LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Discussieer hier over kinderopvang.
Chocomelk

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Teunbosseman schreef:
Chocomelk schreef:Als het aan mij lag dan :

- werd kinderbijslag inkomensafhankelijk en tot max. 2 kinderen, kinderbijslag naar het buitenland 100% afschaffen
- werd KDV toeslag ook onder vuur genomen en mensen boven een x inkomen mogen het volledig zelf betalen, kunnen ze tenslotte ook.
- zorgtoeslag MOET blijven, anders kan een groot deel van Nederland het niet meer betalen
- huurtoeslag MOET blijven, hoe moeten die mensen anders nog de huur kunnen betalen
- hypotheek aftrek MOET blijven tot 350.000 euro, anders kan er niemand meer
een huis kopen

Wat vindt je daar van Angel ?

- inkomensafhankelijk prima, geen probleem mee, maar dat is nu al aan de orde trouwens, mijn vergoeding is voor 2011 reeds lager.
- kinderbijslag buitenland afschaffen gedeeltelijk mee eens, meer aanpassen naar de economische maatstaf.
- zorgtoeslag mag van mij wel omhoog voor diegene die het het hartst nodig hebben.
- huurtoeslag voor de lagere inkomens prima
- aftrek kan komen te vervallen als de rente omlaag gaat en de netto kosten +- hetzelfde blijven.
- huizen tot 350k dan moet je onderhand ook al een behoorlijk inkomen hebben.
Is kinderbijslag al inkomensafhankelijk dan ?
Dacht dat het nog steeds een vast bedrag was per kwartaal Teun, maar zou inderdaad goed kunnen hoor.

Inderdaad over huizen tot 350.000, laat ik dat bijstellen tot 225.000.

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

Nee ik vind idd dat hij daar geen recht op heeft..

Als de moeder hulp nodig heeft omdat het kind ziek is, dan vind ik 't prima dat daar een hulp voor aanwezig kan zijn.. Kan zij even die dingen doen die nodig zijn.. Dat is echter heel wat anders dan de kosten van een KDV vergoeden..

Heeft hij dus recht op medische / organisatorische ondersteuning i.v.m. een ziek kind.. ja
Heeft hij recht op een vergoeding voor de kinderopvang .. nee

Dat kost in feite waarschijnlijk nog veel meer waar jij het over hebt !
zal ik even vertellen nog wat de zorg (die we nu zelf doen) daadwerkelijk kost voor laten we zeggen 16 uur p/m? dit is dan als we iemand laten thuiskomen om de benodigde verzorging te doen?

kost per maand op dit moment, bijna €2400,-

dit bespaar ik jou o.a omdat we dit zelf doen.
en dan ga jij lopen zaniken over €98,- die ik per maand voor opvang vraag?

jij weet echt niet waar je het over hebt.
jij hebt zelf zeker geen kinderen?
kinderen neem je namelijk niet, die krijg je. en met een beetje mazzel gezond en wel.
wat ik over onze situatie vertelde is nog maar een klein deel van wat ons overkomen is.

klein beetje nog, wij hebben voor ons dochtertje 3,5 maand in het ronald mc donaldhuis gezeten 170km van huis, al die tijd zijn wij niet thuis geweest.
eigen kosten €7,50 per nacht.
maar wij zijn niet zielig en willen dat ook niet gevonden worden.

masterslave

Ongelezen bericht door masterslave »

angel1978 schreef: Snap nog steeds niet waarom mensen zonder kinderen moeten meebetalen aan de jouwe.. Of mensen zonder koophuis moeten meebetalen aan de jouwe.. Waarom kan je niet gewoon je eigen huis bekostigen, je eigen kinderen bekostigen.. Waarom maak je die keuzes als je ze niet kan betalen ?
Het zou best kunnen zijn, dat jij het systeem niet snapt, want er zijn talloze andere voorbeelden, waar ook dit toepasselijk is.
Betaal je niet in de zorgverzekering voor dingen, welke je niet gebruikt?
Dus zelf geen kinderen, dan ook niet meebetalen.
Chocomelk heeft het al geschreven, wie jouw billen straks gaat afvegen, juist de kinderen van nu of later.
Waar flink in gesnoeid moet worden, dat er Miljoenen van Euro's naar het buitenland gaan, waar ook nog geen controle op is, dit is pas schandalig.
Dan blijft voor de kinderen hier in Nederland weinig over en wordt gekort.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Chocomelk schreef:
Teunbosseman schreef:
Chocomelk schreef:Als het aan mij lag dan :

- werd kinderbijslag inkomensafhankelijk en tot max. 2 kinderen, kinderbijslag naar het buitenland 100% afschaffen
- werd KDV toeslag ook onder vuur genomen en mensen boven een x inkomen mogen het volledig zelf betalen, kunnen ze tenslotte ook.
- zorgtoeslag MOET blijven, anders kan een groot deel van Nederland het niet meer betalen
- huurtoeslag MOET blijven, hoe moeten die mensen anders nog de huur kunnen betalen
- hypotheek aftrek MOET blijven tot 350.000 euro, anders kan er niemand meer
een huis kopen

Wat vindt je daar van Angel ?

- inkomensafhankelijk prima, geen probleem mee, maar dat is nu al aan de orde trouwens, mijn vergoeding is voor 2011 reeds lager.
- kinderbijslag buitenland afschaffen gedeeltelijk mee eens, meer aanpassen naar de economische maatstaf.
- zorgtoeslag mag van mij wel omhoog voor diegene die het het hartst nodig hebben.
- huurtoeslag voor de lagere inkomens prima
- aftrek kan komen te vervallen als de rente omlaag gaat en de netto kosten +- hetzelfde blijven.
- huizen tot 350k dan moet je onderhand ook al een behoorlijk inkomen hebben.
Is kinderbijslag al inkomensafhankelijk dan ?
Dacht dat het nog steeds een vast bedrag was per kwartaal Teun, maar zou inderdaad goed kunnen hoor.

Inderdaad over huizen tot 350.000, laat ik dat bijstellen tot 225.000.

Oeps, nu haal ik enkele zaken doorelkaar.......kinderbijslag, kindertoeslag gebonden budgets pppfff......duizelde ff.
Kinderbijslag ind NIET inkomensafhankelijk, maar zou wel moeten vindt ik ook.
Dit zie ik nu echt als een extraatje.......stort het op een kindrekening voor later.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

je hebt het over koopwoningen, als de hypotheekaftrek er af zou gaan dus volledig zijn er nog maar weinig mensen die een huis kunnen kopen, dus huizen
blijven leeg staan, worden niet verkocht, mensen zitten diep in de schulden daardoor.
Marktwerking. Minder mensen die een huis willen kopen. Prijs gaat zakken.. Zijn we ook van die belachelijke huizenprijzen af en kan een normaal mens met een normaal salaris weer een huis kopen.. Zonder subsidie van de overheid.
Noem eens oa waar je huurhuizen hebt voor het oprapen ?
Familie genoeg die op het 'platteland' woont en zelfs daar staan nog wachtlijsten voor de huurhuizen.
Alle niet randstad-regio's lopen leeg.. scholen worden gesloten omdat er niet meer genoeg mensen in die regio's wonen om ze te bevolken.. Het noorden, oosten en zuiden van het land komen mensen te kort om alle vacatures te vervullen, scholen te vullen..

angel1978

Jazeker.. Maar dat lossen we collectief op.. Solidariteit heet dat..
Grootste verschil: je gezondheid KIES je niet.. Die hebben we allemaal en zelf geen keuze in..

Groot verschil met kinderen waar je ( bij goede gezondheid ) zelf voor kan kiezen..

bianca82

Ongelezen bericht door bianca82 »

Chocomelk schreef:
bianca82 schreef:mijn kind gaat 1x in de week vooral voor het sociale contact en de weerstand (liever nu vaak verkouden dan op school)
En dat 1x in de week houdt in hoeveel uurtjes ?
En wat ben je er dan voor kwijt ?
per maand 46 uur
prijs 295,32 we krijgen 200 euro of zo terug.

voor mij is het kdv ook een voet tussen de deur voor als ik een vastere baan krijg (ipv 0 uur) of anders heb je een wachtlijst waar je u tegen zegt

angel1978

Tja.. Jij zanikte over die ene euro pp per jaar die aan extra ontwikkelingshulp werkt gegeven.. die heb ik dan liever !

angel1978

Waarom zou ik het vreemd vinden? Overheid verzint iets, wordt akkoord bevonden, bevolking maakt er gebruik van, oeps te duur, wordt weer aangepast.
Dat vindt ik pas vreemd.
Ok, redelijk..

Wat is je oplossing?

Geen regelingen meer in het leven roepen waarvan mensen wel eens teveel gebruik kunnen maken ?
Regelingen gewoon laten bestaan en begrotingstekort maar laten oplopen?

Chocomelk

angel1978 schreef:
Tja.. Jij zanikte over die ene euro pp per jaar die aan extra ontwikkelingshulp werkt gegeven.. die heb ik dan liever !
Die ene euro, je hebt het over meer als weet ik hoeveel miljoenen wat verdwijnt naar het buitenland ! :twisted:
angel1978 schreef:
Noem eens oa waar je huurhuizen hebt voor het oprapen ?
Familie genoeg die op het 'platteland' woont en zelfs daar staan nog wachtlijsten voor de huurhuizen.
Alle niet randstad-regio's lopen leeg.. scholen worden gesloten omdat er niet meer genoeg mensen in die regio's wonen om ze te bevolken.. Het noorden, oosten en zuiden van het land komen mensen te kort om alle vacatures te vervullen, scholen te vullen..
Schei toch uit Angel, hier in het zuid/oosten van het land heb je heel veel dorpjes waar je jaren op een wachtlijst moet staan.
Nogmaals ik daag je uit waar je zo terecht kan voor een goedkope huurwoning, van een woningstichting ?

Chocomelk

angel1978 schreef:
Waarom zou ik het vreemd vinden? Overheid verzint iets, wordt akkoord bevonden, bevolking maakt er gebruik van, oeps te duur, wordt weer aangepast.
Dat vindt ik pas vreemd.
Ok, redelijk..

Wat is je oplossing?

Geen regelingen meer in het leven roepen waarvan mensen wel eens teveel gebruik kunnen maken ?
Heb jou nog niet echt oplossingen zien geven, alleen stoppen met bepaalde tegenmoetkomingen, hoe die mensen het dan verders maar moeten redden zal je dus schijnbaar worst zijn of zo ?

Chocomelk

angel1978 schreef:
Marktwerking. Minder mensen die een huis willen kopen. Prijs gaat zakken.. Zijn we ook van die belachelijke huizenprijzen af en kan een normaal mens met een normaal salaris weer een huis kopen.. Zonder subsidie van de overheid.
Angel, stoppen met hypotheekaftrek houdt in
- mensen moeten gedwongen hun huis verkopen
die niet verkoopbaar is want er staan teveel huizen te koop
- als die persoon wel al zijn huis kan verkopen is het met mischien
wel heel veel verlies, want je hebt het tenslotte over marktwering, mensen
blijven dus mischien met een grote schuld zitten, hoe moet die betaald worden ?

Hoe wil je het gaan oplossen als de KDV toeslag zou gaan stoppen nu ?

angel1978

Chocomelk schreef:
angel1978 schreef:
Dat vindt ik pas vreemd.
Ok, redelijk..

Wat is je oplossing?

Heb jou nog niet echt oplossingen zien geven, alleen stoppen met bepaalde tegenmoetkomingen, hoe die mensen het dan verders maar moeten redden zal je dus schijnbaar worst zijn of zo ?
Ik vind dat mensen in principe zichzelf moeten redden idd. De huidige regelingen maakt ze alleen maar afhankelijk van de overheid en in stand houding zorgt er alleen maar voor dat men geen enkele motivatie heeft om dit te veranderen ( houd ophouden is veel makkelijker )..

Hulp van de overheid zou beschikbaar moeten zijn voor de mensen die het echt nodig hebben.. De rest ( ik incl. ) moet hun eigen broek ophouden, dat kan ook makkelijk.

Dat maakt zo verschrikkelijk veel geld vrij dat besteed kan worden aan dingen waar we veel meer behoefte aan hebben ( zorg, onderwijs ).

Chocomelk

Nogmaals je vindt dat, kan en mag ook, maar je geeft geen antwoordt over
hoe het er dan moet uitzien bij die mensen allemaal.

Waar je ook geen antwoordt op geeft is dat kinderen de toekomst zijn en later jou billen moeten wassen, jou moeten verzorgen als je in ziekenhuis ligt etc etc.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

angel1978 schreef:
Dat vindt ik pas vreemd.
Ok, redelijk..

Wat is je oplossing?

Tis niet aan mij om met een of DE oplossing te komen. Daarbij, ook al zou ik die hebben dan zal ik die niet erdoor krijgen.

Maar wellicht dat diegene die regelingen in het leven roepen dit beter naar de toekomst toe verwerken. Langere termijn denken. Hiermee voorkom je de discussie in dit topic.
Eerst nadenken voordat je wat doet.

angel1978

Angel, stoppen met hypotheekaftrek houdt in
- mensen moeten gedwongen hun huis verkopen
die niet verkoopbaar is want er staan teveel huizen te koop
- als die persoon wel al zijn huis kan verkopen is het met mischien
wel heel veel verlies, want je hebt het tenslotte over marktwering, mensen
blijven dus mischien met een grote schuld zitten, hoe moet die betaald worden ?
je leest niet echt he..

Je moet niet ineens nu de aftrek stopzetten en iedereen die nu afhankelijk is van deze aftrek met de problemen laten zitten.. Je moet de regeling stopzetten ( voor nieuwe huizenkopers ) en de regeling afbouwen zodat iedereen die zo stom is geweest om zichzelf afhankelijk te maken hiervan ( en dat zijn er veel te veel ) de kans krijgt dit af te bouwen ( 20 jaar ? ).
Hoe wil je het gaan oplossen als de KDV toeslag zou gaan stoppen nu ?
Iedereen die nu nog kinderen krijgt, heeft geen recht meer op KDV-toeslag.. Jij kiest voor kinderen, jij betaalt ze ..
De huidige regelingen afbouwen ( zeg elk jaar met 10% af laten nemen ) zodat mensen een alternatief kunnen zoeken..

manondoris

Ongelezen bericht door manondoris »

@ teun jij stort de kinderbijslag op een rekening voor je kind voor later :shock: want is nu een extra tje voor jullie? mijn god dat bedoel ik nou mensen! maar wel 1800 euro aan toeslag opstrijken , ik ben weer van de stoel gevallen :lol:

Chocomelk

Teunbosseman schreef:

Tis niet aan mij om met een of DE oplossing te komen. Daarbij, ook al zou ik die hebben dan zal ik die niet erdoor krijgen.

Maar wellicht dat diegene die regelingen in het leven roepen dit beter naar de toekomst toe verwerken. Langere termijn denken. Hiermee voorkom je de discussie in dit topic.
Eerst nadenken voordat je wat doet.
Daar is de overheid hier niet erg goed in Teun.......eerst nadenken en dan pas doen. :wink:

angel1978

Nogmaals je vindt dat, kan en mag ook, maar je geeft geen antwoordt over
hoe het er dan moet uitzien bij die mensen allemaal.
Je wil voor 15 miljoen mensen een individueel antwoord ?

Ik zeg dat iedereen de afhankelijkheid van de overheid moet verminderen..
Dat lijkt me niet meer dan redelijk.. Ik hoef niet de domme keuzes van sommige mensen op te lossen.
Waar je ook geen antwoordt op geeft is dat kinderen de toekomst zijn en later jou billen moeten wassen, jou moeten verzorgen als je in ziekenhuis ligt etc etc.
Als de kosten van die kinderen nu al opgebracht moeten worden door de overheid, hoe moeten we dat ooit gaan gekostigen dan ? Dat levert een enorme stijging van kinderen op, die later ook weer enorm veel kinderen krijgen enz.. enz.. hoe snel wil je deze wereld overbevolkt zien ?

Minder kinderen nu, levert minder ouderen op later..
Laatst gewijzigd door angel1978 op 08 jun 2011 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.

masterslave

Ongelezen bericht door masterslave »

angel1978 schreef:
Jazeker.. Maar dat lossen we collectief op.. Solidariteit heet dat..
Grootste verschil: je gezondheid KIES je niet.. Die hebben we allemaal en zelf geen keuze in..

Groot verschil met kinderen waar je ( bij goede gezondheid ) zelf voor kan kiezen..
Dan formulier ik het anders.
Mensen welke bij goede gezondheid zijn, jonge mensen, welke nooit naar een arts gaan, enz. betalen mee, aan de kosten voor mensen met gezondheidsproblemen.
Dat is collectief, maar niet solidair.
Deze Solidariteit wordt deze mensen ongedwongen, net zoals jij het meebetalen aan kinderen niet voor nodig vind.

Gesloten