Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Bezorgdeburger

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Het zal ervan afhangen of CDA, CU Of D'66 zich ook gepiepeld voelen door Rutte. En of een van partijen het lef heeft mee te stemmer met de oppositie.

Dan krijgt Rutte zijn eigen linke plannetje als een boemerang terug. Het zal tijd worden zou ik zeggen. Weg met die leugenaar en manipulator.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ze zitten allemaal wat graag in de regering.

witte angora
Berichten: 32007
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Bezorgdeburger schreef:
10 jul 2023 00:16
Dan krijgt Rutte zijn eigen linke plannetje als een boemerang terug.
Link plannetje? Welk linke plannetje? Daar heeft hij geen actieve herinnering aan.

De enige vraag is of zijn teflonlaagje al dan niet beschadigd is. Zo nee, dan fietst hij wel door het debat heen, zoals gebruikelijk. Zo ja, dan wordt het lastig denk ik.

Waar ik me meer zorgen over maak: ik zie nu een soort van tweekoppige Boris Jetski, in de nadagen van de Sovjet-Unie, nadat Gorby na de couppoging weer terug aan de macht was. Als Rutte weg gestemd wordt kan de chaos nog wel eens vele malen groter worden, ben ik bang voor.

Naja, we zien wel. 'Als we voedsel, kleding en onderdak hebben zullen we tevreden zijn'.

voedsel: check
kleding: check
onderdak: check.

Voorlopig geen zorgen dus.

ZeerPrivé
Berichten: 6083
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Attentie: de voorstelling van het Nationale Toneel vangt aan om 10.15 uur. Kopje koffie kunt u meenemen naar uw bank.

Nijogeth
Berichten: 10553
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Rutte stapt uit de politiek. Plottwist

witte angora
Berichten: 32007
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Idd. Hij was het tweekoppige monster een slag voor.

Nu maar zien hoe het verder gaat, het debat is een uur geschorst zie ik net. Het is niet eens begonnen...

ZeerPrivé
Berichten: 6083
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ja, lees het net. Geef hem groot gelijk.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Een complete twist: dit had niemand zien aankomen en hiermee heeft hij de wind uit de zeilen genomen nog vóór het debat begonnen is.
Ook Hoekstra stopt.
Voorlopig zitten we maanden met een demissionair kabinet, verkiezingen, formatie etc.
Vóór de rust is wedergekeerd zitten we ergens voorjaar 2024.
Ik denk ook dat WA (de koning) hem dit advies heeft gegeven.
Hij kan nu lekker uitrusten op zijn geliefde waddeneiland en mogelijk toch functie elders....
Brussel?

Nijogeth
Berichten: 10553
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Als ik hem was zou ik eerst een tijdje vakantie pakken en dan rustig aan gaan kijken wat me nog trekt. Werken hoeft ie nooit meer, misschien wil ie wel gewoon parttime leraar worden en vindt ie zijn bijbaan gewoon heel leuk. En dat ie dan voor de rest zichzelf niet meer heel druk maakt. Als zijn bijbaan dan wat extra uren op slokt, kan ie dat ook makkelijk opvangen.

ZeerPrivé
Berichten: 6083
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
10 jul 2023 10:53
Een complete twist: dit had niemand zien aankomen en hiermee heeft hij de wind uit de zeilen genomen nog vóór het debat begonnen is.
Ook Hoekstra stopt.
Voorlopig zitten we maanden met een demissionair kabinet, verkiezingen, formatie etc.
Vóór de rust is wedergekeerd zitten we ergens voorjaar 2024.
Ik denk ook dat WA (de koning) hem dit advies heeft gegeven.
Hij kan nu lekker uitrusten op zijn geliefde waddeneiland en mogelijk toch functie elders....
Brussel?
Nee, niet Brussel, want hij stapt uit de politiek. En natuurlijk heeft WA hem dat advies niet gegeven.

ZeerPrivé
Berichten: 6083
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

10:42

Klaver: motie van wantrouwen van tafel

Enkele oppositiepartijen, GroenLinks, PvdA en ook de PVV, hadden aangekondigd om in het debat een motie van wantrouwen in te dienen tegen Rutte. GL-partijleider Jesse Klaver zegt dat de motie van wantrouwen van tafel is. "Rutte heeft zelf aangegeven dat hij het landsbelang kiest voor het partijbelang. Dus daarmee is ons vertrouwen terug dat hij als demissionair premier het land kan leiden."

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

ZeerPrivé schreef:
10 jul 2023 11:09
10:42

Klaver: motie van wantrouwen van tafel

Enkele oppositiepartijen, GroenLinks, PvdA en ook de PVV, hadden aangekondigd om in het debat een motie van wantrouwen in te dienen tegen Rutte. GL-partijleider Jesse Klaver zegt dat de motie van wantrouwen van tafel is. "Rutte heeft zelf aangegeven dat hij het landsbelang kiest voor het partijbelang. Dus daarmee is ons vertrouwen terug dat hij als demissionair premier het land kan leiden."
Gegokt en verloren. Ook dat is politiek. Misschien is dit zelfs wel zo onderhandeld onderling om gezichtsverlies te voorkomen.

witte angora
Berichten: 32007
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
10 jul 2023 11:02
En natuurlijk heeft WA hem dat advies niet gegeven.
Toch hebben Willem-A en Mark Rutte zaterdagmiddag een 'goed gesprek' gehad, waarvan de inhoud niet bekend wordt gemaakt. Advies, overweging - we weten het niet. Feit is dat Mark Rutte er een nachtje over heeft geslapen en zondagochtend de beslissing nam.

ZeerPrivé
Berichten: 6083
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
10 jul 2023 11:17
ZeerPrivé schreef:
10 jul 2023 11:02
En natuurlijk heeft WA hem dat advies niet gegeven.
Toch hebben Willem-A en Mark Rutte zaterdagmiddag een 'goed gesprek' gehad, waarvan de inhoud niet bekend wordt gemaakt. Advies, overweging - we weten het niet. Feit is dat Mark Rutte er een nachtje over heeft geslapen en zondagochtend de beslissing nam.
Het is niet de taak, sterker nog hij zou buiten zijn boekje gaan, van WA om zich daarmee te bemoeien.

witte angora
Berichten: 32007
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Wiegel ruikt ook weer zijn kans... :lol: :lol:
Wiegel zegt er over na te willen denken wie Rutte moet opvolgen als VVD-leider. "Ik ga morgen naar Den Haag en dan ga ik met een paar mensen eten."

https://nos.nl/collectie/13942/liveblog ... -van-tafel

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Beter zelf je ontslag aankondigen dan tijdens het aangekondigde debat zwaar onder vuur komen te liggen. Dat had ie niet ( meer ) getrokken. De woede en het wantrouwen waren te groot.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Toch compleet onbelangrijk, wie hem welk advies dan ook gegeven zou hebben. Rutte lijkt mij zelf volkomen in staat zijn eigen beslissingen te nemen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:
10 jul 2023 11:22
Wiegel ruikt ook weer zijn kans... :lol: :lol:
Wiegel zegt er over na te willen denken wie Rutte moet opvolgen als VVD-leider. "Ik ga morgen naar Den Haag en dan ga ik met een paar mensen eten...
Van Agt --92 (!!)-- leeft ook nog :D

ZeerPrivé
Berichten: 6083
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
10 jul 2023 11:26
Toch compleet onbelangrijk, wie hem welk advies dan ook gegeven zou hebben. Rutte lijkt mij zelf volkomen in staat zijn eigen beslissingen te nemen.
Precies dat, ja.

ZeerPrivé
Berichten: 6083
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
10 jul 2023 11:22
Wiegel ruikt ook weer zijn kans... :lol: :lol:
Wiegel zegt er over na te willen denken wie Rutte moet opvolgen als VVD-leider. "Ik ga morgen naar Den Haag en dan ga ik met een paar mensen eten."

https://nos.nl/collectie/13942/liveblog ... -van-tafel
Doe mij maar Klaas Dijkhoff, maar ik vrees dat die bij zo'n verzoek zijn middelvinger op steekt. :mrgreen:

Plaats reactie