Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Onkruid71
Berichten: 3019
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
14 jul 2023 18:10
Onkruid71 schreef:
14 jul 2023 18:07
Toch blijft het jammer dat er nergens meer echte jodenvet (het snoepgoed) te halen is.🤣😂🤣
Ik ken de benaming jodenvet niet, wij noemden het altijd borsthoning. Maar wel lang geleden dat ik het gekocht heb.
Het blijkt volgens de kenners, dat borsthoning toch iets anders is. Zeker het het hedendaagse borsthoning is anders.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het was niet anders, maar is dat nu wel door een andere grondstof.

Nijogeth
Berichten: 10553
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik had er nog nooit van gehoord. Nu ik het heb gelezen op wikipedia, lijkt me dat helemaal niet erg.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
14 jul 2023 18:04
juliomariner schreef:
14 jul 2023 16:27
Ik maak vanavond Pad Thai, nog nooit eerder gemaakt dus ben benieuwd hoe het gaat smaken.
Het wordt nasi-uit-blik, die van de Aldi. Ik vind hem zelf erg goed. Een dikke 50 jaar geleden nam mijn vader mij en mijn broer mee naar een Surinaamse vrouw. Daar kregen we nasi, met een bepaalde smaak en geur die ik daarna nooit meer zo gehad heb. Die van de Aldi smaakt precies zo. Geen idee welk kruid het is. Maar het heeft iets bijzonders. Als ik zelf nasi maak zit het er ook niet in.

En natuurlijk wat kipsaté erbij.
Trassie?
https://www.ah.nl/producten/product/wi1 ... e-trafasie

Nijogeth
Berichten: 10553
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Overigens valt het me op hoeveel bedrijven de prijzen hebben verhoogd ivm met die nieuwe regels voor plastic bakjes. Het erge is dat ze dat allemaal in eigen zak steken en zeuren dat ze het moeten van de overheid. Je had ook de prijs kunnen verlagen en inclusief toeslag naar de oude prijs kunnen brengen.

Onkruid71
Berichten: 3019
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Nijogeth schreef:
14 jul 2023 19:58
Overigens valt het me op hoeveel bedrijven de prijzen hebben verhoogd ivm met die nieuwe regels voor plastic bakjes. Het erge is dat ze dat allemaal in eigen zak steken en zeuren dat ze het moeten van de overheid. Je had ook de prijs kunnen verlagen en inclusief toeslag naar de oude prijs kunnen brengen.
Ik heb het idee, dat die prijsverhoging, niet echt iets doet waar het voor bedoeld is in ieder geval.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ze mogen het ook met één cent verhogen, maar verder is het een onzin maatregel.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nijogeth schreef:
14 jul 2023 19:39
Ik had er nog nooit van gehoord. Nu ik het heb gelezen op wikipedia, lijkt me dat helemaal niet erg.

Maar het was echt lekker.

witte angora
Berichten: 32008
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Trassie doe ik er al in, maar dan van een blokje.

witte angora
Berichten: 32008
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
14 jul 2023 20:21
Ze mogen het ook met één cent verhogen, maar verder is het een onzin maatregel.
Het bedrag schijnt op de kassabon te staan, maar wie controleert nu die bon?

Bij de appie op het station moet je nu inderdaad 10 cent extra betalen. Sorry, ik heb mijn beker bij me of ik heb hem niet bij me, maar om die 10 cent ga ik me echt niet druk maken. Je wil koffie of je wil geen koffie.

juliomariner
Berichten: 5089
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Jodenvet nog nooit van gehoord. Als ik Wiki zo lees lijkt het me ook helemaal niet lekker

Onkruid71
Berichten: 3019
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Wel grappig dat het nu bij 1 vandaag is, over de zorg hoe altrecht dat geregeld is, volgens mij was het hier dan tot een grote discussie uitgelopen, dat het allemaal wel meevalt.
Ook over hoe het UWV is.

Bezorgdeburger

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

@onkruid jij bedoelt dit denk ik?

https://www.nu.nl/binnenland/6272521/uw ... igden.html

Maar wat heeft dat met de kwaliteit van de zorg te maken?

Onkruid71
Berichten: 3019
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Bezorgdeburger schreef:
15 jul 2023 19:24
@onkruid jij bedoelt dit denk ik?

https://www.nu.nl/binnenland/6272521/uw ... igden.html

Maar wat heeft dat met de kwaliteit van de zorg te maken?
Met het UWV bedoel ik dat deze toch niet zo'n zuivere koffie is als gedacht wordt. Ik had het misschien iets anders meer kunnen zetten inderdaad.

witte angora
Berichten: 32008
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Fijn, een kat... geen idee wat er gebeurde, trok vanavond met één sprong mijn laptop, los toetsenbord, boxen en koffie van mijn bureau... Laptop doet niks meer. Scherm staat op de stand zoals het was toen hij viel. Zit geen enkele beweging in.

Werk nu even op een noodlaptopje, maar daar zit nauwelijks leven in. Laden duurt lang, sommige links werken niet eens. Schiet niet op nee.

Heb gekeken wat het is, vermoedelijk een aansluiting ergens los. Als ik hem op de noodlaptop aansluit 'ziet' hij niks. Helaas... ik krijg de bodem niet los. Alle schroefjes los, en toch zit hij op een of andere manier vast. Dinsdag maar eens met een collega verder kijken...

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

🐈🐈‍⬛ leuk hè, katten😺?
Nou zit je er maar mooi mee.
Ik hoop dat de schade meevalt en dat je hem weer aan de praat krijgt.
Dit zijn altijd van die dingen die je er niet bij wilt / kunt hebben.

witte angora
Berichten: 32008
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Op zo'n moment ben ik er zeker niet blij mee. Was flink kwaad op dat beest, en die snapt er natuurlijk niks van. Er stonden een hoop Word-documenten open, uiteraard de bewerkingen nog niet opgeslagen. Dus als ze al te redden zijn, zal ik alles opnieuw moeten nalopen. Plus al het werk dat je hebt. En alle verrassingen die Windows en Chrome steeds weer opleveren. Steeds nieuwe achtergrondfoto's bijvoorbeeld. Uploaden heeft nu even geen nut blijkbaar.

Afijn, noodlaptopje begint intussen wat sneller te werken. Maar heb daar nog wel even werk aan, dat is wel duidelijk. Chrome intussen ook weten te synchroniseren, dus dat is alvast allemaal 'gered'. Even tot dinsdag wachten, kijken of het oude laptopje nog te redden is, dan wel dat alle bestanden nog over zijn te zetten. Tot die tijd kan ik niet met Word verder, dat kan ik maar op 1 apparaat zetten, dus ja...

J. Deltoer
Berichten: 3376
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Erg vervelend allemaal. Wat u ook zou kunnen doen, om te voorkomen dat het nog een keer gebeurd, in plaats van die kipsate bij de nasi uit blik, er een royale portie dakhaas bij doen.

witte angora
Berichten: 32008
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zit eerder te denken aan katsate.

ZeerPrivé
Berichten: 6085
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Mooie gelegenheid om 2 oude laptops te vervangen door 1 nieuwe.

Plaats reactie