Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234
Berichten: 27279
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik ben mijn hondje al aan het trainen. 🐶

ZeerPrivé
Berichten: 5655
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
25 sep 2023 18:17
Ik ben mijn hondje al aan het trainen. 🐶
Wel uit mijn wijk blijven dan. :lol:

Lady1234
Berichten: 27279
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ze is maar heel klein, dus kan alleen kleine doosjes opgraven. Kleingeld zogezegd. 😁

ZeerPrivé
Berichten: 5655
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Waarom hebben ze het in de media voortdurend over de 'nieuwe' oplichtingtruc cash trapping? Is het geheugen v.d. politie zo slecht? Bestaat de politie uit louter 25 minners? Een snelle Google levert al een item op uit 2012 https://opgelicht.avrotros.nl/nieuws/ar ... -trapping/

Nijogeth
Berichten: 10123
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Onkruid71 schreef:
25 sep 2023 16:23
Ik zag dat voor de zorg het long civid loket geopend is, helaas niet voor alle zorg medewerkers. Best wel een laag bedrag warmee het afgekocht wordt.
Nu nog onderzoeken, maar dat zal voor zover ik weet pas in 2024 zijn.

Loket long-covidvergoeding zorgmedewerkers geopend - https://nos.nl/l/2491785
Ik vind het veel. Nu vraag ik me af waarom zij wel, maar anderen in essentiële beroepen niet? Ik snap dat je mensen die in de eerste linie direct met covid patiënten werkten tegemoet zou komen, maar iedere zorgmedewerker vind ik persoonlijk apart.

Onkruid71
Berichten: 2776
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Nijogeth schreef:
25 sep 2023 18:44
Onkruid71 schreef:
25 sep 2023 16:23
Ik zag dat voor de zorg het long civid loket geopend is, helaas niet voor alle zorg medewerkers. Best wel een laag bedrag warmee het afgekocht wordt.
Nu nog onderzoeken, maar dat zal voor zover ik weet pas in 2024 zijn.

Loket long-covidvergoeding zorgmedewerkers geopend - https://nos.nl/l/2491785
Ik vind het veel. Nu vraag ik me af waarom zij wel, maar anderen in essentiële beroepen niet? Ik snap dat je mensen die in de eerste linie direct met covid patiënten werkten tegemoet zou komen, maar iedere zorgmedewerker vind ik persoonlijk apart.
De andere kritieke beroepen hadden van mij ook vergoed mogen worden.
En waarom vind jij het te veel, van alles kunnen doen naar niks kunnen doen is best een moeilijk iets kan ik je verzekeren, en het heeft ook een flinke impact op het gezin.

Nijogeth
Berichten: 10123
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar dat is toch gewoon een gezondheidsprobleem. Daar kan niemand iets aan doen. Valt gewoon onder ziekte.

Onkruid71
Berichten: 2776
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Doordat er gezegd werd dat je geen risico liep met werken. Het kon allemaal wel, voor leraren ook. Kinderen konden niet overdragen werd er gezegd, blijkbaar wel dus.

Nijogeth
Berichten: 10123
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nou, ik moest in die eerste 2 maanden toch gewoon beleveren bij zorgcentra, coronahotels en dergelijke. Mij was overduidelijk dat men daar de risicos kende. Men was extreem voorzichtig in die eerste 2 maanden.

Bezorgdeburger
Berichten: 668
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Onkruid71 schreef:
25 sep 2023 16:23
.......

Loket long-covidvergoeding zorgmedewerkers geopend - https://nos.nl/l/2491785
Alsof geld je eerdere gezondheid kan teruggeven. En dan ook nog zo'n fooitje. Schandalig voorstel.

Onkruid71
Berichten: 2776
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Bezorgdeburger schreef:
25 sep 2023 21:40
Onkruid71 schreef:
25 sep 2023 16:23
.......

Loket long-covidvergoeding zorgmedewerkers geopend - https://nos.nl/l/2491785
Alsof geld je eerdere gezondheid kan teruggeven. En dan ook nog zo'n fooitje. Schandalig voorstel.
Yep, en dat is voor 3 jaar tot nu, of bijna 3,5 jaar al. Inderdaad een fooitje.

Lady1234
Berichten: 27279
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zou het eerste jaar, of twee, het salaris niet volledig doorbetaald zijn?

Onkruid71
Berichten: 2776
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Nee niet alles waar onregelmatigheids toeslagen bij zitten.
Maar wat heeft dit te maken met die "fooi" die ze krijgen?

Lady1234
Berichten: 27279
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Onregelmatiheidstoeslagen tellen mee voor het ziekengeld. En zo’n “fooi” is het niet. Mijns inziens is het netto.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Onkruid71 schreef:
25 sep 2023 16:23
Ik zag dat voor de zorg het long civid loket geopend is,
Voor de etalage. De eisen / voorwaarden zijn zo gedetailleerd, dat hier nauwelijks iemand voor in aanmerking komt.
rwolters schreef:
24 sep 2023 05:19
Wat zit kerrolain dan te zeuren dat er meer aandacht voor buiten de randstad moet komen als het er nu blijkbaar al zo geweldig is? De boerenbedrog beweging lijkt me dan nog overbodiger dan ik al dacht.
Je bedoelt mevr. Van der Plas en de BBB. Deze 'beweging' heeft wel een punt of wat.
- Economie. Een van de vorige kabinetten heeft Randstad + Brabant voorrang gegeven, daarmee de rest van het land op achterstand gezet.
- Infra of het nu weg, water of rails is, keer op keer moeten de noordoostelijke provincies plus Limburg eerst voorfinancieren en pas als iets af is, komt geld van het Rijk vrij.
- Trein/Metro/Tram. De ombouw van Hofpleinlijn, Zoetermeerlijn, Hoekse Lijn zijn veel duurder uitgevallen dan verwacht. Voor dat geld had er al lang een directe spoorlijn Lelystad - Groningen kunnen liggen of de meeste hoofdspoorlijnen een derde / vierde spoor kunnen krijgen. In plaats daarvan mag men nu hoogfrequent met de boemelsneltrein reizen.
- Platteland. BBB bedoelt hier vooral de kaalslag in allerlei voorzieningen mee. Van bibliotheek via zwembad tot basiszorg, er is van alles verdwenen. In mijn ogen ook een gevolg van het sluipende proces van steeds minder, maar steeds grotere gemeentes.

Onkruid71
Berichten: 2776
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Er komt in ieder geval weer een plenair debat aan over Long covid.

scharrelschipper
Berichten: 1851
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Pas geleden milieu stickers besteld voor zowel onze gewone auto en voor onze camper voor Frankrijk en Duitsland.
Die dingen blijven altijd geldig,dat is mooi natuurlijk,maar wat ik me afvraag is het volgende;als ik zo`n ding op mijn voertuig plak,ben ik dan ineens minder vervuilend?
Want ik mag dan een heleboel steden in waar ik zonder niet mag rijden,en op de doorgaande wegen hoef ik die sticker niet te hebben.
Of heeft het niets met vervuilende voertuigen te maken en is het alleen een verdienmodel van die steden?
Iemand die hier iets zinnigs over kan melden?
Alvast dank.

Lady1234
Berichten: 27279
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er is nogal een verschil of er zeg tien oude vervuilende auto’s op een pleintje in het centrum van een stad staan te draaien, of dat die auto’s op de rijksweg rijden.

Die steden verdienen er niets aan.

scharrelschipper
Berichten: 1851
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
30 sep 2023 19:39
Er is nogal een verschil of er zeg tien oude vervuilende auto’s op een pleintje in het centrum van een stad staan te draaien, of dat die auto’s op de rijksweg rijden.

Die steden verdienen er niets aan.
Duidelijk,maar zonder sticker mag ik de steden niet in en met sticker wel.
Wat is dus het verschil?
Want die tien vervuilende auto`s kunnen allemaal tegen een gering bedrag die sticker kopen en mogen dan ook allemaal op dat pleintje staan draaien.
Is het misschien een soort "aflaatbrief"?

Nijogeth
Berichten: 10123
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Niet iedere auto kan zo'n sticker krijgen.

Plaats reactie