LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
lis1
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 jul 2007 13:49

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door lis1 »

Hallo allemaal,

ben ook weer terug van vakantie. Heb tot nu toe weinig op het forum gezet aangezien ik mijn zaak ook bij mijn rechtsbijstandverzekering heb ondergebracht en die niet in de wielen wilde rijden.
Ik hoop velen van jullie te ontmoeten in de studio en laten we hopen dat we daar met z'n allen weer uit kunnen lopen met polissen die nog de voorwaarden hebben zoals ze waren afgesloten destijds.

Lis1

Eres
Berichten: 299
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

Ik loop niet zo hard van stapel.
Ik moet eerst alles weer correct van yarden op papier hebben en dan kan ik pas zeggen, we hebben gewonnen.
Zelfs voor de toekomst wordt het oppassen blijven geblazen.
Ze zullen echt nog wel trucs uithalen, het zijn verzekeraars en dus.............
Janssen
Ze hebben wel degelijk het lidmaatschap voor de premie vrijen in 2002 met ruim 100% verhoogd, van het gulden teken een euro teken gemaakt, tel uit je winst. Mochten ze volgens hun toen ook gewoon doen, want deze was nog nooit verhoogd, de eerste aanvaring met yarden.
Yarden is niet meer te vertrouwen, ook niet in de uitvoering van uitvaarten, daar zullen ze ook echt nog wel wat mee uithalen.
Dus mijn raad aan iedereen, laat lekker een natura crematie/begrafenis als dekking(de oude voorwaarden dus), want als ze dan de boel verhoogd hebben, snijden ze zich zelf in de vingers en bekijk of en hoe je eventuele extra’s ergens anders kan onder brengen.
Ze mogen mij nog steeds tegen een goed bedrag afkopen.

Ben zeker benieuwd wat er nu maandag in radar besproken gaat worden, een discussie met het yarden tuig geflankeerd door advocaten na de uitzending, lijkt me heel interessant.
Zou Radar het antwoord van het kifid al hebben, anders lijkt het me zinvol wanneer iemand die het ontvangen heeft , het naar radar mailt?Als je iets niet ontvangen hebt, kan het wel eens tot privacy problemen komen wanneer je dat publiceert.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Vanmiddag eens informatief Yarden gebeld met de vraag wanneer ze nu met een correctie op de polissen gaan komen, maar dat was nog niet helemaal duidelijk. Ook niet of het voor iedereen gaat gelden. Wel kreeg ik te horen dat de Friese polissen terug gedraaid gaan worden naar de oorspronkelijke polissen. De rest is nog helemaal niet zeker. Dus laten we eerst eens gaan afwachten hoe het gaat uitpakken voor iedereen. Daarom vind ik het zo jammer dat Vok zijn berichten heeft verwijderd!

Tot nu toe hebben we nog niet veel positiefs van Yarden gezien de afgelopen tijd! Dus eerst zien, dan geloven!

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Vers van de pers, van de site van advokaat van Beilen:


Ons doel is bereikt!

Verheugd kunnen wij mededelen dat Yarden de mogelijkheid biedt om terug te vallen op de oorspronkelijke polis.

De afgelopen weken hebben er constructieve besprekingen plaatsgevonden tussen ons kantoor en de directie van Yarden.

Yarden is tot het besef gekomen dat zij het groot aantal klagers serieus moet nemen en heeft uiteindelijk besloten bij overlijden van de verzekerde de nabestaanden een keuzemogelijkheid te geven tussen de rechten uit de oorspronkelijke polis en de huidige (nieuwe) polis. Concreet betekent dit dat de nabestaanden te zijner tijd dus kunnen kiezen of zij het oude pakket van diensten willen afnemen waar de verzekerde tot 1 januari 2007 recht op had, dan wel dat de uitvaart wordt uitgevoerd overeenkomstig de op de datum van overlijden geldende polis met ledenkorting.

Yarden heeft heden aan alle klagers rechtstreeks een brief gezonden met een nadere toelichting over de wijze waarop Yarden de oplossing vorm gaat geven. Het nieuwe polisblad blijft om administratieve redenen gehandhaafd, echter aan dit polisblad dient voornoemde brief van Yarden te worden gehecht. Wij adviseren de verzekerden deze brief van Yarden goed te bewaren en aan de nieuwe polis te hechten, zodat de nabestaanden te zijner tijd kunnen kennis nemen van hun keuzerecht.

Om te zijner tijd een juiste keuze te kunnen maken adviseren wij de verzekerden tevens het laatste Yarden magazine bij de polis te bewaren. Op pagina 20 en 21 van het laatste Yarden magazine staat namelijk een nadere toelichting op de poliswijziging die recentelijk door Yarden is doorgevoerd.

Aangezien het voor ons onmogelijk is om in de toekomst te kijken, kunnen wij op dit moment helaas nog niet aangegeven met welke polis de verzekerden in de toekomst het beste uit zijn. Dit hangt uiteraard af van de toekomstige ontwikkelingen en de wensen van de verzekerden en hun nabestaanden. In ieder geval menen wij dat op deze wijze de oorspronkelijke rechten, voortvloeiende uit de oorspronkelijke polis, meer dan voldoende zijn gewaarborgd. Sterker nog; met deze regeling hebben de verzekerden keuzemogelijkheid gekregen die zij oorspronkelijk niet hadden. Ofwel kiezen voor het oorspronkelijke vaste pakket van diensten, ofwel kiezen voor de nieuwe polis met een maximum verzekerd bedrag.

Wij zijn van oordeel dat met de hiervoor genoemde oplossing een einde is gekomen aan het debat met Yarden. Ons doel, om de eenzijdige poliswijziging voor alle klagers die zich bij ons kantoor hebben aangemeld terug te draaien, is bereikt.



Nu nog afwachten op de schriftelijke bevestigingen richting de polishouders!

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Zoals ik al schreef, was van het begin af voor mij duidelijk dat Yarden kontraktbreuk pleegde. Ondanks de mooie woorden van KIFID en het advocatenbureau, wil ik hier wel wijzen op het gegeven dan deze verzekeraar in de toekomst meer dan waarschijnlijk alle trucs uit de kast zal halen om haar klanten alsnog een poot uit te draaien. Denk dus NIET dat dit muisje geen staartje heeft. Het beste zou zijn om zonder kleerscheuren bij deze verzekeraar weg te gaan en de verzekering bij een betrouwbare verzekeraar onder te brengen. Maar dat zal zoals ik inschat, niet kunnen zonder daar financieel zwaar op toe te leggen. Wel kan een ieder natuurlijk in zijn of haar netwerk mond op mond "reclame" maken, en wel zodanig dat ze in elk geval niet in zee gaan met een bedrijf, dat in de laatste maanden voor zoveel onnodig leed gezorgd heeft.

Vriendelijke groet, Maxiem.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

quote=ërrres"

Geplaatst op: 12 Sep 2007 17:40 Onderwerp:


Ik loop niet zo hard van stapel.
Ik moet eerst alles weer correct van yarden op papier hebben en dan kan ik pas zeggen, we hebben gewonnen.
Zelfs voor de toekomst wordt het oppassen blijven geblazen.
Ze zullen echt nog wel trucs uithalen, het zijn verzekeraars en dus.............


erres:
Elke verzekeringsmaatschappij tracht zijn gelijk tehalen, is het niet
links om dan wel rechts om.
Dus zullen zij zeker komen met verhalen, dat de nieuwe polis op langere termijn toch gunstiger is.
De premie vemoedelijk lager zal blijven, dat zijn gewoon bekende trucs.
Janssen
Ze hebben wel degelijk het lidmaatschap voor de premie vrijen in 2002 met ruim 100% verhoogd, van het gulden teken een euro teken gemaakt, tel uit je winst. Mochten ze volgens hun toen ook gewoon doen, want deze was nog nooit verhoogd, de eerste aanvaring met yarden.



De premie vrijen betalen geen verzekerings premie, maar elk jaar een bedrag voor administratiekosten. die zijn inderdaad veel duurder geworden, zie het maar als een horeca ondernemer kop koffie € 1,70 = f 3.75 als onze gulden nog in omloop was geweest hadden zij nooit dat bedrag voor een kop koffie durven vragen. .
Ook voor administratiekosten zijn vele zaken behoorlijk in prijs gestegen, die mogen zij doorberekenen
Yarden is niet meer te vertrouwen, ook niet in de uitvoering van uitvaarten, daar zullen ze ook echt nog wel wat mee uithalen

Het belangrijkste is: dat zij ons nu een keuze moeten geven, dat is wat zij nooit wilden. de polis wordt niet terug gedraaid.

De oude polis is VVT.
Maar gelukkig heeft de ombudsman ( onderdeel K.I.F i.D ) Yarden toch zover gekregen zo als het nu lijkt.
En ik geloof onvoorwaarlijk in deze instelling, Zij hadden nooit een brief aan ons verzonden, met de inhoud zo als die er nu staat, als zij geen volledige overeenkomst met Yarden hadden kunnen afsluiten.
Dan schijven sommigen, ik heb gebeld maar kreeg als antwoordt dat het nog lang niet zeker was.
Nou die antwoorden ken ik, zelf heb ik 20 jaar bij een ziekenfonds gewerkt, en als daar een beslissing herroepen moest worden, was het eerst wat wij als kaderleden te horen kregen, vertel niemand iets, zeg maar gewoon dat het nog intern besproken moet worden.
Maar duidelijk antwoord geven mocht nooit.
Dus ben ik ook zo benieuwd naar maandag avond , wat de afgevaaardiger van Yarden mag mededelen..
Reken maar dat ik op het puntje van mijn stoel ga zitten, als zij weer eenb met een *** verhaal komen.
Laatst gewijzigd door janssen op 13 sep 2007 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.

vandenburg
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 apr 2007 11:09

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door vandenburg »

Beste mensen,

Het zijn goede berichten van Kifid en nu ook van Advokaat Van Beilen.
Zo lijkt het dan toch allemaal wel goed te komen.

Wat betreft de consequenties is het wel begrijpelijk dat er alzo wat
sneuvelt en dan bedoel ik de lidmaatscappen bij Consumentenbond, ook de politiek is niet bepaald voortvarend geweest.

Zelf heb ik problemen met de Algemene Nederlandse Bond voor Ouderen (kortweg ANBO). Om er toe bij te dragen, dat vooral ouderen onder ons op de hoogte zouden komen van hetgeen Yarden ons heeft geflikt, heb ik ze gevraagd Ouderen op zijn minst te informeren over wat er gaande was.

Ik kreeg keurig antwoord, dat e.e.a. aan de juiste afdeling was doorgegeven en verder niets meer.
Na nog eens navraag te doen kreeg ik hetzelfde antwoord en verder heb ik nooit meer iets vernomen of gelezen in het blad VIZIER, zelfs niet bij "Reacties en tips van lezers".

De ANBO, die zich op de borst slaat over alles wat zij voor ouderen
klaar stoomt, heeft niet de moeite genomen om ook maar 1 keer
haar leden doormiddel van het blad VIZIER te attenderen op de streken van Yarden .

Dat ik ze dat zeer kwalijk neem moge duidelijk zijn en ik wens ook niet langer lid te zijn van die club.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Dat heb je goed gezien MAXIEM. Wij stappen ook liever op bij Yarden, alleen wat ons nu nog tegenhoudt is het verlies dat je dan neemt. Yarden keert niet meer uit dan de helft van de totale inleg plus de winstuitkering over die jaren. Ik denk dat dit per situatie gewoon verschilt. Iemand die nog niet zolang bij Yarden iets heeft, kan die korte periode zien als verzekering over die tijd en probleemloos uitstappen. De premievrijen en anderen die al wat langer premie betalen wordt toch een kwestie van wel of niet je verlies nemen. Zoals het er nu naar uitziet, gaat Yarden de uitstapregeling niet verbeteren, anders waren wij daar allang weg gegaan. Zouden ze 100 procent van de inleg bieden en geen rente, dan hadden wij het ook als verzekering gezien en er per direkt op ingaan. Yarden heeft de afgelopen maanden een hele slechte indruk achter gelaten en dan is (net wat jij zegt) waakzaamheid in de toekomst zeker op zijn plaats, oftewel vanaf nu elk schrijven van Yarden zeer kritisch bekijken!

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

@vandenburg

Gelijk heb je hoor! Wij hebben in het verleden al zoveel opgezegd, als ons iets niet aanstond in het reilen en zeilen bij een bedrijf of vereniging. Je bent ergens klant en ze verdienen aan je, dus dan mag je ook wat verwachten! Gewoon mondig zijn en laat ze maar voelen, dat niet alles meer door iedereen zomaar geaccepteerd wordt. Een opsomming?

- UPC opgezegd, omdat ze zonder toestemming en aanwezigheid van ons een deel van ons perceel hadden opengebroken om een storing bij de buren op te lossen. We hebben nu schotel.

- NUON opgezegd, omdat we zogenaamd niet terug konden stappen van groene stroom naar gewone stroom en een onbeschofte dame aan de telefoon die de telefoon er gewoon opgooide. Alles loopt nu via United Consumers.

- KPN opgezegd, de reden ben ik even kwijt, maar eerst mobiel omgezet en later ook vast bellen. Alleen internet gaat nog via KPN en die gaat er ook nog wel een keer uit.

- Telegraaf opgezegd, omdat ze een schade aan onze auto, veroorzaakt door de krantenjongen, niet opgelost hebben. We lezen het (betere) nieuws wel op internet!

- Consumentenbond opgezegd, per gisteren dus, met als reden Yarden.


En je raadt het al: YARDEN staat nu bovenaan het lijstje :lol:

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

En voor wie nog twijfelt aan de aanbevelingen van het KiFid, heb ik even wat gesnuffeld:


Wat betreft de verplichtingen die Yarden heeft aan het Kifid:

Statutaire naam: Yarden Uitvaartverzekeringen N.V.
Adres: Postbus 10118
Postcode/plaats: 1301 AC ALMERE
Aansluitnummer Kifid: 200.000298
Vergunningnummer: AFM 12000681
Datum start aansluiting: 28-03-2007
Bindend advies: Ja <--- !


Let op de laatste regel :!: En kijk eens naar de datum: is dat niet heel erg toevallig het begin van de door ons gewreekte mailing van Yarden????

Bron: http://www.kifid.nl/consumenten/wie+is+aangesloten/

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 13 sep 2007 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Aha Vok, ruilen :lol:

Hier zijn de vier brieven van Yarden inmiddels binnen. En inderdaad het is 'slechts' een aanhangsel en zijn geen nieuwe polissen. Ik had eigenlijk volledig terugdraaien in gedachte en of het aanhangsel rechtsgeldig is, ga ik de komende weken nog achterhalen.

Verder nog een mooie brief van de Consumentenbond gehad, waarin ze mooie sier maken dat zij het resultaat hebben behaald. Ik heb even gebeld naar de afdeling Groepsactie Yarden en wat vragen daar gesteld.

Onder andere voor wie dit aanhangsel nu bedoelt is en ik kreeg daar toch wel een onthutsend antwoord namelijk:

alleen voor de klagers via het KiFid, Consumentenbond, advokaat van Beilen of rechtstreekse klagers bij Yarden

Als je dat voorzichtig inschat gaat het dus hooguit om een paar duizend Yarden klanten, die ze tegemoet gekomen zijn. De andere 900.000 polishouders krijgen geen rectificatie van Yarden, mits:

er voor 1 januari 2008 alsnog een klacht ingediend wordt!

Die resterende polishouders zullen dus ook geinformeerd moeten gaan worden. We weten dat Tros radar a.s. maandag iets gaat zeggen. De Consumentenbond vermeldt ook iets in hun maandblad. En dan? Hoeveel mensen zijn dan vanaf 1 januari 2008 alsnog slachtoffer?

Eerlijk gezegd ben ik bang dat de 'Almerense Boevenbende Yarden' er dan wel heel makkelijk vanaf is gekomen. Een algehele rectificatie voor iedereen die geen en-bloc clausule in de polis heeft, is de enige juiste en rechtvaardige weg.

mcwimpy51
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 jun 2007 19:11

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mcwimpy51 »

Hoi Mensen

Ook de brief binnen gekregen.Staat vanavond online plus de aanbevelingen die net zijn gegeven komen op http://www.yarniek.nl te staan.

ben ook aanwezig tijdens de uitzending op 17 september

meer nieuws volgt nog op http://www.yarniek.nl

Hoi Ron blij dat je er weer bent.

solight
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 jun 2007 07:34

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door solight »

de weblog van ons aller Peter van Wageningen is ineens leeg.
Ook het archief is volledig gewist.
ze wissen alle sporen uit !!!

mark3
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jul 2007 12:12

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mark3 »

Hallo allemaal,
Ook ik heb inmiddels de brieven binnen van Yarden .

Opnieuw presteren ze het om verwarring en vaagheden te formuleren.

Om admi. redenen kunnen we de oude polis niet behouden.

MET HUN ADMI HEB IK HELEMAAL NIKS TE MAKEN .ZIJ ZIJN BEGONNEN MET VERANDEREN NIET WIJ.Ik eis dus opnieuw dat de oude polis gehandhaaft moet worden en geen moeilijk gedoe over nabestaanden enz...... Ik eis slechts een brief van Yarden te krijgen dat al het nieuwe is vervallen en de oude polis in ere wordt hersteld met alles erop en eraan.

En op de oude polis kregen we wel degelijk een ledenkorting ,dat is niet zichtbaar omdat het in narura is en alleen als het door een andere uitvaart wordt verzorgd vervalt de korting en moet je bijbetalen, dus het blijven een stelletje boeven.

Ik hoop dat ik het goed zie en dat iedereen hier opnieuw tegen ageert,net zolang tot we hebben wat we hadden.

met vriendelijke groeten.

solight
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 jun 2007 07:34

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door solight »

Administratieve redenen is alleen maar flauwekul om niet duidelijk te hoeven zijn.

De verplichtingen van de Archiefwet bepalen dat ook Yarden de "oude" polissen, danwel de gegevens van de oude polissen nog een flink aantal jaren zal moeten bewaren (in een vorstvrije ruimte verwijderd van het hoofdgebouw) en zal daar dus automatisch ook een administratie van moeten handhaven !!

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 13 sep 2007 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Ja Wim weer terug en precies op een leuk moment, trek je nog wat herkenbaars voor ons aan op maandag?

MET HUN ADMI HEB IK HELEMAAL NIKS TE MAKEN .ZIJ ZIJN BEGONNEN MET VERANDEREN NIET WIJ.Ik eis dus opnieuw dat de oude polis gehandhaaft moet worden en geen moeilijk gedoe over nabestaanden enz...... Ik eis slechts een brief van Yarden te krijgen dat al het nieuwe is vervallen en de oude polis in ere wordt hersteld met alles erop en eraan.



Yeps, ik vind het resultaat op zich wel prachtig, maar inhoudelijk zie ik ook een aantal dingen die mij nog niet zinnen. Het administratieve zal waarschijnlijk slaan op de omnummering van de polisnummers. Iedere polis heeft nu een Yarden polisnummer i.p.v. het oude polisnummer. Ik had liever gezien dat er in de brief gerefereerd werd naar de originele polis, met vermelding van het originele polisnummer. Ik vraag me nu dus even af of we hier nog mee verder moeten gaan.

En ook wij hebben toen gekozen voor een volledig pakket en geen keuzemogelijkheid waar ze nu mee op de proppen komen. Komen we tijdens de uitvaart wat koffie tekort, dan zetten ze dat maar op de rekening voor de nabestaanden!

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

@mcwimpy51:

Als jij toch maandag op auditie bij de TROS moet en je krijgt de gelegenheid: wil je dan de vraag stellen voor wie deze brieven nu is, voor alleen de klagers of voor iedereen?

Gregoris
Berichten: 156
Lid geworden op: 11 dec 2006 13:40

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Gregoris »

Hallo allemaal,
(Yarden) Nog gauw even de zaak rechtzetten voor de radar-uitzending!
Ik kreeg vandaag de volgende brief van Yarden en heb dus gewonnen:
U heeft bij ons aangegeven het niet eens te zijn met de aanpassing van de verzekeringsvoorwaarden zoals die per 1 januari 2007 is doorgevoerd.
Yarden komt U graag tegemoet.
Wij bieden U daarom aan dat bij overlijden van de verzekerde de nabestaanden de keuze hebben het pakket van diensten af te nemen zoals dat gold tot 1 januari 2007.
Uw nabestaanden kunnen dus kiezen of zij het oude pakket van diensten afnemen zoals U dat tot 1 januari 2007 had, ongeacht de kosten van dat pakket.
Maar zij houden ook de mogelijkheid om de uitvaart te laten uitvoeren overeenkomstig de dan geldende polis met ledenkorting.
Herstel van uw oude polis is administratief niet mogelijk.
Dit betekent dat u over de huidige polis post zult blijven ontvangen.
Deze brief geldt als officiële bevestiging van het keuzerecht van uw nabestaanden.
mvg. :D :D :D

Gesloten