LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door ciske »

boertje van buuten schreef:Dan nog zijn de grote prijsverschillen niet verklaard!

Ik kan iets dat jij niet kan en zo kunnen we allemaal wat.....Een schoonmaker is voor mij net zo belangrijk als iemand die de universiteit heeft doorlopen hoor. Ieder zijn vak.
voor mij is iedereen gelijk, alsnog weet ik ook niet hoe het kan dat er zoveel prijsverschil is, een DA is een DA, en ik kan wat jij niet kan. zo kan je nog wel een poos doorgaan.

angel1978
Berichten: 11135
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door angel1978 »

boertje van buuten schreef:Dan nog zijn de grote prijsverschillen niet verklaard!

Ik kan iets dat jij niet kan en zo kunnen we allemaal wat.....Een schoonmaker is voor mij net zo belangrijk als iemand die de universiteit heeft doorlopen hoor. Ieder zijn vak.
Dus jij wil een schoonmaker evenveel betalen als de arts die je blinde darm eruit haalt ? Neem ik aan dat de arts dan ook evenveel opleiding genoten mag hebben voordat hij je opereert ?

boertje van buuten
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:41

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

Je moet je eerst even in het onderwerp verdiepen angel1978 en niet klakkeloos reageren. Je reactie komt vrij stom over nu.

angel1978
Berichten: 11135
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door angel1978 »

boertje van buuten schreef:Je moet je eerst even in het onderwerp verdiepen angel1978 en niet klakkeloos reageren. Je reactie komt vrij stom over nu.
Dat is dan vooral je eigen interpretatie..
Je aanname dat ik me niet in het onderwerp verdiept heb is er een voor jezelf.
Ik reageer enkel op het niveau waarop je je eigen posts maakt.. Wellicht dat niveau iets opkrikken om zo ook betere reacties te krijgen ?

Maar ga er eens op in..

Ik zie een vrij gedegen onderbouwing waar de kosten vandaan komen..
Weerleg dat eens als je dat kunt.. Of is dat wellicht te hoog gegrepen ?

boertje van buuten
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:41

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

Dat bedoel ik dus met je in een onderwerp verdiepen...angel1978

er staan zat reacties die vraagtekens zetten bij de onderbouwing die jij gedegen vindt

er staan zat reacties die aantonen dat sommige dierenartsen snel rijk willen worden

er staan een aantal prijzen genoemd die aantonen dat de onderbouwing voor de hoge rekeningen van sommige dierenartsen niet zo solide is als dat jij vindt

angel1978
Berichten: 11135
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door angel1978 »

er staan zat reacties die vraagtekens zetten bij de onderbouwing die jij gedegen vindt
En dus ? Als er nog een paar reacties komen die het wel valide vinden is het meer waar ? Het aantal reacties bepaalt niet de validiteit van de onderbouwing !
er staan zat reacties die aantonen dat sommige dierenartsen snel rijk willen worden
Reacties tonen niets aan.. ze geven enkel de mening van sommigen weer.. dat die gekleurd kunnen zijn komt niet in je op ?
er staan een aantal prijzen genoemd die aantonen dat de onderbouwing voor de hoge rekeningen van sommige dierenartsen niet zo solide is als dat jij vindt
Ook hier wederom zegt het noemen van prijzen niets..
Een link / prijslijst van inkoop zegt veel meer.. Heb je die ook al gezien ?

Nog steeds mis ik elke onderbouwing van het verhaal.. die gaat nog komen neem ik aan ?

boertje van buuten
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:41

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

[Off-Topic bericht verwijderd door de Moderator]

angel1978
Berichten: 11135
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door angel1978 »

[Off-Topic bericht verwijderd door de Moderator]

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door ciske »

@angel er stond toch duidelijk door die dierenarts hier over cocktail inkoopsprijs, 4 euro, jij weet net als elk ander mens dat inkoopsprijzen altijd goedkoper zijn.

Ik zie het nut niet in om van 4 euro 50 a 60 euro te maken.

angel1978
Berichten: 11135
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door angel1978 »

ciske schreef:@angel er stond toch duidelijk door die dierenarts hier over cocktail inkoopsprijs, 4 euro, jij weet net als elk ander mens dat inkoopsprijzen altijd goedkoper zijn.
Ja, dus inkoopsprijs is 4 euro.. ( er vanuit gaand dat dat klopt.. )
Dus blijft er hoeveel euro over aan onkosten en arbeidsloon ?
Hoeveel kost een praktijk, assistent, registratiesysteem...

Wat is een 'normaal' arbeidsloon voor een DA ? Of moet die idd. evenveel verdienen als een stratenmaker?

Even snel gezocht..
Wat er aan het einde van de rit overblijft voor de dierenarts? In mijn geval (dierenarts met 10 jaar ervaring, werkend in loondienst) is dat 22 euro bruto per uur. Is dat niets? Nee, dat is een net salaris. Is het een grote vetpot/goudmijn? Absoluut niet.
Hoeveel salaris is redelijk ?
Laatst gewijzigd door angel1978 op 23 mei 2011 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door ciske »

angel1978 schreef:
Wat is een 'normaal' arbeidsloon voor een DA ? Of moet die idd. evenveel verdienen als een stratenmaker?

Een DA hoeft van mij niet hetzelfde als een stratenmaker te verdienen, maar om nou zulke bedragen er van te maken , zorgt er voor dat een dier een luxe wordt en dat moet toch niet de bedoeling zijn?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door kweenie »

ciske schreef:@angel er stond toch duidelijk door die dierenarts hier over cocktail inkoopsprijs, 4 euro, jij weet net als elk ander mens dat inkoopsprijzen altijd goedkoper zijn.

Ik zie het nut niet in om van 4 euro 50 a 60 euro te maken.
Zo is het. Een pak papier kost ook maar 5 euro, waarom moet de taxateur van mijn huis daar een paar honderd euro van maken?

angel1978
Berichten: 11135
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door angel1978 »

ciske schreef:
angel1978 schreef:
Wat is een 'normaal' arbeidsloon voor een DA ? Of moet die idd. evenveel verdienen als een stratenmaker?

Een DA hoeft van mij niet hetzelfde als een stratenmaker te verdienen, maar om nou zulke bedragen er van te maken , zorgt er voor dat een dier een luxe wordt en dat moet toch niet de bedoeling zijn?
Nogmaals, wat vind je redelijk ?

Ik zie overigens niet in waarom een dier behoort tot de levensbehoefte ...
Laatst gewijzigd door angel1978 op 23 mei 2011 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 11135
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door angel1978 »

kweenie schreef:
ciske schreef:@angel er stond toch duidelijk door die dierenarts hier over cocktail inkoopsprijs, 4 euro, jij weet net als elk ander mens dat inkoopsprijzen altijd goedkoper zijn.

Ik zie het nut niet in om van 4 euro 50 a 60 euro te maken.
Zo is het. Een pak papier kost ook maar 5 euro, waarom moet de taxateur van mijn huis daar een paar honderd euro van maken?
Bestel jij je papier dan bij een taxateur ???

Of betaal je je taxatie bij de taxateur ?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door ciske »

ik vind , en dat had je allang kunnen lezen, dat de prijs die ik betaal bij mijn DA, ( dan moet je terug lezen) dat dat voldoende is.

Waarom mogen bij jouw dieren geen levensbehoefte zijn? veel oudere mensen beleven daar nog veel plezier aan ,misgun je ze dat?

waarom denk je dat er in bejaarden/verzorgings huizen aai honden zijn?

voor de rest zeg ik net als boertje van buuten , lezen!!
antwoord staat er al.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Angel, mijn honden horen inderdaad bij mijn levensbehoefte, mijn leven, mijn behoefte's.
En of dat luxe is, nee dat geloof ik niet.
Verzorg mijn honden goed, krijgen medische hulp als het nodig is maar vraag me net af zoals andere hier waarom bijvoorbeeld 1 inenting zo duur moet zijn.
Echt antwoordt krijg je er niet op van de dierenarts hier, hij heeft het over assistente die betaald moet worden en hij zelf en hij heeft het nog wel over 15-20 minuten.........nou dat is in werkelijkheid dus echt niet zo.

angel1978
Berichten: 11135
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door angel1978 »

ik vind , en dat had je allang kunnen lezen, dat de prijs die ik betaal bij mijn DA, ( dan moet je terug lezen) dat dat voldoende is.
Dat is geen antwoord op mijn vraag..
Mijn vraag was: was is een reeel salaris voor een dierenarts ?
Waarom mogen bij jouw dieren geen levensbehoefte zijn? veel oudere mensen beleven daar nog veel plezier aan ,misgun je ze dat?
Dus alles waar men plezier aan beleeft is een levensbehoefte ???
Dan kunnen we dat rijtje eens flink uitbreiden en heb ik ook nog wel wat zaken die eigenlijk te duur zijn en flink in prijs gedrukt mogen worden..

Ik misgun mensen niets.. In tegendeel..
Dat wil echter niet zeggen dat iedereen gesponsort moet worden voor zijn/haar hobbies.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door kweenie »

angel1978 schreef: Bestel jij je papier dan bij een taxateur ???

Of betaal je je taxatie bij de taxateur ?
Net als dat een taxatie meer is dan een willekeurig bedrukt stapeltje papiertjes, is een jaarlijkse controle met inenting wat anders dan een flesje entstof. Toch lijkt het erop dat mensen vooral kijken naar de inkoopprijs van het flesje entstof (of in de analogie, van het papier) en het vervolgens belachelijk vinden dat ze voor het consult (of de taxatie) een veelvoud van de inkoopsprijs van het materiaal moeten betalen.
Laatst gewijzigd door kweenie op 23 mei 2011 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 11135
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door angel1978 »

@ Angel, mijn honden horen inderdaad bij mijn levensbehoefte, mijn leven, mijn behoefte's.
Die JIJ dus ook moet betalen.. Waarom dat op een ander afwentelen ???

Of moeten alle produkten waar ik behoefte aan heb dan ook maar omlaag ? Niet omdat dat een reeele prijs is, maar puur omdat ik er behoefte aan heb ?
Echt antwoordt krijg je er niet op van de dierenarts hier, hij heeft het over assistente die betaald moet worden en hij zelf en hij heeft het nog wel over 15-20 minuten.........nou dat is in werkelijkheid dus echt niet zo.
Wat is dan wel de werkelijkheid ? Blijkbaar weet jij dat beter dan de dierenarts zelf ?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door ciske »

angel er staat hier genoeg , je kan drammen tot je een ons weegt, meer antwoord geef ik niet, vind het wel best zo.

en ja voor veel mensen is een dier een levensbehoefte die niet door die idioot hoge prijzen bij DA's hoeven afgenomen te worden!!

Gesloten