Het gedoe met Hotelgoldcard duurt maar voort kan ik jullie vertellen. Voor het eerst in m'n leven heb ik me goed om de tuin laten leiden.
Het begint met een kaartje met code die je via het net moet activeren om een auto te winnen. Een auto die je vantevoren helemaal naar je eigen smaak kan oppimpen. Zo kan je bijv. kiezen uit kleur van buiten en binnen en zijn er verschillende soorten velgen. Het kaartje zit in een of ander wekelijks "vrouwenblad". Eigenlijk meer met een -'t zal wel niet maar je weet maar nooit houding- heb ik de code geactiveerd en was ik de mogelijke winnaar van een auto.
.Stiekum reed ik er al in.
Na een week word ik gebeld door een man.Hij praat zo snel dat ik hem onderbreek en ik zeg hem dat ik geen enkel idee heb waar hij het over heeft omdat hij erg snel praat.
Hij neemt er weinig notie van en praat door alsof z'n leven ervan af hangt.
Eigenlijk heb ik hier weinig zin in en heb ik andere dingen te doen maar toch laat ik hem doorratelen.
Dan hoor ik de woorden reis en gewonnen en roep ik ineens wat geërgerd dat ik helemaal aan niets heb mee gedaan behalve aan een soort actie waarbij je een auto kan winnen (stom, stom, stom natuurlijk). Waarop hij tegen me zegt dat dit een extra trekking is waarbij ik als winnaar werd uitgeroepen. Ik heb een reis gewonnen! Een reis van 3 weken, inclusief vervoer/vliegtuig en hotel. Binnen Europa is de vakantie van mijn keuze helemaal gratis en daarbuiten betaal ik maar 50%.
Omdat het me nu toch wel erg snel gaat vraag ik hem mij de volgende dag terug te bellen. Met tegenzin stemt hij in en belt hij me inderdaad terug met dezelfde snelheid en hetzelfde verhaal. Omdat ik nu wat meer voorbereid was begin ik vrij snel met vragen stellen.
*Ik krijg een pakket opgestuurd met daarin een activeringscode om mijn reis via te boeken.
* Ook krijg ik een reisgids opgestuurd waar ik ook uit kan boeken.
* Ik ben alleenstaande ouder maar een derde mag ook mee.
* De éénmalige kosten van € 153,95 worden via automatische incasso van mijn rekening afgeschreven maar pas nádat ik een reis had geboekt via het net of uit de reisgids maar rechtstreeks via een telefoonnummer die ze met dat pakket meesturen.
*Een uitnodiging om naar Hilversum af te reizen voor de trekking van de auto. Als ik hier niet op in zou gaan of ik dan binnen 7 dagen wil afbellen want er zijn beperkte plaatsen.
Even nog een korte geluidsdopname want dat is standaard.
Tot heden niets van een pakket ontvangen maar 6 weken later wel een betalingsherinnering van €153,95 van Hotelgoldcard. Volgens hun heb ik de kaart gekocht en heb ik toestemming gegeven voor afschrijving wat niet is gelukt (toch zie ik geen storno op mijn rekening) en word verzocht dit alsnog te betalen. Doe ik dit niet binnen de vastgestelde termijn, geven ze vordering uit handen gegeven aan een incassobureau.
Meteen bel ik dat 0900 nummer en uiteindelijk krijg ik een mevrouw aan de telefoon.
Ik maak haar duidelijk dat dit geheel tegen de afspraak in is en dat ik hier niet van ben gediend.
Na mijn verhaal reageert ze begripvol en gaat ze hier melding van maken bij de administratie en verzekert me dat er geen incassodienst wordt ingeschakeld.
Ik vraag haar nog of ik dit op papier kan krijgen maar ze weet me te overtuigen dat hiermee de zaak is afgedaan en vraag haar naam die ik snel samen met dit verhaal opschrijf want helemaal gerust ben ik niet.
Geheel terecht blijkt want amper 2 weken later valt er een brief van Direct Incasso op m'n deurmat. Het bedrag is nu verhoogd naar € 209,50 wat uiterlijk binnen één week betaald moet worden.
Ik ben er goed ziek van maar ik hou voet bij stuk al word ik gedagvaard.
Dit heb ik ook kenbaar gemaakt in de brief die ik meteen naar Hotelgoldcard heb verstuurd en de copie heb ik naar het incassobureau gee-maild.
Ook heb ik aangifte bij de politie gedaan en zal ik de banken opdracht geven om hun rekeningnummers te blokkeren.
Ik weet niet hoe dit afloopt maar strijdvaardig ben ik wel.