Pagina 11 van 15

Re: INFURN

Geplaatst: 13 feb 2013 14:43
door ClaraGroen
Those who teach schreef:
ClaraGroen schreef:Ik heb een aantal maanden geleden een bank besteld bij infurn.com. Het duurde wel even voordat hij werd bezorgd, maar ik ben er verder wel erg tevreden mee. Hij zit erg lekker.
Ja hoor, ClaraGroen. Mooi die toevoeging: 'het duurde wel even', dat draagt zeker bij aan de authenticiteit.

En mijn Egg-chair, die ik na anderhalf jaar gehannes kreeg, zit *****. Toegegeven er zijn ergere dingen op de wereld, maar ik raad nog steeds iedereen af om met deze (rand-)fraudeurs in zee te gaan.
Hoe bedoel je 'draagt bij aan de authenticiteit'? Ik heb een aantal maanden moeten wachten op die bank (dat duurt dus inderdaad even) en hij zit lekker. Dat is het enige wat ik even wilde melden. Alleen omdat jij minder goede ervaringen hebt met Infurn dan ik, wil dat niet zeggen dat ik lieg.

Re: INFURN

Geplaatst: 13 feb 2013 18:14
door Those who teach
ClaraGroen schreef:
Those who teach schreef:
ClaraGroen schreef:Ik heb een aantal maanden geleden een bank besteld bij infurn.com. Het duurde wel even voordat hij werd bezorgd, maar ik ben er verder wel erg tevreden mee. Hij zit erg lekker.
Ja hoor, ClaraGroen. Mooi die toevoeging: 'het duurde wel even', dat draagt zeker bij aan de authenticiteit.

En mijn Egg-chair, die ik na anderhalf jaar gehannes kreeg, zit *****. Toegegeven er zijn ergere dingen op de wereld, maar ik raad nog steeds iedereen af om met deze (rand-)fraudeurs in zee te gaan.
Hoe bedoel je 'draagt bij aan de authenticiteit'? Ik heb een aantal maanden moeten wachten op die bank (dat duurt dus inderdaad even) en hij zit lekker. Dat is het enige wat ik even wilde melden. Alleen omdat jij minder goede ervaringen hebt met Infurn dan ik, wil dat niet zeggen dat ik lieg.
Dat wil inderdaad niet zeggen dat je liegt.

However, iemand maakt hier een account aan om enkel, op dezelfde dag, een 'positieve ervaring' over Infurn te delen. Voor de rest niets, geen enkele vraag of reactie over een ander onderwerp. Dat vind ik verdacht, sterker nog, dat vind ik ongeloofwaardig.

Daarnaast kun je je het volgende afvragen. Googel Infurn en je vindt hier, maar ook op internationale fora een enorme hoeveelheid slechte ervaringen - overigens afgewisseld met nogal doorzichtige van de firma zelf afkomstige jubelverhalen. De ellende komt altijd op hetzelfde neer: uitgestelde levering, meubels die niet door kwaliteitscontroles komen, geld dat niet wordt teruggestort na annulering, etc. Waarom zou jij, zelfs als je een individuele tevreden klant zou zijn, hier reclame willen maken voor een dergelijk bedrijf?

Re: INFURN

Geplaatst: 14 feb 2013 09:21
door krentje
De ING raadt mij aan om aangifte te doen. Dat lijkt me een goed plan! Lost natuurlijk niet direct iets op.
Zijn anderen hiermee al naar de politie gegaan? Is die überhaupt bereid om de aangifte op te nemen?
Ik moet sowieso nog maar even wachten, denk ik, tot de maximale leveringstermijn is verstreken. Iemand had het ook ergens over een wettelijke maximale leveringstermijn, heeft iemand daar informatie over?

Re: INFURN

Geplaatst: 16 feb 2013 20:33
door ClaraGroen
Those who teach schreef:
Ja hoor, ClaraGroen. Mooi die toevoeging: 'het duurde wel even', dat draagt zeker bij aan de authenticiteit.

En mijn Egg-chair, die ik na anderhalf jaar gehannes kreeg, zit *****. Toegegeven er zijn ergere dingen op de wereld, maar ik raad nog steeds iedereen af om met deze (rand-)fraudeurs in zee te gaan.
Hoe bedoel je 'draagt bij aan de authenticiteit'? Ik heb een aantal maanden moeten wachten op die bank (dat duurt dus inderdaad even) en hij zit lekker. Dat is het enige wat ik even wilde melden. Alleen omdat jij minder goede ervaringen hebt met Infurn dan ik, wil dat niet zeggen dat ik lieg.[/quote]

Dat wil inderdaad niet zeggen dat je liegt.

However, iemand maakt hier een account aan om enkel, op dezelfde dag, een 'positieve ervaring' over Infurn te delen. Voor de rest niets, geen enkele vraag of reactie over een ander onderwerp. Dat vind ik verdacht, sterker nog, dat vind ik ongeloofwaardig.

Daarnaast kun je je het volgende afvragen. Googel Infurn en je vindt hier, maar ook op internationale fora een enorme hoeveelheid slechte ervaringen - overigens afgewisseld met nogal doorzichtige van de firma zelf afkomstige jubelverhalen. De ellende komt altijd op hetzelfde neer: uitgestelde levering, meubels die niet door kwaliteitscontroles komen, geld dat niet wordt teruggestort na annulering, etc. Waarom zou jij, zelfs als je een individuele tevreden klant zou zijn, hier reclame willen maken voor een dergelijk bedrijf?[/quote]

Ik had Infurn ingetikt in Google en kwam toen op deze site. Ik wilde enkel een mededeling doen over de kwaliteit van het product zelf, niet over de service van dit bedrijf, want daar is hier al genoeg over geschreven. Dus daar ben ik toen verder niet op ingegaan, maar door gebrek aan deze informatie zie jij mijn opmerking kennelijk als reclame of jubelopmerking.
Ik heb 4.5 maand op mijn bank moeten wachten en heb ook verschillende mails gestuurd (ik zeg ook nergens dat ik hem de volgende dag al in huis had). Het enige wat ik met mijn bericht wilde mededelen is dat ik met het product opzich wel tevreden ben, want hij zit lekker (dat is mijn persoonlijke mening). Ik zie niet in wat er erg aan is om dat even te melden.

Re: INFURN

Geplaatst: 17 feb 2013 17:00
door MeubelStuk
Tsja, aangifte bij de politie en dan? Die zal vermoedelijk zeggen dat de koper niet voldoende zorgvuldig heeft gekeken of enz. Zo gaat dat meestal. Als nu alle klagers in binnen- en buitenland (dat moeten er duizenden zijn) nu massaal afzonderlijk van elkaar aangifte zouden doen, zou er misschien iets gaan schuiven. Maar ja, dat gebeurt niet. En dat weten de oplichters. Zou het wel gebeuren, dan is bovendien de werkelijke 'eigenaar' van deze zwendel alleen te vinden als er professionele speurders op gaan ´zitten´. De reageerders hier leveren al veel resultaten aan (conclusie: één grote oplichtersbende). En de vraag is een beetje wat Tros Radar met al deze info doet. Wel leuk, zo´n klachtenblog, maar gaan ze zelf verder onderzoeken? Moet voor hen commercieel ook iets opleveren, of op zijn minst financieel uitkunnen natuurlijk?

Inmiddels zorgt Infurn voor google ranking die hen op de eerste tig pagina's een positieve uitstraling geeft. Zullen ze hard aan moeten werken. Alleen Tros Radar plopt gelijk op.
Kortom: blijf zoveel mogelijk plaatsen op allerlei sites, dat helpt hopelijk.

Onderstaand Franstalig youtube filmpje over Infurn is ook leuk. Het is een persiflage op reklamefilmpjes van I. zelf. Voor de duidelijkheid: het woord 'arnaque' betekent oplichter en 'voleur' dief. Halverwege verschijnen dezelfde woorden in andere talen: Dieven, Diebe, Thieves, Ladrones

http://www.youtube.com/watch?v=sTcqL0v9duQ

Re: INFURN

Geplaatst: 17 feb 2013 17:07
door MeubelStuk
@Krentje, als je werkelijk iets wilt proberen om je geld terug te krijgen, neem dan zelf de moeite alle reacties hierboven door te lezen en te vinden wat op jouw situatie van toepassing is. Of elders iets uit te zoeken over maximale leveringstermijn, dat hier nog niet geneomd is. Hebben anderen ook voordeel van.
Het is langzamerhand een doolhof aan informatie geworden, die hier voor gedupeerden als jij is uitgezocht. Veel zinnige info wordt regelmatig herhaald / gekopieerd omdat het een beetje lijkt of een klager niet verder terug leest dan de pagina v.d. eigen klacht. Kortom, draag zelf wat bij.

Re: INFURN

Geplaatst: 17 feb 2013 17:22
door MeubelStuk
Uuuh, ben ik nu dom, maar als mensen een bedrag naar een rekeningnr. overschrijven, dan is er toch een begunstigde? Hoe zit het met de betreffende bank, als die weet dat het banknr. wordt gebruikt voor louche praktijken? Wanneer kan daar officiële opsporing op gezet worden?

Re: INFURN

Geplaatst: 19 feb 2013 08:26
door krentje
Ik ben informatie aan het verzamelen en dit forum is mijn eerste stap. Ik heb alles van het begin af aan doorgenomen, twee keer! De antwoorden op de vragen die ik stel staan er echt niet in, hoor. Als ik verder kom zal ik mijn bevindingen hier natuurlijk melden.

Re: INFURN

Geplaatst: 19 feb 2013 15:12
door Nina2013
Het is goed om internetoplichting te melden of aangifte te doen. Alleen bij meerdere aangiftes, kan de politie overgaan tot een strafrechtelijk onderzoek. Zie de site mijnpolitie.nl.

Ik zelf ben nog in afwachting van uberhaupt een reactie en daarnaast van mijn geld retour na het annuleren van mijn bestelling...

Re: INFURN

Geplaatst: 23 feb 2013 11:00
door krentje
Zo, ik ben flink bezig geweest en zowaar: contact!

- Probleem gemeld op http://meubelique.nl/infurn-com/#comment-148
- Mail naar de twee Nederlandse Infurnadressen, het Engelse support-adres en een adres van Infurn holdings
- Melding op Klacht.nl
- Melding bij de ECC lukte even niet, daarna opgeschort vanwege contact met Moustafe
- Beoordeling geplaatst op trustpilot.com

Overal aangegeven dat mijn geduld op is en ik m'n geld terug wil hebben.
En in de mail dat ik indien nodig niet zal aarzelen aangifte te doen bij de politie en mijn rechtsbijstandsverzekering in te schakelen.

Op Meubelique is nu ene Moustafe van de Infurn klantenservice actief. Prompt werd ik door hem gebeld. Hij zei twee keer dat hij reageerde op mijn mail en pas daarna mijn reactie op dat forum had gezien. Dat zal dus wel niet. Mijn stoelen zijn nu door de kwaliteitscontrole heen en worden binnen een maand geleverd. Alle problemen op de fora dateren van 2011 en zijn nu opgelost. Problemen met leveranciers, blah, blah, blah. Geen antwoord op mails komt door een verkeerd emailadres. Dat ik er geen vertrouwen meer in heb is dus niet terecht. En ze leveren volgens de algemene voorwaarden.

Daarna heb ik gemaild dat ik er geen vertrouwen in heb dat de stoelen komen en degelijk zijn. En dat ik mijn geld terug wil.

Mail van hem terug dat ik natuurlijk kan annuleren en dan 80% van mijn geld terug krijg.

Daarna weer telefoon dat hij met zijn manager overlegd had en dat we binnen 30 dagen al ons geld terug krijgen. En of we onze reactie op meubelique maar aan willen passen. (Wat zou hij met mijn stoelen doen, die daarginds klaarstaan om verscheept te worden? Haha!)

Al met al geen gek resultaat! Dat geld zal er wel niet zijn, over 30 dagen, maar er is nu contact en er zijn stappen gezet. Ik heb hem nog gemaild of hij per email dit aanbod wil bevestigen. Hoe meer 'op schrift', hoe beter.

Ik heb de indruk dat mails naar hun sales mailadres misschien beter opgepakt worden dan naar het support adres, kan iemand daar wat over zeggen?

En het valt me op dat hij annuleren en ontbinden door elkaar gebruikt. Het is dus zaak om zelf er duidelijk bij te zetten dat je met ontbinden bedoelt dat je al je geld terug wilt.

Negatieve tekst op meubelique schijnt hij echt vervelend te vinden. Doen!

Re: INFURN

Geplaatst: 28 feb 2013 13:14
door krentje
Ik ging weer eens wat plaatsen op Meubelique, dacht ik. Maar nee:

"Infurn samenwerking gestopt

Naar aanleiding van de reacties op de pagina van Infurn, welke niet in lijn lagen met de gedachtegang van Meubelique, zijn wij tot de conclusie gekomen dat wij niet langer samen wensen te werken met deze partij. Vandaar is al onze content betreffende Infurn vooralsnog verwijderd."

Re: INFURN

Geplaatst: 04 mar 2013 23:52
door Theo D
Ik heb vorig jaar een bank besteld bij deze website. De levering zou 8 weken duren hadden ze me verteld. Uiteindelijk duurde het 13 weken, dus daar was ik natuurlijk niet zo blij mee, maar uiteindelijk wel mijn bestelling gehad en met de bank zelf ben ik tevreden.

Re: INFURN

Geplaatst: 10 mar 2013 13:12
door Fred Peters
Half augustus 2012 heb ik via Internet twee stoelen bij Infurn besteld: mooie, goedkope aanbieding, zo leek het. Het verlangde bedrag heb ik via een betaling per creditcard gedaan.
Begin december gevraagd wanneer levering plaats gaat vinden. Een goed adres is dan trouwens niet eenvoudig te vinden: in Engeland, in Nederland ? Soms komt er een antwoord in het Engels, soms in het Nederlands. Antwoord: levering vindt plaats in de week van 17 december.
In de mail vanuit Engeland wordt een adres genoemd: 20 Broadwick Street in London.
Nu, vandaag 10 maart 2013, staat er nieuw adres in de automatische mail: 1A Pope Street, London. Google geeft op beide adressen een lijst van bedrijven, maar op geen van beide is Infurn te vinden.
In de betreffende week worden geen stoelen afgeleverd. Begin januari opnieuw gemaild (er is geen telefoonnumer te vinden), nu is het antwoord dat levering gebeurt eind januari. Mij wordt dan ook verteld dat ik pas mijn geld terug krijg na 34 weken; schrijver is ene Mustafe, die in het Nederlands mij een fijne dag toewenst.
In februari en maart diverse mailtjes gestuurd. Er komt geen antwoord.
Dit riekt naar oplichting. Wat te doen?
Nieuwe ontwikkelingen. Ik heb Infurn laten weten dat ik een klacht heb ingediend (RADAR en Consuwijzer). Daags daarna krijg ik een telefoontje dat de stoelen helaas niet geleverd kunnen worden doordat deze tijdens het transport zijn beschadigd. Ik heb de keuze: óf geld terug óf opnieuw bestellen met een levertijd van 10 tot 18 weken. Ik heb voor het eerste gekozen. Ik moet nu ongeveer 30 dagen wachten op zijn geld, laat Infurn weten.
Wel heel merkwaardig zo langzamerhand, maar het ziet er naar uit dat het eind goed al goed gaat worden.

Re: INFURN

Geplaatst: 11 mar 2013 09:57
door sjoegel
Wanneer je een borrel pakt en dit hele topic eens doorleest dan lees je een oplossing waarmee enkelen hun geld teruggekregen hebben via de creditcardmaatschappij.

Re: INFURN

Geplaatst: 11 mar 2013 11:56
door crazyme
De termijn voor chargeback is 6 maanden. Helaas.

Re: INFURN

Geplaatst: 11 mar 2013 13:53
door sjoegel
De termijn voor chargeback is 6 maanden. Helaas.
Te laat dus. Nu ben je vrijwel zeker je geld kwijt.

Re: INFURN

Geplaatst: 11 mar 2013 14:42
door MeubelStuk
Gniffel, Meubelique zou de samenwerking met Infurn hebben beëindigd. Maar wie deelt dit mee? Juist, [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]. Die dus zelf via Meubelique als helpdeskklachtenverdediger van Infurn fungeerde en daar wervende verkooptekstjes voor schreef. Tevens Infurn op zijn LinkedIn profiel had staan, maar dat heeft weggehaald na alle posts hier. Zie mijn tekst van 8 febr. op dit forum (al laten de daar geplaatste links die teksten niet meer zien, [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] heeft ze verwijderd, zoals hij ook zegt). Hij leest hier dus alles mee. Maar niet zo secuur, want Meubelique heeft nog wel [Ongefundeerde beweringen verwijderd door de Moderator] Fashionforhome onderaan staan. Moet dat er dan niet ook af, [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]? Meubelique doet net of het los van Infurn staat; hihi, [Ongefundeerde beweringen verwijderd door de Moderator] Leuke MeubelTruque.

Re: INFURN

Geplaatst: 13 mar 2013 15:00
door krentje
Een wonder: ik heb mijn geld terug!!!
Dit was na een beetje zeuren op 22/2 mondeling toegezegd voor binnen 30 werkdagen; dit is de helft van de tijd!
En ik had "pas" in augustus besteld.

Dus:
Laat het er niet bij zitten!
Duik goed in de Infurn website en mail naar alle mailadressen, ook van Infurn-holdings, bijvoorbeeld.
Zeg dat je naar de politie zult gaan en je rechtsbijstandverzekering in zult schakelen.
Plaats reacties op fora, bv trustpilot.
Klaag bij klacht.nl en bij de Europese consumenten centrum.
Pluis de reacties op dit forum na en probeer contact te leggen met Mustafe 020 8908056 .

Succes!

Re: INFURN

Geplaatst: 20 mar 2013 10:26
door Nataschatoyne
Ik hebin oktober 2stoelen besteld bij infurn, en ik heb ze nog niet binnen. Heb emails gestuurd, terugbel formulier enzo je raad het al ik krijg geen reactie.het is ook onmogelijk om naar infurn te bellen.
Ik ga er maar vanuit dat ik me geld kwijt ben, dus NEE niets bestellen daar want je wordt belazerd.

Re: INFURN

Geplaatst: 20 mar 2013 10:37
door Fred Peters
Niet te snel opgeven. Ik heb in augustus stoelen besteld, die, ondanks vele mails nog steeds niet bezorgd waren. Ik heb Infurn een mail gestuurd waarin ik heb laten weten klachten ingediend te hebben bij RADAR en Consuwijzer. En ,zie het wonder geschiedt. Daags daarna een bericht dat ik óf opnieuw kon bestellen (geen denken aan natuurlijk) of geld terug. Ik wacht nu op het terugstorten en daar heb ik goede hoop op.

Fred Peters