Dat is ook mijn beeld gebaseerd op zowel mijn privé-omgeving als het zakelijke beeld qua verzuim.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 4)
-
scharrelschipper
Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)
Het hangt er natuurlijk heel erg vanaf wat voor werk je doet en vooral waar.
In de scheepvaart kring waar ik in verkeer komen nu langzaam de verhalen van mensen die corona gehad hebben.
Die lopen uiteen van "hartstikke grieperig"tot "ik was bij de dokter voor een of andere controle en ik bleek besmet te zijn,maar ik merkte er niks van"
En alles daar tussen in.
Wel bleef iedereen haar of zijn werk doen.
Dat kon omdat een ieder in eigen kring/woning bleef zoals altijd bij ons.
Overigens werden wij nooit ergens gecontroleerd,geen testen of toegangsbewijzen of wat dan ook.
Niet in België of Frankrijk en ook niet in Nederland.
Wel hebben we in die twee "buitenlanden"een tijdje rondgelopen met een eigen verklaring waarom we daar dan rondliepen,maar ook daar nooit op gecontroleerd.
Dus ondervonden wij eigenlijk weinig tot geen hinder van alle regels.
ik geef toe dat ik makkelijk praten heb,maar gezien mijn ervaring met de regels,verminderd dat mijn grote twijfel aan het nut ervan niet.
reggie2
vindt dit leuk
-
Lowieze
@Scharrelschipper “Ik geef toe dat ik makkelijk praten heb,maar gezien mijn ervaring met de regels,verminderd dat mijn grote twijfel aan het nut ervan niet.”
Maar als u eens verder kijkt dan uw eigen kringetje kunt u toch onmogelijk twijfelen aan het nut van de regels zoals ze waren?
Je leeft toch niet met oogkleppen op.
Maar als u eens verder kijkt dan uw eigen kringetje kunt u toch onmogelijk twijfelen aan het nut van de regels zoals ze waren?
Bij ons was er ook corona, maar ik moet toch zeggen dat ik weinig last had van bijwerkingen, op smaak en reuk na. Wat meer wel vies tegen valt is dat het de bijwerkingen van het vaccin waarom ik het vaccin niet genomen heb tot dusver nog steeds niet onderzocht is.
Maar ja, we zien het wel weer. Tot zover 1 besmetting overleefd
Maar ja, we zien het wel weer. Tot zover 1 besmetting overleefd
-
scharrelschipper
Ik ga ervan uit dat indien "men"regels oplegt dat het de bedoeling is dat die regels nuttig zijn.Lowieze schreef: ↑07 mar 2022 16:47@Scharrelschipper “Ik geef toe dat ik makkelijk praten heb,maar gezien mijn ervaring met de regels,verminderd dat mijn grote twijfel aan het nut ervan niet.”
Als er dan geen enkele controle is geeft dat toch op zijn minst te denken?
Geloven de regelmakers er zelf niet in?
Maar gelukkig is de wereld weer een stuk opener op dat vlak.
Er zijn veel ergere zaken aan de hand nu.
Overigens is mijn kringetje niet zo heel klein hoor.
Toen ik het woord "kring"gebruikte doelde ik alleen op mij bekende mensen,ik ontmoet er tijdens mijn werk veel meer dan in het kringetje
reggie2
vindt dit leuk
Dat is een rare redenatie. Alsof de beleidsmakers ook de controleurs zijn…scharrelschipper schreef: ↑07 mar 2022 17:23Ik ga ervan uit dat indien "men"regels oplegt dat het de bedoeling is dat die regels nuttig zijn.
Die regels waren toen nodig , alleen moet dat niet meer terugkomen. De rek is er bij de meesten uit. En de laatste lockdown was zinloos.
scharrelschipper
vindt dit leuk
-
scharrelschipper
Nou,zo raar is mijn redenatie niet lijkt mij.Moneyman schreef: ↑07 mar 2022 18:28Dat is een rare redenatie. Alsof de beleidsmakers ook de controleurs zijn…scharrelschipper schreef: ↑07 mar 2022 17:23Ik ga ervan uit dat indien "men"regels oplegt dat het de bedoeling is dat die regels nuttig zijn.
Denk nog even na a.u.b. voor je reageerd?
reggie2
vindt dit leuk
Tja, regels opleggen om het regels opleggen is ook zoiets. Als je als beleidsmakers regels maakt, dan ga je er vanuit dat er gecontroleerd wordt. Gebeurd dat niet, dan is het dus nutteloos om regels te verzinnen.Moneyman schreef: ↑07 mar 2022 18:28Dat is een rare redenatie. Alsof de beleidsmakers ook de controleurs zijn…scharrelschipper schreef: ↑07 mar 2022 17:23Ik ga ervan uit dat indien "men"regels oplegt dat het de bedoeling is dat die regels nuttig zijn.
scharrelschipper
en reggie2
vinden dit leuk
U houdt zich ook alleen maar aan de snelheid als er een politieagent staat?
Jij wil niet weten hoeveel mensen bij het zien van de politie, hun snelheid aanpassen 
Nijogeth
vindt dit leuk
Ik heb er over nagedacht, jij ook? Je redenering snijdt in ieder geval geen hout. Dezelfde beleidsmakers die de regels bepaalden, maakten ook budget vrij voor weet ik hoeveel BOA’s, om maar ens wat te noemen. Waarom, denk je?scharrelschipper schreef: ↑07 mar 2022 18:58Nou,zo raar is mijn redenatie niet lijkt mij.Moneyman schreef: ↑07 mar 2022 18:28Dat is een rare redenatie. Alsof de beleidsmakers ook de controleurs zijn…scharrelschipper schreef: ↑07 mar 2022 17:23Ik ga ervan uit dat indien "men"regels oplegt dat het de bedoeling is dat die regels nuttig zijn.
Veel te kort door de bocht. Allereerst omdat er wel degelijk gecontroleerd werd, en daarnaast omdat regels niet alleen effect hebben als er een handhaver met zijn neus bovenop staat. Fatsoenlijke mensen houden zich namelijk ook aan regels als er niet gehandhaafd wordt.Nijogeth schreef: ↑07 mar 2022 19:14Tja, regels opleggen om het regels opleggen is ook zoiets. Als je als beleidsmakers regels maakt, dan ga je er vanuit dat er gecontroleerd wordt. Gebeurd dat niet, dan is het dus nutteloos om regels te verzinnen.Moneyman schreef: ↑07 mar 2022 18:28Dat is een rare redenatie. Alsof de beleidsmakers ook de controleurs zijn…scharrelschipper schreef: ↑07 mar 2022 17:23Ik ga ervan uit dat indien "men"regels oplegt dat het de bedoeling is dat die regels nuttig zijn.
-
scharrelschipper
Moneyman,goed lezen.Moneyman schreef: ↑07 mar 2022 20:43Ik heb er over nagedacht, jij ook? Je redenering snijdt in ieder geval geen hout. Dezelfde beleidsmakers die de regels bepaalden, maakten ook budget vrij voor weet ik hoeveel BOA’s, om maar ens wat te noemen. Waarom, denk je?scharrelschipper schreef: ↑07 mar 2022 18:58Nou,zo raar is mijn redenatie niet lijkt mij.
ik had het over grensovergangen en controle in diverse andere landen,daar heeft men geen boa`s.
Overigens ben ik geen fan van boa`s, het zijn (met respect voor de mensen zelf) natuurlijk tweederangs agenten.
reggie2
vindt dit leuk
Inderdaad. Ik wel.
-
scharrelschipper
reggie2
vindt dit leuk
Ik ben in ieder geval blij dat ze allemaal weg zijn die regels. Er werden mensen buiten gesloten. Maar dat is verleden tijd,nu is het aan de wetenschap de beurt om te laten zien hoe beperken we verder schade, want daar zijn ze nog niet over uit.
reggie2
en scharrelschipper
vinden dit leuk
Elke keer als ik de ziekenhuiscijfers zie vraag ik me af hoeveel mensen er nu door corona liggen en hoeveel mensen er liggen terwijl ze geplande zorg krijgen en corona hebben. Het is jammer dat er nog steeds zo weinig officiële cijfers van zijn, want dan krijg je een beeld over de stijging van de ziekenhuisbedden.
Het kan namelijk ook heel goed zijn dat die stijging niet komt door corona, maar door het opvoeren van de gewone zorg.
Het kan namelijk ook heel goed zijn dat die stijging niet komt door corona, maar door het opvoeren van de gewone zorg.
16again
vindt dit leuk
Die cijfers zullen mij in ieder geval een biet zijn. Verleden week is mijn jongste achterkleinzoon een paar dagen opgenomen geweest in het ziekenhuis wegens corona.
Nijogeth
vindt dit leuk
Och jeetje. Dat is geen fijn bericht Lady1234. Heel veel sterkte gewenst en beterschap voor je achterkleinzoon.