terechtgekomen bijvoorbeeld'', schetste Van Goor. Volgens hem heeft DSB Bank slechts in twee gevallen van alle klachten zelf iets niet goed gedaan.
AFM dreigt met meer boetes
De AFM heeft eerder laten weten nog steeds onderzoek te doen naar DSB Bank. Mogelijk volgen er nog meer boetes. Het concern verstrekt behalve hypotheekleningen ook veel persoonlijke leningen. Het bedrijf is bekend van merken zoals Frisia, lenen.nl, Becam en Postkrediet.
Linschoten
Robin Linschoten, de oud-staatsecretaris die bij DSB in dienst is gekomen voor het risicobeleid, zei de autoriteit van de AFM niet in twijfel te willen trekken. Wel zei hij verbaasd te zijn over ,,de normen zoals de AFM die hanteert''. Robin Linschoten is toegevoegd aan het bestuur, nadat bij DSB de laatste tijd veel bestuurders waren opgestapt.
Vertrek De Grave
De meest in het oog springende is oud-minister Frank de Grave, die na twee maanden opstapte wegens ,,onvoldoende match'' met andere bestuursleden. Scheringa wilde er niet veel meer over kwijt. Wel zei hij met De Grave te hebben afgesproken dat ze beiden geen nadere uitleg zullen geven over de scheiding.
18 miljoen wint eerste helft 2009
DSB Bank behaalde in de eerste jaarhelft een winst van 18 miljoen euro. Scheringa zei de hoop te hebben heel 2009 met zwarte cijfers te kunnen afsluiten.
De uitzending van RTL is hier te zien:
http://www.rtl.nl/components/financien/ ... _plain.xml
Het interwiew met Scheringa en zijn leugens is hier te zien:
http://www.rtl.nl/components/financien/ ... _plain.xml
Dit vraagt om reacties van gedupeerden om de leugens van Scheringa te weerleggen.
Vertel je verhaal en stuur dit naar:
[email protected] en [email protected]
Niets doen betekent dat Scheringa hier mee doorgaat en gelooft wordt.
Alleen door ons verhaal te vertellen kunnen wij Scheringa en zijn imperium ontmaskeren.
Groeten,
Piet
Scheringa: boetes slecht voor onze naam
De boetes van de AFM zijn slecht voor het imago van DSB, aldus Dirk Scheringa. "Het heeft effect gehad op onze naam. Het is niet leuk om elke avond in het Journaal te zijn, vooral niet op deze manier". Maar zegt Scheringa: "Klanten kunnen hun leningen wel betalen."
Boetes
Eerder deze maand werd bekend dat de AFM DSB Bank twee boetes heeft gegeven van in totaal 120.000 euro. De bank is onzorgvuldig geweest bij het verstrekken van hypotheekleningen.
DSB betaalt de boetes wel, maar vecht ze ondertussen aan voor de rechter. Scheringa: "Wij hebben niets verkeerd gedaan. Ik wil een uitspraak van de rechter hierover.'' Scheringa erkende te hebben geprobeerd de openbaarmaking van de AFM-boetes te voorkomen, zoals eerder bekend werd. "Het had kunnen gebeuren dat ons bestaansrecht in gevaar kwam. Te veel negatieve publiciteit is niet goed voor de bank.''
Geen overkreditering
Hoewel Scheringa volhoudt dat de bank niet aan zogenoemde overkreditering heeft gedaan, is de bank inmiddels wel schikkingen aan het treffen met mensen die zeggen gedupeerd te zijn. Volgens bestuurslid Hans van Goor zijn er in totaal 228 klachten binnengekomen, waarvan er nu 40 zijn geschikt voor een totaalbedrag van 300.000 euro. Van Goor schat dat de totale compensatiebetalingen op 1 tot 1,5 miljoen euro uitkomen, zo zei hij.
Persoonlijke omstandigehden
De compensatie geeft DSB naar eigen zeggen niet omdat de bank zelf iets verkeerd heeft gedaan, maar wegens persoonlijke omstandigheden waarin de klant is terechtgekomen. "Dan gaat het om mensen die in een echtscheiding zijn terechtgekomen bijvoorbeeld'', schetste Van Goor. Volgens hem heeft DSB Bank slechts in twee gevallen van alle klachten zelf iets niet goed gedaan.
AFM dreigt met meer boetes
De AFM heeft eerder laten weten nog steeds onderzoek te doen naar DSB Bank. Mogelijk volgen er nog meer boetes. Het concern verstrekt behalve hypotheekleningen ook veel persoonlijke leningen. Het bedrijf is bekend van merken zoals Frisia, lenen.nl, Becam en Postkrediet.
Linschoten
Robin Linschoten, de oud-staatsecretaris die bij DSB in dienst is gekomen voor het risicobeleid, zei de autoriteit van de AFM niet in twijfel te willen trekken. Wel zei hij verbaasd te zijn over ,,de normen zoals de AFM die hanteert''. Robin Linschoten is toegevoegd aan het bestuur, nadat bij DSB de laatste tijd veel bestuurders waren opgestapt.
Vertrek De Grave
De meest in het oog springende is oud-minister Frank de Grave, die na twee maanden opstapte wegens ,,onvoldoende match'' met andere bestuursleden. Scheringa wilde er niet veel meer over kwijt. Wel zei hij met De Grave te hebben afgesproken dat ze beiden geen nadere uitleg zullen geven over de scheiding.
18 miljoen wint eerste helft 2009
DSB Bank behaalde in de eerste jaarhelft een winst van 18 miljoen euro. Scheringa zei de hoop te hebben heel 2009 met zwarte cijfers te kunnen afsluiten.
De uitzending van RTL is hier te zien:
http://www.rtl.nl/components/financien/ ... _plain.xml
Het interwiew met Scheringa en zijn leugens is hier te zien:
http://www.rtl.nl/components/financien/ ... _plain.xml
Dit vraagt om reacties van gedupeerden om de leugens van Scheringa te weerleggen.
Vertel je verhaal en stuur dit naar:
[email protected] en [email protected]
Niets doen betekent dat Scheringa hier mee doorgaat en gelooft wordt.
Alleen door ons verhaal te vertellen kunnen wij Scheringa en zijn imperium ontmaskeren.
Groeten,
Piet
Re: De oplossing van DSB
In Nova vanavond:
http://www.novatv.nl/page/detailreactie ... s+en+media
Groeten,
Piet
Uiteraard kun je weer reageren op deze uitzending via deze link:DSB beschadigd door boetes en media
DSB-baas Dirk Scheringa is boos. De Autoriteit Financiële Markten en de media zouden zijn bank eruit pikken. Volgens Scheringa zijn de boetes van de AFM en de publiciteit daarover negatief voor het imago van DSB, terwijl het juist goed maar gaat met de bank. Vandaag presenteerde DSB zijn jaarcijfers over 2008.
Klachten
DSB kreeg 120 duizend euro boete opgelegd voor overkreditering en het onvoldoende informeren van klanten. Volgens bestuurslid Hans van Goor heeft de bank de afgelopen tijd 228 klachten zijn binnengekomen van gedupeerde klanten. De totale compensatiebetalingen die de bank zal doen schat hij op 1,5 miljoen euro.
Onterecht
Scheringa legde donderdag op een persconferentie echter uit, dat veruit de meeste betalingen niets te maken hebben met fouten van de bank. Het zou gaan om compensatie voor klanten waarvan de persoonlijke situatie veranderd is, bijvoorbeeld door echtscheiding. De aantijgingen van de AFM en de opgelegde boetes noemt hij 'onterecht'.
Rechter
Hoewel DSB de boetes betaalt, vecht Scheringa ze ondertussen juridisch aan. "Wij hebben niets verkeerd gedaan. Ik wil een uitspraak van de rechter hierover", zei Scheringa.
De Grave
Bovenop alle media-aandacht naar aanleiding van de vele gedupeerde klanten van DSB, kwam als klap op de vuurpijl het opstappen van oud-minister Frank de Grave. Na slechts twee maanden opstapte als bestuurder, vanwege 'onvoldoende match' met de overige bestuursleden. Scheringa weigerde commentaar.
Hoe zit dat nu, met DSB? In NOVA vanavond een gesprek met Jaap Koelewijn, voormalig hoofd research bij de Autoriteit Financiële Markten (AFM).
http://www.novatv.nl/page/detailreactie ... s+en+media
Groeten,
Piet
Re: De oplossing van DSB
RTL roept DSB gedupeerden op om hun verhaal te doen
Hier de link naar de website:
http://tiny.cc/9Pabc
Aan de rechterkant zie je:
Mail de redactie van RTL Z rechtstreeks
Bent u klant van DSB? Bent u tevreden, heeft u nieuws, bent u boos, bent u blij, heeft u problemen: mail ons. We lezen alles.
U kunt ook ons speciale email-adres gebruiken: [email protected]
Mail RTL, vertel je verhaal, laat RTL weten dat DSB liegt en er wel overkreditering is, wel huizen verplicht moeten worden verkocht omdat de lasten door DSB omhooggeschroefd zijn, DSB je klacht afwijst of met een belachelijk voorstel komt, DSB methodes hanteert die niet door de beugel kunnen en veel mensen een contract voor het leven hebben.
DSB mag hier niet mee wegkomen.
Groeten,
Piet
Hier de link naar de website:
http://tiny.cc/9Pabc
Aan de rechterkant zie je:
Mail de redactie van RTL Z rechtstreeks
Bent u klant van DSB? Bent u tevreden, heeft u nieuws, bent u boos, bent u blij, heeft u problemen: mail ons. We lezen alles.
U kunt ook ons speciale email-adres gebruiken: [email protected]
Mail RTL, vertel je verhaal, laat RTL weten dat DSB liegt en er wel overkreditering is, wel huizen verplicht moeten worden verkocht omdat de lasten door DSB omhooggeschroefd zijn, DSB je klacht afwijst of met een belachelijk voorstel komt, DSB methodes hanteert die niet door de beugel kunnen en veel mensen een contract voor het leven hebben.
DSB mag hier niet mee wegkomen.
Groeten,
Piet
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 26 jul 2009 01:49
Re: De oplossing van DSB
DSB komt helemaal niet met een oplossing, leugens blijven verspreiden.. Wie zeurt er nu Dhr Wilting? Accepteer gewoon dat de DSB adviseurs niet bekwaam waren in de jaren 2002 t/m 2008.
Wat DSB nu doet is vertragen, niet reageren op advocaten, niet reageren op klachten van meer dan 800 gedupeerden, nee de DSB pakt er ongeveer 200 uit,want dat is minder erg.Die 300.000 is een farce dat is 7,500 P.P, terwijl ze van al die klanten met een hollands welvaren polissen 1000 euro per klant verdienen aan kosten.
Al die winst hebben ze gestolen van hard werkende mensen die hun huizen verliezen, of ze krijgen het door een akte van cessie af te dwingen, waar ze heel snel in zijn. Budget coaches hahah laat me niet lachen. De budget coaches zijn opgeleid op de DSB academie van list en bedrog, en werken nu voor inspectrum incasso.
Zolang er geen gerechtigheid is ga ik door met mijn strijd tegen de DSB.
Wat DSB nu doet is vertragen, niet reageren op advocaten, niet reageren op klachten van meer dan 800 gedupeerden, nee de DSB pakt er ongeveer 200 uit,want dat is minder erg.Die 300.000 is een farce dat is 7,500 P.P, terwijl ze van al die klanten met een hollands welvaren polissen 1000 euro per klant verdienen aan kosten.
Al die winst hebben ze gestolen van hard werkende mensen die hun huizen verliezen, of ze krijgen het door een akte van cessie af te dwingen, waar ze heel snel in zijn. Budget coaches hahah laat me niet lachen. De budget coaches zijn opgeleid op de DSB academie van list en bedrog, en werken nu voor inspectrum incasso.
Zolang er geen gerechtigheid is ga ik door met mijn strijd tegen de DSB.
Re: De oplossing van DSB
Quote, Een hollands welvaren polissen 1000 euro per klant verdienen ze aan kosten. unquote.
Fred je hebt gelijk we moeten doorgaan, maar wie hier aan deze spelletjes meedoen is in feite ook de beleggingsmaatschappij en Hollands Welvaren is in deze dan REAAL.
En voor de moraalridders die stellen je had beter moeten lezen: wat dachten ze van al die knappe koppen bij de banken, toezichthouders etc, dan hadden we nu niet de crisis gehad, en miljarden aan Madoff, zeker ook de bijsluiter niet goed gelezen.
En dan Bos die maar miljarden Zalm in de schoot werpt, Zalm toch wat geleerd bij DSB, blijkbaar hebben we geen betere gekwalificeerde mensen in dit land, hoop dat hij ook aangepakt wordt. Stuur je verhaal aan RTLZ, daar vragen ze om.
Fred je hebt gelijk we moeten doorgaan, maar wie hier aan deze spelletjes meedoen is in feite ook de beleggingsmaatschappij en Hollands Welvaren is in deze dan REAAL.
En voor de moraalridders die stellen je had beter moeten lezen: wat dachten ze van al die knappe koppen bij de banken, toezichthouders etc, dan hadden we nu niet de crisis gehad, en miljarden aan Madoff, zeker ook de bijsluiter niet goed gelezen.
En dan Bos die maar miljarden Zalm in de schoot werpt, Zalm toch wat geleerd bij DSB, blijkbaar hebben we geen betere gekwalificeerde mensen in dit land, hoop dat hij ook aangepakt wordt. Stuur je verhaal aan RTLZ, daar vragen ze om.
Re: De oplossing van DSB
Martita.
Inderdaad..wat je zegt over de moraalridders.
Wat ons steeds voor de voeten word gegooid..Daar zijn de ,,Knapste,,koppen in getrapt!
Maar daar hoor je ze niet over! Waarom zou dat zijn?
Omdat ze dan moeten toegeven,dat er dus wel degelijk misleid..opgelicht is?
En dat ze dan niet meer tegen gedupeerden kunnen aantrappen voor zielig eigenvermaak!
Mattie
Inderdaad..wat je zegt over de moraalridders.
Wat ons steeds voor de voeten word gegooid..Daar zijn de ,,Knapste,,koppen in getrapt!
Maar daar hoor je ze niet over! Waarom zou dat zijn?
Omdat ze dan moeten toegeven,dat er dus wel degelijk misleid..opgelicht is?
En dat ze dan niet meer tegen gedupeerden kunnen aantrappen voor zielig eigenvermaak!
Mattie