Chocomelk schreef:De ene gemeente is de andere gemeente niet, ken een gemeente waar geen hondenbelasting
betaald hoef te worden maar hebben overal hondentoilets die elke werkdag s'morgens schoon
gemaakt worden, 1x per 3 mnd gaat er zoveel cm grond uit en komt er nieuw grond in.
Ken ook gemeentes die wel hondenbelasting vragen maar helemaal geen hondenbezitter tegenmoet
komen met losloopveldjes die omheind zijn etc.
Bij ons hebben ze wel 2 van die vuilnisbakken met zakjes neergezet, maar niemand gebruikt het en die zakjes waaien er allemaal uit en dus door de wijk heen.. Poepzuigen doen ze mss 2x per jaar en grasmaaien doen ze zonder de poep op te ruimen en dan laten ze dat zo een paar dagen liggen... Oftewel.. stinkie stankie..
En dan heb je nog van die leuke honden eigenaren die hun hond op de stoep laten poepen en dat niet opruimen.. Of in het speeltuintje..
Maar ja, er zijn ook meer dan genoeg kattendrollen in dat speeltuintje..
Ach, zo kan je blijven klagen..
Van het weekend liep ik 's avonds met de honden op het strand. Er was bijna niemand te bekenen en de mensen die er waren, waren er met honden. Mijn hond poepte op het natte zand en ik ruimde het niet op (in de wijk dus wel) omdat dat water het wel mee voert en er geen vuilnisbakken op het strand stonden. Dan zie je ook mensen met een vies gezicht kijken..
Ik heb ook meegemaakt dat ik in de stad liep en mijn hond in het perkje onder een boom hurkte om te poepen. Ik had al een zakje in mijn handen. Komen er oudere mensen langs met de mededeling 'Zou je dat niet even opruimen?! Wat onbeschoft!'
1. De hond deed het niet op de stoep.
2. Ze zagen het zakje in mijn hand!
Voor sommige mensen is het nooit goed.. Nog ff en we moeten die honden luiers om doen zodat ze niet in het openbaar poepen!
Ik heb dan ook besloten dat ik me er niet meer druk om ga maken, het levert toch niets op