LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram/cipramil: reageer!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

ik ben er even niet op het moment want wij logeren in het huis van onze dochter,we moeten op het hondje passen,maar morgen komen ze al weer terug,ze zijn een weekendje naar plopsaland toe..
bokkie het was heel leuk in amsterdam,we zijn ook nog even op schiphol geweest en nu zit ik dus met vakantiekriebels whahaha
wij zijn de afgelopen 2 jaar niet op vakantie geweest omdat ik het gewoon niet durfde :(
dus we zien wel of we nog gaan...
het gaat hier nog steeds goed hoor ondanks dat ik aan het afbouwen ben,ik voel me een hele piet whahaha :lol:
goh cinthia wat heb jij al veel meegemaakt zeg,ik vind het helemaal niet raar dat je daar zo depri van word,heel veel sterkte hoor...
ik wens jullie een fijn weekend en geniet van elke dag :wink:

Camel1976
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 jul 2009 12:28

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Camel1976 »

Pfff, wat heb ik het weer ff zwaar zeg!
Gister onwijze klotedag gehad. Mijn man heeft al kinderen uit een eerder huwelijk waarvan er eentje verslaafd is geweest. Kwam er gister iemand van die afkickkliniek hier praten om de verhoudingen te verbeteren. Met dochterlief erbij.... En ik was uiteraard degene die de volle laag kreeg. Ik ben dat gesprek puur aangegaan voor mijn man maar voor mij hoefde het niet. Ben gelijk weer terug bij af.

Manlief is vandaag aan het motorrijden en ik sta er weer alleen voor. De zorg voor die schat van een zoon van me en 2 oude, incontinente honden waar ik dus de hele dag met een dweil achter de kont aan moet. Ik hou zielsveel van die honden maar het wordt me gewoon allemaal teveel. Ook nog eens slecht geslapen en een koppijn van hier tot Tokio...... Soms vraag ik me echt wel eens af of het allemaal nog leuk gaat worden. Alles zit tegen.

O ja, we hebben ook nog lekkage in huis. Het water gutst vanuit de badkamer zo naar beneden de gang in. En de aannemer heeft bouwvak dus het schiet allemaal niet op. Geen cent te makken. Wilde een weekje er tussenuit. Gewoon simpel in een huisje in NL maar ik heb net mijn banksaldo gecheckt. Dat wordt hem dus niet.....

Ik zie het echt ff niet meer zitten. Ik wil ff rust........

Dikke kus,
Camel

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Hai Camel

Wat kl...te dat het allemaal tegenzit, en dat je overal alleen voor staat.
Je man hoort er voor je te zijn op die moeilijke momenten, en zo te horen is hij dat niet, dat zou het voor jou een stuk makkelijker maken.
Ik heb zelf geen kinderen, maar wel 4 honden (zijn mijn kinderen )
en ik begrijp dat het allemaal wel eens te veel voor je word, ik had dat ook wel eens, maar dan nam mijn man me alles uit handen, zodat ik wat tijd voor mezelf had en dat zou jouw man ook moeten doen, en niet gaan motorrijden als hij weet dat jij het moeilijk hebt. Hij loopt voor de problemen weg heb ik het idee, en dat is niet de oplossing. Jij bent ziek of hij dat nou wil of niet, het is nou eenmaal zo. En hoe meer hij er voor wegloopt hoe moeilijker het voor jou word om beter te worden.
Ik hoop voor je dat hij je meer gaat helpen, des te eerder ben jij weer de oude.

Ik heb trouwens ook nog steeds knallende koppijn, zijn toch afkickverschijnselen denk ik :roll: verders gaat het wel met me :lol:

Veel succes

Groetjes Angela

Camel1976
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 jul 2009 12:28

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Camel1976 »

Lieve Angela,

Kan me je reactie wel voorstellen maar ik gun hem ook zijn uitje en pleziertje.... Hij moet ook kunnen ontspannen. Hij is nu 2 weken vrij en 2 weken thuis. Ik vind het gewoon op dit moment zo moeilijk om door te zetten. Kan het gewoon ff niet meer. Ben zo moe van het niet slapen.
Als ik goed slaap, kan ik voor mijn gevoel de hele wereld aan.
Maar nu dus niet! En dan zie ik het gelijk allemaal niet meer zitten. Ben al vanaf februari thuis en vind het nog steeds moeilijk om onder de mensen te zijn of eruit te gaan.
Hoe kan ik dat nu het beste aanpakken?

Liefs,
Camel

P.S. Ga zo naar bed, hoop dat ik kan slapen! Die kleine slaapt al nu de honden nog! xxx

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Lieve Camel,

Het is waar wat je zegt als je je rust niet krijgt ben je de andere dag niks waard ik heb dat ook nog wel een beetje, maar je moet niet opgeven hoor! Als je zo slecht kunt slapen, kun je misschien eens met je huisarts gaan praten voor een slaaptabletje of zo iets, want je hebt je rust echt nodig.
Als je je niet lekker voelt, is het ook heel moeilijk om er op uit te gaan, maar je moet het wel doen, ga lekker met de kleine wandelen of met de honden naar de bossen, dat is lekker ontspannend ook al is het maar even, dan ben je er toch even uit, en op den duur zal je zelf merken dat het steeds iets makkelijker gaat om er op uit te gaan.
Ik ben vanaf januari thuis en ga als het goed is over een weekje of 3 weer werken, dat zal ook wel weer wennen zijn, want ik werk op een school met 1700 leerlingen dus dat is erg druk, maar ik ga het toch proberen.

Ik hoop dat je een goede nacht maakt. Welterusten!

Groetjes Angela

Cyntia51
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 sep 2007 18:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Cyntia51 »

Hallo Camel,

Ik ken jou verder niet, maar ik lees jouw bericht en mijn haren gaan recht overeind staan. Ik denk dat ons, vrouwen, probleem is dat wij ons hele leven aan het schipperen zijn tussen allerlei partijen om de vrede te bewaren. Daarnaast voelen wij ons zó verschrikkelijk verantwoordelijk voor de hele gang binnen een huishouden. Wij werken 40 uur, doen het huishouden, regelen alles en natuurlijk de zorg van de levende have.

Ik moet hierbij denken aan een verhaaltje van Jan, Jans en de Kinderen. Jans heeft een nieuw paspoort nodig en de ambtenaar vraagt naar haar beroep. Jans antwoord hierop: verpleegster, kokkin, schoonmaakster, dierenarts, dokter, planner, mediator bij ruzies en noem maar op. De reactie van de ambtenaar: dus u bent huisvrouw.

Ik ben weduwe en leef alleen met 2 honden en 2 katten die ik heb geërfd van mijn overleden vriendin. Mijn man had ook 2 kinderen uit een vorig huwelijk en ik ben altijd aan het schipperen geweest. Overal voor gezorgd, full-time gewerkt. En af en toe werd ik die verantwoordelijkheid spuugzat. Emancipatie ligt niet bij de vrouwen, maar bij de mannen. Zelfs dat moeten wij nog opknappen dat je zogenaamd emancipeert.

Maar beste Camel, ik wens je heel veel sterkte toe. Ook met de lekkage, dat is net iets waar je even knettergek van kunt worden.

Liefs van Cynthia

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Hallo Allemaal,

Moet even van me afschrijven,voel me zo slecht vandaag, heb vandaag voor de eerste keer weer angst gehad dat ik misschien toch niet zonder tabletten kan, ben nu 2 weken zonder maar voel me lichamelijk wel zo kl...te, dat ik het liefst weer zou beginnen. Hoe lang duren die afkickverschijnselen??? In het begin ging het zo goed, en nu is het helemaal niks :cry: , zou ik dan toch te snel hebben afgebouwd???, mijn huisarts zal het toch wel weten, en ik heb alles zo opgevolgd zo als hij het gezegd had!!, waarom voel ik me dan zo, hoort dit er allemaal bij?????
Ik hoop dat die afkickverschijnselen snel voorbij zijn, want anders zit ik zo weer bij de huisarts.

Sorry dat ik vandaag niet wat positiever ben, maar kan het even niet opbrengen :cry:

Groetjes Angela

Camel1976
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 jul 2009 12:28

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Camel1976 »

Cynthia, bedankt voor je reactie! Moest er wel om lachen maar het is wel de werkelijkheid. Wij vrouwen willen het iedereen naar de zin maken ten koste van onszelf. En daarom zitten we waarschijnlijk allemaal aan de Citalopram.

Angela, waarom blijf je het niet gewoon slikken dan? Mijn huisarts heeft me wel eens verteld dat ik serotonine in mijn hersens mis waardoor ik zo snel van slag ben en dat ik het waarschijnlijk mijn hele leven nodig zal hebben.....
Sterkte lieffie!

xxx
Camel

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Lieve Camel,

Misschien heb je wel gelijk, ik heb daar ook al aan zitten denken.
Als het niet beter met me zal gaan de volgende dagen,ga ik naar de huisarts om te zeggen dat ik weer ga beginnen, want toen voelde ik me goed, dus dan maar mijn hele leven aan de tabletten.
Maar voor mijn gevoel faal ik weer, terwijl dat eigenlijk niet is, want misschien mis ik dat stofje wel in mijn bolletje.
Ik houd jullie op de hoogte

Groetjes Angela

ma_rijke
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2009 22:21

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ma_rijke »

hallo, ik ben marijke,en slik al 3 jaar citalopram,wat mij redelijk goed helpt.
alleen nu kom ik de laatste maanden flink aan,en heb een opgezette buik en maag,zijn er nog meer die daar last van hebben,

ps wat een fijn forum herken er veel van.

grtjs marijke.

elmos
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 jul 2009 07:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door elmos »

Bokkie,

Is was ook gestopt en voelde me de eerste weken niet fijn, daarna leek ik een opleving te hebben om vervolgens elke week me slechter en slechter te voelen. dit ging over een periode van 2 maanden. ik ben weer moeten beginnen en voel me wederom erg prettig. ook ik zal dit medicijn dus mijn hele leven moeten slikken nu....en ik ben er blij mee,

Camel1976
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 jul 2009 12:28

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Camel1976 »

Wanneer nemen jullie Citalopram in? Ik tussendemiddag bij het eten.
Maar ik heb het 's ochtends altijd zo slecht. Dan word ik wakker met het idee: weer zo'n lange dag?
Gister ging het best goed, als ik mezelf maar bezig houd.
Maar me ergens toe zetten, vind ik zo moeilijk.
Ik ben vandaag weer zo bang dat het allemaal niet meer goedkomt!
Iedereen om me heen straalt en lacht. Zou ik toch ook moeten doen?
Heb een lieve man en een prachtige zoon.......
Volgens mijn moeder moet ik ook wat harder voor mezelf worden en dat werkt wel bij mij maar het wil niet altijd lukken!

Cameltje
:(

elmos
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 jul 2009 07:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door elmos »

Ik neem de cita s'avonds na het warme eten in. slaap dan goed, en mocht je soms last hebben van bijwerkingen komen die in je slaap en merk je er niks van. Probeer je niet teveel te focussen op de mensen om je heen....dat geeft je alleen meer een rot gevoel. probeer uit elke dag iets goeds te halen...al is het maar weining...en pluim jezelf daar dan ook voor. Het gaat goedkomen...ook met jou,

sterkte

ma_rijke
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2009 22:21

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ma_rijke »

hallo allemaal.
ik heb gister even vlug een vlug een vraag gesteld,maar ik zall me even voorstellen,ik ben marijke en ben 46 jaar,en heb al vanaf mijn dertiende angst en paniekaanvallen,met straatvrees erbij,en hypochrondrie,sinds 3 jaar slik ik citalopram en de nodige oxazepam.
ik moet zeggen de angsten zijn een stuk minder geworden,en durf weer naar buiten toe, ik neem mijn cita altijd na het avondeten.ik wilde jullie vragen of jullie na jaren slikken,nog last hebben van bepaalde bijwekingen.zoals nachtelijk zweten ed,ik hoop dat er iemand mij daar een antwoord op kan geven.
ik wens iedereen hier heel veel sterkte,het is een vervelend probleem.
wat niet iedereen begrijpt als je er zelf geen last van hebt.

groetjes marijke.

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Hallo Elmos,

Ben vanmorgen weer begonnen met 5mg, kijken of dat helpt.
Ik ging me ook steeds slechter voelen en gisteren had ik echt het gevoel weer terug bij af te zijn. Ik moest van de huisarts in 6 weken afbouwen ik slikte 20 mg, daarna 6 weken 10mg, en toen gelijk niks meer. Iedereen waarschuwde me al, dat dat waarschijnlijk te snel zou zijn, maar ik had zoiets van, de huisarts zal het toch wel weten.
Nou niet dus!!! :evil:
Ik blijf nu eventjes 5mg slikken en als dat niet genoeg is, ga ik naar 10mg, want daar voelde ik me goed bij. Wat ik me wel afvraag, moet ik nu al die bijwerkingen die je in het begin had (toen ik net begon) weer door gaan maken??? Hoe was dat bij jou???

Hallo Marijke,

Ik ben de laatste maanden 9 kilo aangekomen, terwijl ik eerst alles kon eten wat ik wilde, dus zal wel aan de tabletten liggen.
En wat dat zweten betreft ik slik het nu vanaf januari en ik zweet ook nog steeds heel erg, hoe het is als je al jaren slikt weet ik niet.

Hallo Camel,

Ik neem het s'morgens in, heb ik al die tijd gedaan, en geen problemen ondervonden.
En je hebt goede en slechte dagen, daar zal je je toch bij neer moeten leggen, zeker in het begin, maar het word allemaal beter hoor!!!

Veel sterkte allemaal

Groetjes en een dikke knuf Angela

Mamami
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 feb 2009 17:09

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Mamami »

Hoi Camel,

Ik nam citalopram eerst 's avonds in, maar daarvan werd ik 's ochtends heel moe wakker. Vervolgens heb ik het een tijd tussen de middag geslikt en dat ging al een stuk beter. Maar omdat ik me 's ochtends ook vaak slecht voel, slik ik ze sinds kort bij het ontbijt. Het is misschien nog te vroeg om te evalueren, maar het lijkt wel iets beter te gaan. Dus gewoon uitproberen!

En wat betreft die sombere gevoelens. Ik herken dat. Ik geef sinds een aantal maanden iedere dag een beoordeling (--, -, +/-, +, ++). De beoordeling gaat van -- (voel me erg slecht met paniek en somberheid) tot ++ (ik heb de hele dag geen somberheid en paniek bespeurt). Na een aantal maanden ontdekte ik een bepaald patroon. Het aantal slechte dagen neemt heel langzaam af en het aantal goede dagen neemt toe. Weliswaart ook heel langzaam, maar toch. Ik heb ook ontdekt dat de wisseling van goede en slechte dagen cyclusgevoelig is.

Op mijn slechte dagen denk ik ook voornamelijk dat ik waardeloos ben en dat het nooit meer goed komt. Op de goede dagen kan ik mijn demonen beter weerstaan. Maar Camel, hoe dan ook, blijf geloven dat het ooit weer goedkomt (want dat komt het!). En kom je er alleen niet uit schroom dan niet om te informeren naar therapie (bijvoorbeeld cognitieve gedragstherapie). Ik ben er drie weken geleden mee begonnen en het helpt mij om op de slechte dagen toch nog een beetje het gevoel te weerstaan dat het hele leven nutteloos is en dat mijn gezin en de maatschappij niks aan mij hebben...

Sterkte en zet hem op! En dat geldt natuurlijk voor iedereen!!!

Groetjes,
Mamami

@ Angela: hoop dat je je snel beter gaat voelen!

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Dank je wel mamami, hoop ik ook.

Groetjes Angela

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

hallo allemaal...

marijke,ik heb het ook dat ik er dikker van word,ik ben al zo`n 10 kilo aangekomen de laatste anderhalf jaar ppffff
maar ik herrinner me nog zo goed dat ik toen tegen mijn huisarts zei,toen ze mij vertelde dat je er dikker van kon worden,dat ik er niks om zou geven,als ik mezelf maar weer beter ging voelen.
en nu zitten die 10 kilo er aan whahaha
maar toch zeg ik,beter dikker dan me zo ellendig voelen.
bokkie,gaat het al wat beter met je?
ik heb nog niet veel terug gelezen,ga ik eerst even doen..

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

benk alweer :D
heb nu alles even gelezen..
bokkie,ik zie nu dat je wee rmet 5 mig begonnen bent,je hebt groot gelijk hoor dat je dat gedaan hebt.
ik zit nog op 3/4 pilletje van 20mg en voel me eigenlijk best goed..
alleen die vreselijke migraine hè,het is weer klaar,het is vanmiddag weer begonnen en dat kan weleens duren tot het weekend.
ik hoop het niet hoor,want zaterdag dan ben ik jarig en dan is het helemaal niet fijn als je zo`n hoofdpijn hebt...
ik hoop dat ik me op 10 mg ook zo goed zal voelen dan blijf ik gewoon een paar maandjes op 10 staan en dan zie ik wel weer verder.
ik moet maandag bij de psychollog terug komen,ik ben benieuwd wat ze zegt dat het zo goed gaat..
voel me rot om te zeggen dat het zo goed gaat,terwijl ik weet dat jullie het zo moeilijk hebben :cry:
maar het komt hoe dan ook goed met iedereen hier,ook al zijn we 10 kilo zwaarder geworden :roll:
ik geef er niks om als ik ze voor altijd zou moeten slikken maar ik moet afbouwen want ik mag hier geen migraine medicijnen bij nemen i.v.m epileptische aanvallen,die ik dan zomaar kan krijgen...
ik neem ze ook smorgens in bij het ontbijt,(tsja bij die boterham die ik smorgens aan de aanrecht op eet whahaha)
moeten jullie er ook trouwens een middeltje tegen de maagpijn bij nemen,dat moet ik wel,want de huisarts zei dat ze slecht voor de maag zouden zijn.
ik heb meer moeite om die grote pil tegen maagpijn in te nemen dan die cita`s
nou ik heb weer genoeg gekletst,dus ik ga even mijn eten maken...
houdt je allemaal taai hè!!!! en vooral met dat warme weer,kunnen we nog meer zweetaanvallen krijgen :D
groetjesssssssssssssss

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Hallo Wikky,

Je moet je niet schuldig voelen omdat het zo goed met je gaat hoor!!
Daar ben ik alleen maar blij om :lol:
Vandaag gaat het wel weer een beetje met me, maar gisteren werd het me allemaal teveel, dat kwam omdat ik al 2 weken met knallende koppijn rondloop en last van m'n maag en dan dat zweten, ik dacht echt dat ik weer een paniekaanval kreeg, maar dat komt echt van het afbouwen zeggen ze.
Ik heb niks voor mijn maag, maar af en toe zou ik dat wel willen, want sinds ik cita gebruik heb ik wel meer last van mijn maag.
Ik blijf voorlopig maar even op 5mg hangen denk ik en dan langzaam heel langzaam afbouwen :? en dan maar hopen dat het wel goed gaat

Nou hou je taai allemaal :wink:

Groetjes Angela

Gesloten