Vind ik niet. Het is meer de hokjes-inrichting binnen de ziekenhuizen.
Wil je me niets in de mond leggen - ik heb geduld. Dank je. Nogmaals: ik laat alleen zien hoe het momenteel werkt. Onkruid's opmerking Meer bureaucratie, gaat ten koste van het echte werk, dat er echt iets gebeurt. concreet maken.
Met het tweede heb je gelijk: zwaailichtzorg functioneert tenminste nog wel goed in Nederland. Moet je niet aan denken, dat het hier zover komt, dat je een nummertje mag trekken direct na een verkeersongeval met open slagaders ...
Apart van iemand, die het normaal alleen over de situatie in Nederland wil hebben. Heb ik het over de zorg in Nederland ... *glimlach*
Overal in Oost-Europa wordt geprobeerd van het cadeau-systeem af te komen, maar dat is tot nu toe nergens gelukt. Reden 1: Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk hebben actief geworven onder verplegend personeel (kom hier werken), dat de volgende generatie werkenden vertrokken is. Reden 2: Ook nu zijn de salarissen laag, waardoor het bijna noodzaak is om geschenken aan te nemen.
Staatszorg is vaak genoeg nog zoals WA beschrijft: lang wachten in de wachtkamer. Privézorg is op afspraak, eerder vanuit discretie dan vanuit noodzaak.
Niet op jouw rekening, binnen de instelling wordt het allemaal bijgehouden en bij audits is hier altijd aandacht voor. Elke spuit moet verantwoord kunnen worden.Lady1234 schreef: ↑25 aug 2023 20:18Hier wordt juist niet elke handeling gespecificeerd en of elke injectie vermeld. Bij een operatie staat op de nota van de zorgverzekeraar één bedrag, aan de hand van een DBC, en of er 1, 2 of 3 injecties, of pillen of verbandjes nodig waren, staat er helemaal juist niet op.