Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
J. Deltoer
Berichten: 3376
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

kuklos schreef:
08 jul 2023 18:25
Erthanax schreef:
08 jul 2023 17:38
De gedachte dat een volgende regering zou kunnen bestaan uit VVD en BBB met nog wat rechts erbij, waarmee dit "gave land" wordt uitleverd aan populisten en het nietsontziende agro-industrieel complex, .....
Deugteksten die we ook in de deugmedia terugzien.
Kom maar, graag zelfs. BBB, PVV, JA21, Omtzigt, wie hebben we nog meer nodig voor een volledig kabinet? Vermoedelijk VVD, dan wel de rechterkant graag, en geen Rutte meer als MP.
Het wordt inderdaad eens tijd dat in dit land orde op zaken gesteld wordt. En de deugende media probeert met "populisten" altijd bepaalde partijen in de fascistische hoek te drukken. Maar wat betekent dat nu eigenlijk, populisten?
Isme = beweging, populus = volk. Beweging van het volk. Doen wat het volk wil is toch ook hetgeen waarvoor die gasten gekozen worden.
Dus meer, meer, meer populisten!

Nijogeth
Berichten: 10552
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik hoop inderdaad op een meer rechtse wind. Wij zijn onze economische positie op de wereldmarkt al jaren steeds naar een kantelpunt aan het brengen. Ik zie onze welvaart minder worden als dat ingezette beleid gevolgd blijft worden.

Ten eerste moeten we de simpele problemen oplossen (bijvoorbeeld de bouw weer mogelijkheden geven om te gaan bouwen door klimaatregels flink te versoepelen), de overheidsuitgaven verminderen (hebben nu al 4 jaar een flink tekort) en een langdurig plan maken met waar we als land heen willen over 50 jaar.

Ik stel voor dat we kiezen voor meer economische welvaart en binnen de mogelijkheden doen wat we kunnen als het op het klimaat aankomt. De kant die we nu op gaan is er een van ons boekje te buiten gaan voor het klimaat en flink inleveren op de economie en de welvaart, dat wil denk ik niemand.

Erthanax
Berichten: 10067
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wie of wat is "het volk"? En wat wil "het volk" dan? Als de versplintering in de lokale en landelijke politiek iets duidelijk maakt, is het wel dat dát niet duidelijk is.

Persoonlijk zal ik waarschijnlijk garen spinnen bij zo'n rechtse regering -- ik zit aan de goede kant van alle strepen -- maar ik maak me juist zorgen om de minder bedeelden en de zwakkeren in de samenleving.

De sterkste schouders moeten de zwaarste lasten dragen, en mijn figuurlijke schouders zijn nu eenmaal sterk. Een volgende regering kan mij niet links genoeg zijn. Niet omdat ik daar beter van wordt, maar omdat ik oprecht geloof dat dat beter is voor ons "gave" land, en voor volgende generaties.

kuklos
Berichten: 10138
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Rechtse regeringen zullen juist beter voor de minder bedeelden gaan zorgen, omdat er meer geld overblijft zodra allerlei geldverslindende hobbies worden stopgezet. Omdat die op gaan houden met het niveau te verlagen op scholen, omdat ze de grenzen dicht gaan gooien voor gelukszoekers, omdat ....

En tenslotte, de sterkste schouders dragen al de financieel zwaarste lasten. De lasten die nu worden gedragen door de zwakste schouders zijn de uitholling va de zorg en het onderwijs.

Onkruid71
Berichten: 3019
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Misschien doen ze ook gelijk iets aan die 26 miljard terug halen die gelukt zijn met dividend strippen.

https://www.businessinsider.nl/fraude-m ... 6-miljard/

kuklos
Berichten: 10138
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
08 jul 2023 19:49
Misschien doen ze ook gelijk iets aan die 26 miljard terug halen die gelukt zijn met dividend strippen.

https://www.businessinsider.nl/fraude-m ... 6-miljard/
Prima, graag zelfs. Pak ze maar aan.

juliomariner
Berichten: 5089
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Een linkse regering is altijd een ramp voor het land gebleken. Een rechtse regering moet daarna de scherven die de linkse heeft gemaakt door veel te veel uit geven opruimen.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Links of rechts maakt weinig verschil. Kan niet zeggen dat regeringen met de VVD een zegen voor het land zijn. Hoe veel jaar zit die partij al in een regering en wat is er echt verbeterd?
kuklos schreef:
08 jul 2023 13:35
Asielzoekers kosten €1 miljoen gedurende hun leven las ik recent (sorry, ik kan de bron niet meer vinden). 46.460 asielzoekers erbij betekent dus €46.460.000 aan kosten voor de Nederlandse belastingbetaler.
Ga ook eens op zoek wat een kind de staat kost tussen geboorte en afgeronde beroepsopleiding. ;-)

Kosten voor asielzoekers kunnen flink omlaag als de hele procedure ontdaan wordt van overbodige bureaucratie en onnodige verboden eruit gaan. Bovendien zorgt het actieve niet-integreren-beleid, mensen zolang mogelijk buiten de maatschappij houden, later juist voor extra kosten voor dezelfde maatschappij.
Nijogeth schreef:
08 jul 2023 19:12
Ik stel voor dat we kiezen voor meer economische welvaart en binnen de mogelijkheden doen wat we kunnen als het op het klimaat aankomt. De kant die we nu op gaan is er een van ons boekje te buiten gaan voor het klimaat en flink inleveren op de economie en de welvaart, dat wil denk ik niemand.
Welvaart wordt hoe dan ook minder dan onder vorige generaties, simpelweg omdat wereldwijd er steeds minder grondstoffen voor steeds meer mensen beschikbaar zijn. Grondstoffen mag je breed opvatten: van graan, tarwe via olie en gas tot mineralen.

Het klimaat verandert hoe dan ook en daarmee de leefbaarheid in een regio of gebied. De kosten om de huidige welvaart vast te houden, worden daardoor steeds hoger.

kuklos
Berichten: 10138
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
08 jul 2023 20:21
Links of rechts maakt weinig verschil. Kan niet zeggen dat regeringen met de VVD een zegen voor het land zijn. Hoe veel jaar zit die partij al in een regering en wat is er echt verbeterd?
Het beleid was dusdanig links dat ze niet als rechtse regeringen te typeren zijn.
Jablan schreef:
08 jul 2023 20:21
Kosten voor asielzoekers kunnen flink omlaag als de hele procedure ontdaan wordt van overbodige bureaucratie en onnodige verboden eruit gaan. Bovendien zorgt het actieve niet-integreren-beleid, mensen zolang mogelijk buiten de maatschappij houden, later juist voor extra kosten voor dezelfde maatschappij.
Eens dat daar veel in verbeterd kan worden. Maar dan ook gelijk het rechtse erbij, dus integreren, taal en cultuur leren is verplicht. Wil je niet meedoen, direct wegwezen. Bij misdrijven plegen, direct wegwezen.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

kuklos schreef:
08 jul 2023 20:28
Eens dat daar veel in verbeterd kan worden. Maar dan ook gelijk het rechtse erbij, dus integreren, taal en cultuur leren is verplicht. Wil je niet meedoen, direct wegwezen. Bij misdrijven plegen, direct wegwezen.
Oké. Wat heeft de VVD onder MP Rutte voor elkaar gekregen? Allerlei extra drempels ingebouwd om de taal en cultuur je eigen te maken, daarmee effectief een anti-integratie-beleid gevoerd. Op lange termijn gevaarlijk voor de stabiliteit en rust in het land.

kuklos
Berichten: 10138
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
08 jul 2023 21:05
kuklos schreef:
08 jul 2023 20:28
Eens dat daar veel in verbeterd kan worden. Maar dan ook gelijk het rechtse erbij, dus integreren, taal en cultuur leren is verplicht. Wil je niet meedoen, direct wegwezen. Bij misdrijven plegen, direct wegwezen.
Oké. Wat heeft de VVD onder MP Rutte voor elkaar gekregen? Allerlei extra drempels ingebouwd om de taal en cultuur je eigen te maken, daarmee effectief een anti-integratie-beleid gevoerd. Op lange termijn gevaarlijk voor de stabiliteit en rust in het land.
Ik ben geen VVD supporter.

Bezorgdeburger

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Wat een gezwets allemaal over dat de huidige gepensioneerden dit land zouden hebben opgebouwd met hard werken. En dat dit land beschermd moet worden tegen gelukzoekers.

De enige reden dat zij het nu zo goed hebben is dat zij het geluk hadden geboren te worden in Nederland. Een land dat de afgelopen 75 jaar al een van de welvarendste landen is geweest met een prima onderwijs en gezondheidszorg on er maar twee te noemen.

En door de wederopbouw na de 2e WO hebben de meeste mensen goed geld verdiend, goedkoop huizen kunnen bouwen en kopen. En daar heel veel van kunnen profiteren met een AOW en pensioenen. Met ook het uitbuiten van de mensen in armere landen

Dat mensen in de armere landen op zoek gaan naar een beter bestaan is dan ook logisch. Waarmee ik niet wil zeggen dat we iedereen maar moeten toelaten. Maar oorlogsvluchtelingen moeten altijd opgevangen worden. En nee ik ben geen CU stemmer. Verre van dat.

Maar het ikke ikke van vooral VVD en andere rechtse partijen en sommigen hier in dit forum is echt walgelijk.

kuklos
Berichten: 10138
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Bezorgdeburger schreef:
09 jul 2023 00:50
Wat een gezwets allemaal over dat de huidige gepensioneerden dit land zouden hebben opgebouwd met hard werken.
Verzin je nou iets wat niet in de discussie genoemd is?
Bezorgdeburger schreef:
09 jul 2023 00:50
De enige reden dat zij het nu zo goed hebben is dat zij het geluk hadden geboren te worden in Nederland. Een land dat de afgelopen 75 jaar al een van de welvarendste landen is geweest met een prima onderwijs en gezondheidszorg on er maar twee te noemen.
Want hard werken, goed onderwijs, en bestrijding van corruptie, tezamen met een goed politiek stelsel hebben er natuur niks mee te maken gehad. Nee, het is geluk geweest, zelf hebben ze er niks aan bijgedragen. :roll:
Bezorgdeburger schreef:
09 jul 2023 00:50
Dat mensen in de armere landen op zoek gaan naar een beter bestaan is dan ook logisch.
Vertel ons eens, wat was de wereldbevolking in 1990 en nu? En is de wereldeconomie met hetzelfde percentage gegroeid?
Afrika kan ik je alvast verklappen: bevolking in 1990 was 600 miljoen, in 2023 is dat 1,4 miljard. De economie is echter niet met hetzelfde percentage gegroeid.
Bezorgdeburger schreef:
09 jul 2023 00:50
Maar oorlogsvluchtelingen moeten altijd opgevangen worden.
Heeft iemand dat dan ontkend in de discussie?
Trouwens, hoeveel oorlogsvluchtelingen moeten en vooral kunnen we opvangen? En mogen we nog iets van ze verlangen, zoals aanpassen en integreren, of mogen we enkel ruimte en geld bieden?
Bezorgdeburger schreef:
09 jul 2023 00:50
Maar het ikke ikke van vooral VVD en andere rechtse partijen en sommigen hier in dit forum is echt walgelijk.
Nou, wat vreselijk, ze willen hun land en hun familie beschermen. Hoe durven ze?

kuklos
Berichten: 10138
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Fijn, weer zo'n post waarin de burger wordt verteld waar hij wel en niet op mag stemmen. Met nog even deze onzin erbij:
snuffel1 schreef:
09 jul 2023 08:27
..........want veel partijleiders roepen dat het anders moet maar op de vraag hoe dan weten ze het antwoord ook niet.

J. Deltoer
Berichten: 3376
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

En zo verandert er nooit wat in dit land als we altijd maar op de gevestigde orde moeten blijven stemmen want je weet anders maar nooit wat je dan krijgt.....

Laat aub niet nog een keer vvd en d66 het bepalen in dit land. Aub laat anderen het eens doen.

Vergelijkingen met LPF gaan mank. Fortuyn moest allerijl een partij uit de grond stampen omdat hij op het laatste moment gewipt werd en toen werd ie vermoord.

Onkruid71
Berichten: 3019
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Aan het kiezen te zien waren ze in Nederland de laatste jaren bang voor het onbekende blijkbaar, en bleven ze voor het slechte kiezen, want er was geen betere MP, dachten ze.

Erthanax
Berichten: 10067
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

kuklos schreef:
09 jul 2023 01:24
Bezorgdeburger schreef:
09 jul 2023 00:50
Maar het ikke ikke van vooral VVD en andere rechtse partijen en sommigen hier in dit forum is echt walgelijk.
Nou, wat vreselijk, ze willen hun land en hun familie beschermen. Hoe durven ze?
U heeft er nu een nachtje over kunnen slapen. Vind u dit achteraf niet een beetje overdreven?

ZeerPrivé
Berichten: 6081
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Onkruid71 schreef:
09 jul 2023 09:55
Aan het kiezen te zien waren ze in Nederland de laatste jaren bang voor het onbekende blijkbaar, en bleven ze voor het slechte kiezen, want er was geen betere MP, dachten ze.
De kiezer brengt geen stem uit op de MP, die stemt op een partij. En aangezien de VVD jarenlang de grootste partij was, is het logisch dat er een MP komt die de VVD wil.

Cro
Berichten: 2146
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Cro »

Wat ik me vooral afvraag, een Rutte V hoeft van mij ook niet, maar wie moet het dan gaan doen. Ik zie eigenlijk maar bar weinig kandidaten voor het MP schap waarvan ik denk, ja, die persoon zal ons land zowel Nationaal als Internationaal goed vertegenwoordigen en een koers varen waar ik achter zal staan. Tis allemaal net niet, of erger, helemaal niet.

Ik zag ook bijv. Omtzigt genoemd worden, maar na zijn ziekte zou ik daar dus echt geen vertrouwen in hebben, en hij komt op mij ook een beetje over als een 'draaier', bijvoorbeeld eerst strenge regels willen om fraude aan te pakken, en dan als die strenge regels er zijn en uitgevoerd worden ineens volledig de andere kant op draaien, waardoor nu bewezen fraudeurs schade vergoedingen krijgen en niet alleen de mensen die inderdaad mogelijk te hard aangepakt zijn. Ik ben niet tegen het schadeloos stellen van werkelijke slachtoffers, maar ik heb niet het idee dat dit nu heel secuur gebeurt en eerst volledig wordt uitgezocht of iemand wel of niet daadwerkelijk zich niet aan de regels heeft gehouden. Die moeten immers naar mijn mening nog altijd snoeihard aangepakt worden.

kuklos
Berichten: 10138
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Erthanax schreef:
09 jul 2023 10:07
kuklos schreef:
09 jul 2023 01:24
Bezorgdeburger schreef:
09 jul 2023 00:50
Maar het ikke ikke van vooral VVD en andere rechtse partijen en sommigen hier in dit forum is echt walgelijk.
Nou, wat vreselijk, ze willen hun land en hun familie beschermen. Hoe durven ze?
U heeft er nu een nachtje over kunnen slapen. Vind u dit achteraf niet een beetje overdreven?
NEE.

Plaats reactie