LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Remu13 en Yntjv,

In De Telefoongids "Situatie 5" vinden jullie alles over de Pretium coulanceregeling voor ouderen met voorbeeldbrieven en nog veel meer :wink: .

Groetjes,
MementoMori

Willem1957
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 okt 2008 21:37

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Willem1957 »

Al surfend op internet kwam ik weer eens op de website van klachtenoplossing. Die hebben eveneens een speciale pagina voor onze vrienden. Opvallend is dat daar met een behoorlijke frequentie nieuwe klachten worden gemeld met veelal overeenkomstige punten.
http://www.klachtenoplossing.nl/pretium/

Maar wat ik nog niet heb gevonden is de toegezegde brief van Heemskerk aan ING Bank en Currence. Heeft iemand die al gevonden? Of heeft Heemskerk nog geen brief gestuurd?

groet Willem

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Willem 1957,

Het is hier inderdaad wat rustig geworden op het Pretium front, maar zo af en toe komt er wat voorbij waaruit blijkt dat ze er nog zijn :wink:

Ik weet hoe het er bij Economische Zaken aan toe gaat. Er loopt nu overleg met de banken over wat Heemskerk in zijn brief aan Currence gaat schrijven. Dat moet vooral niet te pittig zijn voor de banken, want anders gaan ze bokken. Reken maar dat het een stevige brief wordt, maar niet heus. Sluit niet uit dat het zo slecht wordt, dat ze die Cold Calling regel onder het kleed gaan vegen. En dan kan het zakkenrollen echt gaan beginnen. Die brief wordt dan door Heemskerk gepresenteerd als een resultaat dat voor de poort van de hel is weggesleept en de Tweede Kamer, de consumentenprogramma's en de consumenten moeten dan weer in de weer met het aantonen dat het een natte scheet is in een netje. Het duurt nog zeker tot maart - april voordat er wat komt. Het devies van EZ is: "Hou aan het lijntje, Poeier af, Doe niets". Dat hebben ze daar, als ik het wel heb, boven hun voordeur in de plaats gezet van "Je Maintiendrai". Dat komt namelijk wat beter uit.

Groetjes,
MementoMori

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ter informatie:

"Rechter vernietigt Retium-vonnis

Gepubliceerd: Dinsdag 16 februari 2010
Auteur: Loek Essers

De Amsterdamse gerechtshof heeft het vonnis vernietigd waarin Pretium Telecom werd verboden 'de goede naam van Opta' te misbruiken."

http://webwereld.nl/nieuws/65182/rechte ... ource=sub1

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Schurkje,
De OPTA is toch wel een zielig hoopje autoriteit. Hebben ze eindelijk genoeg moed verzameld om Pretium aan te pakken, wordt dit meteen weer afgestraft.

Gelukkig denken ze zelf, dat ze hun werk goed doen en dat ze de consument uitstekend beschermen (tegen bedrijven als Pretium),
zie http://www.opta.nl/nl/actueel/alle-publ ... e/?id=3106.
Helaas merkt de consument daar niets van.

Willem1957
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 okt 2008 21:37

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Willem1957 »

Er blijken weer nieuwe kamervragen te zijn. Nu van de SP, en over de methode om nieuwe klanten binnen te halen voor Suprieur.
http://static.ikregeer.nl/pdf/V010Z03077.pdf

MB78
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2010 09:50

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MB78 »

Hallo,

Ik volg deze discussie met veel interesse, maar kun je ook internet afsluiten via Suprieur of niet? Of moet je het kastje aansluiten op je eigen internetverbinding? En maakt het uit of dit via de kabel is? Een familielid is ook pas benaderd door dit bedrijf (gelukkig niet op ingegaan), maar ik was erg benieuwd wat de handelswijze van Suprieur is en hoe het systeem werkt...

Hopelijk kan iemand mij hier wat over uitleggen!

Groeten, Mark

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste MB78,

Zonder te technisch te worden: internetten langs Suprieur kan niet. De VoIP provider achter Suprieur is Telio http://www.telioholding.no/how_does_voip_work http://nl.wikipedia.org/wiki/VoIP Telio is een VoIP internettelefonie provider. Dat is in feite een internetprovider met slechts toegang tot één adres, de telefonieserver. Het ATA kastje van Suprieur is een modem dat het analoge signaal uit de telefoon omzet in een digitaal signaal, speciaal gericht op VoIP. Het telefonienet gebruikt een geheel andere datacommunicatie techniek http://nl.wikipedia.org/wiki/Adsl dan de kabel http://nl.wikipedia.org/wiki/Data_Over_ ... cification. Je zult nooit ADSL en DOCSIS kunnen mixen. Als je internet hebt op één van de beide systemen kan je bij veel providers weer wel VoIP telefonie krijgen zie http://www.xs4all.nl/consument/adslbellen/index.php of zelfs buiten de internetprovider om http://www.voipbuster.com/en/index.html

Groetjes,
MementoMori

Willem1957
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 okt 2008 21:37

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Willem1957 »

Gelukkig het kabinet is gevallen en daarmee wordt Heemskerk eindelijk vervangen; het is bijna niet mogelijk om iemand op die plek te vinden die nog minder om consumenten geeft. Nieuwe staatssecretaris, en naar ik mag aannemen betere kansen om nu eindelijk eens wat extra daadkracht te krijgen in consumentenbescherming.

groet Willem

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Willem1957,

Ik help je het hopen maar als ik de mogelijkheden naloop, zie ik weinig kansen. Een SP staatssecretaris voor EZ zou er wel bovenop gaan zitten. Maar een kabinet met de SP zie ik er niet van komen. Aasted-Madsen van het CDA heeft wel eens radikaal geroepen dat er schriftelijke overeenkomsten moeten zijn, maar dat is waarschijnlijk een onbedoelde oprisping van daadkracht. Er is immers ook nog een minister van EZ en die is CDA. Van de PVV heb ik nooit iets gezien of gehoord over telepiraterij. Waarschijnlijk zijn ze er niet in geïnteresseerd. En de VVD vindt het wel allemaal best geregeld nu. Elias riep wel dat overtreders hard moeten worden aangepakt, maar vergat daarbij aan te geven hoe. Die niet echt effectieve Autoriteiten met hun moeizame controles achteraf (als het leed al is geschied) zijn een typisch liberale uitvinding. Van de PvdA, die zijn oerelectoraat de Arbeidersstand als geen ander heeft laten barsten, weten we het wel.

Maar wie weet, we moeten ons maar laten verrassen :mrgreen:

Groetjes,
MementoMori

G. de Voogdt
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2010 14:59

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door G. de Voogdt »

Na een bijzonder onplezierige ervaring in 2008 met Pretium, welke tot de Geschillencommissie werd voortgezet, gaat men vrolijk verder met onwettige acties.
In november 2009 werd ik gebeld door Pretium waarbij ik de beller vroeg of die op de hoogte was van het Bel-me-niet register. Na wat geneuzel heb ik duidelijk laten weten niet gediend te zijn van hun telefoontjes. Ik heb e.e.a. gemeld aan Consuwijzer.nl
Tot mijn verbijstering werd deze week opnieuw op hetzelfde telefoonnummer gebeld door een Pretium medewerker, die, nadat ik opnieuw vroeg of hij op de hoogte was van de Bel-me-niet wetgeving, me niet liet uitpraten en mij onbeschoft doorverbond naar een bandje waarin de vraag gesteld werd of ik me wilde aanmelden bij het Bel-me-niet register. Dat ik daar al van het begin bij was ingeschreven boeit ze kennelijk niet.
De nieuwe wetgeving voorziet er nu juist in dat Pretium dit van te voren dient te controleren.
Dat men dit volledig aan zijn laars lapt bewijzen deze twee telefoontjes in korte tijd. Ook dit opnieuw gemeld aan Consuwijzer.nl
Ik hoop dat de OPTA dit nu eens met de maximale boete van 400.000 Eur. gaat afstraffen.

Willem1957
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 okt 2008 21:37

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Willem1957 »

Beste G.van Voogdt

In een eerder stadium heeft de consumentenautoriteit al een aantal bedrijven gewaarschuwd die zich niet houden aan het bel-me-niet-register. In een volgend stadium wordt er idd overgegaan tot het opleggen van boetes aan notoire overtreders. Het is dan ook essentieel om een klacht in te dienen bij de consuwijzer:
http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11256

groet Willem

G. de Voogdt
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2010 14:59

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door G. de Voogdt »

Bedankt Willem.

Heb ook al twee keer een klacht bij Consuwijzer.nl ingediend.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door BBCS »

Door de wet op privacy mag een bedrijf haar klantenbestand en gegevens niet aan derden verstrekken en doorverkopen.

Het beroerde is dat deze bedrijven daar gewoon maling aan hebben.
Zo komen die bellende lastposten aan de telefoonnummers.

pmadelis
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 feb 2010 11:03

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door pmadelis »

hallo,

mijn oom is nu ongeveer een jaar klant bij pretium en heeft onlangs de aanbieding gekregen van suprieur bellen via internet.
Hij vroeg mij om advies, ik zei niet doen, hij heeft het toch gedaan.
Maar wat blijkt, ondanks veel negatieve ervaringen van klanten werkt tot nog toe alles precies zoals suprieur het belooft heeft, incl het aansluiten van het ATA kastje, goede verbinding, etc...

Het is nu alleen afwachten welke en de hoogte van de rekeningen zullen zijn die hij nog gaat krijgen van zijn internet provider, kpn en pretium / suprieur.

Maar dusver alles goed hoewel ik zeeeerr veel argwaan had.!!

misschien dat ze toch hard aan het werken zijn aan hun klanten behoud.

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Hallo Pmadelis,

Met de suprieur telefoon op zich is niets mis, als er geen gekke dingen aan de hand zijn. Je moet nu inderdaad gaan letten op je internetaansluiting. Als dat via KPN ADSL gaat, moet je daar een wijziging verwachten omdat je analoge telefoonaansluiting vervalt.

Groetjes,
MementoMori

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste mensen,

Het lijkt er op dat de oproep van onze voormalige staatssecretaris Heemskerk aan Currence en de ING Bank zowaar effect heeft. De grote baas van de ING Bank heer [Bericht aangepast door moderator] schrijft in zijn antwoord, dat Pretium al is aangesproken op cold calling en Pretium heeft toegezegd om onvoorwaardelijk de Rules & Regulations van Currence te gaan volgen. Dat betekent dat Pretium dus geen consumenten meer belt, een jawoord ontfutselt en overgaat tot incasseren. Uiteraard geldt dat dan ook voor Suprieur, waarvan Pretium zelf beweert dat dat een ander bedrijf is dan Pretium Telecom. Bij nieuwe klanten moet dus eerst een schriftelijke machtiging tot automatische incasso worden gescoord. Ik zou [Bericht aangepast door moderator] dus van harte adviseren om daar dan meteen de overeenkomst voor een abonnement mee te combineren. In De Telefoongids kan hij lezen hoe dat moet. Dan wordt het uiteindelijk helemaal netjes en correct.

Het belangrijkste stukje uit de brief van ING aan Heemskerk is de belofte dat de ING Bank het incassocontract met relaties die zich niet aan de Rules houden, zal worden beëindigd. Die kunnen dan dus niet meer incasseren :mrgreen: Als de ING Bank zich aan die belofte houdt, is het einde van de piraterij op afstand in zicht. De andere banken zullen namelijk die lijn moeten volgen, gewoon omdat dit moet.

Als dit goed gaat komt dit grootste topic van het Tros Radar forum tot een eind. De "gestoorde Pretiumhaters" en de "voormalige bezetter" zullen een ander object voor hun obsessie moeten gaan zoeken :D :P

Groetjes,
MementoMori

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Guardian72 »

MementoMori schreef:Als dit goed gaat komt dit grootste topic van het Tros Radar forum tot een eind. De "gestoorde Pretiumhaters" en de "voormalige bezetter" zullen een ander object voor hun obsessie moeten gaan zoeken :D :P

Groetjes,
MementoMori
Klinkt goed.
Maar als je het niet erg vind - geloof ik voorals nog niet dat zij zich zullen verbeteren.

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Guardian72 en andere lezers,

Het zal Pretium wel de nodige moeite kosten om zich aan de regels te houden. Dat geef ik toe. Om ze daarbij te helpen druk ik hieronder de voorbeeldbrief uit De Telefoongids van HerrDoktor af. Die heeft er echt met Deutsche Gründlichkeit veel werk van gemaakt. Wie na 6 januari 2010 (de belofte van de ING Bank) nog belaagd is door Pretium waarna automatisch incasseren van geld volgde, moet klagen bij de ING Bank, die dan bij Pretium het licht uit zou moeten doen.

Groetjes MementoMori

Voorbeeld 6:

Voorzitter directie ING Retail Nederland
[Bericht aangepast door moderator]
Postbus 1800
1000 BV AMSTERDAM
<uw woonplaats; datum brief>

Betreft: Klacht over automatische incasso door Pretium Telecom B.V.

Geachte heer Jue,

Hierbij vestig ik uw aandacht op het, naar mijn mening op ongeoorloofde wijze toepassen van het middel automatische incasso van abonnementen en overige kosten voor telecommunicatie en andere diensten door Pretium Telecom B.V., gevestigd aan de Amerikaweg 10 te Haarlem.
Dit bedrijf is houder van de incassorekening nummer: <opzoeken>.

Mijn klacht betreft <het volgende punt> <de volgende punten>:
- Pretium Telecom B.V. is overgegaan tot het automatisch incasseren van abonnement en gesprekskosten, nadat zij telefonisch een door mij ongewenste overeenkomst met mij heeft gesloten, zonder dat er daarvoor sprake was van een reeds bestaande rechtsverhouding of relatie tussen mij, als abonnee van <uw “oude” aanbieder>, en Pretium Telecom B.V. Ik heb deze incasso’s laten terugboeken: <€ 00,-- op datum 1>, <€ 00,-- op datum 2> <enzovoort>. <Ik heb inmiddels een volledige blokkering voor alle bedragen op het incassonummer van Pretium Telecom B.V. laten plaatsen> <>.
- Pretium Telecom B.V. voldoet aan geen enkele van de “extra eisen” aan telefonische machtiging tot automatische incasso, zoals die zijn samengevat in de brochure “Automatische incasso” van Currence Incasso B.V.
- Pretium Telecom B.V. incasseert automatisch kosten voor abonnement en telefoongesprekken, nadat haar machtiging daartoe door mij op <datum> door middel van een aangetekende brief met ontvangstbevestiging is ingetrokken. Pretium Telecom B.V. herhaalt automatische incasso, nadat ik geld heb laten terugboeken. Een kopie van mijn brief aan Pretium Telecom B.V. treft u hierbij aan.
Pretium Telecom B.V. overtreedt hiermee de Rules & Regulations Incasso van Currence B.V., die van toepassing zijn op de overeenkomst tussen de ING Bank en Pretium Telecom B.V. voor het gebruik van automatische incasso van bedragen van bankrekeninghouders.

Ik verzoek u daarom om handhavend op te (laten) treden met betrekking tot de Rules & Regulations Incasso in de richting van Pretium Telecom B.V.

Hoogachtend,
<uw handtekening>
<uw naam en adres>

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Mementomori,

Voorwaar een mooie brief van HerrDoktorOetker aan de direkteur van de ING. Ik denk dat deze man geheel verbleekt en zelfs zijn bonus niet meer durft op te strijken. Helaas zal de brief niet vaak meer worden opgestuurd, omdat er maar weinig leven :D meer te bekennen valt bij Pretium Telecom.

De brief kan natuurlijk wel gebruikt worden voor de zusjes Pretium Suprieur en Pretium Privilege, want hiervoor hebben Currence en de ING helaas geen duidelijke toezeggingen gedaan. Als deze bedrijven incasseren zonder schriftelijke toestemming meldt dat ook op dit forum!!

Merkwaardig is dat [Bericht aangepast door moderator] nog steeds gelooft in telemarketing, gezien de al geruime tijd openstaande vacture voor "telemarketing manager" bij Pretium DMC services (http://vacature.monsterboard.nl/getjob. ... n=trovitnl).

Volgens de advertentie is kennis van het bel-me-niet-register (https://www.bel-me-niet.nl/) niet vereist :twisted:.

Gesloten