LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Gregoris
Berichten: 156
Lid geworden op: 11 dec 2006 13:40

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Gregoris »

dat (mvg. :D :D :D ) is van mijzelf hoor

solight
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 jun 2007 07:34

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door solight »

betekent dat nu dat nabestaande straks aan de hand van door ons zelf bewaarde "oude" polissen moeten gaan aantonen wat er precies gedekt is ??

en kan ik dan misschien die wijzigingen die ergens ooit in een of ander Yarden krantje hebben gestaan "vergeten/verliezen" hebben ??

of hebben zij van hun kant nog een manier om aan te tonen waarop wij recht hebben/hadden?? het was toch vrij ingewikkeld met ongeveer 120 verschillende polissen?

als zij het uit hun administratie niet aan kunnen tonen, dan moet via de brief onze eigen administratie geldig zijn!!??

picobello
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:14

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door picobello »

vervallen
Laatst gewijzigd door picobello op 02 sep 2008 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.

mark3
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jul 2007 12:12

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mark3 »

Hallo iedereen,

Natuurlijk ben ik ook blij met het behaalde resultaat, daaruit blijkt ook dat we gelijk hadden,en dat het juridisch niet in orde was wat Yarden heeft gedaan. Daarom staan we gewoon sterk.

Alleen indien de oude polis met voorwaarden vervalt, en de nieuwe polis daarvoor in de plaats komt voorzie ik ( ondanks wat ze allemaal beloven in de ontvangen brief) toch grote problemen,nie nu maar in de nabije toekomst, want oa. het en-bloc artikel blijft naar mijn mening dan van kracht, en Kan Yarden dus toch gewoon hun gang gaan. En leuk hoor zo'n brief met allemaal vaagheden die je goed moet bewaren bij je polis. WAAROM ZOU IK, we hebben allemaal goede oude polissen en die moeten we handhaven en geen vaagheden zoals Yarden wil.Dus opnieuw proberen ze via een slinkse manier hun zin te krijgen.

We hopen toch allemaal nog jaaaaaarrrrreeeennnn te leven, dus tegen de tijd dat er iemand dood gaat blijken de nabestaanden toch op problemen te stuitten ondanks de ontvangen brief die dan goed bij de polis is bewaard, en niets is zo voordelig voor Yarden als verwarring\en onduidelijkheden. Dus ik zeg gewoon de DE OUDE polis en verder geen brief toevoegen en meer van die onduidelijkheden.

Wat vinden anderen hier van?.

met vriendelijke groeten

boshut
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 jun 2007 15:52

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door boshut »

.
Sterker nog; met deze regeling hebben de verzekerden keuzemogelijkheid gekregen die zij oorspronkelijk niet hadden. Ofwel kiezen voor het oorspronkelijke vaste pakket van diensten, ofwel kiezen voor de nieuwe polis met een maximum verzekerd bedrag
Zelfs een advokaat snapt het nog niet helemaal: Met mijn OUDE polis had ik al de mogelijkheid genoemde diensten van de naturapolis om te ruilen voor andere zaken\diensten!!!!

We zijn-gezien de oook door mij ontvangen brief van Yarden- aan het winnen, maar dat van Beilen zich neerlegt bij een knullige oplossing: bijvoeging van een brief bij een onjuiste polis, is me een raadsel. (gemakzucht?)Er is maar een koninklijke weg die ik op wil, en dat is een nieuwe polis waarin mijn OUDE rechten beschreven staan. Administratief een peuleschil, die ik nog wel voor de heer Croes zou kunnen opknappen. Maar de druiven zijn natuurlijk zuur, dus iets tegensputteren was wel te verwachten. We gaan door tot het gaatje,

Maandag is een volledige, juiste polis(met de oorspronkelijke naturavoorwaarden) een toezegging waar we alleen maar akkoord mee horen te gaan.
Als ik dood ben zal mijn dochter toch niet een onjuiste polis, een oud magazine en een tussentijds verzonden brief nodig hebben om een meer dan 40 jaar oud recht te halen? Kom nou toch.
Nog even goed wakker blijven en de les geheel afmaken, mensen!
Oh ja chapeau voor alle inzet van een ieder. Applaus voor jezelf!
Boshut (wel gebogen, niet geknakt)

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 17 sep 2007 12:19, 2 keer totaal gewijzigd.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

quote="wim"

Geplaatst op: 13 Sep 2007 11:57 Onderwerp:


Hoi Mensen

Ook de brief binnen gekregen.Staat vanavond online plus de aanbevelingen die net zijn gegeven komen op http://www.yarniek.nl te staan.

ben ook aanwezig tijdens de uitzending op 17 september


Hallo wim.Blij dat jij a.s maandag ook aanwezig bent.

Dan zien wij elkaar wel. Ik zal toch wel tot de oudsten behoren, dus dat valt misschien wel op.
Maar gelukkig nog steeds jong van geest.

mark3
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jul 2007 12:12

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mark3 »

hallo allemaal,

Het valt me overigens op dat Yarden wel erg snel na de aanbeveling van K.F.I.D.iedereen een brief stuurt (nu kan het wel om iedereen snel te informeren)dat is zeker bedoelt om een goede indruk te maken bij de uitzending van radar, maar daar waren wel een paar duizend klachten voor nodig.

EN daarnaast klopt het nog steeds van geen kant. Ik hoop dat de aanwezigen Yarden helemaal afbrand,en ze duidelijk gemaakt wordt dat het nog steeds niet in orde is,( zelfs na de aanbeveling van het kifid proberen ze ons nog een rad voor ogen te draaien) ,en dat we alleen tevreden zijn als de oude polissen gehandhaaft blijven en alles na 1januari 2007 vernietigd kan worden. VOOR DE MENSEN DIE GAAN ZEG IK,ZET M OP.

met vriendelijke groeten.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 13 sep 2007 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 13 sep 2007 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Eres
Berichten: 299
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

--------------------------------------------------------------------------------
Quote Janssen
Dan zien wij elkaar wel. Ik zal toch wel tot de oudsten behoren, dus dat valt misschien wel op.
Maar gelukkig nog steeds jong van geest.
---------------------------------------------------------------------------------
Hai Janssen
Young mister grace van Grace brothers(Wordt U al geholpen) was ook een prominent figuur, ging altijd achter de jonge secretaresses aan, dus kijk jij maar uit of moet Antoinette dat doen???? :lol:

Een betoog op het forum van de yarden site, overigens de oude berichten zijn er nog wel , weblog archief mei 2007.
Wij vallen onder een relatief klein aantal leden die bezwaar hebben, ze hebben nog gelijk ook hierin, maar hoeveel beseffen of weten dit bedrog van hun.
Ze maken zeker een eigentijdse invulling van de uitvaart, maar dan niet naar de wens van de verzekerden, maar in hun eigen zak.

Ik heb nog geen brieven van yarden gehad, ook dit verbaasd me niets.
Het kan ook zo zijn, dat er overleg is geweest met mijn advocaat en dan krijg ik het daarvan te horen, mijn reactie ligt al klaar.
En hoe zit het nu als je geen brief van hun hebt ontvangen, maar wel bezwaar hebt aangetekend, gaten genoeg in de kaas dus.
Als ik zo de inhoud verneem, heb ik op voorhand al genoeg bezwaren hiertegen.
Is het niet zo, dat dit soort zaken gewoon wettelijk doormiddel van een duidelijke polis en voorwaarden omschreven behoord te zijn.
Verzekeringen beroepen zich altijd op de kleine lettertjes.
Dus heeft volgens mij zo’n simpel schrijven geen wettelijke waarde en ligt de bewijslast straks bij onze nabestaanden.
Die waarvan een ieder dan kan uitgaan, op dat moment waarschijnlijk niet helder kunnen denken en iets over het hoofd kunnen zien, of sterker op dat moment gewoon belazerd worden.
Denk erom hiermee instemmen, kunnen ze altijd de regels eenzijdig veranderen, dus yarden garantie nul komma niets waard.
Voor mij simpel, de oude polisvoorwaarden, de en bloc clausule niet vernoemd, dan wanneer beslist nodig(verzekerings gebruik) heel duidelijk omschreven wanneer en hoe toepasbaar.
De standaard uitvaart nog steeds volgens de oude normen duidelijk omschreven.
Geen aanbiedingen of veranderingen over 5 jaar, tenzij gewenst.
Een schade vergoeding voor alles, heb ik ze ook in mijn eerste schrijven verwantwoordelijk voor gehouden.(Het daadwerkelijk krijgen is weer iets anders :evil: )
En alles wat me nog te binnen schiet of getipt wordt.
Dit dient dan wederzijds bekrachtigd te worden

Mark3
Je hebt wat mij betreft volkomen gelijk, ook ik heb niets met de administratie van yarden te maken.Eerst had yarden last van een stijve poot en arrogantie, nu moeten wij die hebben.

Zo ongeveer zal een mogelijk betoog van mij zijn bij Radar.
Alhoewel ik denk, dat alles weggewuifd wordt, yarden zal zeggen we hebben in overleg met de instanties, besloten voor hen die dat wensen de voorwaarden terug te draaien.
Het kifid/consumentenbond/advocaat Beilen en yarden steken de vlag uit en roepen wat hebben we het goed gedaan en over een jaar begint het opnieuw met artikel 13.
Einde yarden binnen radar.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

quote=ërres"
Hai Janssen
Young mister grace van Grace brothers(Wordt U al geholpen) was ook een prominent figuur, ging altijd achter de jonge secretaresses aan, dus kijk jij maar uit of moet Antoinette dat doen????
erres:

Juist en die andere acteur die er altijd als een mietje door de zaak huppelde, is al wijlen. zo zie je maar jong blijven kun je zelf veel aan doen. Antoniette. Ik dacht dat wij het over jonge dames hadden :lol: :lol:
Voldoende bewegen, niet te veel eten, en niet roken, en niet drinken(alcohol) of in ieder geval met mate.

Zegt eingelijk ook helemaal niets, leef gewoon, dat is het belangrijkste onderhouw sociale contacten.

En blijf een beetje bij de achtuele zaken zo als nu Yarden, ik heb altijd met veel plezier geschreven, en zit graag achter mijn PC.
Zal doorgaan met schijven zolang ik van mening ben dat het belangrijk kan zijn.
Ben nu in ieder geval nog niet tevreden over het besluit van Yarden.
wacht maandag af, maar zal dinsdag een mail verzenden.
Ik wil een polis met verzekeringsvoorwaarden die voldoet aan de vast gestelde eisen, en daar voldoet het schijven van Yarden echt niet, drie aanhangsel, polis Yarden met sommen verzekering, en mijn NUVA polis met natura pakket.
Als mij wat overkomt, mogen mijn echtgenote en kinderen er wel een assuradeur bij halen wat nu precies de voorwaarden ziijn, en welke van toepassing.
Dat mag niet voorkomen, bij een goede verzekeraar. Maar ja wij zitten bij Yarden.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Dat mag niet voorkomen, bij een goede verzekeraar. Maar ja wij zitten bij Yarden.
:lol: :lol:

Al met al zal een groot deel van de gedupeerden het schrijven accepteren, waardoor het clubje zal gaan uitdunnen. Mijn voorstel is nu: laten we maandag even afwachten (hoewel dat weinig nieuws zal brengen) of Yarden nog verrassende uitspraken in petto heeft en dan later:

met een kleiner clubje de koppen eens bij elkaar steken om verder te gaan

en wel om twee redenen:

- de klagers hebben deels hun zin gekregen, maar nog niet in de juiste vorm gegoten (namelijk het volledig ongedaan maken van de nieuwe polis waar we voor stonden)

- de niet-klagers staan nog steeds met lege handen en dat is een enorm grote groep

mark3
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jul 2007 12:12

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mark3 »

Hallo Eres,Vok.

duidelijke taal Eres

GO FOR IT.

Vok, mijn brief is ook al weg hoor.

Overigens staat in de ontvangen brief:DIE TEGEN DE POLISWIJZIGING BEZWAAR HEBBEN GEMAAKT (DAT BETEKEND VOLGENS MIJ DAT VERZEKERNEMERS DIE TOEN GEEN SCHRIFTELIJK BEZWAAR HEBBEN GEMAAKT) aan de nieuwe polis zitten.Dus volgens mij is het nu ook belangrijk dan men schriftelijk een klacht indiend,want het zou zonde zijn om nu accoord te gaan met deze brief nu we zo dicht bij ons doel zijn.Gewoon de oude polis en voorwaarden eisen niets meer en niets minder.

Ik hoop dat ze maandag overspoeld worden met klachtbrieven,zodat Yarden er bij radar toch wat ongemakkelijker bij zit.

Met vriendelijke groeten.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 17 sep 2007 12:18, 2 keer totaal gewijzigd.

mcwimpy51
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 jun 2007 19:11

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mcwimpy51 »

Tja er is nog veel werk aan de winkel.
Http://www.yarniek is nog lang niet klaar.
Alvast de volgende mail verzonden met de volgende vraag dan staat het officieel op papier "
Ik heb de volgende vraag. Naar aanleiding van uw brief verzonden 12-09 onderwerp afhandeling klacht.
Waarbij u zegt deze brief geldt als officiële bevestiging van het keuzenrecht van uw nabestaanden.

Is deze keuze alleen mogelijk voor de polis houders die officieel een klacht bij uw holding Yarden hebben ingediend via het kifid,consumentbond,rechtsbijstandverzekeringen etc.
Of is deze “polisaanhangsel “ ook van toepassing op al degene die niet in de gelegenheid zijn of waren door welke omstandigheid dan ook om te reageren op de gewijzigde voorwaarden die u begin april –augustus verzonden heeft.


Met vriendelijke groet


Ik ben benieuwd naar het antwoord. tel was yarden namelijk niet meer bereikbaar en ook niet via het weblog.

Vanavond laat , staan de brieven op http://www.yarniek.nl en
ik hoop tevens een reactie van advocaat beilen vernomen via tros radar
Laatst gewijzigd door mcwimpy51 op 13 sep 2007 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

quote="vok"[quote]

Maar ja het valt mij wel tegen dat (Testcase) zich nog niet gemeld heeft
hij zou toch weer iets van zich laten horen als er iets bekend was van Kifid

Hallo Vok.

Testcase heeft natuurlijk hoog van toren geblazen, Yarden had gelijk, Yarden mocht dit ,De Enbloc causule had veel mogelijkheden.
Zij had respect voor Yarden dat zij de wijziging hadden door gevoerd.

Nu blijkt dat de en bloc calusule helemaal niet zoveel waarde heeft, eingelijk zijn de heren/dames die deze clausule bedacht hebben het
nog steeds niet met elkaar eens. Ik noem zomaar een paar voorbeelden. alleen te gebruiken bij externe onvoorziene omstandigheden. Nooit te gebruiken voor eigen gewin om financiéle achterstanden weg te werken ,dus die hele bloc clausule zegt mij nog steeds zeer weinig, de al jaren bestaande hardheidsclausule heeft in princiepe meer waarde.
Dus wat doet tescase nou. Afwachten, of zwijgen als het bekende graf.

groeten.

janssen.

mcwimpy51
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 jun 2007 19:11

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mcwimpy51 »

Hoi Boshut

Fijn om je weer te"horen"
Nog even goed wakker blijven en de les geheel afmaken, mensen!
Je hebt helemaal gelijk .Eerst maandag maar even kijken hoe het gaat lopen

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

quote="wim"
vanavond laat staan de brieven op http://www.yarniek.nl en
ik hoop tevens een reactie van advocaat beilen vernomen via tros radar
Hallo Wim, doe je wel een beetje rustig aan. want je toch ook nog bijkomen van je vacantie.

Maar de inhoud van je schrijven vind ik zeer sterk gemotiveerd. mijn compliment.

groet


janssen

lis1
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 jul 2007 13:49

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door lis1 »

Beste medestanders,

Heb wel een klacht verzonden naar Yarden en mijn rechtsbijstand ingeschakeld maar heb dus tot op heden nog geen brief van Yarden ontvangen. Misschien komt dat later via de rechtsbijstand??
Ben maandag ook in de studio en hoop daar te horen van Yarden dat zij ALLE veranderingen collectief zullen terugdraaien, ook van die mensen die nog steeds niet op de hoogte zijn van al deze praktijken van Yarden (zoals mijn buurman bijvoorbeeld, hij wist van niets totdat het toevallig in een gesprekje ter sprake kwam).
Ook ga ik niet akkoord met zg. aanhangsels en foldertjes bewaren. Yarden komt maar met polissen die voldoen aan de eisen zoals picobello ze goed heeft verwoord!!
Ik ben benieuwd maandag waar ze mee komen.

Lis1.

Gesloten