Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
J. Deltoer
Berichten: 3376
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

U heeft volledig gelijk maar het probleem met politici is dat zij korte termijn politiek bedrijven en dus geld uitgeven als het er is, en het niet opsparen opdat hun opponent het na de verkiezingen met de eer gaat strijken en de poet gaat opmaken
juliomariner schreef:
06 jul 2023 19:37
Naar mijn mening moeten we ook zo snel mogelijk af van Kaag en Jetten, 2 zeer zwakke politicie die weing goed maar heel veel slechts hebben gedaan.
We zijn het weer volledig eens. Dit wordt bizar.

witte angora
Berichten: 31999
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Zou Willem-A al slapen? Of wacht die ook vol spanning op nieuws uit Den Haag?

J. Deltoer
Berichten: 3376
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Willem A is al vertrouwelijk op de hoogte gebracht van het te bereiken compromis: Na hele PITTIGE discussies is besloten gezinshereniging te beperken door het uitsluiten van de hereniging met huisdieren.

witte angora
Berichten: 31999
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ah, dus mijn katten mogen niet mee als ik weg wil? Dan blijf ik hier in dit ruzierotland. Dat zal ze leren. Bah!

witte angora
Berichten: 31999
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Overigens snap ik het probleem niet:
- als je vlucht vanwege oorlog neem je je gezin toch meteen mee?
- en als je je gezin niet meteen meeneemt, maar ze komen later, kunnen die toch apart in de asielprocedure?

Maar goed, ik heb niet gestudeerd, zal dus wel te simpel denken.

J. Deltoer
Berichten: 3376
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik heb wel iets gestudeerd, maar denk nog simpeler (lady kan dat bevestigen):
Als er hier oorlog is vlucht ik MET mijn gezin. Je laat vrouw en kinders toch niet achter en vlucht als man (m) alleen?

Onkruid71
Berichten: 3019
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik denk dat wij sws nooit zullen snappen hoe dat werkt met komen uit een oorlogsituatie.
We kunnen het ons indenken, maar dat is dan ook alles.
Het is gewoon jammer om te zien dat onze maatschappij steeds harder wordt gemaakt, en deel heeft het ook te maken met de politiek die hier bedreven wordt.

juliomariner
Berichten: 5089
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Eens dat kunnen we ons niet indenken.

Ik denk dat ook weinig mensen er problemen mee hebben dat mensen uit oorlogsgebieden worden opgevangen.
Het probleem is de mensen uit de veilige landen die hier de problemen met asielzoekers veroorzaken. De goeden moeten dus weer eens onder de kwaden lijden. Als de veilige landers nu eens gewoon direct aan de grens worden gewijgerd of direct uitgezet is er plaats voor de echte vluchtelingen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

J. Deltoer schreef:
07 jul 2023 08:48
Als er hier oorlog is vlucht ik MET mijn gezin. Je laat vrouw en kinders toch niet achter en vlucht als man (m) alleen?
Nog, voor mij in ieder geval, onbegrijpelijker is het om je minderjarige kind zonder enige begeleiding o.i.d. de wijde wereld in te sturen om ergens een asielprocedure in te gaan, om er vervolgens probleemloos achteraan te reizen als dat is gelukt.
In mijn beleving is hier dan geen sprake van een vluchtelingen situatie !

J. Deltoer
Berichten: 3376
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

En als ze eenmaal hier de asielprocedure hebben doorlopen en uitkering, miele en voorrang op een huurhuis hebben gekregen dan gaan ze naar het herkomstland op vakantie.

En als dit zegt ben je een witte rechtse oude man die deels of helemaal het stemrecht afgenomen moet worden.

Moneyman
Berichten: 31178
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
07 jul 2023 10:25
En als ze eenmaal hier de asielprocedure hebben doorlopen en uitkering, miele en voorrang op een huurhuis hebben gekregen dan gaan ze naar het herkomstland op vakantie.
Ja, inderdaad, dat doen "ze"... :roll: :roll:
J. Deltoer schreef:
07 jul 2023 10:25
En als dit zegt ben je een witte rechtse oude man die deels of helemaal het stemrecht afgenomen moet worden.
Wat een zelfkennis! :wink:

Moneyman
Berichten: 31178
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
07 jul 2023 08:48
Ik denk dat wij sws nooit zullen snappen hoe dat werkt met komen uit een oorlogsituatie.
We kunnen het ons indenken, maar dat is dan ook alles.
Helemaal eens. Het is makkelijk om vanachter een toetsenbord in een warm en veilig huis te bedenken wat je zelf zou doen. De werkelijkheid is vaak helaas een stuk complexer.

Makkelijke oordelen en generalisaties helpen sowieso niet om het probleem op te lossen.

J. Deltoer
Berichten: 3376
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Zo complex is het probleem niet. Profiteurs weren is een eerste vereiste. Een tweede is opvang in eigen regio. Mijn grootmoeder was een vluchteling. Die vluchtte met haar gezin uit een land grenzend aan dat van ons dat aangevallen werd door een vreemde mogendheid in het kader van het Von Schlieffenplan. Zij vluchtte niet naar landen duizenden killometers verderop gelegen, met andere bedoelingen, maar gewoon naar de dichtstbijzijnde veilige haven.

Voor Oekraine zijn wij de regio. Voor Syriers, die kunnen beter naar Turkije. En Marokkanen en andere veilige landiers mogen in eigen land blijven

ZeerPrivé
Berichten: 6074
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

J. Deltoer schreef:
07 jul 2023 10:25
En als dit zegt ben je een witte rechtse oude man ...
Wat klopt er niet aan dan? :lol:

kuklos
Berichten: 10137
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

J. Deltoer schreef:
07 jul 2023 08:48
Als er hier oorlog is vlucht ik MET mijn gezin. Je laat vrouw en kinders toch niet achter en vlucht als man (m) alleen?
Volledig mee eens. Het enige alternatief is zelf blijven en je gezin naar de veiligheid sturen, terwijl je zelf blijft om te vechten.

Wat er in WO II gebeurde is dat vluchtelingen uit Nederland (die naar Engeland vluchten) werden opgeleid en teruggestuurd om samen met de geallieerden te vechten. Mocht het ooit zo zijn dat wij vanuit een VN of een ander leger die kant op worden gestuurd om te vechten, dan mogen alle mannen die daar vandaan gevlucht zijn mee terug om mee te vechten om hun land te bevrijden.

witte angora
Berichten: 31999
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
07 jul 2023 10:42
J. Deltoer schreef:
07 jul 2023 10:25
En als ze eenmaal hier de asielprocedure hebben doorlopen en uitkering, miele en voorrang op een huurhuis hebben gekregen dan gaan ze naar het herkomstland op vakantie.
Ja, inderdaad, dat doen "ze"... :roll: :roll:
Helaas, ja. De omgeving hier zit vol met dat soort gasten. Zelfs doden worden naar het familiegraf in eigen land gebracht, zonder enige hinder of wat dan ook. Terwijl de meesten uit dat land toch echt uit de asielprocedure komen... Sterker nog: 'wij' gaan zelf massaal naar dat land op vakantie, zo groot is het gevaar daar....

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik zie toch echt niet veel Syrische asielzoekers, of Nederlanders op vakantie gaan in Syrië.

Erthanax
Berichten: 10067
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

witte angora schreef:
07 jul 2023 13:41
(...) Zelfs doden worden naar het familiegraf in eigen land gebracht, zonder enige hinder of wat dan ook. (...)
Op welke mensen en landen je doelt is me niet helemaal duidelijk, maar ik weet wel dat eeuwige grafrust voor bv joden en moslims belangrijk is. In Nederland is dat vaak niet mogelijk.

witte angora
Berichten: 31999
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb het over Turkije. Paar maanden terug heeft een van de buren nog twee doden daarheen gebracht. Niet gelovig trouwens. En in dezelfde flat woont een gezin, ook uit Turkije, die vier jaar geleden in de asielprocedure zijn terecht gekomen, en na 2 1/2 jaar een woning hadden. Gezin met twee kinderen, gewoon Turks. Aardige mensen, daar niet van. Maar wrang is het wel. Ik heb 10 jaar moeten wachten op een woning, en dan was het nog moeilijk.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u weet zijn reden voor asiel niet.

Plaats reactie