LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram/cipramil: reageer!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Hallo Maria70

Wat erg voor je dat het allemaal niet zo lekker gaat, maar je moet doorzetten hoor! Ben je bij de dokter geweest of ben je zelf aan het ophogen? Als je zelf hebt besloten om op te hogen zou ik terug gaan naar 20mg en pas ophogen als de dokter het zegt, en als je dan inderdaad mag ophogen moet je ook weer door alle vervelende bijwerkingen heen, want dat is elke keer dat je ophoogt, maar wel volhouden hoor meid!!!, want ook jij komt hier weer doorheen.
Ik heb het allemaal meegemaakt, ook ik ben door een hel gegaan, maar ik heb het gered. Ik ben nu zover dat ik aan het afbouwen ben en dat gaat jou ook lukken!! Dus alsjeblief zet die vervelende gedachten
aan de kant want daar bereik je ook niets mee, en ik weet dat dat heel moeilijk is maar je moet je gedachten weer ergens anders op gaan richten, hoe moeilijk dat ook is.
En geloof me ook voor jou zal de zon weer gaan schijnen, want er is nog zoveel moois om van te genieten.
Nou meid heel veel sterkte en als je het moeilijk hebt, je staat er niet alleen voor hoor!! Wij slepen je er wel doorheen.

Groetjes Angela

maria70
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 jul 2008 21:00

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door maria70 »

heel erg bedankt voor jouw reactie angela!!
je hebt gelijk,...ik had niet zelf moeten verhogen ...maar voelde me tijdens mijn menstruatie opeens slecht.ik dacht dat als ik zou gaan verhogen het beter zou gaan .ik heb 4 dagen 25 mg genomen.zal ik dus vanaf morgen weer 20 mg nemen, of nog even aankijken?
ik loop ook bij een psycholoog. hij zegt dat ik moet proberen mijn angst te laten komen....en zo te zien dat er niks gaat gebeuren, maar ik kan dat niet.ik grijp gelijk naar een kalmeringspilletje(en dan voel ik me een zwakkeling) normaal neem ik als het nodig is een halve, maar vandaag heb ik een hele genomen ( xanax 0.5 mg) maar voel me na een paar uur nog steeds angstig. ben zooo bang dat ik gek ga worden :cry: kan er gewoon niet meer tegen ....hoe moet ik zo verder ? die onrust in mijn lichaam maakt me gek. had jij ook angst en paniek? of alleen depressief? en wat deed je om rustig te worden? ik ben zo bang dat er iets niet klopt in mijn hoofd :cry:

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Hallo Maria70

Ja ik had ook angst en paniek, en was depressief.
Ik dacht ook in een gekkenhuis te belanden, en nooit meer beter te worden, maar zie waar ik nu ben!
Ik heb periodes gehad dat ik de deur niet meer uitdurfde en niet meer alleen durfde te zijn zo bang was ik, ook zoiets gewoons als boodschappen doen ging niet meer want dan zou ik een paniekaanval krijgen. Dit was ik op een gegeven moment zo beu want ik had zo geen leven meer, dat ik bewust de angst op ging zoeken zoals boodschappen doen. In het begin is dit heel moeilijk maar je moet het echt op gaan zoeken want anders heb je geen leven en ook al krijg je dan een paniekaanval dan heb je het wel geprobeerd en probeer je het gewoon opnieuw net zolang tot dat het goed gaat en het is moeilijk, ik weet het maar je moet hier doorheen.
Ook heb ik ademhalingstherapie gehad en als ik het dan weer op voelde komen probeerde ik goed op mijn ademhaling te letten, dat lukte ook niet gelijk hoor want probeer maar eens rustig te worden als je een paniekaanval aan voelt komen, maar na een tijdje lukte het me wel om me op mijn ademhaling te richten en dan voelde ik dat de paniekaanval langzaam minder werd.
En je moet niet denken dat er iets niet klopt in je hoofd, want dat is niet zo je bent alleen psychisch helemaal uitgeput en weet even niet meer hoe het allemaal moet, maar geloof me je gaat hier uitkomen, alleen heeft dit tijd nodig. Wat mij ook heeft geholpen is alles opschrijven hoe ik me voelde....wat ik voelde want als ik aan het schrijven was dacht ik nergens aan, dus dat gaf me wel wat rust.
Sorry voor mijn lang verhaal, maar ik hoop dat je er wat aan hebt.

Veel succes verder en niet opgeven hoor!!!!

Groetjes Angela

maria70
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 jul 2008 21:00

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door maria70 »

ik vind het juist fijn als ik lange verhalen lees angela. ik kom de afgelopen 3 maanden geregeld op deze forum, en het geeft me moed om door te zetten. ik vind het jammer dat de laatste tijd niet zoveel mensen reageren, en vooral mensen die er weer bovenop zijn gekomen.
het helpt mensen zoals ik enorm!! ik weet niet of ik er goed aan gedaan heb om met de cita te beginnen. de eerste 6 weken voelde ik enorme onrust en paniek in mijn hele lichaam.dat was over....en nu 12 weken verder....tijdens mijn menstruatie voelde ik me weer ***** . en zoals ik al zei, besloot ik zelf 5 mg te verhogen . nou......die onrust is weer terug!!! word er zooo bang van. en die onrust is de hele dag aanwezig.zo erg dat ik gewoon niet meer verder wil :cry:
angela, ik dank je voor jouw opbeurende woorden. zal het iedere keer lezen als ik paniek voel aankomen . en (ex)lotgenoten......blijf schrijven hier! zo kunnen we elkaar steunen!!

maria

elmos
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 jul 2009 07:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door elmos »

Lieve maria,

De ansgten, paniek , het is allemaal heel herkenbaar. Dat je spyg zegt..laat de angsten maar komen, tja mooi gezegd maar in jou situatie erg moeilijk. Ik had me aangeleerd als waneer er paniek kwam, ik tegen mezelf zei...oke...gebeurt er iets, jammer dan. in het ergste geval val je flauw en kom je bij en is je lichaam weer herstelt. zo heb ik me door mijn angst gedachten heen geholpen.door dit steeds te herhalen. natuurlijk is het niet bij iedereen hetzelfde maar je zou dit kunnen proberen. ik adviseer je wel, even langs de dokter te gaan en aan te geven jou gedachten om zelfmoord. dit is niet goed, zeker niet na 12 weken slikken van dit medicijn. Mischien dat hij je adviseert tijdelijk oxacepam bij te nemen. heel veel sterkte.

maria70
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 jul 2008 21:00

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door maria70 »

bedankt voor jouw bericht elmos ,
mijn probleem is niet dat ik flauw ga vallen op dit moment( bang om flauwvallen heb ik alleen als ik ergens alleen ben, supermarkt enz) .
mijn probleem is dat ik ook paniek heb als ik gewoon thuis ben.dan ben ik bang dat ik mijn controle ga verliezen, en agressief of zo ga worden.ik schaam me er zo erg voor om dit te zeggen :( ben zo bang dat ik gek ga worden.dat ik moet worden opgenomen. ik gebruik xanax (alprazolam) om te kalmeren, maar de laatste dagen is het net of het niks doet. in de avond drink ik 2 glazen wijn.daar ontspan ik meer mee. de dokter weet ervan en zegt dat het geen probleem is. en om aan de dokter te zeggen dat ik dood wil......dan laat hij me opnemen. mijn psych zegt dat ik angst voor de angst heb.ikzelf denk dat ik ontzettend bang ben om gek te worden. ben zo bang dat het nooit goed komt. al is dit niet de eerste keer. heb echt het gevoel dat ik de enige ben die dit heeft

maria

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Hier weer even een update
Ben nu 4 weken aan het afbouwen, en het gaat nog steeds goed.
Het lijkt wel of ik meer en meer mezelf word, dus dat gaat allemaal goed, nog 2 weken te gaan en dan hoop ik ervanaf te zijn. :lol:

Maria
Hoe gaat het met je, ben je inmiddels al weer iets rustiger??
Ik hoop het wel voor je, want ik weet wat je meemaakt.

Thanks54
Ben je inmiddels al gestopt of nog niet?

En Mariska hoe gaat het met jou, het is al een tijdje geleden dat ik iets van je hoorde.....ik hoop dat alles goed met je is.

En iedereen veel succes verder

Groetjes Angela

maria70
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 jul 2008 21:00

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door maria70 »

met mij gaat het nog steeds niet goed angela :(
ik heb het advies van de psycholoog opgevolgd en niks kalmerends genomen (3 dagen). het is moeilijk, maar ik begrijp waarom hij dit wil. ik moet de angst laten komen, om zo te zien dat er niks gebeurd. en zo hoopt hij dat op een gegeven moment de angst dooft. mijn grootste angst is dat ik mijn controle verlies en agressief word. :cry: dat houdt me de hele dag bezig.en ook al heb ik dit al 19 jaar......(en er is nog niks gebeurd) ..toch ben ik bang dat ik nu wel mijn controle ga verliezen ...en ben de hele dag bezig om mezelf "tegen te houden"als die gedachte komt. hij wil dat ik mezelf NIET tegen hou .......maar dat kan ik niet. ik heb angst om gek te worden,en rare dingen te doen. ik heb iets op het internet gevonden, en iedere keer als ik angstig ben , lees ik het.het helpt me om iets rustig te worden.ik ben boos op mezelf dat ik niet kan geloven wat ik daar lees, en wat de psych me zegt : JE WORDT NIET GEK!!!
http://www.geocities.com/luka78nl/paniekaanvallen.html iedereen die angstig is moet dit echt lezen!! ik weet zeker dat jullie sterker zijn dan ik.....en het wel zullen geloven.
sterkte allemaal! maria

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Hallo Maria,

Jammer om te horen dat het nog steeds niet goed met je gaat, maar ik vind het wel heel goed van je dat je al 3 dagen niks kalmerends hebt genomen en het advies van de psycholoog hebt opgevolgd, want ik zie dat toch als een heel klein stapje vooruit, want je begrijpt waarom hij dit zegt dus je wil zelf toch je angst onder ogen komen en kijken wat er gebeurt, dat vind ik toch positief.
Je schrijft dat je dit al 19 jaar hebt, is dit de eerste keer dat je medicijnen hebt of heb je al eens eerder ad gehad?
Misschien is citalopram voor jou niet het goede middel en moet je misschien een andere ad proberen? Wat zegt je huisarts of psycholoog hiervan dat je na 3 maanden nog zo weinig resultaat van de citalopram merkt of slik je nog geen 3 maanden????
Ikzelf begon na 2 maanden het verschil wel te merken, maar dat is natuurlijk voor iedereen weer anders.
Ik hoop dat je je snel weer een beetje beter gaat voelen.
Veel sterkte....

Groetjes Angela

maria70
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 jul 2008 21:00

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door maria70 »

hi Angela,

ik heb 3 jaar geleden efexor gebruikt voor 8 maanden. eerste 4 maanden 75 mg en daarna 150. behalve dat ik er 6-7 kilo van ben aangekomen, heeft het niet geholpen.met de cita ben ik 4 kilo afgevallen(toch iets positiefs :wink: ) ik gebruik het nu precies 3 maanden.3 weken geleden was ik bij de huisarts, en hij wilde het nog 1 maand aanzien met 20 mg. de psycholoog wil dat ik stop met cita en met anafranil (clomipramine)begin,omdat hij veel mensen heeft meegemaakt die er baat bij hadden.als de huisarts daarmee instemt. ik denk niet dat ik het nog kan opbrengen om nog een keer door nieuwe bijwerkingen heen te gaan.met de cita was ik na 6 weken iets beter, maar 2 keer een terugval gekregen tijdens mijn menstruatie. beide keren uit mezelf verhoogd naar 25 mg....maar toch weer terug naar 20 mg, omdat ik me angstiger begon te voelen.ik weet het allemaal niet meer!!
en wat de anafranil betreft.....op het internet kan ik niet veel reacties vinden van mensen die het gebruiken.

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Hoi Maria,

Met Anafranil heb ik ook geen ervaring
Misschien moet je het proberen en vallen de bijwerkingen wel mee, en als je die terugvallen alleen hebt wanneer je menstruatie moet komen, zou ik eens aan de huisarts vragen of hij niks heeft om de menstruatie uit te stellen. Ikzelf gebruik de pil en slik deze 3 maanden door, omdat ik ook last heb als ik mijn menstruatie moet komen,kan geen kwaad volgens mijn huisarts.

Toen ik met citalopram ben begonnen, ben ik ook 5 kilo afgevallen, maar inmiddels zitten er 7 kilo bij helaas :oops: , maar dat is allemaal niet het ergste als je maar beter word.

Groetjes Angela

maria70
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 jul 2008 21:00

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door maria70 »

ik weet dus niet of ik moet verhogen of stoppen met cita. ik gebruik het nu 3 maanden (20 mg) en voel me vaak zeer onrustig(sinds ik cita gebruik). de dwanggedachten, angst en depressieve stemmingen waarvoor ik het gebruik, zijn er nog steeds.vorig week heb ik voor 4 dagen 25 mg genomen, maar ben weer terug op 20 mg. ik gebruik sinds 5 dagen zoals afgesproken met de psycholoog niks kalmerends meer.ik heb het helemaal gehad! zo hoeft het voor mij niet meer. :cry:
wat moet ik doen?? stoppen of verhogen??

maria

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Hallo Maria,

Dat is een moeilijke vraag die je stelt, ik kan jou niet zeggen of je moet stoppen of doorgaan.
Het lijkt me dat je dat beter met je huisarts kunt overleggen, en dan samen beslissen wat voor jou het beste is.
Ik vind wel als je na 3 maanden nog geen enkele verbetering hebt, dat dit waarschijnlijk niet het goede middel is voor jou, of een verkeerde dosering. Ikzelf had genoeg aan 20 mg, maar dat is voor iedereen verschillend.
Maar jou huisarts moet toch ook zien dat 20 mg niet helpt, ikzelf moest om de 2 weken terug naar de huisarts om te zien hoe het ging met me,
en zonodig zou de dosering aangepast worden, dit was bij mij niet nodig, maar bij jou misschien wel. Ik vind het raar dat jou huisarts jou zolang op deze dosering laat zitten als hij geen verbetering ziet!
Het is toch de bedoeling dat hij je helpt om beter te worden, toch niet om jou in deze ****... te laten zitten.
Ik hoop dat je eruit komt, ik wens je in ieder geval veel succes.

Groetjes Angela

angel en Smookey
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jul 2009 06:38

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door angel en Smookey »

Hallo Allemaal,

Ik ben 6 jaar geleden begonnen met citalopram, eers met 10 mg, maar uit eindelijk gestopt bij 40 mg. Het heeft mij heel erg veel geholpen, het duurt even voor het helpt, maar als het help doordat je de juiste hoeveelheid slikt, dan voel je je ook direct veel beter. Je hebt dan ook geen angst aanvallen meer.

Ik ben zo ontzettend veranderd (op de positive manier), dat ik heel erg blij ben voor de werking van deze (anti-depressiva) medicijnen.
Ben bijvoorbeeld ook na 4 jaar gestopt met de bezoeken van de psychiater en de psycholoog. De Psychiater heeft me deze medicijnen voorgeschreven. Maar ben na het stoppen bij de Psychiater onder controle geweest bij de dokter.

Nu 6 jaar later gaat het heel erg goed met me, mijn vriend en ik willen een gezin gaan beginnen, maar dan moet ik stoppen met de Citalopram, want je kunt niet zwanger raken met deze anti-depressiva, Waardoor je gehandicapte kinderen kunt krijgen, zegt mijn dokter.

Vanaf maandag 1 juni 2009 ben ik gaan afbouwen met de Citalopram, ik ben van 40 mg naar 20 mg gegaan, heb in die 6 weken 1 keer een angst aanval gehad, maar daarna niet meer. Nu 6 weken later op maandag 13 julli 2009 ben ik helemaal gestopt, Maar op zondag 19 juli 2009 beginnen de afkickverschijnselen, waar je niet echt vrolijk van wordt. Maandag 20 juli 2009 voel ik me zo verschikkelijk, dat ik bijna op het punt sta op weer een pilletje te nemen, maar in plaats daarvan pak ik de telefoon, en bel iemand op,(die er vanaf weet dat ik die anti -depressiva heb gebruikt) om even gezellig te kletsen, en me even over dat rot gevoel heen te helpen.
Daarna heb ik de dokter gebeld om te vragen hoelang die afkickverschijnselen kunnen gaan duren. En hij beantwoord mijn vraag met maximaal 4 weken. En wat de afkickverschijnselen kunnen zijn, dat zijn vooral angst, duizeligheid, draaierigheid, hoofdpijn, misselijkheid, zweten en rillingen. nou zeg ik tegen hem, dat heb ik allemaal, wat heb ik weer een geluk. :lol:

Het is nu donderdag 23 juli 2009, ik voel me alweer een heel stuk beter dan afgelopen maandag.

Nou ik hoop dat jullie wat hebben aan mijn verhaal, als je vragen hebt mag je altijd mailen.

Sterkte allemaal, met beginnen en met afkicken

Heel veel liefs van Anka uit meppel

ps. mijn oma gebruikt ze nu ook, en mijn ouders hebben er een nieuwe naam aan gegeven, ze heten nu Anti-Piekerpilletjes

Mamami
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 feb 2009 17:09

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Mamami »

Ik herken veel van je verhaal.
Laatst gewijzigd door Mamami op 26 jul 2009 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.

maria70
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 jul 2008 21:00

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door maria70 »

@ mamami
ik heb je een mailtje gestuurd.

@ angela
ik heb vandaag de dokter gebeld, en gevraagd of ik moet verhogen omdat ik me na 3 maanden slechter voel dan ooit. hij wil niet verhogen , maar ook niet verlagen.(het gesprek is via zijn assistente gegaan) .hij wil het nog steeds afwachten! ik word er gewoon niet meer goed van! ik heb vandaag ipv 20 mg, 10 mg genomen ,om te beginnen met afbouwen, maar na het berichtje van mamami, weet ik niet of ik er goed aan gedaan heb.
ik had nooit eerder in mijn leven zo' n onrustig gevoel dan nu , en de eerste 6 weken van citalopram.

isisnoa
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 mei 2008 13:57

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door isisnoa »

Ik neem het nu 1 week en ik ben begonnen met 5 mg en zit nu op 10 mg.
Ik heb 2x eerder paroxetine gehad en kreeg deze nu omdat deze wat lichter zou zijn.
De laatste keer ben ik gestopt met de paroxetine omdat ik weer zwanger wou worden.
Inmiddels heb ik er een mooie dochter bij en ben dus weer begonnen met ad maar nu dan citalopram.
Ik heb ook paniekaanvallen,al 14 jaar en daar heb ik dus ook de paroxetine voor geslikt maar de bijwerkingen daarvan waren nogal heftig.
Ik heb ook eens efexor gehad maar die hielp niet.
Ik heb nu wel last van bijwerkingen(vandaar dat ik zo laag begin en ik wil ook niet een te hoge dosering nemen) maar wel wat milder dan de paroxetine.
Ik ben voornamelijk slaperig(maar dat kan ook door de nachtvoedingen komen) en wat rillerig en zweterig.
Maria,zoals jij bijwerkingen hebt nog na 3 maanden klopt echt niet hoor,bijt van je af bij je dokter want doorgaan heeft naar mijn idee geen zin als het averechts werkt.
ik ben niet onrustiger door de medicatie,de angst is nog niet weg maar ik neem het nog maar kort maar na 3 maanden had je toch echt wel een positief effect moeten hebben en juist niet een onrustig gevoel.
En je psych zegt dat je moet stoppen?
Dat is toch ook vreemd,die weten er vaak meer vanaf dan een huisarts.

angel en Smookey
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jul 2009 06:38

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door angel en Smookey »

heeft iemand al een keer afkick verschijnselen gehad?

Robert123
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 okt 2008 15:09

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Robert123 »

Beste mensen,

Ik zou graag in contact willen komen met mensen die ervaring hebben met het afbouwen van het medicijn Alprazolam. Ik heb het zelf 3 jaar geslikt ( veel te lang i.v.m langdurige stress etc... ) maar nu gaat het persoonlijk heel goed. Dus sinds vorige week ben ik begonnen met afbouwen. Ik slik nu nog 's ochtends 0,5 in de middag 0,25 en in de avond ook 0,25......... dus 2 pilletjes van 0,5 per dag...
Merk nu al dat ik vervelende bijwekingen krijg...... Heeft iemand hier ervaring mee, en zo ja..... ben je er vanaf gekomen en ben benieuwd hoe jij het allemaal hebt beleeft......
Alvast bedankt!
Fijne dag allemaal, gr Robert
p.s tips zijn altijd welkom....

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

hallo allemaal,ik ben nieuw hier en gebruik sinds anderhalf jaar citolapram 20 mg
het heeft mij heel goed geholpen en helpt nog steeds goed moet ik zeggen.
ik ben wel zo`n 10 kilo aangekomen,maar ik weet nog zo goed dat ik tegen de huisarts zei "ik geef er niks om dat ik zwaarder word,als ze me maar helpen",maar nu word ik wel iets te zwaar,ik weeg 80 kilo nu pppffff :roll:
ik mag van de psycholoog heel langzaam af gaan bouwen volgens een schema...
je moet het wel heel voorzichtig doen zei ze.
ik gebruik 20 mg per dag,daarna zou ik een hele maand lang 15mg moeten gebruiken :arrow: dan weer een hele maand 10 mg :arrow: dan weer een hele maand 5 mg en dan na een maand pas helemaal stoppen..
dus dan zou ik er over 3 maanden vanaf kunnen zijn.
ik heb dit met mijn huisarts besproken,maar die heeft mij gewaarschuwd om voorlopig nog niet te stoppen want je hebt in een heel diep dal gezeten zei ze,dus heb ik besloten om voorlopig maar niet te stoppen.
het enige nadeel dat ik heb is dat ik er ook ernstige migraine bij heb en daar kun je dan niks voor gebruiken,want migraine-medicijnen en antidepressiva kan epileptische aanvallen veroorzaken.. :(
en dan heb ik nog een vraagje, durven jullie wel eens en borreltje te drinken ofzo?
ik heb vanaf ik die medicijnen heb niks meer gedronken,ook niet op een feestje.
niet dat ik perse moet drinken hoor whahaha,maar op een feestje vond ik bessen 7-up toch wel lekker :lol:
groetjes wikky

Gesloten