Is kinderbijslag al inkomensafhankelijk dan ?Teunbosseman schreef:Chocomelk schreef:Als het aan mij lag dan :
- werd kinderbijslag inkomensafhankelijk en tot max. 2 kinderen, kinderbijslag naar het buitenland 100% afschaffen
- werd KDV toeslag ook onder vuur genomen en mensen boven een x inkomen mogen het volledig zelf betalen, kunnen ze tenslotte ook.
- zorgtoeslag MOET blijven, anders kan een groot deel van Nederland het niet meer betalen
- huurtoeslag MOET blijven, hoe moeten die mensen anders nog de huur kunnen betalen
- hypotheek aftrek MOET blijven tot 350.000 euro, anders kan er niemand meer
een huis kopen
Wat vindt je daar van Angel ?
- inkomensafhankelijk prima, geen probleem mee, maar dat is nu al aan de orde trouwens, mijn vergoeding is voor 2011 reeds lager.
- kinderbijslag buitenland afschaffen gedeeltelijk mee eens, meer aanpassen naar de economische maatstaf.
- zorgtoeslag mag van mij wel omhoog voor diegene die het het hartst nodig hebben.
- huurtoeslag voor de lagere inkomens prima
- aftrek kan komen te vervallen als de rente omlaag gaat en de netto kosten +- hetzelfde blijven.
- huizen tot 350k dan moet je onderhand ook al een behoorlijk inkomen hebben.
Dacht dat het nog steeds een vast bedrag was per kwartaal Teun, maar zou inderdaad goed kunnen hoor.
Inderdaad over huizen tot 350.000, laat ik dat bijstellen tot 225.000.