LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UWV verschuift betalingsdatum

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
WimP
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 okt 2008 19:49

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door WimP »

@tiptoo
Re: UWV gaat later betalen - 19 apr 2011 13:22
@wimP er wordt niks gejat!!!


Er wordt wel degelijk gestolen. Het UWV pakt 12 dagen extra rente, en het is een verkapte korting op je uitkering van 12 dagen per jaar.
En laten we het even uitvergroten.

Stel dat jouw baas zegt, ik betaal je in het vervolg een maand later, maar je krijgt niks minder? Hoe voelt het dan?

Of nog meer uitvergroten, je baas gaat je een jaar later betalen, maar zegt, niks minder hoor, we schuiven het alleen maar op, en kom je te kort, krijg je een voorschot die ik er bij de volgende betalingen weer aftrek!! [Belediging verwijderd door de Moderator]

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door tiptoo »

[Belediging verwijderd door de Moderator]

GloriusWorld
Berichten: 232
Lid geworden op: 25 mei 2010 08:50

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door GloriusWorld »

Huh... wat een onzin allemaal zeg wim, UWV betaald 8 hele werkdagen later. Kunnen jullie niet eerst afwachten hoe het gaat met uitbetalen, en achteraf "de enorme schade"berekenen?
Nogmaals, de WW verschuift elke maand van datum, maar die mensen zie je en hoor je hier niet. En er zit elke keer precies vier weken tussen.

Hmm,wie weet een idee om dat te gaan doen met de andere uitkeringen. Ik ben dan heel benieuwd naar de reacties.

WimP
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 okt 2008 19:49

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door WimP »

[Off-topic tekst verwijderd door de Moderator]


@Glorius, UWV betaald per maand WAO/WIA ofWAJONG. WW waarschijnlijk per 4 week.
Dat heb je altijd rond de 13e binnen. Straks dus rond de 25e. Dat zijn 12 dagen later.

Radar
Site Admin
Berichten: 5519
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door Radar »

Verschillende berichten zijn aangepast door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

Gebruikers zullen elkaar en anderen respecteren door geen scheld- of vloekwoorden en nodeloos kwetsende tekst(en) te gebruiken.

GloriusWorld
Berichten: 232
Lid geworden op: 25 mei 2010 08:50

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door GloriusWorld »

Nogmaals je moet denken in werkdagen!
Je werkt normaal gesproken ook geen 30 dagen per maand voor een werkgever achterelkaar.
:| Werkdagen gaat het over.
Voor een werkgever werk je normaalgesproken 40 uur per week, 5 dagen per werkweek.
( ik zeg normaalgesproken)
8 hele werkdagen komt het loon later binnen. En ga de rente dan maar terugvorderen bij het uwv.
Maar goed, als jullie het anders zien, ga dan maar eens met een goede advocaat naar de rechter.Het zal mij benieuwen.

thetung
Berichten: 82
Lid geworden op: 21 okt 2009 17:48

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door thetung »

Waarom sommige mensen niet wilt begrijpen? Ik geef mijn kind elke dag 1 euro, het mag niet uit om 07.00 uur of om 18.00 uur , elke week krijgtt mijn kind 7 euro!

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door manondoris »

mijn man heeft een baan en ontvangt salaris ,nu hadden we afgelopen jaar 53 wk inplaats van 52 dus kreeg iedereen met een salaris 5 wk betaald inplaats van 4 wk hierna bleef het een wk opgeschoven voor de rest van dit jaar.gewoon weer om de 4 wk. dat hadden ze bij het uwv ook moeten doen gewoon een wk extra uitkeren.mensen jullie hebben geen idee wat dit betekend voor iemand die het alleen met een wao uitkering moeten doen.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door manondoris »

thetung schreef:Waarom sommige mensen niet wilt begrijpen? Ik geef mijn kind elke dag 1 euro, het mag niet uit om 07.00 uur of om 18.00 uur , elke week krijgtt mijn kind 7 euro!
stomme vergelijking!!!!!!!!!!

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door tiptoo »

manondoris schreef:.mensen jullie hebben geen idee wat dit betekend voor iemand die het alleen met een wao uitkering moeten doen.

Ik denk dat heleboel mensen best snappen hoe het is met een wao uitkering rond te moeten komen, alleen vergeten ze nog steeds dat het 10 dagen later komt , niks meer niks minder.

die ene week extra zoals jij hier schreef zou mooi zijn maar dan klagen de werkenden weer , want die moeten dat dan ophoesten.

adjeklas
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 apr 2011 17:34

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door adjeklas »

Dit is dus al de vierde keer dat de UWV/GAK dit miljoenen opleverende trucje uithaalt en de derde keer dat ik hier de dupe van word.
Ik kwam in de WAO toen de uitkering op de helft van de maand uitgekeerd werd, dat ging toen naar het eind van de maand en jaren later naar de helft van de volgende maand. En nu wordt het trucje gewoon weer herhaald. In een woord ASOCIAAL.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door manondoris »

tiptoo schreef:
manondoris schreef:.mensen jullie hebben geen idee wat dit betekend voor iemand die het alleen met een wao uitkering moeten doen.

Ik denk dat heleboel mensen best snappen hoe het is met een wao uitkering rond te moeten komen, alleen vergeten ze nog steeds dat het 10 dagen later komt , niks meer niks minder.

die ene week extra zoals jij hier schreef zou mooi zijn maar dan klagen de werkenden weer , want die moeten dat dan ophoesten.
ik heb het vermoeden dat jij zelf ook tot de werkende met een salaris behoord, hoe zou jij het vinden als je baas ineens zegt ik ga jullie 2 weken later betalen ? als werkende heb je vaak nog een buffertje maar als je net de maand rond kunt breien is het een hard gelach. het is gewoon een schande hoe het uwv met deze groep mensen om gaat. eerst zit je 2 jaar in de ziekte wet ,dan moet je gekeurd , dan bedenken ze een herkeuring na 1jaar kun je weer in je b.h en slip voor de keuringsarts verschijnen en dan bedenkt het kabinet na 2 jaar weer een herkeuring voor iedereen onder de 45 .daar ga je weer en sta je weer in je b.h en slip voor de balletage comissie.en als er dan eindelijk duidelijkheid is en in zekere mate zekerheid komen ze weer met dit geintje. nogmaals schande hoe er met deze groep mensen word omgegaan. :evil:

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door tiptoo »

manondoris schreef:


die ene week extra zoals jij hier schreef zou mooi zijn maar dan klagen de eerst zit je 2 jaar in de ziekte wet ,dan moet je gekeurd , dan bedenken ze een herkeuring na 1jaar kun je weer in je b.h en slip voor de keuringsarts verschijnen en dan bedenkt het kabinet na 2 jaar weer een herkeuring voor iedereen onder de 45 .daar ga je weer en sta je weer in je b.h en slip voor de balletage comissie.en als er dan eindelijk duidelijkheid is en in zekere mate zekerheid komen ze weer met dit geintje. nogmaals schande hoe er met deze groep mensen word omgegaan. :evil:

wat jij denkt doet weinig ter zake over mij....ik ken genoeg personen in de wao , en die keuringen vind ik juist goed, de mensen die echt niet kunnen werken hoeven niet meer , de klaplopers die profiteren die worden er gelukkig uitgepikt.

nogmaals het is 10 dagen later , een beetje normaal mens hoort ondanks het lage inkomen met geld om te kunnen gaan , de mensen met schuldsanering effe er buiten gehouden.

WimP
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 okt 2008 19:49

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door WimP »

Jammer dat er van die mensen zijn, die hier alleen komen om de boel een beetje op te ruien. Deze mensen hebben geen idee hoe iemand die al jaren van een minimum inkomen moet rondkomen, totaal geen enkele reserve meer heeft.
En nogmaals, voor diegenen. Als jouw baas het nu een jaar opschuift. Geeft dus niks he, je hebt gewoon een jaar geen loon. Maar ja, daar hebben jullie voor kunnen sparen toch?
Of mis je dan wel een jaar loon? Het principe blijft gelijk hoor. 12 dagen of een jaar.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door tiptoo »

Ik hou echt dit topic voor gezien, denken jullie maar dat er geld gejat wordt ....tis wel goed.

Fredje_68
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 jun 2009 00:41

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door Fredje_68 »

Het verdiend niet de schoonheidsprijs, maar het feit is wel dat je gewoon in de betaalmaand uitgekeert krijgt.

Niet iedereen kan hiermee omgaan.

Maar in feite wordt er niets gestolen, oke UWV vangt wel extra rente.
(ben er ook niet gelukkig mee)

Wat ben ik blij dat ik in de WSNP zit, alles word nu voor mij geregeld.
Kan ook begrijpen als je tussen wal en schip zit dat het erg moeilijk is.

Waar ik wel fel op tegen ben, is elke keer het geschuif met betaal data.
Dit moet naar mijn mening wettelijk op een vaste datum gesteld worden.

xsr
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 feb 2011 20:59

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door xsr »

UWV Heeft ook duidelijk gemaakt dat je een voorschot kan aanvragen van max 600 euro. Als je krap bij kas zit door die 2 extra weken.

dedolle
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jan 2005 15:27

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door dedolle »

@tiptoo
Dit is natuurlijk wel heel erg kort door de bocht.Inlevingsvermogen is een sociaal ding.Als je dit niet hebt dan is dat behoorlijk jammer.Mensen met een redelijk inkomen kunnen misschien zoiets nog wel opvangen.Ja ook de WAO-ers als ze hiervoor nu hun vakantiegeld gebruiken.En dat is nu het grote punt.Veel zal dit vakantiegeld niet wezen.En nu moet dit gebruikt worden om deze dagen en eventuele rekeningen op te vangen.Dus geen uitjes(ik zeg express geen vakantie) voor deze mensen dit jaar.Ook ik heb geleerd om goed met geld om te gaan.En waarschijnlijk de meeste WAOers.Juist omdat ze niet veel hebben en extra veel onkosten door hun ziekte.U bent een goed staatsman tiptoo!!!Weet wat goed voor iemand is zonder zich te kunnen verplaatsen in die persoon.

adjeklas
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 apr 2011 17:34

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door adjeklas »

tiptoo schreef:
manondoris schreef:


die ene week extra zoals jij hier schreef zou mooi zijn maar dan klagen de eerst zit je 2 jaar in de ziekte wet ,dan moet je gekeurd , dan bedenken ze een herkeuring na 1jaar kun je weer in je b.h en slip voor de keuringsarts verschijnen en dan bedenkt het kabinet na 2 jaar weer een herkeuring voor iedereen onder de 45 .daar ga je weer en sta je weer in je b.h en slip voor de balletage comissie.en als er dan eindelijk duidelijkheid is en in zekere mate zekerheid komen ze weer met dit geintje. nogmaals schande hoe er met deze groep mensen word omgegaan. :evil:

wat jij denkt doet weinig ter zake over mij....ik ken genoeg personen in de wao , en die keuringen vind ik juist goed, de mensen die echt niet kunnen werken hoeven niet meer , de klaplopers die profiteren die worden er gelukkig uitgepikt.

nogmaals het is 10 dagen later , een beetje normaal mens hoort ondanks het lage inkomen met geld om te kunnen gaan , de mensen met schuldsanering effe er buiten gehouden.

Kennelijk worden berichten niet goed gelezen of voor het gemak genegeerd. Als het eenmalig 10 dagen zou zijn is daar 'ook al duurt dat even' wel overheen te komen maar: Dit is dus al de vierde keer dat de UWV/GAK dit miljoenen opleverende trucje uithaalt en de derde keer dat ikzelf hiermee te maken krijg. Dat betekend dus dat het voor mij nu anderhalve maand wordt waarin ik geen uitkering ontvangen heb.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door manondoris »

xsr schreef:UWV Heeft ook duidelijk gemaakt dat je een voorschot kan aanvragen van max 600 euro. Als je krap bij kas zit door die 2 extra weken.
en hoe moeten mensen met een kleine uitkering dit weer terug betalen?

Gesloten