Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
kuklos
Berichten: 10138
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Controllers zijn mensen uit de praktijk, cfo's ook. Die houden zich de hele dag bezig met cijfers, processen, (financiële) gevolgen van keuzes. Zij voelen bovendien wel degelijk de gevolgen van hun fouten, ontslag, carrièrekansen, noem maar op.

Ik vind je argumentatie om die mensen zomaar af te wijzen, let wel ik heb het nog steeds over de post van financiën, zwak, bijzonder zwak.

juliomariner
Berichten: 5089
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

dat mag, het is mijn mening en ik hoef u natuurlijk niet te willen ovrtuigen. Natuurlijk heb ik wel meer argumenten hiervoor maar heb momenteel niet de behoefte mijn mening zeer uitvoering te onderbouwen.
Laatst gewijzigd door juliomariner op 13 jul 2023 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Erthanax
Berichten: 10068
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

is dat niet een taak van de Algemene Rekenkamer? Dan moet die maar eens flink uitgebreid worden.

kuklos
Berichten: 10138
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Wikipedia geeft aan dat die taak ook wel (deels) bij Financiën ligt.
Het ministerie van Financiën is in Nederland het ministerie dat zich bezighoudt met de financiën van het land: de begroting, de belastingen en de staatskas.
En:
Het ministerie van Financiën is verantwoordelijk voor de inkomsten en uitgaven van het Rijk. Het ziet erop toe dat het geld van de Nederlandse overheid doelmatig wordt besteed.

Tevens is het ministerie van Financiën verantwoordelijk voor het binnenlands financieel-economisch beleid, dat wil zeggen de grote lijnen van de inkomsten en uitgaven van bedrijven en burgers.

Onkruid71
Berichten: 3019
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Erthanax schreef:
13 jul 2023 15:40
is dat niet een taak van de Algemene Rekenkamer? Dan moet die maar eens flink uitgebreid worden.
Als het de taak is van de algemene rekenkamer, dan zou het fijner zijn als ze vooraf beginnen te rekenen en niet daarna, want dan is het kwaad geschied.
En het is altijd wel apart, staat laat iets doen, laten we zeggen, 1 miljard, en als ze klaar zijn, blijkt het 1,5 miljard te kosten, en het zijn geen uitzonderingen dat dat soort onderschatting voorkomen.

Erthanax
Berichten: 10068
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Vooraf controleren lijkt me ambitieus. Goed budgetteren en begroten is wel iets wat je van de overheid mag verwachten of eisen. Bedenk wel dat onder druk van de Tweede Kamer of maatschappelijke organisaties en burgers plannen vaak aangepast moeten worden terwijl er al lang aan gewerkt wordt. Dit moet er nog bij, die groep moet gecompenseerd, enz.

De Rekenkamer ("de accountant van de overheid") doet voortreffelijk werk. Wat mij betreft mag die uitgebreid worden en de politiek mag meer acht slaan op de resultaten.

witte angora
Berichten: 32008
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Heb net de eindnota van Greenchoice binnengekregen. Natuurlijk een hoop gejammer, jammer dat ik weg ga, en hun zijn de goedkoopste - die zien mij dus echt niet meer terug met hun doorzichtige praatjes.

Een enorme hoop gegoochel met bedragen en getallen, slot van het liedje is dat ik toch aardig wat terug krijg. Ongeveer ter grootte van de korting op het prijsplafond. Was die korting er niet, had ik 35 euro bij moeten betalen. Ik schat uit de losse pols in dat de nota wel correct is, al is er geen touw aan vast te knopen. Zou er vanwege mijn achtergrond indertijd bij het Gas- en Waterbedrijf prima uit kunnen komen, maar het is me teveel rekenwerk, en ik heb daar gewoon geen zin in. Klaar.

Maar goed, komende drie jaar zit ik vast bij Eneco, en dat vind ik eigenlijk wel prima zo. De volgende nota levert geen gegoochel op, maar enkel verbruik x afgesproken prijs. Vind ik wel zo prettig ja.

J. Deltoer
Berichten: 3376
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Nog even hierop reageren,...
Bezorgdeburger schreef:
13 jul 2023 14:35
Zoals ik ook enkele forumleden graag zou zien vertrekken wegens hun vaak rascistisch getinte opmerkingen. Maar de moderatie grijpt niet in dus ook zij mogen blijven.
De opmerkingen van die enkele forumleden (wie?) vind u rascistisch getint. Dat wil nog niet zeggen dat ze dat ook zijn. Tegenwoordig worden niet-woke meningen al heel snel gecanceld. Misschien zit u met uw ideologie dicht bij Sylvana Simons. Dan is hetgeen wat een blanke uitspreekt al rascisme voor het uitgesproken is. Alleen al het gebruik van "blank" in plaats van "wit" vind men daar al rascistisch.

De moderatie treedt wel degelijk op, maar u heeft een mening welke grens zij moeten trekken. Anderen trekken een andere grens. Ik denk dat het verstandig is met elkaar in debat te blijven om te voorkomen dat de betiteling: "De antifascisten van vandaag zijn de fascisten van morgen" bewaarheid wordt. We drijven wel erg snel af met de cancelcultuur in dit landje, allemaal weer lekker overgewaaid uit de VS.

witte angora
Berichten: 32008
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja... vanmiddag had ik in de kringloop een boek in handen. 'De negerhut van Oom Tom'. Is het racistisch als ik dit feit benoem? Of mag ik het feit niet benoemen? En zou ik wel de vraag mogen stellen wat we met dat boek zouden moeten doen, of is ook het stellen van de vraag al racistisch?

We kunnen wel over iedere Piet luttig lopen doen, maar m.i. is het beter als maatschappij een doel te stellen en daarnaar toe te werken. En ja, als er gehakt wordt, dan krijgen sommige mensen splinters in de vingertjes. Maar zonder hakken kom je er toch ook niet.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Witte Angora wat zou er racistisch zijn als u de titel van een boek vermeldt. En wat u met dat boek moet doen? Lezen, als u daar zin in hebt, of laten bij geen zin.

Zo simpel is het.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

witte angora schreef:
13 jul 2023 22:13
Sja... vanmiddag had ik in de kringloop een boek in handen. 'De negerhut van Oom Tom'. Is het racistisch als ik dit feit benoem? Of mag ik het feit niet benoemen? En zou ik wel de vraag mogen stellen wat we met dat boek zouden moeten doen, of is ook het stellen van de vraag al racistisch?

We kunnen wel over iedere Piet luttig lopen doen, maar m.i. is het beter als maatschappij een doel te stellen en daarnaar toe te werken. En ja, als er gehakt wordt, dan krijgen sommige mensen splinters in de vingertjes. Maar zonder hakken kom je er toch ook niet.
Nog steeds te koop alleen heet het nu 'De hut van oom Tom', wat er inhoudelijk aan verandert is weet ik niet.

gosewijn
Berichten: 2913
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Gewoon lezen en benoemen ,niks mis mee. Zelfde als sjors en sjimmie ,heb er een hele stapel van liggen

gosewijn
Berichten: 2913
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

J. Deltoer schreef:
13 jul 2023 22:03
Nog even hierop reageren,...
Bezorgdeburger schreef:
13 jul 2023 14:35
Zoals ik ook enkele forumleden graag zou zien vertrekken wegens hun vaak rascistisch getinte opmerkingen. Maar de moderatie grijpt niet in dus ook zij mogen blijven.
De opmerkingen van die enkele forumleden (wie?) vind u rascistisch getint. Dat wil nog niet zeggen dat ze dat ook zijn. Tegenwoordig worden niet-woke meningen al heel snel gecanceld. Misschien zit u met uw ideologie dicht bij Sylvana Simons. Dan is hetgeen wat een blanke uitspreekt al rascisme voor het uitgesproken is. Alleen al het gebruik van "blank" in plaats van "wit" vind men daar al rascistisch.

De moderatie treedt wel degelijk op, maar u heeft een mening welke grens zij moeten trekken. Anderen trekken een andere grens. Ik denk dat het verstandig is met elkaar in debat te blijven om te voorkomen dat de betiteling: "De antifascisten van vandaag zijn de fascisten van morgen" bewaarheid wordt. We drijven wel erg snel af met de cancelcultuur in dit landje, allemaal weer lekker overgewaaid uit de VS.
Geef eens een voorbeeld.

Bezorgdeburger

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

J. Deltoer schreef:
13 jul 2023 22:03
Nog even hierop reageren,...
Bezorgdeburger schreef:
13 jul 2023 14:35
Zoals ik ook enkele forumleden graag zou zien vertrekken wegens hun vaak rascistisch getinte opmerkingen. Maar de moderatie grijpt niet in dus ook zij mogen blijven.
De opmerkingen van die enkele forumleden (wie?) vind u rascistisch getint.....
Wie denk je dat ik bedoel?

Bezorgdeburger

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

gosewijn schreef:
14 jul 2023 12:08
J. Deltoer schreef:
13 jul 2023 22:03
Nog even hierop reageren,...
Bezorgdeburger schreef:
13 jul 2023 14:35
Zoals ik ook enkele forumleden graag zou zien vertrekken wegens hun vaak rascistisch getinte opmerkingen. Maar de moderatie grijpt niet in dus ook zij mogen blijven.

Geef eens een voorbeeld.
Voel je je aangesproken @gosewijn?

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat is dit voor gezeur?

witte angora
Berichten: 32008
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat is geen gezeur, dat is 'bezorgdheid'.

juliomariner
Berichten: 5089
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Lady1234 schreef:
14 jul 2023 13:59
Wat is dit voor gezeur?
Bezorgde burger vind blijkbaar dat sommige leden racistische uitlatingen plaatsen. Dat mag hij vinden maar ik heb ze nog niet ontdekt. Als ze er al staan worden ze wel gemeld en door de mods verwijderd.
Toen onze voormalige huistrol stofzuigertje/ Komkommertijd racistische opmerkingen plaatste zijn deze direct verwijderd en kreeg hij een ban.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar die rare manier van quoten en dan nog dikgedrukt.

juliomariner
Berichten: 5089
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ach sommigen menen te moeten schreeuwen om hun mening te ventileren

Plaats reactie