Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Erthanax
Berichten: 10067
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een cynische machtspoliticus pur sang die een kabinetscrisis orkestreert voor persoonlijk en partijbelang. Wat een gaaf land.

Onkruid71
Berichten: 3019
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Het liefst als behalve CDA, VVD en D66.

ZeerPrivé
Berichten: 6080
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
08 jul 2023 10:27
Lady1234 schreef:
08 jul 2023 10:24
Rutte zat niet alleen in de regering.
Nee, maar hij is wel de premier en eindverantwoordelijk.
Hij liegt en draait continu... ook gisteren weer in zijn persconferentie.

Hou mij ten goede: ik kan ook geen MP zijn en ambieer dit dus ook niet.
Het is nu tijd voor een andere frisse wind.
Hij heeft eindelijk eens zijn poot stijf gehouden net als de CU het heeft gedaan. Die laatste had ook mee kunnen bewegen, die dachten ook niet aan het landsbelang. Rutte heeft veel te veel compromissen gesloten om het niet te laten vallen. Ik had gekozen voor een rechts VVD beleid, daar was in dit kabinet weinig van te merken.

Een frisse wind? De BBB bedoel je? Ook die regeert niet alleen, maar daar komen hun kiezers vanzelf wel achter.

ZeerPrivé
Berichten: 6080
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Onkruid71 schreef:
08 jul 2023 10:38
Het liefst als behalve CDA, VVD en D66.
De VVD staat er goed voor, jammer voor je. CDA kiezer loopt massaal naar de BBB.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Alsof we zitten te wachten op een machtige landbouwlobby in de regering.

ZeerPrivé
Berichten: 6080
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Erthanax schreef:
08 jul 2023 10:37
Een cynische machtspoliticus pur sang die een kabinetscrisis orkestreert voor persoonlijk en partijbelang. Wat een gaaf land.
O, en partijbelang speelde niet bij D66 en CU?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

ZeerPrivé schreef:
08 jul 2023 10:41
(...)Hij heeft eindelijk eens zijn poot stijf gehouden net als de CU het heeft gedaan. Die laatste had ook mee kunnen bewegen, die dachten ook niet aan het landsbelang. Rutte heeft veel te veel compromissen gesloten om het niet te laten vallen.
Nou...Rutte heeft zich de laatste 8 maanden amper " bemoeid " met het asielbeleid.
Zo nu en dan " schoof hij een uurtje aan " :evil: .
En dan nu, vlak voor het zomerreces, plotseling " zijn poot stijf houden " en de boel in één week op scherp zetten?
Puur voor de bühne, omdat ' het volk ' dan gaat juichen , yep minder asielzoekers (!) en Rutte speelt de Goedheiligman die dit erdoor drukt , opdat ' het volk ' straks wéér op hem zal stemmen.
Van meet af aan was deze coalitie gedoemd te mislukken en dat na maaaaanden formeren notabene.

ZeerPrivé
Berichten: 6080
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Zo nu en dan " schoof hij een uurtje aan " :evil: .
Ik lees dit en denk: laat maar zitten. Ga ik geen energie aan verspillen.

Erthanax
Berichten: 10067
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

ZeerPrivé schreef:
08 jul 2023 10:45
Erthanax schreef:
08 jul 2023 10:37
Een cynische machtspoliticus pur sang die een kabinetscrisis orkestreert voor persoonlijk en partijbelang. Wat een gaaf land.
O, en partijbelang speelde niet bij D66 en CU?
Nee, dat denk ik niet. Zij hebben op dit moment geen belang bij verkiezingen. De enige regeringspartij die dat wel heeft, is de VVD.

ZeerPrivé
Berichten: 6080
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Erthanax schreef:
08 jul 2023 11:31
ZeerPrivé schreef:
08 jul 2023 10:45
Erthanax schreef:
08 jul 2023 10:37
Een cynische machtspoliticus pur sang die een kabinetscrisis orkestreert voor persoonlijk en partijbelang. Wat een gaaf land.
O, en partijbelang speelde niet bij D66 en CU?
Nee, dat denk ik niet. Zij hebben op dit moment geen belang bij verkiezingen. De enige regeringspartij die dat wel heeft, is de VVD.
Als zij hadden meebewogen, hadden ze het landsbelang gediend. Hebben ze, en zeker de CU, ook niet gedaan. CU is al jaren redelijk stabiel wat kiezers betreft, ik verwacht daar geen daling in.

Oh, en wat mij betreft komt er een andere goede partijleider voor de VVD, maar dat is dan puur omdat ik Rutte na al die tropenjaren wel een uitdagende, interessante andere baan gun, die hij zonder beveiliging kan uitoefenen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

ZeerPrivé schreef:
08 jul 2023 11:22
Zo nu en dan " schoof hij een uurtje aan " :evil: .
Ik lees dit en denk: laat maar zitten. Ga ik geen energie aan verspillen.
Zo was het wel. Uitgebreid in het nieuws.
Vd Burg heeft zich het vuur uit de sloffen gelopen , hij wel!
Ook zijn eigen VVD achterban is verbijsterd door deze move van Rutte.
Hij laat iederéén verbijsterd achter , ook zijn eigen coalitiepartners. Waar was dit goed voor??!

Aan de vóórkant moet je de instroom indammen (!) , maar zijn die mensen eenmaal hier dan is gezinshereniging wel zo humaan en logisch.
Jij gaat als fitte man als enige vooruit en die zware weg volgen en dan wil je ook je vrouw en kinderen uit het oorlogsgeweld halen zodra je in de procedure zit.
Maar aan de voorkant gaat het al goed mis. Velen smijten hun paspoort overboord , blijken gelukzoekers te zijn of veilige landers.

kuklos
Berichten: 10138
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

moederslink schreef:
08 jul 2023 12:42
Jij gaat als fitte man als enige vooruit en die zware weg volgen en dan wil je ook je vrouw en kinderen uit het oorlogsgeweld halen zodra je in de procedure zit.
Ik vind dit onbegrijpelijk. Je laat als man je vrouw en kinderen achter? En dan laten we je nog toe ook in Nederland? Is het voor die vrouwen en kinderen dan wel veilig?

moederslink schreef:
08 jul 2023 12:42
Maar aan de voorkant gaat het al goed mis. Velen smijten hun paspoort overboord , blijken gelukzoekers te zijn of veilige landers.
En juist die stroom wordt niet ingedamd en wordt niet teruggestuurd.

Erthanax
Berichten: 10067
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

En Henk Kamp maar roepen over 400.000 migranten per jaar. Dat er ook weer 175.000 vertrokken zegt hij er niet bij. Dat het grootste deel arbeidsmigranten en kenniswerkers zijn, zegt hij er niet bij. Dat het in 2022 ging om 46.460 asielzoekers inclusief nareizigers, zegt hij er niet bij. Liever vervolgden de rekening laten betalen. Wat een gaaf land.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij zijn de Oekraïners niet in die tellingen betrokken.

kuklos
Berichten: 10138
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Erthanax schreef:
08 jul 2023 12:58
En Henk Kamp maar roepen over 400.000 migranten per jaar.
Hoeveel daarvan zullen succesvol integreren in ons land en geen uitkering behoeven, maar zelf een baan hebben en dus zelf een inkomen hebben?
Erthanax schreef:
08 jul 2023 12:58
Dat er ook weer 175.000 vertrokken zegt hij er niet bij.
Hoeveel daarvan zijn Nederlanders met een baan en een opleiding die iets toevoegden aan het land (en dus zelf in hun onderhoud konden voorzien).
Erthanax schreef:
08 jul 2023 12:58
Dat het in 2022 ging om 46.460 asielzoekers inclusief nareizigers, zegt hij er niet bij. Liever vervolgden de rekening laten betalen. Wat een gaaf land.
Hoeveel nareizigers gaat dit opleveren? En hoe goed gaan die 46.460 integreren in Nederland? Hoe goed gaan die nareizigers integreren in Nederland?

Asielzoekers kosten €1 miljoen gedurende hun leven las ik recent (sorry, ik kan de bron niet meer vinden). 46.460 asielzoekers erbij betekent dus €46.460.000 aan kosten voor de Nederlandse belastingbetaler.
Een deel is geen asielzoeker, maar wordt niet uitgezet. Of zitten die al niet meer bij die 46.460?

Ook een getal, zonder al die immigratie had Nederland nu 13,4 miljoen inwoners gehad. Ook hier helaas even geen bron.

(Ik heb een zeer sterk geheugen voor getallen, vandaar dat ik die vaak snel kan oplepelen)


Wel een eerste bron gevonden: https://www.geenstijl.nl/5171343/wel-tot-de-ja/

Die gewoon de CBS cijfers napluizen.

witte angora
Berichten: 32004
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
08 jul 2023 12:58
Dat het in 2022 ging om 46.460 asielzoekers inclusief nareizigers, zegt hij er niet bij.
Hoeveel woningen worden er ook al weer per jaar bij gebouwd? Met name in de sociale sector, waar die mensen terecht moeten?

Help even, ik heb er geen actieve herinnering aan. :wink:

J. Deltoer
Berichten: 3376
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik hoop ook dat dit ook einde politieke carriere van alexandra van huffelen is. Mensch, wat is die incompetent.

Erthanax
Berichten: 10067
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Tja, opvang van asielzoekers en huisvesting van statushouders kost geld. Maar zoals de minister-president het zei: "Wij zijn een van de rijkste landen ter wereld." Voor Turkije, Iran of Libanon ligt dat iets anders.

Dat volkshuisvesting een puinhoop is (o.a. ministerie opgeheven, sociale huurwoningen verkocht aan Amerikaanse investeerders), dat er al jaren veel te weinig wordt gebouwd, dat is natuurlijk de schuld van de statushouders en niet van de VVD.

Is dat asielprobleem zo groot en vooral zo acuut dat daar nú het kabinet over moet vallen? Dat lijkt mij toch niet, zie bv ook dit artikel in de Volkskrant.

De gedachte dat een volgende regering zou kunnen bestaan uit VVD en BBB met nog wat rechts erbij, waarmee dit "gave land" wordt uitleverd aan populisten en het nietsontziende agro-industrieel complex, stemt mij heel treurig. Armoede, jeugdzorg, ouderenzorg, Groningen, toeslagenaffaire, stikstof, klimaat, natuur, volkshuisvesting... ik vrees dat het er allemaal niet beter van zal worden.

kuklos
Berichten: 10138
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Erthanax schreef:
08 jul 2023 17:38
De gedachte dat een volgende regering zou kunnen bestaan uit VVD en BBB met nog wat rechts erbij, waarmee dit "gave land" wordt uitleverd aan populisten en het nietsontziende agro-industrieel complex, .....
Deugteksten die we ook in de deugmedia terugzien.
Kom maar, graag zelfs. BBB, PVV, JA21, Omtzigt, wie hebben we nog meer nodig voor een volledig kabinet? Vermoedelijk VVD, dan wel de rechterkant graag, en geen Rutte meer als MP.

witte angora
Berichten: 32004
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, als de boeren in de regering komen kunnen ze het land, en de rest van Europa, en de rest van de wereld, eens flink omploegen.

Plaats reactie